Poster: main
volgens mij moet je m dan gewoon goed masteren, wat te moeilijk is..
Poster: Renzis
Onzin, je kan in FL gewoon een goede afmix maken, volgens mij heb ik het al deels verholpen door bij het daadwerkelijk exporteren? de sampler interpolation op 512-point sinc te zetten ipv de standaard 6-point. Toch blijf ik wel verschil horen, en dat zou niet met het masteren in FL te maken moeten hebben want daar hoor ik hem wel goed.
Verschil in instellingen van mn geluidskaart is het ook niet
Poster: tek-zotic
haha,
onzin zegt ie :d met fruity kan je geneens MASTEREN wat niet hetzelfde is als met je mixer in fruity de geluiden harder en stiller zettenmasteren is piekfrequenties en degelijke eruithalen.
als ie fruity perfect klinkt en als mp3 niet probeer hem eens als WMA op te slaan en kijk eens of het dan nog is. Is het dan nog, dan moet je een kijken of je niet in het rood aan het gaan bent
Poster: tek-zotic
haha,
onzin zegt ie :d met fruity kan je geneens MASTEREN wat niet hetzelfde is als met je mixer in fruity de geluiden harder en stiller zettenmasteren is piekfrequenties en degelijke eruithalen.
als ie fruity perfect klinkt en als mp3 niet probeer hem eens als WMA op te slaan en kijk eens of het dan nog is. Is het dan nog, dan moet je een kijken of je niet in het rood aan het gaan bent
Poster: Renzis
Fruity Loops is een DAW, dus je zou met de juiste plugins daarin een flink end moeten komen. Nu klopt het dat ik daar ook niet in master, maar ikwil gewoon een goede afmix maken (zie titel topic). Iig thanks voor je tip nog, zal zo eens uitproberen.
@Main, dat is leuk om het wat dikker te laten klinken, maar heeft nauwelijks iets met masteren te maken, zie tek-zotic zn uitleg van masteren.
Poster: Stagiar
@ Illision. Muziek klinkt door je monitoren altijd goed. Het gaat er uiteindelijk om hoe het klinkt door goedkope oordopjes en op autoradio's.
Poster: Stagiar
@ Renzis. Snoey heeft wel gelijk, FL heeft een soundengine met een gebruiksaanwijzing. Wat je het beste kunt doen is het volgende:
Probeer niets te masteren in FL, maar gooi alles dus 'kaal' (zonder enige compressie, limiters en filtering op je master) in een wav bestand.
Import die WAV in bijvoorbeeld ableton, cubase of protools als .wav en ga dan met de software die in die programma's zit bezig met het masteren.
(Zorg er wel voor dat de volumes in je sporen goed zijn afgesteld als je de WAV maakt. Je kunt een melodietje niet meer zachter zetten daarna).?
Overigens maak je nog een cruciale fout in je verwoording:?
Het afmixen/eindmixen van een track is het stadium dat voor het Masteren komt.
Poster: trustt
Juist andersom.. een monitor is geen hifi box, door je monitors hoor je duidelijk meer details dan goedkope oordopjes etc. Het is compleet onzinnig om te zeggen dat muziek altijd goed klinkt door monitoren.