Dj Groundfever (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_groundfever    posted on 17-01-2010 12:14
Hallo, Ik ben Dj Groundfever en in het echte leven is mijn naam Kevin Wolfs. Ik woon nog bij mijn vader in wellen(limburg-belgie). Ik ben ongeveer een jaartje geleden begonnen als dj. Mijn eerste materiaal heb ik 2dehands overgekocht van een kennis voor een goed prijsje. Om te beginnen is dit natuurlijk ideaal als je niet de middelen heb om al onmiddelijk degelijk materiaal aan te kopen. Alles werkt nog perfect en word nog steeds gebruikt. Ik ben beginnen oefenen met draaien in de garage, daar staat alles nog steeds. Mijn droom is om ooit ergens als resident dj te kunnen draaien. Gelijdelijk aan zal ik ook mijn materiaal vervangen door nieuw en beter. Maar voorlopig is hetgeen ik heb voldoende voor mij.

Zo dit is het zo een beetje wat ik tot nu toe uit mijn duim heb kunnen zuigen. Hebben jullie vragen of willen jullie nog iets weten wat hiet niet tussen staat. Laat het weten en je krijgt een antwoord.

Grtz Dj Groundfever

What do you think about Dj Groundfever ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 17-01-2010 12:16
Welkom. Wat heb je staan?
dJORD    posted on 17-01-2010 12:17
welkom @ djr
dj_groundfever    posted on 17-01-2010 12:23
Ik heb alles van jbsystems staan.
Mengpaneel: Beat 6
Cd speler: 2x cd100
versterker: AX700
Boxen: 2x TSX 15 als ik me niet vergis.
en dan ook nog een micro en koptelefoon van jbsystems.
HarmenH    posted on 17-01-2010 12:56
Welkom.
Mooi spul om mee te beginnen!
Dolivieira    posted on 17-01-2010 13:09
Welkom op DJR.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
CopainsDeluxe    posted on 17-01-2010 13:24
Zeker leuk om mee te beginnen !
Ik hebzelf de Beat 4 van jb systems, de beat 6 is?zeker niet slecht ! Cool

En Welkom!
Esmee    posted on 17-01-2010 13:30
welkom!
dj_groundfever    posted on 17-01-2010 15:29
Het beatmatchen begint aardig te lukken, ik weet hoe ik het moet doen alleen nog wat oefenen hierop. maar voor de rest heb ik tog nog wat moeilijkheden met het inmixen van 2 liedjes. hebben jullie misschien nog enkele tips zoals: gebruik ik het best de crossfader of de gewone kanaalsfaders. gebruiken jullie ook de toonregeling bij het mixen of niet?
Winston    posted on 17-01-2010 17:05
welkom groundfever. Als beginner kun je het best beperken tot de kanaalfaders. Als je meer ervaring hebt kun je ook de crossfader gebruiken. En ja toonregeling gebruik ik altijd.
Tic Toc
Vassilli    posted on 17-01-2010 17:14
ik heb nog nooit de crossfader gebruikt...
dj_groundfever    posted on 17-01-2010 18:11
Ik kan bij mij thuis het volume niet echt open zetten. Kan het zijn dat dit een oorzaak is waarom mijn overgangen niet zo goed zijn aangezien ik de liedjes niet zo goed op mekaar kan afstemmen?
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 19:19
Het beste wat je kan doen is een liedje laten spelen...
Dan het volgende liedje kies je een leuke Cue ergens in een liedje...
Vervolgens ga je door middel van de cue in te drukken en even in te houden?
(je luistert dan naar het nieuwe liedje door je headphone met een oor en past dan met de pitch de snelheid aan)
en zorgt dat je het gelijk zet, door dit een paar keer te herhalen.

En dan voilaa spelen ze gelijk... Dan kan je zelf kiezen hoe je de toonregeling doet. Bv Eerst de bas van het oude liedje weg en dan High en dan mid... en dan op een goed moment doe je het oude liedje weg...

