hobby dj?/ werkende dj? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : hobby/werkende dj?

-hobby

Voting is only possible for our Members
djwillem    posted on 25-10-2005 18:22
allo.
ik vraag mij wel eens af.
wie is hier al een dj die al werkt voor geld (bijv: drive in,discotheek,of iets anders)
en ik vraag me ook wel af wie het gewoon voor de hobby of voor de lol doet.

What do you think about hobby dj?/ werkende dj? ??

Vote :   

Laidback    posted on 25-10-2005 18:41
das moeilijk,  ik doe het voor de LOL (hobby) maar vaakl int weekend werkend, voor geld... dusz jah.....

ik gah voor werkend Happy, laughing

greetsz, Robert
Nvie    posted on 25-10-2005 18:58
Ik weet het niet... na-school, na-huiswerk ben ik fulltime aan het reviewen en info zoeken over app, en het 'bedrijf'... dus het is een gigantisch uit de hand gelopen hobby.
Denk dat ik ga voor werkend dus
jordy    posted on 25-10-2005 19:18
hobby :$
Blast    posted on 25-10-2005 19:19
Tjaaa,
Ik doe het nu voor de lol,
maar als je, je poen ermee kan verdienen,
dan gaan we dat ook doen.
djmamo    posted on 25-10-2005 19:23
werkende DJ verdien er geld mee. en krijg steeds meer bookingen, en heb ook al redelijk veel dingen gedaan.

verdien geld met "resident" dj in een cafe en als dj voor een drive-in show, maar mensen kunnen mij ook los boeken en dat levert voor mij het meeste op dus vind dat niet erg als dat vaak gebeurt want zou dan voor proffesional kunnen gaan
www.moonentertainment.nl
Verto    posted on 25-10-2005 19:58
Meestal met vergoeding  Ik heb namelijk een grondige hekel aan marktverziekers,...
DavyJ    posted on 25-10-2005 20:07
werkende Dj

PatrickBeuken    posted on 25-10-2005 20:44
Ik ben feest DJ. Ik draai werkelijk alle stijlen door elkaar (wel op de juiste manier, he :P). Ook heb ik een vrij grote installatie (licht en geluid). Ik doe dus voornamelijk drive-in shows. Het is dat ik nog op school zit, maar het liefst maak ik er nu direct mijn baan van (licht- en geluidsinstallatie verhuur, drive-in shows...). Als ik nu namelijk niet op school zou zitten, zou het niet lang duren voordat ik een baan had bij diverse bedrijven hier in de buurt. M'n netwerk is groot genoeg (die-hard roadies tot prof-dj's), dus wie weet wat de toekomst nog te bieden heeft. Op het moment draai ik zo'n beetje ieder weekend op feesten hier in de buurt. Ik verdien er ook een leuk bedrag mee, dus ik heb op 'werkend!' gestemd.
djwillem    posted on 25-10-2005 21:15
oke, ik moet nog dj worden maar wie weet kom ik ooit verder.
Stephanie    posted on 25-10-2005 21:55
Heb ook werkend gestemd, heb op donderdagen een eigen clubavond in een discotheek in Leeuwarden en draai vrijdag/zaterdag door heel Nederland. Daarnaast heb ik m'n eigen bedrijf dat (promo)shows in de horeca door heel Nederland verzorgt voor diverse A-merken en branch-organisaties.
Lead    posted on 25-10-2005 21:59
Hobby.... ook niet de ambitie om mijn werk er van te maken, ik heb al wat verschillende dingen gedaan en kan mezelf nu met mijn werk al mee bezig houden....

Ik draai waar en zoveel ik kan, op dit moment geen vaste stekkies... Thuis en op mijn werk samen mix ik bijna iedere dag wel de nodige plaatjes Winking my eye
Let the BASS be louder
dj_agressor    posted on 25-10-2005 23:37
voorlopig nog hobby, maar hoop met de tijd ergens resident te worden, lijkt me wel vet om te doen!
djjw    posted on 25-10-2005 23:39
begonnen als hobby, zoals de meeste waarschijnlijk,
en toen gevraagd in een cafe en dus alweer een tijdje werkend..
Lukaz    posted on 26-10-2005 11:20
ik had (2jaar geleden) een HqPower Promix500 en met klassenavond werd gevraagd of ikm mee zou willen nemen,, ook DJ MaiK en DJ DC droegen hun steentje bij.. na die tijd had ik wel door dat ik DJ een hele toffe hobby vond.. nah een tijdje kwamen wij 3en Ik, DJ DC en DJ MaiK bij elkaar en tot de dag van vandaag zijn wij een redelijk succesvol lopende drive in! dus ik zeg werkend..
hoewel ik eiglijk altijd voor mn hobby aan het oefenen ben..
User edit by Lukaz on 01-03-2006 @ 19:58:25 (3%)
djmamo    posted on 26-10-2005 11:37
volgens mij gaat het erom of je geld verdiend met draaien... ik oefen 2 uur per dag behalve in het weekend dan want dan moet ik werken.

