FL Studio afmix probleem (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 19-01-2010 15:05
Hi,

Ik produceer mn muziek met FL Studio (eerst 8 nu 9). Gaat allemaal de goede kant op, krijg er leuke logische tracks uit, maarrrr,

Als ik in FL bezig ben, klinkt het perfect mooi en helder, zodra ik dan mijn track exporteer naar MP3 wordt hij een stuk doffer en veel minder helder als hij in FL klinkt. Zonde want zoals mijn tracks in FL klinken zijn ze goed en mooi, en daarna is het gewoon vaak minder.

Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit naast extreem helder/hoog afmixen dit kan verhelpen?

What do you think about FL Studio afmix probleem ??

Vote :   

Renzis    posted on 23-02-2010 11:03
Hmm nadeel van dat met die wavs is, dat als ik de het los exporteer hij alleen de pattern doet en het geluid (echo etc) afkapt. Dat klinkt daarna heel gek.

Dan zou ik alles helemaal kaal moeten doen en de effecten er later als nog bij doen, dan heeft het alsnog geen effect, want je moet nog steeds veel effecten laten lopen
cross-over    posted on 23-02-2010 11:43
renzis,
als je elk instrument apart exporteerd als wav, dus bv. de kick met gate/equ enz dan hoef je in je poductie dit al niet meer te doen. Het is even werk om de sounds te maken zoals je ze wilt hebben maar dan heb je voor elke instrument precies de sound die je wilt. In FL kun je dan nog altijd extra effecten toevoegen, evt via automation.

verder nog het volgende om te controleren:
Zet?dithering off
zet je?ouput settings?op "standaard" 24 of 16 bit, 44.1 khz
zet?normalization off
Sampler interpolation op z'n hoogst?(512 point)?

succes.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 23-02-2010 @ 11:43:31 (1%)
Renzis    posted on 23-02-2010 12:08
De punten die je noemt heb ik al een tijd op die instellingen staan.

Verder snap ik je punt. Maar ik kan de automation uit een synthesizer (opkomende Cutoff freq bijvoorbeeld) niet daarna als nog doen. Plus de harmonie die het programma in de song brengt, door je compressor of limiter is compleet weg.
Chydo    posted on 23-02-2010 12:36
Zien jullie mijn berichten wel? Doe je nummer eens realtime recorden dit doen zoveel producers.
Renzis    posted on 23-02-2010 12:55
@Chydo: Ik heb geen idee hoe je dat wilt doen? Afspelen in FL en dan met bijv audacity direct ook weer opnemen?

Geef bij dat soort dingen iig een voorbeeld.
Stagiar    posted on 23-02-2010 16:18
Poster: Renzis
@Chydo: Ik heb geen idee hoe je dat wilt doen? Afspelen in FL en dan met bijv audacity direct ook weer opnemen?

Geef bij dat soort dingen iig een voorbeeld.

Volgens mij bedoelt hij dat inderdaad.. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb het dan ook nog nooit nodig gehad. Idee klinkt goed iig Happy, laughing
Chydo    posted on 23-02-2010 17:37
Nee in fruityloops zelf, als ik thuis ben zal ik het uitleggen met een screendump!
Chydo    posted on 23-02-2010 21:05

Yooo

Wat je doet; First press the RECORD button on. Then press the little disk icon under the master channel in your fx slot. Save the file and select SONG and press play. This is how you bounce a track.

Hier is de foto : http://img509.imageshack.us/ifs/2480/img411/1/bouncinghm0.jpg

This is an old Topic

No new postings for 5.667 days.
 Post CommentThat would be 188.9 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 150 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 13.984
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.907.529