Laptop herinstalleren, hoe zit dat met iPod
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 15-01-2010 14:15
Hoi
ik heb sinds kort een iPod Classic 160GB, super chill enzo(ik heb sowieso altijd al gewerkt met iTunes)
maar nu merk ik dat me laptop toch wel weer eens n frisse start kan gebruiken.
Echter, ik heb vernomen dat iPod maar op 1 pc bewerkt kan worden. Dan bedoel ik nummers erop zetten enzo.
Hij luistert in principe maar naar 1 iTunes. En anders moet je hem helemaal leegmaken ofzo. (wat ik niet wil:P)

Mijn vraag is dus; als mijn laptop straks opnieuw geinstalleerd is, en iTunes ook geinstalleerd en de bibliotheek weer geimporteerd, zal hij de iPod dan herkennen als vanouds?

Ik neem aan van wel, maar dit is toch even het zekere voor het onzekere nemen, het zou erg rot zijn als ik straks weer alles opnieuw erop moest gaan zetten.

Gr. Erik

What do you think about Laptop herinstalleren, hoe zit dat met iPod ??

Vote :   

niiicola    posted on 15-01-2010 14:21
Je moet van iTunes een back-up maken denk ik. Ik weet het niet zeker want ik heb geen iTunes.

EDIT: http://support.apple.com/kb/HT1382
Je kan je iPod altijd met welke iTunes dan ook verbinden. Maar als je hem met een iTunes verbindt met andere nummers, neemt je iPod die nummers over. Dus gewoon je muziek backuppen (denk ik!).
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-01-2010 @ 14:24:52 (100%)
Twizz    posted on 15-01-2010 14:24
Poster: niiicola
Je moet van iTunes een back-up maken denk ik. Ik weet het niet zeker want ik heb geen iTunes.

Hmm, ik zou niet weten hoe.
Ik heb al vaker de laptop helemaal leeggemaakt, maar toen had ik nog gene iPod. Ik heb gewoon een externe harde schijf waar iTunes alle muziek netjes inzet, dus dat is een kwestie van aansluiten en klaar. Dan heb ik de muziek iig alweer terug.
niiicola    posted on 15-01-2010 14:25
Kijk maar naar m'n edit!
Gewoon.
Twizz    posted on 15-01-2010 14:27
Kijk maar naar m'n edit!

Tnx! Khad al wat rondgespeurd, maar was dit nog niet tegengekomen. Ff kijken ofdat ik er iets aan heb.

[edit]
hmm ik weet niet ofdat ik zin heb om iTunes 40 dvd's vol te laten branden...

Het gaat me niet zozeer om het backuppen, want dat het ik al eerder klaargespeeld.
Het gaat me om de vraag of mijn iPod straks gewoon gedraagt als voorheen, niet dat ik m moet resetten omdat mijn computer niet herkent word als zn 'thuisbasis' ofzo.
User edit by Twizz on 15-01-2010 @ 14:30:01 (100%)
niiicola    posted on 15-01-2010 14:31
Ik denk dat je iPod gewoon je iTunes herkent (elke iTunes) en dat je dan op synchroniseren moet drukken als al je liedjes weer op iTunes staan. En als je hem moet resetten is er nog niks aan de hand! Je liedjes staan op je computer en kan je daarna weer synchroniseren.
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-01-2010 @ 14:32:48 (88%)
Twizz    posted on 15-01-2010 14:36
Ik denk dat je iPod gewoon je iTunes herkent (elke iTunes) en dat je dan op synchroniseren moet drukken als al je liedjes weer op iTunes staan.

Dat is het punt, ik synchroniseer niet.

Het is meer de situatie die ik eerder tegen ben gekomen die me zorgen maakt.
Vriendin krijgt iPod touch voor haar verjaardag. Voordat ze jarig is zet ik die ff vol met muziek, zodat zij als verrassing meteen kon genieten van een volle iPod. Ze had dr al wel 1 album op gezet meer als test.
(de instellingen van wie de eigenaar is enzo waren dus al wel door haar gedaan)

Toen ik hem bij mij thuis aansluitte moest ik dat album meen ik echt verwijderen, voordat ik iets toe kon gaan voegen.

Zij jarig, blij met mooie nieuwe iPod touch, maar wat blijkt? Ze kan er geen nummers bij zetten.
Ik heb zelf nog niet gekeken hoe dat zit, maar ze zij dat ze er geen nummers bij kon zetten of af kon halen. Dat maakt haar niet veel uit, want het is goeie muziek die ik erop zet, en als ze ooit echt muziek erbij wil dan geeft ze m ff aan mij en dan zet ik er wel weer wat muziek bij.(mijn computer is thuisbasis geworden voor die iPod ofzo).
Het baart me echter zorgen voor de situatie die ik nu heb. Dat iTunes n unieke code draagt ofzo die straks dus weg is. En dat dat alleen opgelost kan worden als ik een full-reset doe op de iPod.

