DJ Beginnersset rond de 300E gezocht (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IvoDC    posted on 10-01-2010 14:15
Hey, ik ben zoals de meeste hier al een?aantal maanden?bezig met virtualDJ, Traktor en FL studio enzo, maar wil nu graag met het echte werk beginnen. Daarom wil?ik een dj set kopen (1 mixer en 2 CD-spelers, ik heb?al een?HP,?versterker en speakers),?maar?hoe meer ik rondkijk naar welke?gear en merken?geschikt voor mij zijn, hoe meer ik erin verdwaal.
Mijn budget is niet al te groot: rond de 300-350 euro.
Ik weet dat er op marktplaats redelijk?goede?DJ gear?te krijgen is voor die prijs maar ik zou niet weten welke. Zou iemand?met wat verstand van prijs/kwaliteit kunnen kijken of er een leuke deal bij zit?

Ik wil?ga vooral house / electro gaan draaien met cd's, eerst?thuis en later (over een jaar)?op feestjes.

Nog?2 dingen:
1. Ja?ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar de meeste?posts gingen over een groter budget of?waren al wat ouder.

2. Ik weet dat ik me eerst zou moeten voorstellen maar dat wil ik pas doen als ik een DJ naam heb :P

alvast bedankt!
User edit by IvoDC on 11-01-2010 @ 17:38:27 (30%)

What do you think about DJ Beginnersset rond de 300E gezocht ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 14:25
Welkom! Ik denk dat je met dit budget best voor een dubbelaar kan gaan. Een relatief oude Denon CD-speler ofzo, is zeer goeie kwalteit en zal je waarschijnlijk niet in de steek laten. Dan nog een simpel mixertje en een paar headphones erbij, en klaar!

Voor deftige tabletops zal je toch een iets groter budget moeten hebben, dat is gewoon een feit. Alleszins veel succes ermee!
User edit by Mixt-Ape on 10-01-2010 @ 14:25:57 (51%)
Roalin    posted on 10-01-2010 14:27
Gewoon bij Traktor (Pro) blijven en een Reloop Digital Jockey 2IE?kopen.

Zo'n setje voor 350 eu stelt namelijk helemaal niets voor en met Traktor heb je veel meer functies en is veel betrouwbaarder (is dus niet helemaal waar.. zie hieronder)
User edit by Roalin on 10-01-2010 @ 14:35:03 (22%)
ArTy    posted on 10-01-2010 14:29
Poster: Roalin
Zo'n setje voor 350 eu stelt namelijk helemaal niets voor en met Traktor heb je veel meer functies en is veel betrouwbaarder.

Dat ligt toch echt aan je pc of het betrouwbaar is.
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 14:32
Poster: Roalin
Gewoon bij Traktor (Pro) blijven en een Reloop Digital Jockey 2IE?kopen.

Zo'n setje voor 350 eu stelt namelijk helemaal niets voor en met Traktor heb je veel meer functies en is veel betrouwbaarder.

Lijkt mij ook beter, maar de topicstarter vertelt dat hij absoluut cd-decks wilt, dus dan is mijn optie naar mijn mening het beste...
Roalin    posted on 10-01-2010 14:34
Poster: ArTy
Dat ligt toch echt aan je pc of het betrouwbaar is.

Dat is helemaal waar.

