[Vraagje] Dj skills , gear (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 16-01-2010 14:10
Hey allemaal ,

Ik heb een vraagje , Ik heb een basis uitrusting gekregen voor te beginnen als dj .
deze uitrusting bestaat uit : Een dubbele cd-speler , een mengpaneel(akiyama ak2) , een versterker van 1000 watt en 2 speakers van elk 500 watt .
Ik heb op verschillende fora en site's gezocht en vond dikwijls iets terug over beatmatching en dat soort dingen .
Nu is mijn vraag , hoe leer ik beatmatchen en hoe word ik een goede dj .

Alvast bedankt

groetjes jochem

What do you think about [Vraagje] Dj skills , gear ??

Vote :   

hoppie    posted on 16-01-2010 14:13
beat matchen leren? neem 2 dezelfde nummers en mix deze door elkaar, hoor je heel goed wat je goed of fout doet en heeeel heeel heeeeeel veel oefenen
Question everything
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 14:14
Hoe leer je beatmatchen? Door te oefenen.
main    posted on 16-01-2010 14:15
'hoe leer ik beatmatchen en hoe word ik een goede dj'

OEFENEN en AANLEG. een goeie dj ga je niet worden met deze instelling.
een normaal persoon doet ongeveer een jaar om snel te kunnen beatmatchen, gewoon uitproberen en goed luisteren naar de tracks
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 14:16
Poster: main
'hoe leer ik beatmatchen en hoe word ik een goede dj'

OEFENEN en AANLEG. een goeie dj ga je niet worden met deze instelling.
een normaal persoon doet ongeveer een jaar om snel te kunnen beatmatchen, gewoon uitproberen en goed luisteren naar de tracks

OK, een jaar is nu echt wel veel, maar OK. Het gaat gewoon om het oefenen!!!
jochemke    posted on 16-01-2010 14:30
Bedankt voor deze snelle replies . Als ik het goed begrijp moet ik nu gewoon veel muziek gebruiken en elke keer nummers proberen gelijk te zetten op hun beat ?
ArTy    posted on 16-01-2010 14:31
JEP
jochemke    posted on 16-01-2010 14:37
ok en van uitrusting . Is mijn uitrusting voldoende om mee te beginnen ?
main    posted on 16-01-2010 14:40
Poster: Mixt-Ape

OK, een jaar is nu echt wel veel, maar OK. Het gaat gewoon om het oefenen!!!

niet als je alle stijlen wilt leren beatmatchen.

en je uitrusting is prima om mee te beginnen Winking my eye
User edit by main on 16-01-2010 @ 14:41:13 (29%)
niiicola    posted on 16-01-2010 14:46
Poster: jochemke
ok en van uitrusting . Is mijn uitrusting voldoende om mee te beginnen ?

Hehe, uitrusting Tongue

Bijna elke gear kan je meer beginnen! Als je maar 2 cd spelers hebt (of een dubbele) en een mixer!
Gewoon.
Bambilaner    posted on 16-01-2010 14:51
Poster: niiicola

Hehe, uitrusting Tongue

Bijna elke gear kan je meer beginnen! Als je maar 2 cd spelers hebt (of een dubbele) en een mixer!

Offfffff 2 draaitafels Happy, laughing
maar jij kiest dus voor cd'tjes

Gouden tip: oefen eerst uren, dagen, weken, maanden op je slaapkamer vooraleer je naar buiten stapt als dj (tenzij natuurlijk een heel klein feestje om eens de stand van zaken te bekijken)

Ik heb er al geweten die het omgekeerd probeerden, gewoon wat gear kopen, vertellen dat ze dj zijn, en dat loopt dan verkeerd af Happy, laughing

Welkom en succes!
www.facebook.com/vinniebegooddj
Nood    posted on 16-01-2010 15:04
er zijn ook diverse filmpjes van de dj tutor die al veel beginnende DJ's geholpen heeft.

Je hebt ook een koptelefoon nodig, ik denk dat je dit wel weet, ik zag? het gewoon niet bij je lijstje staan.
Winston    posted on 16-01-2010 15:50
Check dit topic voor een begin en linkjes naar topics over beatmatching
Tic Toc
AdenFarleigh    posted on 17-01-2010 00:07
Check DJ Tutor eens; die heeft veel instructievideo's (even googelen of op youtube opzoeken).
Maar voor de praktijk: oefenen en nog eens oefenen.
Oh en 2 nummers uit hetzelfde genre werkt wel prettiger, zeker om mee te beginnen.
Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 19:58
Zeker een goed begin om te leren draaien Happy, laughing
Voor de rest altijd oefenen , beatmatchen komt wel na een tijdje , en vooral niet te snel denken... Het kan even duren voor dat je ontdekt word of misschien word je wel helemaal niet ontdekt.

Wat zeker belangrijk is , is dat je niet moet denke ohh ik word snel dj , vies populair worden enzo maar zo werkt het niet Happy, laughing

Veel succes !
Lucalicious    posted on 18-01-2010 20:02
nou beatmachen begint volgens mij, om de tip oefenen maar ff te ontwijken, bij het horen waart het misgaat. je moet eerst horen van 'die gaat te snel of te langzaam', voordat je kan beginnen met beatmachen (die plaat dus langzamer of sneller zetten) anders klooi je maar wat aan. dus als je als je dat een maal door hebt (en dat duurt vaak wel ff) is het een kwestie, zijn we der toch weer, oefenen!

veel succes er mee!
djvir20    posted on 19-01-2010 19:59
WEet je al wat beatmatchen inhoud ?
jochemke    posted on 19-01-2010 20:45
Er is mij verteld dat beatmatchen het volgende is : 2 tracks met een verschillende bpm(beats per minute) maar dit mag niet al te groot zijn . en deze dan een gelijk bpm geven zodat het beter klinkt als je ze mixed of laat overlopen .

