DJM 700/800 (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvir20    posted on 19-01-2010 19:07
De titel zal al genoeg zeggen waarschijnlijk: Wat vinden jullie van beide of 1 van de 2 mixers ook weer hier vraag ik om mensen met ervaringen of mensen die er gewoon veel van weten. Ik probeer zoveel mogelijk reacties te verzamelen om een zo goed mogelijk beeld te scheppen van de realitteit

alvast bedankt !
Effix

What do you think about DJM 700/800 ??

Vote :   

Tekhead    posted on 23-01-2010 21:47
Ja, sommige zeiden dollar, maar dat kan ik niet geloven, ik vind dit al een mooie prijs.
De pr?-orders lopen naar het schijnt ook als een trein
Trouwens het schijnt goed te gaan bij Denon, en ze zijn zinnens A&H over te nemen ook
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Nvie    posted on 23-01-2010 22:01
Poster: Tekhead
Ja, sommige zeiden dollar, maar dat kan ik niet geloven, ik vind dit al een mooie prijs.
Trouwens het schijnt goed te gaan bij Denon, en ze zijn zinnens A&H over te nemen ook

De D&M holding heeft toch al een redelijke tijd A&H in haar bezit?
CoenBaas5300    posted on 23-01-2010 22:07
Kijk ook eens naar andere merken, niet heel de wereld bestaat uit Pioneer. Qua mixers zijn het echt niet de beste. Als je kijkt naar Ecler, Allen & Heath, Vestax enz. die zijn kwalitatief veel beter en die hebben (na enig onderzoek) meer mogelijkheden.
Dolivieira    posted on 23-01-2010 22:15

Die nieuwe DENON ziet er wel weer lekker uit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 23-01-2010 22:28
die denon is zoooo gruwelijk, oke, de DN-X1700 is beter, maar ook 2x zo duur bijna. Die DN-X1600 wordt ongetwijfeld mn volgende mixer, full midi, goede effecten, lekkere ALPS faders en pots, matrix routing. MJAM!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 23-01-2010 22:51
De DN-X1700 heb ik ook veel liever dan de DJM-800.

Maar als ik zou moeten kiezen tussen een DJM-700 of een DJM-800 zou ik voor de 800 kiezen. Het heeft meer effecten en meer fader curves. Vooral dat laatste vindt ik erg belangrijk.

Er zijn 2 soorten DJ's:
1. Degenen die vooral letten op geluidskwaliteit, ook de controle daarover tijdens de mix, en
2. DJ's die zoveel mogelijk features vnl. effecten op hun mixer willen om te kunnen raggen.

Pioneer richt zich duidelijk vooral op de tweede groep.

De DJM 700 of 800 keuze vraagstuk is net zoals de CDJ 1000 of 800 vraagstuk. Eigenlijk moet je de duurdere, maar als je net dat geld niet heb, moet je settlen voor de mindere. En als troost krijg je een paar features die de betere broer niet heeft.

Voor mij is de keuze dus gewoon een kwestie van geld. En features, kwaliteit etc. doen niet zoveel toe. Want alles is Pioneer kwaliteit en principes.

@Estacy: heb je pm gehad, zolang internet snel is lukt het wel.
Tic Toc
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:22
Poster: Esmee
Ik weet niet wat jij onder afsnauwen verstaat? Maar dit vind ik gewoon normaal gevraagt.
Je kan eventueel ook kijken anar Xone 42, en zeggen dat er teveel knoppen opzitten is een slap excuus, gewoon even uitvinden hoe het werkt en dan kun je er juist misschien wel meer mee. De kwaliteit is ook nog eens beter. Je kunt ook nog kijken naar korg zero 4, dateq xtc, ecler nuo 4.0 en denon x1500.