@ Mixt-Ape
Ik had je post nog niet gelezen toen ik postte, maar ik ben van mening dat een setje ? 300 eu echt zuigt qua kwaliteit vergeleken met een RDJ (okee, Denon dan weer niet, maar toch vind ik de mijne beter! Cool).
User edit by Roalin on 10-01-2010 @ 14:37:21 (25%)
djvir20    posted on 10-01-2010 14:41
Hey ikzelf ben ook "pas" bezig met "het echte werk" Happy, laughing sinds september namelijk en ik had ook hheel wat opzoek werk gedaan en ik kwam uit op een jb-systems setje.. euh een 340 euro dus pas nog net in je budget: het gaat om de cd-570 en de mx3 usb van jb systems
@ cd-570:16 procent pitchbereik ruim genoeg
@ mx3-usb : heeft 2 usb ingangen maar ik gebruik ze nooit XD voor de rest prima mengpaneel nix op aan te merken. ik kocht ze in de s2store in genk maarja ik zie dat jij in nederland woont maar de prijs verschilt maar over het algemeen zou je hem moeten vinden rond de 210 euro. de mx3 usb heb ik 125 euro betaald dusja ik vind het uitstekend materiaal OM TE BEGINNEN. Daarom ben ik nu ook al aan het sparen voor mijn 1e update : 2 x cdj 400 want de mixer houd ik nog eve.
@ punt 2: ik vind Clarcks wel iets hebben of ( als je t op zen engels uitspreekt) ivo Clarcks ? t is maar een ideetje Winking my eye
Berbo    posted on 10-01-2010 16:00
Ga opzoek naar 2 tweedehandse Reloop axis4. Ik heb deze ook gebruikt om het te leren en ik gebruik ze nog steeds.
Dolivieira    posted on 10-01-2010 16:03
Poster: Beerbo
Ga opzoek naar 2 tweedehandse Reloop axis4. Ik heb deze ook gebruikt om het te leren en ik gebruik ze nog steeds.

Ik dacht dat de Axis van Numark was? is het niet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 16:05
Jep, Axis zijn idd van Numark. Reloop heeft de RMP-series...
jannickv    posted on 10-01-2010 16:13
Poster: djvir20
Hey ikzelf ben ook "pas" bezig met "het echte werk" Happy, laughing sinds september namelijk en ik had ook hheel wat opzoek werk gedaan en ik kwam uit op een jb-systems setje.. euh een 340 euro dus pas nog net in je budget: het gaat om de cd-570 en de mx3 usb van jb systems
@ cd-570:16 procent pitchbereik ruim genoeg
@ mx3-usb : heeft 2 usb ingangen maar ik gebruik ze nooit XD voor de rest prima mengpaneel nix op aan te merken. ik kocht ze in de s2store in genk maarja ik zie dat jij in nederland woont maar de prijs verschilt maar over het algemeen zou je hem moeten vinden rond de 210 euro. de mx3 usb heb ik 125 euro betaald dusja ik vind het uitstekend materiaal OM TE BEGINNEN. Daarom ben ik nu ook al aan het sparen voor mijn 1e update : 2 x cdj 400 want de mixer houd ik nog eve.
@ punt 2: ik vind Clarcks wel iets hebben of ( als je t op zen engels uitspreekt) ivo Clarcks ? t is maar een ideetje Winking my eye

mag ik je die cdspeler echt afraden? (ik heb hem zelf, de mp3 versie, dus weet wel waarover ik het heb)

maar die speler ben je echt na 1 maand al moe en wil je meer.

De instant start is totaal nie instant.. als je op play duwt dan duurt het nog even voor je track echt start! erg irritant om de beatmatchen Winking my eye

en de loop werkt voor geen meter. er zit telkens een pauze tussen het einde van een loop en het begin... en ik loop nogal veel eigenlijk dus dan werd dit echt irritant.
IvoDC    posted on 10-01-2010 16:14
bedoeld Beerbo dan dat ik moet zoeken naar een axis van Numark of een van de RMP series? :P
&thx voor de reacties tot nu toe

Edit: ik zie net iemand die 2x Numark Axis 4 + Numark DM 950 Mixer aanbied voor 300?, in mijn woonplaats. is dat goed of kan ik beter verder kijken?
User edit by IvoDC on 10-01-2010 @ 16:16:26 (100%)
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 16:21
Ik denk dat dat wel OK is, maar check ZEKER of alles nog werkt!!!
Berbo    posted on 10-01-2010 17:18
ik bedoelde ook numark, maar mijn hersenen verwisselde het met het merk van mijn mixer
ik kwam die advertentie net ook toevallig tegen en volgensmij ziet het er prima uit hoor.
En je krijgt er nog een flightcase bij ook nog.
User edit by Berbo on 10-01-2010 @ 17:22:02 (100%)
TheHunter    posted on 10-01-2010 17:45
Mijn idee: Koop een mooie mixert met een dubbelaar, en als het later een beetje gaat lopen(kwa partys en gigs etc) en je vind het nog steeds leuk, dan kun je altijd uitbreiden.
dJORD    posted on 10-01-2010 18:11
Poster: IvoDC
bedoeld Beerbo dan dat ik moet zoeken naar een axis van Numark of een van de RMP series? :P
&thx voor de reacties tot nu toe

