DJM 700/800 (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvir20    posted on 19-01-2010 19:07
De titel zal al genoeg zeggen waarschijnlijk: Wat vinden jullie van beide of 1 van de 2 mixers ook weer hier vraag ik om mensen met ervaringen of mensen die er gewoon veel van weten. Ik probeer zoveel mogelijk reacties te verzamelen om een zo goed mogelijk beeld te scheppen van de realitteit

alvast bedankt !
Effix

What do you think about DJM 700/800 ??

Vote :   

main    posted on 20-01-2010 17:00
wij vragen het normaal, alleen waar ik me nu weer een tikkeltje aan erger is jou gespannen reactie op ons verzoek. ook vind ik het jammer dat je afsluit in 'msn-taal'
brecht    posted on 20-01-2010 17:03
@ djvir20: doe gewoon normaal,regel is AN. Leef dit na.
Dank
djvir20    posted on 20-01-2010 18:34
oke maar mijn gespannen reactie komt door het feit dat mij door MAIN gewoon afgesnauwd werd om normaal te praten. Als je mij gewoon vraagt : sorry hoor maar kan je niet in msn- taal praten zodat het leesbaar blijft voor iedereen maarja ..
Estacy    posted on 20-01-2010 18:49
gelieve is niet onaardig bedoeld hier, natuurlijk kan dat in Belgi? anders zijn Winking my eye gewoon normaal nederlands, complete woorden, dat soort dingen. maar over je vraag: als je het geld hebt, voor top of the bill gaan, lekker de DJM 800 nemen. sta ook open voor andere merken en zoals altijd:

Test ze vooral even uit!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djvir20    posted on 20-01-2010 18:51
ja dat is inderdaad ook zeer handig want je kan zoveel reviews zien als je wilt echt testen is toch nog heel wat anders :D
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 22:55
Poster: Estacy
Poster: djvir20
allez dan ma gij vroeg erom he : nu ja dat is misschien nog de meest voor de hand liggende optie in ons gamma. En ik bedacht me ook dat ik mijn disc jockey spullen nog ga uitbreiden, waarmee ik wil zeggen dat ik niet meer deks zal gebruiken. En evenals is de djm-700 maar 100 euro duurder of cetera. Dat is dan enkel in mijn situatie, ik kan namelijk de mixer krijgen zonder de belasting op toegevoegde waarde en nuja u weet nooit of een ander persoon of ikzelf deze mixer ga gebruiken als ik op een fuifje moet gaan disc jockeyen dat er extra deks staan en in dat geval is dit zeer agreabel. Maar ook de Beatloop functie is veel minder goed op de djm-400 dan op de djm-700 Dus uit deze overloping blijkt toch dat ik zal moeten opteren voor de Djm-700 en 2 cdj-400's .

beter ? :s

btw hoor je belgen klagen over het meest onverstaanbare accent of de rare woorden die jullie nederlanders gebruiken ? nej dat dacht ik nie dusja beetje respect aub ? je kan het toch ook gewoon vragen ?

Sorry jasper maar dit is echt overdreven hoe je doet??Cool. En pas ook in een keer je leeftijd eens aan in je profiel want dat klopt niet echt Cool

En
gelieve is niet onaardig bedoeld hier, natuurlijk kan dat in Belgi? anders zijn Winking my eye gewoon normaal nederlands, complete woorden, dat soort dingen. maar over je vraag: als je het geld hebt, voor top of the bill gaan, lekker de DJM 800 nemen. sta ook open voor andere merken en zoals altijd:

Test ze vooral even uit!