Hier ben ik het helemaal mee eens !
De wereld bestaat niet enkel uit pioneer... Happy, laughing

User edit by CopainsDeluxe on 23-01-2010 @ 23:23:13 (6%)
Winston    posted on 23-01-2010 23:31
Poster: djvir20
ja dat bedoel ik ook daarom ga ik ook voor de djm 700 Happy, laughing k vind er te veel opstaan :p

Aah, de keus is al gemaakt dus. Wanneer koop/bestel je het? Slotje?
Tic Toc
tek-zotic    posted on 23-01-2010 23:32
wacht eveb de nieuw denon dn-x 1600 komt uit en zou +/- 800,00 a 900,00 euro kosten, google even, je gaat versteld staan, vergeet pioneer even en kijk verder daqn alleen pioneer

ik begin precies meer en meer zware concurenten voor de DJM800 te zien

http://www.aboutdj.nl/nieuws/1332-denon-dnx1600.html
hier staat een filmpje van de DN-X1600 en hij zegt inderdaad 8 a 900 op de euromarkt

damn da is wel ne vette mixer ook :d
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:43
Poster: tek-zotic

ik begin precies meer en meer zware concurenten voor de DJM800 te zien

http://www.aboutdj.nl/nieuws/1332-denon-dnx1600.html
hier staat een filmpje van de DN-X1600 en hij zegt inderdaad 8 a 900 op de euromarkt

damn da is wel ne vette mixer ook :d

Het is inderdaad een vette mixer !
Maar zoals al eerder gezegd ... DJVIR20 gaat enkel voor de djm 700 Happy, laughing
Winston    posted on 23-01-2010 23:45
Hij gaat voor een "pure pio" setje: CDJ-400, DJM-700, CDJ-400, ...... HDJ-2000?
Tic Toc
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:55
Poster: Winston
Hij gaat voor een "pure pio" setje: CDJ-400, DJM-700, CDJ-400, ...... HDJ-2000?

Nou hij gaat op dit moment voor die cdj's en de djm , die hdj zie ik hem nog niet direct kopen , lang niet :D

Hij heeft nu de HP 700 van Denon en slecht is die niet ! ^^ ( Heb hem zelf ook )
Tekhead    posted on 24-01-2010 03:03
Poster: Nvie

De D&M holding heeft toch al een redelijke tijd A&H in haar bezit?
 Dacht ik eerst ook, maar naar't schijnt zijn ze hoofdaandeelhouder maar niet alleen beslissend. En dat is hetgeen ze zeker willen,? meerderheid van aandelen
djvir20    posted on 24-01-2010 19:54
Ja ik ga eens kijken naar de DN-X1600 want ik hoor er nix dan goed over dusja .. Dankj jullie ik laat jullie weten wat ik er van vind :P
djvir20    posted on 24-01-2010 19:57
Maar een vraagje ik hoor veel van midi-control op een mixer maar wat houd dit eigenlijk in. Heeft het iets te maken met een pc programma ? Want ik heb VDJ dusja .. ? Happy, laughing
Estacy    posted on 24-01-2010 19:58
die wordt pas in maart te koop verwacht, ga lekker voor iets anders! of mischien een Xone 22? kost maar 300E en is overzichtelijk en je hebt een filter.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 24-01-2010 20:00
Poster: Estacy
die wordt pas in maart te koop verwacht, ga lekker voor iets anders! of mischien een Xone 22? kost maar 300E en is overzichtelijk en je hebt een filter.

hangt af wanneer hij z'n setje gaat aanschaffen he
djvir20    posted on 24-01-2010 20:14
alleen een filter ? :P enja inderdaad is wel een mooi mixertje maar het probleem is dat ik minstens 3 kanalen moet ( ook 1 voor pc en liefst ng een 4e voor eventueel een andere laptop of dergelijk :p)

Maar die dn-x1600 wordt dus pas in maart verwacht ? nja helemaal niet erg want tegen dan ben ik nog zeker niet van plan te kopen. Maar ik heb een review van djmagtv gezien en ja je hebt meer effecten dan op de djm 700 en ik dacht dat ik ook iets hoorde over vizuele effecten ? Dat zou een heeel groot voordeel zijn ik zou me er dan eens wat op moeten verdiepen dan zou hij zeker een geduchte concurent zijn van de djm-700
Tekhead    posted on 24-01-2010 20:40
bij Pioneer betaal je toch teveel voor wat je krijgt, bij Denon is dat andersom, en vergeet niet dat Denon reeds lang in het dj segment aanwezig is, en de dubbele CD-speler nog altijd DE referentie is
Winston    posted on 24-01-2010 20:51
Poster: djvir20
Maar een vraagje ik hoor veel van midi-control op een mixer maar wat houd dit eigenlijk in. Heeft het iets te maken met een pc programma ? Want ik heb VDJ dusja .. ? Happy, laughing