Voor de rest je muziek moet niet hard staan om goed te kunnen mixen hoor Cool
Als je nog vragen hebt zal ik je zeker met alle plezier helpen ! ^^
dj_groundfever    posted on 18-01-2010 21:19
Die cue functie heb ik nog niet onder de knie, weet niet hoe ik hier mee moet werken.
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 16:28
Weet je hoe je een cue moet plaatsen bij de CD 100? ^^
dj_groundfever    posted on 19-01-2010 22:03
ik weet dat er een cue in en out opststaat.
Steephun    posted on 19-01-2010 22:19
Tsja, die knoppen "cue in en cue uit" gaan denk ik over "loops" maken. Een "loop" is een herhaling van een stukje muziek, meestal 4, 8, 16 of 32 beats. Dit heb je nog niet nodig.

Als het goed is zit er een "play" knop op je speler en een "cue" knop. Door op de "play" knop te drukken kun je je plaat aanzetten en speelt hij gewoon door. Met de "cue" knop speelt je muziek alleen als je die knop ingedrukt houdt. Wanneer je deze weer loslaat, springt hij weer terug naar het punt waar je begonnen bent - je "cue" punt. Dit is handig om je muziek voor te kunnen luisteren en het tempo van twee liedjes gelijk te zetten!

Je moet dit punt dus op een strategische plek in het nummer zetten, maar het makkelijkste is gewoon precies voordat je de eerste beat van het nummer hoort. Als je je cue op de juiste plek hebt gezet en je denkt dat het tempo van de twee liedjes gelijk is, dan druk je op 'het goede moment' op "play", en door middel van je kanaalfaders en je EQ (de high, mid en low knobs) maak je een overgang.

Succes!
User edit by Steephun on 19-01-2010 @ 22:22:28 (21%)
Helioxx    posted on 19-01-2010 22:22
Welkom, Hier vind je bijna alles Winking my eye
dj_groundfever    posted on 19-01-2010 23:09
dus als ik het goed begrijp hou ik de cue-knop in tot ik een bepaald moment van een liedje heb wat ik wil an dan gewoon loslaten?
dj_groundfever    posted on 31-01-2010 17:44
Ik ga op zoek naar een plaatsje waar ik al mijn materiaal kan zetten en ook op mn gemak kan mixen. Heb alles nu in de garage staan en die staat altijd vol met allerhande rommel. Dat verpest vaak de sfeer. Hebben jullie misschien enkele tips?
MoXeGy    posted on 31-01-2010 21:06
Welkom op djr! kun je niet op je slaapkamer draaien? ik heb het geluk dat ik een eige muziek kamer heb.
User edit by MoXeGy on 31-01-2010 @ 21:06:45 (100%)
Stevendlv    posted on 31-01-2010 21:34
Poster: dj_groundfever
Ik ga op zoek naar een plaatsje waar ik al mijn materiaal kan zetten en ook op mn gemak kan mixen. Heb alles nu in de garage staan en die staat altijd vol met allerhande rommel. Dat verpest vaak de sfeer. Hebben jullie misschien enkele tips?

Allereerst welkom, de slaapkamer of studeerkamer, sous-terrain/kelder een mogelijkheid? Het is maar net waar er andere mensen geen last van hebben en jij je op je gemak voelt en rustig je gang kan gaan. Zolang het maar niet vochtig is of de akoestiek heel slecht is zijn er in mijn ogen niet veel slechte plekken.
dj_groundfever    posted on 02-02-2010 14:13
Geen kelder / zolder aanwezig, zolder wel maar niet ideaal is ook niet geisolleerd. binnen huis is uitgesloten aangezien ik met een zoontje van een jaar zit die nog veel moet slapen. Heb alles nu in een garage staan maar daar is het nu veel te koud en vochtig.
dj_groundfever    posted on 21-05-2010 21:25
Ben vandaag mn nieuw mengpaneel gaan halen. De Behringer VMX1000. Ben er content van.
AdenFarleigh    posted on 21-05-2010 21:40
Welkom @ DJR!

Tip: Als je je mixen wilt keuren; moet je het opnemen en daarna afspelen voor jezelf - en kritisch luisteren natuurlijk Happy, laughing
Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Naomi    posted on 23-05-2010 15:31
Welkom op DJResource

289 Users online: 125 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 25.017
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.431.651