WAARSCHUWING! verkoop macbooks op Marktplaats
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Delcone    posted on 09-01-2010 11:51
Hallo

Ik zal effe me verhaal doen,ik was opzoek naar een winkel met aanbiedingen,zoals mensen weten bieden veel website het aan via marktplaats,ik was opzoek naar een macbook pro,ik kwam uit bij maccity.
Macbook voor 1400 euro ik dacht mooie aanbieding website telefoon nummer alles stond erbij.
Ik was gaan emaile ik kreeg nette en?goede emails terug.
Totdat hij zijn bankrekening nummer gaf,toen vertrouwde ik het niet meer.
Ik zag op de website dat het wel allebij wel ING waren,alleen waren de nummers anders,dus ik dacht als hij toch bij maccity werkt zoeken ze het daarmaar uit hoe ze het regelen (ik dacht miss doet hij het privee) dus ik had het geld naar de website over gemaakt,na een week later veel emaile weer vertrouwde ik het niet meer,dus ik had gelijk gebeld met macity.
Met Of ik Jan mocht die werkt,toen kreeg ik te horen jan? die werkt hier niet toen wist ik genoeg.
En hun waren al meer gebeld door andere mensen die wel opgelicht waren.
Ik zeg zo tegen Kevin nou dan heb ik geluk ik heb het op jullie bankrek nm over gemaakt,hij na kijken ja het klopt.
Ik had afsproken met hem dat hij het zou terug storten,maar later dacht ik 8ja ik maak nog 200 euro over dan is het goed.
Dat gedaan,aangezien ik problemen met de winkel heb,heb ik me geld terug gevraagt en ben ik verder gaan zoeken.
Ik kwam uit bij mac4us,die begon gelijk ja je bent oplicht aangezien hij me vraag niet begreep,hij dacht dat ik hem via marktplaats gevonden had,ws de zelfde oplichter onder een andere naam en op de naam van mac4us,dus pas op koop niks via marktplaats !

What do you think about WAARSCHUWING! verkoop macbooks op Marktplaats ??

Vote :   

Gery    posted on 09-01-2010 12:21
macbooks ga je sowieso gaan halen bij een apple premium reseller. dan alleen,ben je zeker van de juiste garantie enzo.
DJ - Producer
Xurion    posted on 09-01-2010 12:49
Ik denk dat ik toch liever naar een erkende dealer ga.
Delcone    posted on 09-01-2010 12:52
Ja je kan hem wel halen maar ik wil hem naar eigen space en dan kan dat niet,want ze mogen geen GB kaarten meerzelf vervangen het is verplicht dat de fabriek dat moet doen.Anders ga je klote met je garantie!
Daarbij komt ook nog is dat je altijd het geld moet overmaken eerder bestellen ze hem niet.
User edit by Delcone on 09-01-2010 @ 12:53:21 (44%)
Robjer    posted on 09-01-2010 13:03
Ik koop al jaren via MAC CITY (Ben er ook 2 keer zelf heen geweest) en doe ook al jaren zaken op marktplaats.

Voor het zaken doen op marktplaats zijn er gewoon een aantal spelregels.
Die staan op de site vermeld.
Oplichters zijn er nu eenmaal altijd.

De redenatie "ik koop niks via marktplaats" slaat totaal nergens op.

Als jij morgen iets bij een winkel besteld en de winkel gaat de dag er na failiet krijg je ook 0.
En kun je achter in de rij gaan staan met je claim.
Sterker nog, als je de gemiddelde consumenten programmas bekijkt of website leest dan regent
het klachten over winkels en bedrijven die hun afspraken niet nakomen.
En dit geld juist ook voor garantie issues.

Kortom, Zaken via Marktplaats kan prima, gewoon even dubbel checken en niet blindelings
geld gaan overmaken.
En voor 2de hands zaken adviseer ik altijd om de deal FACE 2 FACE af te sluiten.

Delcone    posted on 09-01-2010 13:12
Lees effe het bericht boven je
Ik zeg dat ik?een nieuwe macbook pro zoek,en dat ik hem naar eigen space wil.
Je moeten tegen woordig altijd geld over maken eerder?bestellen ze hem niet,dus ik weet niet hoe jij het anders zou doen?
Alleen bedoelde ik vooral nu er een oplichter via bedrijfsnamen verkoop op marktplaats en het vooral voorzien heeft op Apple winkels,juist goed op moeten passen,of niks kopen.
Aangezien maccity al mensen heeft gehad die wel opgelicht zijn,omdat hij het allemaal zo mooi kan vertellen.
Ik koop/verkoop ook via marktplaats en daar heb je altijd mensen tussen die gewoon te lui zijn.
Kom genoeg andere mensen tegen waar ik geen problemen mee heb

Ilja    posted on 09-01-2010 13:18
Goedkoop is duurkoop, pas als een website ideal heeft is het enigzins te vertrouwen.
Robjer    posted on 09-01-2010 13:24
Poster: Delcone
Lees effe het bericht boven je
Ik zeg dat ik?een nieuwe macbook pro zoek,en dat ik hem naar eigen space wil.
Je moeten tegen woordig altijd geld over maken eerder?bestellen ze hem niet,dus ik weet niet hoe jij het anders zou doen?