Inderdaad kun je DJ mix software met midi aansturen. Check dus ff of jou software die mogelijkheid heeft om door een midi controller te worden bestuurd.

Maar met midi kunnen muziek apparaten ook met elkaar communiceren bv. met effectors. Gebruik de search als je meer over midi wil weten.
Tic Toc
CopainsDeluxe    posted on 24-01-2010 22:03
Poster: Winston

Inderdaad kun je DJ mix software met midi aansturen. Check dus ff of jou software die mogelijkheid heeft om door een midi controller te worden bestuurd.

Maar met midi kunnen muziek apparaten ook met elkaar communiceren bv. met effectors. Gebruik de search als je meer over midi wil weten.

Zie je jasper die Denon mixer is zeker niet slecht !
En jij moet toch nog even wachten op die cdj's en djm dusja... Je kan altjid wel opteren om voor deze mixer te gaan !

En midi , bij Ableton kan je midi gebruiken , bij Serato scratch,...
Hiermee kan je dus functies aansturen die je instelt in je midi programma, dat kan ook een produce programma zijn maar men kan ook lichtcontrollers op aansluiten en zo via je lichtsturing iets instellen bij elke knop die je zou gebruiken op je mixer...
Het zijn maar voorbeelden ! ^^
Dolivieira    posted on 24-01-2010 23:01
Kijk iedereen weet dat ik een pioneer freak ben. Maar moet zeggen, dat als je voor die nieuwe Denon gaat. Je zeker geen slecht mengtafel binnen haald. Zoals ik zie is zijn de specificaties zeer goed. Kijk het zijn jouw centjes dus als je echt twijfelt, moet je gaan testen en aan de hand daarvan. beslis je wat voor mengtafel je gaat halen. Neem bij zo`n aankoop geen verkeerde beslissing en test de verschillende modellen. Kijk ik ben tevreden over mijn mixer. Jij moet tevreden worden over de mixer die jij gaat kopen. Pioneer is vrij prijzig.?En er zijn genoeg alternatieven dus ga testen Neem geen beslissingen waar jij spijt van krijgt en koop wat jij het beste vind werken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
CopainsDeluxe    posted on 24-01-2010 23:03
Poster: djdolivieira
. Maar moet zeggen, dat als je voor die nieuwe Denon gaat. Je zeker geen slecht mengtafel binnen haald. Zoals ik zie is zijn de specificaties zeer goed. Kijk het zijn jouw centjes dus als je echt twijfelt, moet je gaan testen en aan de hand daarvan. beslis je wat voor mengtafel je gaat halen. Neem bij zo`n aankoop geen verkeerde beslissing en test de verschillende modellen. Kijk ik ben tevreden over mijn mixer. Jij moet tevreden worden over de mixer die jij gaat kopen. Pioneer is vrij prijzig.?En er zijn genoeg alternatieven dus ga testen Neem geen beslissingen waar jij spijt van krijgt en koop wat jij het beste vind werken.

Jasper je kan luisteren naar 1000den mensen die hier reageren en je kan duizenden reviews lezen, bekijken,... Het ter plekke testen is denk ik de beste oplossing Happy, laughing
djvir20    posted on 25-01-2010 18:36
Inderdaad dat is wat ik ga doen ik ga ook naar de s2 gaan en daar ze gewoon naast elkaar vergelijken en testen dat is het beste ja :P
janek    posted on 28-01-2010 02:56
Ik heb mijn DJM 700S nu een week hier staan , een hele gave mixer tussen mijn CDJ 400
Foto komt later als update

Jan

37 Users online: 4 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 12.859
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.611