Dit is mij verteld is dit fout verbeter me even Winking my eye .

nu ik toch dit topic heb . Welke tracks zijn goed om mee te beginnen als je wilt leren beatmatchen ? .
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 20:47
Het beste wat je kan doen is een liedje laten spelen...
Dan het volgende liedje kies je een leuke Cue ergens in een liedje...
Vervolgens ga je door middel van de cue in te drukken en even in te houden?
(je luistert dan naar het nieuwe liedje door je headphone met een oor en past dan met de pitch de snelheid aan)
en zorgt dat je het gelijk zet, door dit een paar keer te herhalen.

En dan voilaa spelen ze gelijk... Dan kan je zelf kiezen hoe je de toonregeling doet. Bv Eerst de bas van het oude liedje weg en dan High en dan mid... en dan op een goed moment doe je het oude liedje weg...

Voor de rest je muziek moet niet hard staan om goed te kunnen mixen hoor Cool
Als je nog vragen hebt zal ik je zeker met alle plezier helpen ! ^^

Een goed en handig voorbeeld is bijvoorbeeld , DAY & NITE van de crookers , ik veronderstel dat je het wel kent dit is een redelijk eenvoudig liedje en dit mix je bijvoorbeeld in met Knobbers , van de crookers.
Redelijk eenvoudig te herkennen bass sounds , en zo leer ik weekelijks wel kinderen mixen met deze 2 liedjes , het zijn redelijk populaire liedjes dus vandaar Happy, laughing

Veel SUCCES ^^
OneSixty    posted on 19-01-2010 20:50
beatmatchen (het woord verklaart zichzelf eigenlijk al) is idd de bpm van 2 platen gelijkzetten.
dit dmv met 1 oor naar de plaat te luisteren die speelt en met het ander oor door je headphone te luisteren naar de plaat die je wil inmixen.

welke tracks? nou euh, platen die zo rustig mogelijk zijn zodat je je kan focussen op de beat.
minimal/techno lijkt me perfect!

Edit: copainsdeluxe was me voor!
User edit by OneSixty on 19-01-2010 @ 20:52:26 (9%)
jochemke    posted on 19-01-2010 21:00
Poster: CopainsDeluxe
Het beste wat je kan doen is een liedje laten spelen...
Dan het volgende liedje kies je een leuke Cue ergens in een liedje...
Vervolgens ga je door middel van de cue in te drukken en even in te houden?
(je luistert dan naar het nieuwe liedje door je headphone met een oor en past dan met de pitch de snelheid aan)
en zorgt dat je het gelijk zet, door dit een paar keer te herhalen.

En dan voilaa spelen ze gelijk... Dan kan je zelf kiezen hoe je de toonregeling doet. Bv Eerst de bas van het oude liedje weg en dan High en dan mid... en dan op een goed moment doe je het oude liedje weg...

Voor de rest je muziek moet niet hard staan om goed te kunnen mixen hoor Cool
Als je nog vragen hebt zal ik je zeker met alle plezier helpen ! ^^

Een goed en handig voorbeeld is bijvoorbeeld , DAY & NITE van de crookers , ik veronderstel dat je het wel kent dit is een redelijk eenvoudig liedje en dit mix je bijvoorbeeld in met Knobbers , van de crookers.
Redelijk eenvoudig te herkennen bass sounds , en zo leer ik weekelijks wel kinderen mixen met deze 2 liedjes , het zijn redelijk populaire liedjes dus vandaar Happy, laughing

Veel SUCCES ^^

Ik ken ze inderdaad Happy, laughing . Ga ik gelijk proberen .

copainsdeluxe en onesixty : bedankt voor de snelle reply
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 21:11
Hou ons op de hoogte van je Dj kunsten ! Cool
jochemke    posted on 19-01-2010 21:45
zal ik doen maar echt kunst zal je het waarschijnlijk niet kunnen noemen :p .

Tomazos    posted on 19-01-2010 22:10
Poster: Nood
er zijn ook diverse filmpjes van de dj tutor die al veel beginnende DJ's geholpen heeft.

Je hebt ook een koptelefoon nodig, ik denk dat je dit wel weet, ik zag? het gewoon niet bij je lijstje staan.

als beginnend dj leer je het beste zonder HP.

gewoon via de speakers leren Happy, laughing, en de nummers uit elkaar weten te houden is gewoon veel oefenen..
dat duurd een lange tijd, op gegeven moment heb je door hoe dat zit en mix je er een 3e bij.. en mischien nog een 4e.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 12:53
Ja , je leert best eerst door naar de gewone speakers...
Zo kan je al sneller het onderscheid maken in de songs...

en vooral oefenen !
Dan kom je er wel !
AdenFarleigh    posted on 20-01-2010 13:17
Andere nummers om te oefenen, 2 CD's van Deadmau5 branden - die maakt alles rondom de 128BPM. Winking my eye
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

184 Users online: 97 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 101.557
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.448.335