Studenten OV-chipkaart andere pasfoto
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 13-01-2010 10:02
Misschien niet zo zeer een topic voor DJR, maar ik heb geen andere website ervoor en ik heb het idee dat hier toch nog redelijk wat studenten zitten.

Het volgende: Ik heb een OV-chipkaart ontvangen met pasfoto erop. Alleen de pasfoto kan ik niet herleiden. Ik heb deze nooit opgestuurd of iets dergelijks. Ik ben het wel zelf en een paar jaar terug had ik deze foto ook, maar nooit voor overheidsdingen gebruikt.

Hebben meer mensen dit dat ze een andere foto hebben op hun chipkaart dan opgestuurd?
Dit betekend dus sowieso dat er ergens een grote database is met iedereen zijn gegevens+pasfoto.(Binnenkort ook met vingerafdruk; hiephop privacy)

What do you think about Studenten OV-chipkaart andere pasfoto ??

Vote :   

Ywe    posted on 13-01-2010 10:08
ik heb bij aanvragen oude OV kaart extra foto in moeten leveren voor OV chipkaart... Maar als ik de foto van mijn oude chipkaart vergelijk met de nieuwe (dat zou logischerwijs een oude foto moeten zijn) dan is het de foto die ook op mijn ID kaart zit, dat is een meest recente fotoEn ik heb er verder nooit bij stilgestaan maar nu je het zegt.... :P
anyways die hele OV chipkaart is vaag. Kan er tenminste mee reizen bij connexxion, Q buzz nog niet, daar hoef ik m alleen maar te laten zien, wat mij dus de hele maand al gratis reizen in het weekend oplevert
BarryVendel    posted on 13-01-2010 10:10
Weet je zeker dat je geen vergissing maakt, want ik kan me herinneren dat ik destijds verplicht een extra foto moest inleveren voor de chipkaart.

Daarbij moest je altijd al een foto inleveren voor de normale OV-kaart.
Esmee    posted on 13-01-2010 10:14
ik moest ook foto inleveren maar dat is gewoon de foto geworden die in geleverd had. O wee als ze de foto van mn ID hadden gebruikt Cool daar lijk ik serieus niet eens op...
Ywe    posted on 13-01-2010 10:21
Poster: BarryVendel
Weet je zeker dat je geen vergissing maakt, want ik kan me herinneren dat ik destijds verplicht een extra foto moest inleveren voor de chipkaart.

Daarbij moest je altijd al een foto inleveren voor de normale OV-kaart.

ja daarbij heb ik dezelfde foto's ingeleverd dacht ik, maar de foto's zijn verschillend.?
op de foto van mijn rijbewijs zit dezelfde foto als mijn oude OV kaart, ?afgiftedatum 2007. Op OV chipkaart zit zelfde foto als ID kaart, afgifte 2008. En dat verschil zie je :P
BarryVendel    posted on 13-01-2010 10:31
Hmm... apart verhaal, ik ga het binnenkort ook maar eens bekijken. Ik zou het niet fijn vinden als ze een database met al m'n gegevens hebben bij de overheid. Al kan je er donder op zeggen dat ze dat dus wel hebben. Dan begrijp ik ineens ook de ophef over die bodyscanners niet Winking my eye
ccc    posted on 13-01-2010 10:44
Ik heb wel een foto ingeleverd destijds. Dezelfde als toen op men papieren ov kaart is geplakt.
De foto die op mijn chipkaart zit is ook niet hetzelfde als op mijn ID kaart.
AdenFarleigh    posted on 13-01-2010 12:40
Bij mij is het de foto geworden die ik ook op m'n papieren OV had Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
kuituhh    posted on 13-01-2010 12:53
ik heb bekant 6 jaar geleden een foto ingeleverd voor die ov-chipkaart. Erg fijn dat de invoering van die kaart telkens werd uitgesteld. Nu zit ik met een pasfoto uit 2003 op mijn ov-chipkaart :S