In Belgi? is het niet anders hoor Cool... Gelieve is net een beleefde vorm Happy, laughing

en dus @ Jasper sparen zou ik zeggen Cool, dan wordt het zeker en vast een knappe set ! Cool

User edit by CopainsDeluxe on 20-01-2010 @ 23:01:38 (18%)
main    posted on 20-01-2010 23:10
oke maar mijn gespannen reactie komt door het feit dat mij door MAIN gewoon afgesnauwd werd om normaal te praten. Als je mij gewoon vraagt : sorry hoor maar kan je niet in msn- taal praten zodat het leesbaar blijft voor iedereen maarja ..

achja,volgende keer ga ik je wel aanbidden als ik je wijs op iets fouts. gelieve is natuurlijk niet goed genoeg.

en jij wil zeggen dat je nu wel rustig en vriendelijk op mij overkomt? het maakt allemaal niks uit natuurlijk maar bij mij kom je er nu slecht uit. verder heb? ik niks meer ontopic te zeggen dus zal ik hier ook niet verder reageren.

mvg, K lect.

dat betekend dus: met VRIENDELIJKE groet.
Meks    posted on 21-01-2010 00:59
Zeer degelijke mixers als je het mij vraagt. Kheb een 800 thuis staan en ben er wel content van. Alleen jammer dat je tijden je roll effect geen van die 4 blauwe effecten kunt gebruiken en dat je moeilijk de roll effect kan syncroniseren omdat je het tempo daarvan niet kan regelen.

faders verslijten niet rap naar mijn weten en zijn van goeie kwaliteit.
D-wan    posted on 21-01-2010 14:47
Heb twee jaar een DJM800 gehad en heb nu alweer een tijdje een DJM700.
De DJM800 is natuurlijk zo'n beetje de clubstandaard en heeft een paar handige extra features (zoals de al genoemde color fx) die ontbreken op de DJM700.

Maar ik vond in mijn geval, dat ik voor thuis prima uit de voeten kan met de 700. Zeker de filteropties (over de fx) van de 700 vind ik erg bruikbaar.
Boyd    posted on 21-01-2010 14:54
Zijn geen slechte mixers, absoluut niet. Ik zou ook niet klagen om er op te mogen draaien, en ze zijn van redelijk goede kwaliteit. Persoonlijk prefereer ik toch een A&H xone42 of 92. Mischien toch een idee om te overwegen als je veel geld voor een mixer gaat betalen.

djvir20    posted on 21-01-2010 16:28
Eve @ main srry ik verwarde jou met die ene na jou hij snauwde mij namelijk nogal af srry daarvoor ik had het beter moeten kijken ..

maar @ topic:

@ D-wan: oke dat is handig om te weten want ja ik weet dat die colloreffects zijn wel handig maar voor thuis zijn ze wel misbaar :p

@ boydGrift : nja heb ik gedaan maar die kost direct 300 euro meer zeker niet ? enja ik vind het uiterlijk wat druk .. nuja om het anders te zeggen er staat veel wat ik niet zal kunnen, moeten gebruiken denk ik :p
janek    posted on 21-01-2010 19:51
Ik heb gisteren mijn DJM700S binnen gekregen? Cool
werkt perfect en met veel? leuke dingen die ik testen moet Cool
User edit by janek on 21-01-2010 @ 19:51:38 (10%)
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 21:15
Een xone mixer lijkt misschien wel druk...
Maar je kan er echt geweldige dingen mee !^^
djvir20    posted on 21-01-2010 22:04
ja ? maar wat zijn al die knopjes eigenlijk want je ziet bij ieder kanaal precies iets anders nuja als die dinge al per kanaal geordend zijn he :p
Vassilli    posted on 21-01-2010 22:06
Download voor de gein eens een Xone 92 manual.. Ben je van al je vragen verlost Winking my eye
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 22:52
Dat is waar Vassilli !
Je kan er verschieten wat je er allemaal mee kan !
Hier is een link naar een handleiding van de Xone mixer 92 R
http://www.allen-heath.com/DL/xone92_ap5345_2.pdf

Naast de djm's van pioneer?is ?allen&health ook aardige concurent hoor !
djvir20    posted on 22-01-2010 10:35
Poster: janek
Ik heb gisteren mijn DJM700S binnen gekregen? Cool
werkt perfect en met veel? leuke dingen die ik testen moet Cool

is vet ! zelf gekocht toch ? of een cadeautje ? Happy, laughing ( k hoop er nog iedere dag op maarja het zal zelf sparen worden :p )

