concurrentie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 11-01-2010 15:32
wat ik me weleens afvraag hoe het bij andere zit met vijandelijke concurrentie??

maken andere dj's jou carriere of avond zuur?
of iets anders?
op welke manier?

door bijvoorbeeld Alle grote hitjes voor jou te draaienHappy, laughing
alles wat jou bemoeilijkt in het ding wat je doet

vertel eens!,

edit:
idee van roov: Hoe ga je het tegen? Hoe zorg je dat jij je beter presenteert dan de concurent?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 11-01-2010 @ 22:20:49 (36%)

What do you think about concurrentie ??

Vote :   

Roov    posted on 11-01-2010 15:35
Poster: Tomazos
maken andere dj's jou carriere of avond zuur?
of iets anders?
op welke manier?

Wij komen om in de DJ's hier in Soest, heb echter nog nooit meegemaakt dat een DJ een gig van mij stal. Ik ben ook met veel DJ's hier bevriend en juist samen krijg je meer gigs, want als 1 iemand niet kan geef ik de gig aan iemand anders. Heb wel al een paar keer gehad dat ik een paar plaatjes in mijn set heb zitten die ik altijd graag wil draaien en dat die dan voor mij weg worden gedraaid. Dat is jammer maar kan je helaas weinig aan doen. Volgens mij heb je tegenwoordig alleen nog maar last van egoistische DJ's die alles zelf willen opeisen, gelukkig heb ik hier nog geen ervaring mee.
main    posted on 11-01-2010 15:48
ach, zo heb ik al n paar keer meegemaakt dat iemand iets probeerde op te eisen.
ik zal de naam niet noemen aangezien deze dj hier mee leest. (ridalio snapt over wie ik t hebCool)
en sommige dj's willen bijv niet vertellen hoe ze bepaalde sounds maken etc. en dat snap ik niet. hoe meer dj's dit door hebben hoe vette producties er uit komen lijkt mij! want als niemand elkaar meer dingen leert dan stopt de voortgang..
Adrien1989    posted on 11-01-2010 15:55
Als je met een bepaalde sound je brood verdient kan ik dat wel snappen Tongue.
Roov    posted on 11-01-2010 15:56
Maar aan de andere kant Main, als je een bepaalde truck zelf hebt ontdekt om je producties nog beter te laten klinken dan begrijp ik wel dat je dat niet deelt aangezien je dan allemaal kopie producties krijgt. Bij producen moet je je toch ook echt onderscheiden van de rest, en dat kan zijn door middel van een heel simpel truckje.

Edit : Adri?n was me voor, jammer dat die kerel zulke snelle handjes heeft Winking my eye
User edit by Roov on 11-01-2010 @ 15:57:25 (24%)
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 15:59
...en dat jij het zo lang verwoordt natuurlijk Happy, laughing
Roov    posted on 11-01-2010 16:02
Poster: Mixt-Ape
...en dat jij het zo lang verwoordt natuurlijk Happy, laughing

Cool

Leuk topic dit trouwens Winking my eye

Misschien een leuke vraag om erbij te stellen : Hoe ga je het tegen? Hoe zorg je dat jij je beter presenteert dan de concurent?
main    posted on 11-01-2010 16:07
@adrien en roov: ik snap jullie punt maarzo blijft het niveau van dat truckje natuurlijk wel minimaal. bedoel, iedereen weet nu wel die house toms etc. en als die niet?gedeeld waren waren die toms nooit zo ver ontwikkeld (denk ik).
dus ik vind dat delen goed is, maar nu moet t natuurlijk niet zo zijn dat tiesto al zn nummers weggeeft in een zipje en hoe die te maken zijn. maar gewoon wat van die standaard dingen bedoel ik dan.
nils7    posted on 11-01-2010 16:14
In principe zijn we allemaal concurrenten van elkaar... hoe hard iemand ook roept hiero van niet , diegene staat toch liever zelf op een vet feest dan een ander.

Ik zie concurrenten in DJ's die qua ervaring op gelijke hoogte staan en dezelfde ambitie hebben (ik ken er 1tje eigenlijk, persoonlijk dan). Wat ik ook veelal om mij heen zie is dat er DJ's zijn die helemaal niet verder willen, die draaien ergens, doen hun ding en dan is het klaar!

