Mash Up
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 25-10-2005 20:15
Jullie kennen ze ongetwijfeld wel, de Mash upp platen (ook gekend van MTV)
Van twee nummers één nummer maken door ze subliem in elkaar te mixen en zo een wonderbaarlijk nieuw nummer te krijgen.
Nu vraag ik me al een tijdje af of iemand een idee heeft wie hier mee begonnen is indertijd. Iemand is er toch ooit mee begonnen he.
Volgens mijn bescheiden mening was het een bekende nederlandse dj in het begin van de jaren tachtig. Hij is trouwens nog steeds bezig en hoe Happy, laughing
Zit ik juist of helemaal wrong?

What do you think about Mash Up ??

Vote :   
Lead    posted on 25-10-2005 22:02
Mash Up is inderdaad een term die de laatste tijd weer behoorlijk de kop op steekt. Voornamelijk doordat het bij TMF al een zelfstandig naamwoord is volgens mij.

Wie ermee begonnen is weet ik eigenlijk ook niet precies...
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 26-10-2005 07:16
Ik zou ook niet weten wat de eerste 'bekende' was, er zijn daarna in een keer zoveel 'Mash-ups' gekomen, dat ik de bomen door het bos niet meer zie Winking my eye
denricco    posted on 26-10-2005 09:44
ben liebrand heeft ook veel mash ups gemaakt alleen toen was daar een andere naam voor geloof ik...
ilseentje    posted on 26-10-2005 17:00
Inderdaad denricco. Volgens mij was het ook Ben Liebrand in de vroege jaren tachtig.
Op radio Veronica, toen nog op radio 3 heb ik het voor de eerste keer gehoord. Of er toen een bepaalde naam (Mash Upp) voor was weet ik niet.
De bewuste vrijdag op Radio 3...
Iemand nog een eerder gehoord Mash Upp moment?
Laidback    posted on 26-10-2005 18:05
helaas voor sommige, het is niet ben liebrand, wand voor zijn tijd waren er ook al een hoop mash ups,  maar ik weet ook niet pecies wie de 1e heefd gemaakt.  ksal eens vragen aan me pa (die toch al dik 30 jaar mee gaat in de muziek wereld :P)   en als ik een antwoord heb dan post ik het offcource hier!

greetsz, Robert

EDIT: In nederland was Ben wel de 1e (voor zover er weet van is)
in het buitenland (vooral america)  kennen ze al heel lang mashups

User edit by Laidback on 26-10-2005 @ 18:09:02 (41%)
denricco    posted on 26-10-2005 20:22
een aantal jaar geleden had je ook nog allemaal mash ups van ben liebrand, werden toen wekelijks onder de noemer minimix gedraaid op radio 538. Daar zaten toen echt hele vette dingen tussen.. heb dat volgens mij nog wel ergens op tape staan, zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

This is an old Topic

No new postings for 7.276 days.
 Post CommentThat would be 242.5 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

305 Users online: 46 Guests (259 Unknown)
Pages generated today : 8.343
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.775.461