Als jij mijn bericht goed leest dan kun je hieruit opmaken dat ik op jou marktplaats stelling in ga omdat ik je opmerking niet juist vind.

Als jij spullen wilt bestellen die niet "standaard" zijn en de dealer zegt dat je eerst moet betalen,
doen moet je dat dus doen.
(Wel erg vreemd voor een Dealer)

En ik?neem alleen aan dat je van te voren checked of het wel een echte dealer,?winkel of webshop?is etc.
Voordat je geld overmaakt.

Precies wat ik in mijn vorige bericht dus al schreef.
User edit by Robjer on 09-01-2010 @ 13:41:43 (3%)
Dj_Fantasy    posted on 09-01-2010 13:47
De mens is tegenwoordig te lui om uit zijn zetel te komen voor iets te kopen en te bestellen.
Het moet allemaal tegenwoordig via e-mail en webshops. Dit is het resultaat van de luiheid der mensheid!!!

Als je een macbook koopt, en je GAAT deze kopen ben ik er vrijwel zeker van dat je ook 8GB Ram erin kunt laten plaatsen.

Zoek op de apple website maar eens naar een apple premium reseller in de buurt!

Ga er naar toe stel je vragen en misschien heb je de dag zelf je macbook pro al mee naar huis en moet je geen x werkdagen wachten (wat wel langer is met dit weer!!) eer je pakketje thuis geleverd wordt.
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 09-01-2010 @ 13:47:22 (1%)
Delcone    posted on 09-01-2010 13:47
Klopt ik werk alleen met Ideal Ilja

Ja tuurlijk check ik eerst alles,maar als iemand iets goedkopers aanbied hoeft het niet gelijk een oplichter te zijn
Robjer: het zijn gewoon de regels van pioneer/apple

En als ik via ebay bestel betaal ik alleen via paypal

Dj_Fantasy
Als dat zo is zijn ze niet officeel bezig,het moet in de fabriek gebeuren is mij onderhand al 3x gezegt door de telefoon

Over dat lui zijn,ik heb juist winkels gebeld om te vragen of ze het op voorraad lige,en dan krijg je het te horen.
User edit by Delcone on 09-01-2010 @ 13:51:20 (82%)
Sebasz    posted on 09-01-2010 13:54
Poster: Gery
macbooks ga je sowieso gaan halen bij een apple premium reseller. dan alleen,ben je zeker van de juiste garantie enzo.

Inderdaad.

En met dure spullen zoals een Macbook pro ga ik liever naar een winkel, of bestel ik via een erkende webshop?Smile. Dan betaal ik liever 2 tientjes extra ofzo zodat ik weet dat het goed zit?Cool.

En op Marktplaats trouwens zou ik met dure spullen nooit eerst het geld over maken. Kleine bedragen zoals een horloge of iets dergelijks is niet zo'n probleem als de verkoper een goede reputatie etc heeft, maar voor dit soort bedragen zou ik never nooit niet eerst dat geld overmaken, vooral niet als je al weet dat de rekeningnummers niet overeen komen?Cool, bestel dan in ieder geval via hun website en niet via de zogenaamde collega die op marktplaats zit?Cool.
User edit by Sebasz on 09-01-2010 @ 13:57:47 (100%)
Delcone    posted on 09-01-2010 14:31
Daarom had ik het geld ook naar de website over gemaakt ja (de echte winkel)als het om 2 tientjes gaat dan haal ik hem ook wel via de website,maar als er actie zijn,dan haal ik hem liever bij een actie.
eigelijk is het wel logies als jij iets laat maken door een bedrijf op maat een keuken ofzo dan is het niet zo dat je dat achteraf betaald,want als jij niks meer van je laat horen zitten hun ermee,als het om?1?macbook gaat vinden ze dat vast niet erg doet iedereen het,tja ?
Sebasz    posted on 09-01-2010 14:54
Maar je hebt het geld wel teruggekregen van Maccity? Want jij hebt immers geld overgemaakt zonder dat je iets kreeg. Of heb je toen maar al het geld naar die persoon zelf over gemaakt?
Vibemaster-D    posted on 09-01-2010 15:09
ik heb mijn macbook pro en mijn imac gewoon gekocht via store.apple.com/nl-edu geen enkel probleem. snel geleverd en ook met betalingen geen gezeur op maat configureren.
het kan aan mij liggen maar zaken als een Laptop van >1600 euro koop je niet om vervolgens binnen een halfjaar te vervangen dus ik zou hiervoor sowieso even goed kijken waar je wat koopt.
Delcone    posted on 09-01-2010 16:07
Nee ik heb gistermaccity opgebeld dat ik er niet langer op wachten bij hun,dus hun zouden me geld over maken,Vibemaster-D ik snap je niet helemaal leg is duidelijk uit?

Ik heb niks naar? die persoon over gemaakt aangezien ik er achter kwam dat het een oplichter is
User edit by Delcone on 09-01-2010 @ 16:08:19 (58%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

53 Users online: 15 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 30.509
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.903.984