Wanneer mag je jezelf een DJ noemen (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

deadmau5    posted on 08-01-2010 19:15
yee allemaal, ik ben nieuw hier zoals jullie wel zien, en voor te djen maak ik gebruik van mijn pc, een hercules dj control mp3 toestel, headphones van jb systems en het programma Virtual Dj.
Nu vraag ik mij af of je jezelf al "DJ" mag noemen als je nog dees allemaal gebruikt, en kun je dan ook zeggen wat je gedachte is van "pc- djen" (bv traktor, deckadance, virtual dj,...)?

Groeten

What do you think about Wanneer mag je jezelf een DJ noemen ??

Vote :   

Jorrit    posted on 15-01-2010 23:48
Poster: bambamstudio
iedereen mag zich toch DJ noemen? of je het bent is een tweede

Precies. Wie zijn wij om te bepalen wie zich een DJ mag noemen, van mij mag iedereen zich DJ noemen, ik hecht echt 0,0 waarde aan die 'titel'.
Winston    posted on 16-01-2010 00:19
Poster: deadmau5
en kun je dan ook zeggen wat je gedachte is van "pc- djen" (bv traktor, deckadance, virtual dj,...)?

Dit is in opmars. Veel controllers zijn nu op de markt van high end tot budget. De controllers worden ook steeds gemakkelijker te installeren, zgn. plug n pay. ITCH is daar een mooi voorbeeld van.

Puur taalkundig heb je de discjockey, de turntablist en de (music) selector. Maar allemaal mag je ook DJ noemen. Bv. Dus een woord met dubbele betekenis z.a house. Je hebt house muziek. Maar ook house en electro. En electro wordt ook house genoemd. Dan heb je nog amateurs en beroeps.

In Stephanies taal. Als ik een racefiets heb ben ik geen wielrenner. Als ik erop stap en een rondje hard rij, ben ik nog geen wielrenner. Maar als ik regelmatig race tegen anderen ben ik amateur wielrenner. Als ik race in een ploeg en een beetje sponsor geld mee verdien ben ik beroepswielrenner.

Of ik een goede wielrenner ben dat is punt 2. Je hebt mannen die de tour de france een paar keer winnen. En andere die nooit aan de tour kunnen meedoen.
Tic Toc
User edit by Winston on 16-01-2010 @ 00:20:45 (11%)
stefanmplayer    posted on 16-01-2010 14:08
mag iedereen zich dj noemen, maar waar ik niet tegen kan zijn mensen die andere dj's/mensen altijd lopen af te kraken.
Dolivieira    posted on 16-01-2010 20:26
Poster: stefanmplayer
mag iedereen zich dj noemen, maar waar ik niet tegen kan zijn mensen die andere dj's/mensen altijd lopen af te kraken.

Dat blijf je een maal houden
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Esmee    posted on 16-01-2010 20:33
Poster: stefanmplayer

nou... mensen moeten ook wel tegen kritiek kunnen en als het niet om aan te horen is, wordt het gewoon afgekraakt he...
+ kritiek maakt je beter Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 20:35
Agreed. Je mag toch je mening zeggen? Als een andere DJ gewoon kijhard suckt moet dat ook gezegd worden.
Dolivieira    posted on 16-01-2010 20:35
Poster: Esmee

nou... mensen moeten ook wel tegen kritiek kunnen en als het niet om aan te horen is, wordt het gewoon afgekraakt he...
+ kritiek maakt je beter Happy, laughing

Idd dat is waar Esmee.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Esmee    posted on 16-01-2010 20:43
Poster: Mixt-Ape
Agreed. Je mag toch je mening zeggen? Als een andere DJ gewoon kijhard suckt moet dat ook gezegd worden.

jaa, maar wel op een normale manier. Als je zegt; klinkt r*k! en niets meer... dan hebben mensen daar niets aan. Onderbouw je mening dan tenmiste.
JustifiedMusic    posted on 16-01-2010 22:05

jaa, maar wel op een normale manier. Als je zegt; klinkt r*k! en niets meer... dan hebben mensen daar niets aan. Onderbouw je mening dan tenmiste.

Ja ben ik het ook mee eens. Alleen kan ik niet tegen mensen die net illegaal VDJ gedownload hebben, en onder een bestaand nummer een flanger zetten en opnemen, vervolgens zeggen dat ze een DJ zijn. Maar helaas blijf je dat toch houden ben ik bang.
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 22:07

Ik heb ook niet gezegd dat je het niet moet onderbouwen en niet op een normale manier moet overbrengen...
User edit by Mixt-Ape on 16-01-2010 @ 22:07:33 (4%)
Esmee    posted on 16-01-2010 22:08
ja dat soort dingen kun je niet tegengaan... Ook zo'n jonge uit me klas is opeens helemaal weg van draaien enzo. Hij ahd VDJ gedownload (natuurlijk illegaal) en vindt zichzelf nu helemaal goed enzo... heeft een DJNiel fan hyves opgericht enzo... zucht. Maar ik geloof dat hij dit weekend een hercules rmx heeft gekocht.
Esmee    posted on 16-01-2010 22:09
Poster: Mixt-Ape

Ik heb ook niet gezegd dat je het niet moet onderbouwen en niet op een normale manier moet overbrengen...

ja was ook geen kritiek op jou! gewoon in het algemeen Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 22:09
Aah, oke dan! :p

EDIT: Maar zoals we net geleerd hebben: kritiek is OK! Zolang het maar op een goeie manier wordt overgebracht...
User edit by Mixt-Ape on 16-01-2010 @ 22:10:20 (100%)
Rusafli    posted on 17-01-2010 07:51
Maar even on-topic.
Iedereen mag zich DJ noemen, het is geen beschermde titel/broep.?
Dan heb je daar natuurlijk wel een hoop verschil in:
Van de thuis-hobby dj die voor zijn kleine zusje draait tot de professionele dj die er zijn geld mee verdiend.
Maarja, hoe rot ook voor de profs, het zijn allemaal dj's?
Ywe    posted on 17-01-2010 17:41
ja dat soort dingen kun je niet tegengaan... Ook zo'n jonge uit me klas is opeens helemaal weg van draaien enzo. Hij ahd VDJ gedownload (natuurlijk illegaal) en vindt zichzelf nu helemaal goed enzo... heeft een DJNiel fan hyves opgericht enzo... zucht. Maar ik geloof dat hij dit weekend een hercules rmx heeft gekocht.