Er zijn niet veel die verder willen en daar ook wat aan doen... ik wil het wel aangezien ik binnenkort van het HBO af kom en ik liever van mijn hobby mijn beroep maak dan andersom Winking my eye

Ik zou wel op wat meer verschillende locaties willen draaien of wat meer feestjes! Maar als ik zie wat ik in zo'n snelle tijd 3 jaar (2,5 jaar effectieve DJ tijd) heb bereikt vind ik dat toch al heel wat, want als ik rond mij kijk dan doen DJ's daar veel langer over!

Dus eerst maar eens zo ervaring op doen en langzaam aan gaan groeien ermee Happy, laughing

Poster:?Tomazos
wat ik me weleens afvraag hoe het bij andere zit met vijandelijke concurrentie??

maken andere dj's jou carriere of avond zuur??
of iets anders??
op welke manier?

door bijvoorbeeld Alle grote hitjes voor jou te draaienHappy, laughing
alles wat jou bemoeilijkt in het ding wat je doet

vertel eens!,

Nog geen last gehad van collega DJ's die het mij zuur maken whahaha!
Ik krijg meestal wel complimenten na het draaien ook van andere DJ?s Happy, laughing
Laatst wel een dame die langs kwam die beweerde dat ze het beter kon maar helaas kwam ze de week er na niet meer langs heheheh
User edit by nils7 on 11-01-2010 @ 16:18:01 (62%)
Sandr    posted on 11-01-2010 16:29
Ik ken niemand die mij het leven wil zuur maken wat DJ'en betreft maar uiteraard lopen er wel wat mensen rond die je hetgeen je hebt niet gunnen. Op mijn residentie krijg je ook wel eens DJ's uit de buurt die beweren dat ze het allemaal beter kunnen.... Dat zou ook best kunnen, ben echt geen bijzonder dj, maar laat het eerst zien ipv alleen maar een grote mond geven...

Verder heb ik wel eens iemand laten meedraaien, ik heel de avond draaien en hij af en toe een kwartiertje overpakken... 3x gezegd, ga nou aub niet alleen maar de hitjes draaien want die moeten we wat spreiden over de avond (6 a 7 uur)?Als je dan de eerste 2 kwartiertjes die je draait volle bak alle hitjes er doorheen knalt dan scoor je bij mij geen punten.
Iedereen kan makkelijk punten scoren door alleen maar de hitjes van dat moment te draaien, maar daar heb ik niks aan als ik iemand moet beoordelen. Diegene moet namelijk 6/7 uur kunnen draaien zonder alles 4x te moeten draaien.

Verder eigenlijk vooral goed contact met veel DJ's hier. Komt ook omdat ik me plek ken, kan aardig draaien maar niks bijzonders en gun iedereen zijn succes. Zelf ben ik ook absoluut niet bezig met doorbreken als DJ dat scheelt waarschijnlijk ook veel...
Play that funky music white boy....
Estacy    posted on 11-01-2010 16:31
ook voor drive-in shows is dit wel een interessant topic denk ik. want hoe zorg je ervoor dat jij met je professionele show wordt geboekt, en niet het buurjongetje met zn My first sony gear en 2 weeken ervaring?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lucalicious    posted on 11-01-2010 16:47
Poster: main
ach, zo heb ik al n paar keer meegemaakt dat iemand iets probeerde op te eisen.
ik zal de naam niet noemen aangezien deze dj hier mee leest. (ridalio snapt over wie ik t hebCool)

hopelijk bedoel je mij niet?!

maar ik merk het idd wel een beetje met drive-in. hier in de regio heb je veel klein drive-in dj's, ook een paar vrienden van mij, en ik merk wel dat het soms zo is van; huur pons i8n, nee huur ons in weet je wel.

ik heb nog nooit meegemaakt dat een dj mijn tracks jatte maar ik denk dat als het echt vette tracks zijn ik ze alsnog gewoon zou spelen, je bent ten? slotte wel gewoon een nieuwe dj. als je in je eigen set meerdere keren het zelfde speelt is dat iets anders denk ik...
nils7    posted on 11-01-2010 16:50
Poster: Sandr
Ik ken niemand die mij het leven wil zuur maken wat DJ'en betreft maar uiteraard lopen er wel wat mensen rond die je hetgeen je hebt niet gunnen. Op mijn residentie krijg je ook wel eens DJ's uit de buurt die beweren dat ze het allemaal beter kunnen.... Dat zou ook best kunnen, ben echt geen bijzonder dj, maar laat het eerst zien ipv alleen maar een grote mond geven...

