CDJ 900 of CDJ 2000 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

JeBoyKie    posted on 14-01-2010 16:37
Goedendag,

Ik produceer me eigen platen en remixes(genre house, dubstep & hip hop vooral), nu gaat het de laatste tijd aardig goed en wordt ik de laatste tijd steeds vaker gevraagd voor sets te doen nu oefen ik wel eens bij een vriend en heb ik al wat avondjes bij elkaar gedraaid alleen ik heb toch de behoefte om zelf een set aan te gaan schaffen. Nu weet ik qua mixers wel welke ik wil hebben gewoon de DJM 800 maar qua CD speler ben ik er nog niet helemaal uit.

De CDJ 900 of de 2000...

Ik vind de hot cue's ABC wel erg handig van zo'n 2000, want volgens mij is er geen manier om het ook zo te doen met de 4 knoppen van de 900 dat je die kan instellen als hot cue knoppen? (ten minste ik zou nog niet weten hoe) zeker met rekorkbox kan je daar alvast wat toffe unieke dingen in gaan in programmeren. Trouwens kan je rekordbox ook als een soort van AU plugin gaan gebruiken in logic?

De 4 beatloopcutter is ook wel een handig speeltje en de zoek balk van de 2000 in nummers zelf zodat je snel bij je punt bent waar jij wilt zijn.

Ookal vind ik van de CDJ 900 de slip mode wel een toffe functie. (Zeker in het hip hop genre zie ik daar wel het nut van in.)

Kunnen jullie nog wat verschillen essentiele verschillen vertellen erover dat ik me keuze kan maken.

Alvast bedankt!

Ciao,
Viktor

What do you think about CDJ 900 of CDJ 2000 ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 14-01-2010 16:51
Er is al wel een groot topic over de CDJ900 en CDJ2000. Gebruik de Search maar even
Party Sensations. Excellence in entertainment.
JeBoyKie    posted on 14-01-2010 16:56
Ok ja ik ben net nieuw hier dus ik weet nog niet helemaal hoe de site werkt daar ga ik dan maar is op kijken,

1 vraagje: kan je de knoppen van de CDJ 900, de loop 1/2 1/4 etc. ook gebruiken als cue knoppen zoals op de CDJ 2000?

Alvast bedankt!
Viktor
Estacy    posted on 14-01-2010 16:59
nee dat kan niet. heb je zoiezo wel eens gear gehad? anders zou ik voor iets een pak goedkopers gaan... 2 Pioneer CDJ 800 en een Ecler mixer ofzo.(nog steeds best duur, maar wel goedkoper dan wat jij wil)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
hoppie    posted on 14-01-2010 16:59
estacy was eerder
Question everything
User edit by hoppie on 14-01-2010 @ 17:00:18 (97%)
Stagiar    posted on 14-01-2010 17:04
Google is your best friend.

User edit by Stagiar on 14-01-2010 @ 17:06:11 (52%)
JeBoyKie    posted on 14-01-2010 17:20
Zelf heb ik geen gear gehad ik deed zeg maar met een vriend samen die heeft op dit moment de CDJ 800's en DJM 800 maar ik wil zelf ook kunnen oefenen thuis, dan ben je niet altijd afhankelijk, de reden dat ik de nieuwe cdj 900 en cdj 2000 wil zijn gewoon de usb sticks en zoekfunctie ik zit niet echt te wachten om met een tas te sleuren vol cdtjes door het hele land als je begrijpt wat ik bedoel,
maybe you don't like: I'am one of that new kids
hoppie    posted on 14-01-2010 17:24
cdj 2000/900 zijn nog lang niet in alle clubs te vinden, en als je usb wilt, kan je ook cdj 400 nemen
Question everything
Xtremer    posted on 14-01-2010 17:28
Poster: JeBoyKie
Zelf heb ik geen gear gehad ik deed zeg maar met een vriend samen die heeft op dit moment de CDJ 800's en DJM 800 maar ik wil zelf ook kunnen oefenen thuis, dan ben je niet altijd afhankelijk, de reden dat ik de nieuwe cdj 900 en cdj 2000 wil zijn gewoon de usb sticks en zoekfunctie ik zit niet echt te wachten om met een tas te sleuren vol cdtjes door het hele land als je begrijpt wat ik bedoel,

Als je club DJ wilt worden zit je voorlopig nog wel even vast aan je CD mapCool. Het gaat namelijk nog wel even duren voordat de clubs CDJ-2000's hebben staan. Voor eigen gebruik is het inderdaad makkelijk om USB te kunnen gebruiken, dat is ook de reden waarom ik de 2000's koopSmile.