Edit: ik zie net iemand die 2x Numark Axis 4 + Numark DM 950 Mixer aanbied voor 300?, in mijn woonplaats. is dat goed of kan ik beter verder kijken?

axis 4 is een hele mooie speler om mee te beginnen (heb ze zelf ook). de mixer is?heel erg basic maar dat moet wel lukken, omdar je ook op feestjes wilt gaan draaien is de case perfect. mij lijkt het een prachtaanbod!! de set die de verkoper aanbied is?bekend als de numark fusion 494 en kost nieuw 450E dus is het een mooi prijsje voor een hele mooie set
IvoDC    posted on 10-01-2010 19:34
Oke dan probeer ik die te kopen, alleen de mixer ziet er wel heel erg basic uit;numark dm950, of maakt het niet zo veel uit dat er geen "midrange?EQ, kill switches, fader start, clipping leds en extra output voor recording" op zit??
Vassilli    posted on 10-01-2010 20:00
Dat zijn allemaal redelijk onnodige dingen voor beginnende DJ's
Dat is een hele mooie mixer voor beginners Winking my eye
AdenFarleigh    posted on 11-01-2010 00:15
Das idd een mooie mixer! En trouwens; wat is er loos met je echte naam als DJnaam? :P
In jouw geval zo slecht nog niet.
Dubbelaar/2e hands tabletops erbij en je kunt knallen toch? Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
JollyJunkie    posted on 11-01-2010 07:18
Poster: Vassilli
Dat zijn allemaal redelijk onnodige dingen voor beginnende DJ's
Dat is een hele mooie mixer voor beginners Winking my eye

Een mid-eq lijkt me toch wel een must hoor, de rest is inderdaad allemaal onnodig.
Vassilli    posted on 11-01-2010 08:19
Idd mid EQ is handig, daar had ik overheen gelezen...
TheHunter    posted on 11-01-2010 12:49
Mid EQ is handig om erbij te hebben, maar geen must-have. Vooral voor thuis niet.
Je kunt de mid ook regelen door allebij de bass en high weg/erbij te draaien, niet optimaal, maar het kan wel.
(ik begon met een pa mixer met 5 band EQ, dat is ook niet echt handig, maar te doen)
Stefjuuh    posted on 11-01-2010 13:02
Poster: TheHunter
Mid EQ is handig om erbij te hebben, maar geen must-have. Vooral voor thuis niet.
Je kunt de mid ook regelen door allebij de bass en high weg/erbij te draaien, niet optimaal, maar het kan wel.
(ik begon met een pa mixer met 5 band EQ, dat is ook niet echt handig, maar te doen)

Tot je perongeluk 2 vocals op elkaar gooit, dan ben je blij dat je die mid EQ hebt...
TheHunter    posted on 11-01-2010 13:14
Poster: Stefjuuh

Tot je perongeluk 2 vocals op elkaar gooit, dan ben je blij dat je die mid EQ hebt...

Klopt, maarja zulke mixers zul je niet aantreffen in de meeste clubs :P, voor thuis is het nog steeds geen ramp dat je 2 vocals door elkaar gooit...
Esmee    posted on 11-01-2010 13:25
toch raad ik het wel sterk aan om gewoon 3 bands eq te nemen, het is wel zo handig namelijk. + record out is ook handig als je het ooit nog eens op wilt nemen...

ik zou dan voor 80 euro een Numark Dm 1050 kopen. Deze heeft namelijk wel 3 bands eq, record out en vu's.
daarbij koop je
- een dubbele cd speler. Van ong 200 euro, ik weet niet precies welke de beste is, ze zien er allemaal het zelfde uit in mijn ogen alleen de 1 heeft een andere kleur.
- 2 x Stanton S.252 ?100 p stuk... maar die zou ik niet zo snel nemen, maar dan heb je wel tabletops.
of je wacht tot er op marktplaats 2x een axis 4 goedkoop komt maar op dit moment zie ik t niet.

een andere optie is:
je verhoogt je budget met 25 euro en je koopt deze op marktplaats

Pedroz    posted on 11-01-2010 13:46
of je biedt 300 euro Cool

151 Users online: 89 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 101.825
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.448.603