Nu ik dit lees komt er toch een DJ in mij op... die hier lokaal een DJ contest heeft gewonnen omdat ie de enige was die mee deed maar ok?

In het kroegje waar ik voorheen draaide had ik een x m'n DJM bij omdat het mengpaneel wat er stond de geest had gegeven... stond ie me echt aan te gapen met een minachtende blik hahahaha!

Ik denk dat hij het mij niet gunt Winking my eye....

En tjah hitjes draaien is idd. makkelijk maar dan ben je er zo doorheen!

Daarom is het ook (zeker voor de mensen die residents gewent zijn) om flink te knallen als ze maar eens een uurtje mogen draaien op een feest Happy, laughing
User edit by nils7 on 11-01-2010 @ 16:50:57 (1%)
JJenzz    posted on 11-01-2010 17:47
Poster: Roov

Wij komen om in de DJ's hier in Soest, heb echter nog nooit meegemaakt dat een DJ een gig van mij stal. Ik ben ook met veel DJ's hier bevriend en juist samen krijg je meer gigs, want als 1 iemand niet kan geef ik de gig aan iemand anders. Heb wel al een paar keer gehad dat ik een paar plaatjes in mijn set heb zitten die ik altijd graag wil draaien en dat die dan voor mij weg worden gedraaid. Dat is jammer maar kan je helaas weinig aan doen. Volgens mij heb je tegenwoordig alleen nog maar last van egoistische DJ's die alles zelf willen opeisen, gelukkig heb ik hier nog geen ervaring mee.

Ik kom altijd een half uurtje tot kwartier vroeger binnen voor mijn gig, dan weet ik niet of ze die nummers al gedraaid hebben wat in mijn set staan?Cool
main    posted on 11-01-2010 17:52
Poster: Lucalicious

hopelijk bedoel je mij niet?!

maar ik merk het idd wel een beetje met drive-in. hier in de regio heb je veel klein drive-in dj's, ook een paar vrienden van mij, en ik merk wel dat het soms zo is van; huur pons i8n, nee huur ons in weet je wel.

ik heb nog nooit meegemaakt dat een dj mijn tracks jatte maar ik denk dat als het echt vette tracks zijn ik ze alsnog gewoon zou spelen, je bent ten? slotte wel gewoon een nieuwe dj. als je in je eigen set meerdere keren het zelfde speelt is dat iets anders denk ik...

haha, ik vertel wel over wie ik t heb als je keertje hier bent.
heb t jou ook al keer verteld volgens mijCool
Xurion    posted on 11-01-2010 17:54
Het is hier zo uitgestorven dat ik niet eens een concurent heb.

En ook geen plaatsen om te draaien Cool
feestbeest    posted on 11-01-2010 17:58
Ik moet eerlijk toegeven, ik was iemadn die uuh ja niet ecth dinge wouw vertellen en als er weer een dj bij kwam in men omgeving shit:P
Maar nu niet meer!Je kan beter de handen inelkaar slaan en vriendjes blijven net als rover hier bovcen al zegt, je gig's wegeven als je zelf echt niet kan enzo.
Natuurlijk wil ik voor een groter feest gevraacht worden i.p.v van die andere maarja dat heb je altijd vooral als je net begint...
Maar je kan veel van elkaar leren en zie ik dus niet iedereen als directe concurent.
Ik bied meschien weer dingen die iemand anders bied(ik ben bijv heel erg vleciebel in de muziek van een avond iedereen kan vooraf(organisatoren)nummers die ze willen horen aan mij doorgeven en als het leuke numers zijn draai ik ze(koop ik ze van te voren)
Maarr je merkt dat het veel leuker is als je iedereen wat gunt en gewoon geen vijanden van elkaar bent!Happy, laughing
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Bart_    posted on 11-01-2010 18:00
Concurrentie helaas wel last van hier.
Niet echt concurrentie, maar gewoon 'het neefje van de buurvrouw haar vader'-jongetjes, die met 2 DVD spelers en een oude mixert van papa die nog op het zolder lag komt draaien.
Tja, maar jammergenoeg geven mensen liever 20 euro uit aan een DJ die er geen reet van kan dan een professionele show, met alles erop en eraan voor 200 euro.
TheHunter    posted on 11-01-2010 18:33
Poster: Bart_
Concurrentie helaas wel last van hier.
Niet echt concurrentie, maar gewoon 'het neefje van de buurvrouw haar vader'-jongetjes, die met 2 DVD spelers en een oude mixert van papa die nog op het zolder lag komt draaien.
Tja, maar jammergenoeg geven mensen liever 20 euro uit aan een DJ die er geen reet van kan dan een professionele show, met alles erop en eraan voor 200 euro.