Zoals hierboven al word verteld is er geen mogelijkheid voor Hot Cue's/loops met de CDJ-900. Anders kocht iedereen wel een CDJ-900, is een verkooptruc (Lead had daar een mooi woord voorCool). Ik zou dus als voor de CDJ-2000's gaan gezien de Hot cue's/loops en de duidelijke waveform. Als je er eenmaal aan gewend bent is het echt een must. Ook ideaal vind ik de jog adjust zoals op de 1000 MK3's. Mijn keuze: CDJ-2000
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 14-01-2010 @ 17:29:35 (2%)
JeBoyKie    posted on 14-01-2010 17:58
oh ok, nu nog een vraagje ik kan aan een Ecler Evo 5 komen voor 949 euro, wat biedt deze mixer voor voordelen van de djm 800? iemand had het daarnet al over een Ecler mixer... je kan 2 effecten over elkaar gooien etc. maar qua gebruiksgemak ik ben de djm 800 gewend is het dan niet een hele grote overstap?
Ik ga hem sowieso even bezichtigen...
Alvast bedankt!
Viktor
Estacy    posted on 14-01-2010 18:15
haha, als je een DJM gewend bent, zul je steil achterover slaan van die Ecler. Die mixer bied zoooo veel meer als een DJM. die ecler is een mixer die 10 jaar handig haalt, die DJM haalt dat niet. qua kwaliteit/prijs verhouding ligt Pioneer ver achter op andere merken. niet dat het slechte apparaaten zijn.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Stagiar    posted on 14-01-2010 18:19
Zucht..

Ik vraag me sowieso af of het voor jou verstandig is om voor 4500 euro aan apparatuur te kopen, als het niet eens in je opkomt om dingen uit te proberen bij het uitgeven van zoveel geld. Het kan aan mij liggen maar ik geloof er niet zo in.

Ga gewoon naar een winkel met showroom, vertel ze wat je wil en probeer zoveel mogelijk uit te testen.
User edit by Stagiar on 14-01-2010 @ 18:23:14 (15%)
JeBoyKie    posted on 14-01-2010 19:29
Zucht..

Ik vraag me sowieso af of het voor jou verstandig is om voor 4500 euro aan apparatuur te kopen, als het niet eens in je opkomt om dingen uit te proberen bij het uitgeven van zoveel geld. Het kan aan mij liggen maar ik geloof er niet zo in.

Ga gewoon naar een winkel met showroom, vertel ze wat je wil en probeer zoveel mogelijk uit te testen.
mrwhoopie    posted on 14-01-2010 19:54
IK heb gistern op de 900 gewerkt en die zou ik zelf nooit kopen,ik vind hem verschrikkelijk langzaam....
qwasta    posted on 14-01-2010 21:03
Poster: mrwhoopie
IK heb gistern op de 900 gewerkt en die zou ik zelf nooit kopen,ik vind hem verschrikkelijk langzaam....

hoe bedoel je langzaam?
bambamstudio    posted on 14-01-2010 21:16
Ik heb hier een cdj2000 en een cdj900 staan, ik merk weinig verschil. Ze doen beiden hetzelfde en ik vindt voor het geld dat een 2000 weinig meer biedt dan een 900, persoonlijk zou ik voor een 2000 gaan als gearjunk, maar in aller eerlijkheid: koop een cdj900 Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MaximDJ    posted on 14-01-2010 21:22

Lijkt me wat voorbarig h?, het hele land door te sleuren als beginner. Als ik jou was zou ik niet gelijk 3000 euro gaan uitgeven, maar miss beginnen met de Denon DNS1200? Of Pioneer CDJ400?