[edit]

maar hoe meer ik lees op internet, des te meer lijkt het alsof er helemaal niks is als een 'thuisbasis' voor een ipod? Of iig niet een soort die voorkomt dat je nummers niet uit kunt wisselen tussen computer-ipod.
Dit is niet het geval, iPod is voor 1pc only.

en nog een
[edit]

ik lees nu ook dingen over een programmaatje dat sharepod heet... maar op zo'n manier wil ik dus n?et te werk gaan.
User edit by Twizz on 15-01-2010 @ 14:53:39 (29%)
nils7    posted on 15-01-2010 14:40
Heb je een mac of een windows?

Op een mac weet ik dat er Library files bestaan van itunes, kopieer die op een externe HD, en na een fresh install zet je die terug Winking my eye
Et voila alles staat er weer in!

Hij zal wel ff moeilijk doen (deed mij iphone ook) om alles opnieuw te syncen maar hij zat alles netjes en normaal terug!

Wellicht dat windows ook zo iets heeft, maar waar dat zit of hoe dat werkt??
Poster:?Twizz

Dat is het punt, ik synchroniseer niet.?

Het is meer de situatie die ik eerder tegen ben gekomen die me zorgen maakt.
Vriendin krijgt iPod touch voor haar verjaardag. Voordat ze jarig is zet ik die ff vol met muziek, zodat zij als verrassing meteen kon genieten van een volle iPod. Ze had dr al wel 1 album op gezet meer als test.
(de instellingen van wie de eigenaar is enzo waren dus al wel door haar gedaan)

Toen ik hem bij mij thuis aansluitte moest ik dat album meen ik echt verwijderen, voordat ik iets toe kon gaan voegen.?

Zij jarig, blij met mooie nieuwe iPod touch, maar wat blijkt? Ze kan er geen nummers bij zetten.
Ik heb zelf nog niet gekeken hoe dat zit, maar ze zij dat ze er geen nummers bij kon zetten of af kon halen. Dat maakt haar niet veel uit, want het is goeie muziek die ik erop zet, en als ze ooit echt muziek erbij wil dan geeft ze m ff aan mij en dan zet ik er wel weer wat muziek bij.(mijn computer is thuisbasis geworden voor die iPod ofzo).
Het baart me echter zorgen voor de situatie die ik nu heb. Dat iTunes n unieke code draagt ofzo die straks dus weg is. En dat dat alleen opgelost kan worden als ik een full-reset doe op de iPod.

[edit]

maar hoe meer ik lees op internet, des te meer lijkt het alsof er helemaal niks is als een 'thuisbasis' voor een ipod? Of iig niet een soort die voorkomt dat je nummers niet uit kunt wisselen tussen computer-ipod.

Dit is gedaan zodat je geen muziek uitwisselt welke je gekocht is... wat wel apart is want vanuit itunes kan ik gewoon nummers slepen en sharen met iedereen hahaha!
Een iphone kan op 5 pc's maar dan moet je met hetzelfde account werken op al die pc's!
User edit by nils7 on 15-01-2010 @ 14:42:51 (100%)
Twizz    posted on 15-01-2010 14:45
Poster: nils7
Heb je een mac of een windows?

Op een mac weet ik dat er Library files bestaan van itunes, kopieer die op een externe HD, en na een fresh install zet je die terug Winking my eye

Et voila alles staat er weer in!

Hij zal wel ff moeilijk doen (deed mij iphone ook) om alles opnieuw te syncen maar hij zat alles netjes en normaal terug!

Wellicht dat windows ook zo iets heeft, maar waar dat zit of hoe dat werkt??

WindowsCool

Bij zou het sowieso niet nodig zijn geweest een frisse start te doenCool

Ja en die methode ken ik, zoals ik al zei: mijn nummers staan op een externe HD, en binnen die map waar die muziek in staat kom ik nooit, dat laat ik mooi aan iTunes over.

Het straks hebben van dezelfde iTunes bibliotheek is niet het probleem.
De vraag is ofdat ik straks nog wel gewoon mijn iPod kan openen in iTunes.
Twizz    posted on 15-01-2010 15:07
Solved, zo'n iPod-machtiging werkt via iTunes(Store) account. Dat had ik niet in de gaten omdat mij daar nooit naar gevraagd is, ik had al een iTunes account ruim voordat ik een iPod had.
Als ik straks aanmeld op de nieuwe iTunes, dan is alles okeSmile

This is an old Topic

No new postings for 5.715 days.
 Post CommentThat would be 190.5 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

134 Users online: 94 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 7.436
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.354.214