Hier heb ik ook last van met de drive inn, verder ga je hier rond nijmegen KAPOT van de concurrentie, komt er net nog eentje hier aanmelden (ivoDC) :P
main    posted on 11-01-2010 18:38
Poster: feestbeest
Ik bied meschien weer dingen die iemand anders bied(ik ben bijv heel erg vleciebel in de muziek van een avond iedereen kan vooraf

misschien.? flexibel.

sorry hoor, maar een beetje meer aandacht aan je vocabulair mag wel. (ik zeg niet dat die van mij 100% is en dat mijn spelling altijd klopt. maar dit is toch wel ergCool)
feestbeest    posted on 11-01-2010 18:44
Je kan de concurentie hier in het gooi een stuk achter je laten als je nette apparatuur hebt(dus geen losse kabels goede lichten enzo geen mush rooms ofzo, hier in het gooi willen we graag mooi, enb wordt er veel gekeken naar je gear!
main    posted on 11-01-2010 18:46
Poster: feestbeest
Je kan de concurentie hier in het gooi een stuk achter je laten als je nette apparatuur hebt(dus geen losse kabels goede lichten enzo geen mush rooms ofzo, hier in het gooi willen we graag mooi, enb wordt er veel gekeken naar je gear!

ik ben van mening dat apparatuur niks zegt.. maarja alsof andere mensen (die geen dj zijn) dat gaan geloven..
feestbeest    posted on 11-01-2010 18:50
Jup, Want iedere moloot kent 'pioneer' maar van xone of denon hebben ze nog nooit gehoort terwijl dat soms nog wel beter kan zijn dan pioneer!
Maarja het is meer het oog van hun denk ik...
Renzis    posted on 11-01-2010 18:51
Ik zie andere dj's niet als mijn concurrenten, ik kan praktisch altijd goed overweg met de dj's die voor of na mij draaien. Vaak houd ik contact met die lui over producties en eventuele gigs voor elkaar. Je zal er tegenwoordig toch met connecties, kruiwagens en kliekjes moeten komen.

Hooguit dat we mekaar met een B2B proberen te fucken of uitdagen door korte versies te draaien of het lastig te maken door met effecten te gaan kloten. Maar dat houd je scherp als je een paar uur staat. Overigens wel een paar keer met een dj gehad die het nodig vond als ik stond in te mixen zijn plaat nog eens scheef te gaan lopen loopen. thats all
feestbeest    posted on 11-01-2010 18:56
Hellemaal mee eens Renzis!
Maar toch een beetje cuncurentie is wel gezondHappy, laughing
djmamo    posted on 11-01-2010 20:00
Poster: DJJS
Het is hier zo uitgestorven dat ik niet eens een concurent heb.

En ook geen plaatsen om te draaien Cool

dan kan het niet zo zijn dat jij in Valkenswaard woont.
Er zijn meer dan 20 cafe's, en een aantal jongeren honken waar je kan draaien.
Oke je bent nog jong maar er is zeker wel een mogelijkheid om te draaien.

En ja concurrentie, die is in Valkenswaard wel aanwezig.
Maar daar heb ik weinig last van ik ken bijna alle dj's uit valkenswaard die een beetje serieus zijn of er dik geld mee verdienen en dat is meer van hee ik heb nog wat voor jou.
Of ik heb een nieuwe singel.
www.moonentertainment.nl

273 Users online: 130 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 170.893
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.808