Wat maakt een plaat nou goed, in het genre waar je van houd, in mijn geval
Trance?
Dan moet ik denk ik terug naar de oorsprong waarom ik ten eerste al van deze stijl ben gaan houden. Door het overweldige geluid van Trance, het complete geluid zeg maar. Voor mij zit alles in Trance wat een goede dansplaat moet hebben. Snelheid, melodie, energie, breaks, vocals, opbouw en fade out. Aangezien ik al een paar jaar mee loop, ben ik met dance muziek begonnen met disco, en mijn creterium is altijd geweest, het moet muziek blijven met een grote
M.
Daarom hebben die snoeiharde stijlen mij nooit getrokken, vanwege het ontbreken van die grote
M voor mij persoonlijk.
Daarom ben ik van house (club, mellow) over gestapt naar Trance, het was voor mij de ontbrekende stap om zo te zeggen.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet automatische elke plaat goed vind waar het etiket Trance op staat. Ook binnen die stijl ben ik kieskeurig zoals ik altijd geweest ben, maar zo snel ik een track hoor die een lach op mijn gezicht tovert, en waar ik kippenvel van krijg dan denk ik, ja hoor, ik heb er weer 1

Dan verdwijnt het luisteren in emotie, de emotie in bewegen, bewegen in dansen en dansen in blij zijn en als ik er blij van word, dan draai ik hem in mijn set.