Ding is nog geldig tot 2014 ole ole hahaha
Spin that Sh!t BAM!
Dolivieira    posted on 13-01-2010 13:23
Ja maar dit jaar wordt defintief ingevoerd. werk bij de RET. Jullie hebben nu bij ons de tijd gekregen om het voor 1 feb geregeld te hebben met die nieuwe kaart. Vanaf 1 feb moeten alle studenten in en uitchecken. kan je dat niet dan moet je een kaartje kopen en 14 feb is de OV chipkaart het enige vervoerbewijs in Rotterdamvervoergebied. En dan gaat het snel geloof mij nu maar.?Ook is het zo als er controle komt in Bus, Tram of Metro en je ben niet ingecheckt. Dan is het gewoon 38.50 boete. Dus bij?deze waarschuw ik jullie. Zorg dat het voor 1 feb geregeld is als je in Rotterdam wil reizen.?En wat voor foto er op?staat boeit niemand als het maar een foto van jezelf is. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ccc    posted on 13-01-2010 13:30
Het gaat mij ook niet zo zeer of het wat boeit bij de vervoers bedrijven, maar om het feit dat er ergens gegevens van mij opgeslagen staan met foto etc, zonder dat ik dit weet.
kuituhh    posted on 13-01-2010 21:12
Poster: djdolivieira
Vanaf 1 feb moeten alle studenten in en uitchecken. . ??

Toch raar dat je dit zegt. Heb mij laten vertellen door NS personeel dat studenten helemaal niet moeten in en uit checken. Dat als de conducteur komt je op dat moment je kaart door hem moet laten scannen.

no offence offcourse
Spin that Sh!t BAM!
Prozei    posted on 14-01-2010 00:12
Poster: BarryVendel
Hmm... apart verhaal, ik ga het binnenkort ook maar eens bekijken. Ik zou het niet fijn vinden als ze een database met al m'n gegevens hebben bij de overheid. Al kan je er donder op zeggen dat ze dat dus wel hebben. Dan begrijp ik ineens ook de ophef over die bodyscanners niet Winking my eye

en niet te vergeten de lijst met lokaties waar jij gezellig heen reist en met wie.
als jij elke dag met bepaalde mensen op de zelfde tijd en lokatie incheckt weten ze ook met wie je bevriend bent.Cool?
Dolivieira    posted on 14-01-2010 00:27
Poster: kuituhh

Toch raar dat je dit zegt. Heb mij laten vertellen door NS personeel dat studenten helemaal niet moeten in en uit checken. Dat als de conducteur komt je op dat moment je kaart door hem moet laten scannen.

no offence offcourse

Bij ons RET moet je gewoon in en uit checken. En bij de NS mey het ook anders krijgen ze geen centjes

Poster: ccc
Het gaat mij ook niet zo zeer of het wat boeit bij de vervoers bedrijven, maar om het feit dat er ergens gegevens van mij opgeslagen staan met foto etc, zonder dat ik dit weet.

Moet je niet bij de vervoerders zijn, Maar bij de IBgroep. Die geeft de OV studentenkaart uit en die betaald de vervoerders ook. Maar je moet is weten wat er allemaal van je wordt opgeslagen.

BIG BROTHER IS STILL WACHIN YOU.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-01-2010 @ 00:42:32 (100%)
kuituhh    posted on 14-01-2010 10:39
Poster: djdolivieira

En bij de NS mey het ook anders krijgen ze geen centjes

Van studenten krijgen ze zowieso geen centjes. Die reizen namelijk samen. Snap wel dat op station waar poortjes staan je zowieso in en uit moet checken. Anders kom je niet op het perron. En btw in de bus moet het weer wel.

Maar ns-treinen hoeft een student niet in en uit te checken. Ik heb het nogmaals gevraagd.

Maar goed neemt allemaal niet weg dat het een vaag en niet logisch systeem is. Tot nu toe dan.
Spin that Sh!t BAM!

This is an old Topic

No new postings for 5.599 days.
 Post CommentThat would be 186.6 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 29 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 39.035
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.847.494