Ja ik ben de handleiding aan het bekijken maar die xone kost ruim 400 euro meer dan de djm hij is zelfs duurder dan djm 800 denk ik :p
Estacy    posted on 22-01-2010 18:44
ja ? maar wat zijn al die knopjes eigenlijk want je ziet bij ieder kanaal precies iets anders nuja als die dinge al per kanaal geordend zijn he :p

1: lezen wat er onder staat
2: als je dat niet snapt, denk dan eens ff 4x na voor je 1500 euro aan een mixer gaat uitgeven Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djvir20    posted on 22-01-2010 21:04
ja dat bedoel ik ook daarom ga ik ook voor de djm 700 Happy, laughing k vind er te veel opstaan :p
Dolivieira    posted on 22-01-2010 21:30
Ik heb er een DJM700 staan en heb nog steeds geen spijt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djvir20    posted on 23-01-2010 20:07
En dat wil al wat zeggen h? :^P hoe lang heb je hem al ? en nuja jij hebt toch veel ervaring dusja :p dat zegt voor mij veel :P Eerlijkgezegt niemand heeft er iets egt slechts over te zegge sommige mensen beginnen over kleine puntjes te muggenziften maar k hoor niet egt dat mensen die niet content zijn van hun djm-700 en veel liever een 800 willen :P
Esmee    posted on 23-01-2010 20:24
Poster: main
gelieve in 'abn' typen, msn taal is niet voor iedereen te lezen.
  Ik weet niet wat jij onder afsnauwen verstaat? Maar dit vind ik gewoon normaal gevraagt.
Je kan eventueel ook kijken anar Xone 42, en zeggen dat er teveel knoppen opzitten is een slap excuus, gewoon even uitvinden hoe het werkt en dan kun je er juist misschien wel meer mee. De kwaliteit is ook nog eens beter. Je kunt ook nog kijken naar korg zero 4, dateq xtc, ecler nuo 4.0 en denon x1500.

Om nog even op het ABN terug te komen. Ik ben wat gewent qua slecht typen en ik kan er zelf ook wat van... maar je laatste post in dit topic is wel erg slecht leesbaar en je posts op de vorige blz. trouwens ook. Dus als je de volgende keer gewoon even niet te lui bent op het abc spellingscontrole knopje te gebruiken zou dat een hoop gezeur schelen en het forum een stuk netter houden.

Tekhead    posted on 23-01-2010 21:18
Wacht even de nieuw Denon DN-X1600 komt uit en zou +/- 800,00 a 900,00 euro kosten, google even, je gaat versteld staan, vergeet pioneer even en kijk verder dan alleen pioneer ! Een nog betere raad, lees, leer eerst even de handleiding van enkele mixers van je voorkeur, schrijf dan op wat je niet begrijpt, zoek het op en stel eventueel hier je vragen, wij zullen ze trachten zo goed en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Je zal zelf snel ontdekken hoe ver je staat, en wat je kennis is. Als ze te klein, - en zeker het sampler, FX, en andere MIDI blok - zou ik eerder wat bescheiden blijven, en Pioneer aan de kant laten, vind Pioneer nou niet echt voor beginners.?

Want is zoals Estacy ook schrijft, 1500,00 of 1000,00 euro voor een toestel met vele features, waarvan je begint te transpireren als al z'n lichtjes oplichten, en waar je de betekennis onbekend is.

Je word echt geen TOP-DJ omdat je met een DJM-700 of 800 gaat draaien, of in je bezit hebt.

Je moet veel oefenen en blijven oefenen, om het gevoel en kennis te krijgen, en om te weten wat al die engelse termen betekenen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 24-01-2010 @ 03:33:35 (100%)
Esmee    posted on 23-01-2010 21:19
maar denon heeft vast ook teveel knopjes...Cool
Mixt-Ape    posted on 23-01-2010 21:23
Poster: Tekhead
wacht eveb de nieuw denon dn-x 1600 komt uit en zou +/- 800,00 a 900,00 euro kosten, google even, je gaat versteld staan, vergeet pioneer even en kijk verder daqn alleen pioneer

ZO WEINIG??!!!

47 Users online: 21 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 14.807
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.221.559