Maar dat ligt geheel bij jou. 1 ding wat je SOWIESO moet doen! Naar een dealer gaan, en daar de apparatuur testen! Laat je voorlichten over de Na en voordelen, dat kunnen ze in een winkel beter dan hier (op Lead na dan) en dan kan je gelijk ongestoord alles testen zolang je wilt...En uiteindelijk kan je wel overstag gaan.

Ik zou kiezen voor de 2000...Maar dat is alleen omdat ik hem mooier vind.?
Lucalicious    posted on 14-01-2010 21:28
hmm, ik denk dat zeker als je ze gebruikt om echt voor live sets te oefenen, de 2000 een betere keuze is, puur omdat je dan ook je ceu's e.d. kan opslaan op een sd-kaart zodat je ze niet meer live hoeft op te zoeken. 900 is denk ik meer echt voor de huis tuin en keuken dj zeg maar bedoelt, die meer met effecten werkt en niet met hotcue's ed
Dolivieira    posted on 14-01-2010 22:38
Poster: bambamstudio
Ik heb hier een cdj2000 en een cdj900 staan, ik merk weinig verschil. Ze doen beiden hetzelfde en ik vindt voor het geld dat een 2000 weinig meer biedt dan een 900, persoonlijk zou ik voor een 2000 gaan als gearjunk, maar in aller eerlijkheid: koop een cdj900 Happy, laughing

Kwa Draaien merk je ook heel weinig. Dat was met de CDJ1000 en CDJ800 ook. Maar toch is de CDJ2000 net iets?beter. Ik ben verliefd op die LCD scherm en bij mij moeten er HOTCUEs?op zitten. Dus sparen maar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-01-2010 @ 22:41:00 (2%)
wannes951    posted on 14-01-2010 23:25
Poster: MaximDJ

Lijkt me wat voorbarig h?, het hele land door te sleuren als beginner. Als ik jou was zou ik niet gelijk 3000 euro gaan uitgeven, maar miss beginnen met de Denon DNS1200? Of Pioneer CDJ400?

Maar dat ligt geheel bij jou. 1 ding wat je SOWIESO moet doen! Naar een dealer gaan, en daar de apparatuur testen! Laat je voorlichten over de Na en voordelen, dat kunnen ze in een winkel beter dan hier (op Lead na dan) en dan kan je gelijk ongestoord alles testen zolang je wilt...En uiteindelijk kan je wel overstag gaan.

ook al wil je dan duurder materiaal van de top reeks, neem dan denon dn-s3700 dan kan je 2 spelers kopen voor de prijs van een cdj 2000.

Xtremer    posted on 14-01-2010 23:39
Nog een reden om voor de CDJ-2000 te gaan is de zoekfunctie. Ik loop me soms echt een ongeluk te zoeken in m'n CD map naar een bepaalde track die ik in mijn hoofd heb. Even naar de SEARCH, paar letters kiezen en draaien maar.
qntr0l    posted on 14-01-2010 23:48
Opzich allemaal heel handig, die zoekfunctie, maar ik merk nu (met traktor scratch) dat het nummers uitzoeken minder gaat dan dat ik ze uit mijn cd map zoek. Op de een of andere manier kan ik door wat te bladeren door men map meer lekkere tracks vinden.
MaximDJ    posted on 15-01-2010 07:50
Poster: wannes951

ook al wil je dan duurder materiaal van de top reeks, neem dan denon dn-s3700 dan kan je 2 spelers kopen voor de prijs van een cdj 2000.

Kan natuurlijk ook!

Stagiar    posted on 15-01-2010 12:10

Jammer hoor.
Xtremer    posted on 15-01-2010 12:32
Poster: qntr0l
Opzich allemaal heel handig, die zoekfunctie, maar ik merk nu (met traktor scratch) dat het nummers uitzoeken minder gaat dan dat ik ze uit mijn cd map zoek. Op de een of andere manier kan ik door wat te bladeren door men map meer lekkere tracks vinden.

Met Traktor jaCool. Ik heb het over gewoon USB, CD of SD. Met Traktor kun je toch gewoon op je laptop zoeken, heb je je CDJ's niet bij nodig?
ArCee    posted on 15-01-2010 12:54
Geen van beide tot die Japanse uitnemers de prijs laten zakken Cool

227 Users online: 64 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 41.615
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.448.249