Goed nummer, maar waarom?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dyno    posted on 16-01-2010 08:57
Aan de hand van dit topic vraag ik me af waar een "Goddelijk" nummer eigenlijk aan moet voldoen?!
Ik bedoel, het nummer in dat topic vind ik niet zo Goddelijk, DjVictorF blijkbaar wel. (en nix ten nadele van Victor, want ik gun iedereen zijn/haar muziek!!! Cool)

Ik vind dit nummer bijvoorbeeld erg goed. Maar waarom? Ik weet het niet!

Dus, waar ligt het aan of je het nummer goed vindt? Is het de melodie, de kick, de baslijn, of gewoon het geheel?

Vertel!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 16-01-2010 @ 09:00:00 (30%)

What do you think about Goed nummer, maar waarom? ??

Vote :   
Snaad    posted on 16-01-2010 09:24
Ik denk dat het de combinatie is van het geheel. Zo heb ik dat bijvoorbeeld bij hardstyle, als je ontzettend goede acids, basslines en melodieen hebt, maar een slappe kick, vind ik het al gelijk een stuk minder. Nou ligt het natuurlijk ook helemaal aan je persoonlijke voorkeur, de een houdt met van een rauwe sound, terwijl de ander meer van vloeiende "warme" latin invloeden houdt. Om maar ff een voorbeeld te noemen. Dat kan je natuurlijk ook allemaal weer gaan verhalen op het feit dat dat helemaal aan ligt aan wat voor persoon jij bent en wat voor persoonlijkheid je hebt, waardoor je bepaalde dingen aan muziek leuker bent gaan vinden. Alle dingen die gebeurt zijn in je leven, je vrienden groep, opvoeding, alles kunnen jou voorkeur hebben gevormt, maar dat gaat me net iets te diep op een zaterdag ochtend.
main    posted on 16-01-2010 10:27
dat is eigen smaak, en aangezien er over smaak niet te twisten valt kun je nooit van een nummer zeggen dat ie goddelijk is. maar je kunt wel zeggen dat je m goddelijk vind.
Steephun    posted on 16-01-2010 10:37
Wat een filosofische vraagstukken zo op de vroege morgen!

Volgens mij zijn er wel altijd een paar factoren die een nummer, binnen zijn genre, goed/vet/goddelijk maken.

Als we bijvoorbeeld kijken naar de populairste house van dit moment, die met van die sidney samson melodie?n, daar valt op dat er naar een climax gewerkt wordt en vlak voor de eerste kick wordt er 'iets gezegd'. Nummers met zo'n sampletje erin doen het vaak erg goed en worden als vet ervaren. Voorbeeldje van wat ik bedoel is ?hier te vinden, op 24 minuten.

Daarnaast hebben we in veel (tech) house nu de housetoms, die een nummer al vrij snel vet laten klinken.?

In electro is een nummer al snel vet als er dikke sidechaining is gebruikt en veel breaks: niet beat-breaks maar breaks van electro geluidjes/percussie dingen. Dingen als vocal cuts vallen hier naar mijn mening ook onder.
User edit by Steephun on 16-01-2010 @ 10:38:35 (2%)
Bouncy    posted on 16-01-2010 10:39
Wat een nummer voor het publiek vet maakt (in mijn beleving dan) is hoe het nummer is afgemixt en is gemasterd. Melodieen zijn lang niet meer zo belangrijk, in theorie kun je met iedere melodie een vet nummer maken. Het gaat volgens mij ook veel meer om de sound dan om het nummer zelf. Maar nogmaals, dat is wat ik denk!
Roov    posted on 16-01-2010 10:59
Volgens mij is dit gewoon een persoonlijke kwestie. Ik
vind het nummer van Victor ook niet zo goddelijk, dit bewijst maar weer dat we een andere smaak hebben en andere nummers goddelijk/vet vinden. Maar gelukkig is dit zo, anders hadden we alleen maar 1 genre muziek!Happy, laughing
Twizz    posted on 16-01-2010 14:02
Dit is wat men eigen smaak noemt. En als DJ moet je inspelen op de gemiddelde smaak van je publiek.