maar ik heb erneer gezet dat ik werk want verdien er geld mee.

de uren die ik oefen is wel hobby maar denk niet dat je dan de essentie van de vraag heb... (dat woord wou ik altijd al gebruiken)

www.moonentertainment.nl
Pullstar    posted on 27-10-2005 02:26
Veel gezien en gedaan met draaien. Zowel nationaal als internationaal. 2 jaar geleden de draaitafels in de hoek gezet (bij wijze van spreken want het kriebelt toch altijd...) om me volledig te richten op produceren. Ik draai nu nog wel maar selectief. Pas als het produceren van de grond komt (en de perspectieven zijn redelijk) wil ik dat als basis gebruiken om weer te gaan draaien... Een andere invalshoek dus.
Dus ik was semi professioneel DJ. Want ik werkte er gewoon naast. En ik hoop ooit via het producen voor full pro DJ/Producer te gaan....

Mag dit ook voor mijn introductie doorgaan? (Ik moest dat nog altijd doen....maar geen zin in gehad)
Reind    posted on 27-10-2005 03:19
Naast een 40 urige werkweek + studie + een goed lopende is er geen tijd om veel te draaien. Voor mij dus weer hobby.

Ik heb het draaien opzij geschoven voor mijn studie, liever een beetje zekerheid dan 5 wilde jaren en vervolgens achter een vuilnis wagen terecht komen omdat je niks anders kan dan plaatjes draaien maar niemand je meer hebben wil.

De kans dat ik later als ik groot ben (ben pas 25 dus dat duurt nog wel ff) meer geld ga verdienen met de art media en design opleiding die ik nu doe is veeeeeeeeel groter dan dat ik dat zou kunnen behalen door full time te gaan draaien.
djmamo    posted on 27-10-2005 11:24
mischien is het nog wel rendabeler om gewoon een drive-in show te hebben omdat je dan goed geld kunt verdienen.. en er is altijd vraag naar.

als je een grote dj wilt worden moet je al iets speciaals hebben tegenwoordig want zeg zelf iedereen kan plaatjes draaien.... maar ben jij ook de entertainer die de clubs zoeken....

ik denk dat als je ergens binnen bent je ook van geluk mag spreken omdat er voor jou 10 andere zijn die ook"plaatjes kunnen draaien"

www.moonentertainment.nl
Frantic    posted on 27-10-2005 12:47
@mamo ooit bedacht hoeveel geld je in een drive in show steekt?
Pullstar    posted on 27-10-2005 12:51
ghehehe...Frantic is me net voor...
djmamo    posted on 27-10-2005 12:58
ja dat weet ik want ik heb er zelf een, en werk voor een andere grote drive-in...

en als je het goed doet dan hou je er geld aan over en mischien nog wel meer dan dat je "freelance" dj wordt...

het is een kwestie van op de juiste doelgroep richten, en niet bang zijn om risico's te lopen en durven uit te breiden en goed je stappen overwegen.

zal een indicatie geven van een geluids set waar ik mee werk. dat is een hightech serie a, (vroegere ev) koste 10 jaar terug per set 10 duizenden guldens en daar hebben zij er 4 van.

ok komt het wel door dat de eigenaar veel heeft gedaan voor marco borsato en id&t en critical mass en ga maar ff door.

maar er zit geen licht bij want als er wel iets niet rendable is dan is het  licht. kost erg veel en hebt er erg veel voor nodig.

voor 800 man hebben wij 4 boxen nodig en het meubel en vertserkers en dat is het..

en als je een beetje drive-in hebt verdien je erg goed..
dus ik weet wel wat de kosten zijn die er in een drive-in show zitten.
ik zelf heb een gemiddelde drive-in show voor max 300 mensen maar vraag wel 250 euro en dan hou ik op een avond geld over. want heb al mijn apparatuur al afbetaald en uiteindelijk al terug verdiend, maar spaar wel voor extra apparatuur of wanneer er iets kapot is.

en dan hou ik nog geld over als ik platen heb gekocht... als je het maar consequent doet

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 27-10-2005 12:58
en als je slim bent wordt je party organisator das nog lucratiever

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 27-10-2005 12:59
kijk maar naar duncan van id&t
www.moonentertainment.nl
Frantic    posted on 27-10-2005 13:14
En als je nog slimmer bent gebruik je de edit knop :P
djmamo    posted on 27-10-2005 13:29
ok frantic zou er ook van balen als er mensen waren die een nog groter commercieel inzicht hadden dan ik in mijn eigen persoon.

en natuurlijk zou ik de edit knop kunnen gebruiken, maar dan moet ik na denken en dat gaat mij niet zo goed af. wat blijkt uit een eerdere post van dhr. frantic want hier had ik natuurlijk de quote knop kunnen gebruiken.

maar toch fijn dat je zelf kan bepalen wanneer je die knop wilt gebruiken, als je het uberhaubt al wilt.

dus frantic als je er verder niets zinnig aan toe tevoegen hebt...

www.moonentertainment.nl

113 Users online: 23 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 38.062
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.521