[edit]
Kan het niet laten om even te zeggen dat ik dat nummer van Milton Channels ronduit afgrijselijk vind. Zo'n eentonige nummers zijn niet m?jn smaak.Smile
User edit by Twizz on 16-01-2010 @ 14:04:05 (100%)
bj29    posted on 16-01-2010 14:32
Het is wat je zelf leuk vind ik vind dit een goddelijk nummer: http://www.youtube.com/watch?v=u8jT0eiIcvs
ik hou ook niet zo van dat nummer van Victor, maar iedereen zijn eigen smaak Winking my eye
Estacy    posted on 16-01-2010 15:19
dat nummer van bj29 vindt ik dan weer echt verschrikkelijk, DIT vindt ik echt goddelijk, kan er uren naar luisteren. Wat maakt een nummer echt goed? Stairway to heaven van Led Zeppelin is een prachtig nummer, maar in een discotheek? nee. dan wil ik dat niet horen. Dus een goed nummer hangt ook wel een beetje van de situatie af.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bj29    posted on 16-01-2010 15:33
Ik vind dat nummer wat Estacy stuurt vind ik weer niks haha :P
Renzis    posted on 16-01-2010 15:56
Altijd persoonlijke mening dit.

Echter is DANCE muziek waar iedereen zn stijl hier wel ondervalt bedoeld om op te dansen/los te gaan.

Ik kan bijvoorbeeld milton channel zn muziek thuis op de bank ook niet luisteren, dan word ik er onrustig van en is het herhaling, maar in een discotheek of lekker hard tijdens het draaien kan het zeker. Conclusie:

Plaats dancemuziek in zn perspectief.

JollyJunkie    posted on 16-01-2010 18:10
Ligt toch echt aan jezelf, ik vind namelijk alle nummers die hier genoemd zijn kut, in tegenstelling tot dit.

Bij mij ligt het er vooral aan of de muziek een sterke emotie oproept, zo ja, dan vind ik het eigenlijk sowieso wel goed.
User edit by JollyJunkie on 16-01-2010 @ 18:11:01 (2%)
Snaad    posted on 17-01-2010 09:39
Ik ga mee met jollyjunkie, als het sterke emoties oproept is het altijd goed. Zo heb ik dat heel erg met hardstyle, door hardstyle, als het echt een energieke track is, word ik echt helemaal leip. Soms is hardstyle nog lekkerder dan sex:D
ArCee    posted on 17-01-2010 22:03
Wat maakt een plaat nou goed, in het genre waar je van houd, in mijn geval Trance?
Dan moet ik denk ik terug naar de oorsprong waarom ik ten eerste al van deze stijl ben gaan houden. Door het overweldige geluid van Trance, het complete geluid zeg maar. Voor mij zit alles in Trance wat een goede dansplaat moet hebben. Snelheid, melodie, energie, breaks, vocals, opbouw en fade out. Aangezien ik al een paar jaar mee loop, ben ik met dance muziek begonnen met disco, en mijn creterium is altijd geweest, het moet muziek blijven met een grote M.
Daarom hebben die snoeiharde stijlen mij nooit getrokken, vanwege het ontbreken van die grote M voor mij persoonlijk.
Daarom ben ik van house (club, mellow) over gestapt naar Trance, het was voor mij de ontbrekende stap om zo te zeggen.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet automatische elke plaat goed vind waar het etiket Trance op staat. Ook binnen die stijl ben ik kieskeurig zoals ik altijd geweest ben, maar zo snel ik een track hoor die een lach op mijn gezicht tovert, en waar ik kippenvel van krijg dan denk ik, ja hoor, ik heb er weer 1 CoolDan verdwijnt het luisteren in emotie, de emotie in bewegen, bewegen in dansen en dansen in blij zijn en als ik er blij van word, dan draai ik hem in mijn set.
dacuba    posted on 17-01-2010 23:40
Zelfde vraag als wat is schoonheid. Gewoon ophouden dus.
Corn-Ale    posted on 19-01-2010 20:55
Eigenlijk vind ik een nummer pas "goddelijk" als je niet stil kan zitten als je er naar luistert en dat had ik bij het nummer van Victor ook niet.

Verder denk ik dat (zoals hier nu al zo vaak gezegd is) of een nummer "goddelijk" is of niet gewoon een kwestie van smaak is...
OneSixty    posted on 19-01-2010 21:16
Poster: dacuba
Zelfde vraag als wat is schoonheid. Gewoon ophouden dus.

nou euh, schoonheid kun je natuurlijk in verschillende contexten opvatten.
Innerlijke schoonheid en uiterlijke schoonheid, het is ook voor iedereen verschillend.
ik bedoel bvb?, de ene vind borsten mooier dan de kont snapje, maar de ander vind de kont mooier dan de borsten snapje...
en het hangt af van de situatie waar je bent...

nu serieus: groot gelijk Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.641 days.
 Post CommentThat would be 188 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

46 Users online: 9 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 19.378
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.795