Niets mis mee maar zoals ik eerder voorbij zag komen is een beetje zelfkennis wel op zn plaats. Ik ben ook met illigale VDJ begonnen, toen legale versie, belt drive platenspelers gekocht met timecode platen... Dan leer je wel corrigeren. Handig is dan de visuele hulp erbij van VDJ. Later overgestapt naar CD's en nu merk ik dat ik het MOEILIJKER vind om terug te vallen op VDJ (voor als ik een keer een verjaardag draai en niet alle cd mappen mee wil slepen).... op ??n of andere manier loopt hij sneller fout dan "gewone"cd's.

maar conclusie... het is een leertraject, en dat zal het ook blijven. Ook al kan ik netjes beatmatchen ben ik nog jaloers op de mensen die het gevoel hebben voor platenkeuze en die leuk brennan heart met frans duijs (of weet ik veel hoe die man heet) kunnen mixen. Daarbij heb ik het gevoel dat het nog wel eens schort bij mij.

Noem jezelf rustig een DJ... maar ga er alsjeblieft niet te arrogant over doen. Das voor mij afknapper.
BennoRevelli    posted on 18-01-2010 16:56
Poster: Ywe

Niets mis mee maar zoals ik eerder voorbij zag komen is een beetje zelfkennis wel op zn plaats. Ik ben ook met illigale VDJ begonnen, toen legale versie, belt drive platenspelers gekocht met timecode platen... Dan leer je wel corrigeren. Handig is dan de visuele hulp erbij van VDJ. Later overgestapt naar CD's en nu merk ik dat ik het MOEILIJKER vind om terug te vallen op VDJ (voor als ik een keer een verjaardag draai en niet alle cd mappen mee wil slepen).... op ??n of andere manier loopt hij sneller fout dan "gewone"cd's.

maar conclusie... het is een leertraject, en dat zal het ook blijven. Ook al kan ik netjes beatmatchen ben ik nog jaloers op de mensen die het gevoel hebben voor platenkeuze en die leuk brennan heart met frans duijs (of weet ik veel hoe die man heet) kunnen mixen. Daarbij heb ik het gevoel dat het nog wel eens schort bij mij.

Noem jezelf rustig een DJ... maar ga er alsjeblieft niet te arrogant over doen. Das voor mij afknapper.

I Agree Cool
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
djslytha    posted on 07-02-2010 15:03
Nou, Ik heb nou alleen nog maar voor max 100 mensen gedraait maar dan ben je toch al wel een dj??
Ik draai geen mixen van andere dj's omdat mensen je dan misschien goed vinden en je he helemaal niet bent. Maarja ik heb een paar vrienden die ook wel eens mee gaan naar mijn fesstjes maar die doen dan niks en noemen zich toch dj dat vind ik zo gaar weet iemand hoe je dat soort nep-dj's noemt is daar nog een spesiaale vakterm ofzo:O
T_G    posted on 07-02-2010 15:17
Iedereen mag zich van mij ook een DJ noemen. Maar je hebt ook verschillen.
Je hebt de "gewone" DJ
en je hebt de DJ "in hart en nieren"

Maar hier heb je toch wel jaren voor nodig.
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Stephanie    posted on 07-02-2010 16:10
Als jullie eruit zijn, maak dan even een soort 'Viva-zelf-testje' ervan. Je weet wel, zo'n invul oefening waarbij je rondjes mag zwartkleuren of cijfertjes van 1 tot 5 mag invullen. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij dj is en hier naar keuze mee pronken of zich voor schamen.
DVDM    posted on 07-02-2010 17:17
op het moment dat je proper kan beatmatchen en qua opbouw, platenkennis en overgangen een goeie set kan maken dan ben je al aardig in de richting Happy, laughing ik heb zelf nog wel zoiets van, ik doe gewoon veel met het dj verhaal, maar noem mezelf nog niet zo . wanneer ik dat wel doe weet ik nog niet, kom ik vanzelf wel achterHappy, laughing
funk-m    posted on 16-04-2010 02:31
Een DJ is toch iemand wie iets neerkan zetten.

en de mensen aan het dansen kan krijgen.

maak het voor mij niks uit of je een Disk Jockey bent of een Digital Jockey.

Ik merk tegenwoordig dat het meer een strijd is. van Ow ik ben beter want ik heb betere aparatuur.

En dat is bullsh*t want het gaat om de muziek en om de fun.

en dat vergeten nogal veel DJ's

Excuses voor eventuele typefouten..
dacuba    posted on 16-04-2010 03:01
En fatsoenlijke zinnen kan schrijven ?n bovendien niet constant topics loopt te kicken.
funk-m    posted on 16-04-2010 10:20
Poster: dacuba
En fatsoenlijke zinnen kan schrijven ?n bovendien niet constant topics loopt te kicken.

er staat ook bij excuses voor eventuele typefouten.

plus ik was aan het kijken naar topic's waar het om gaat.

FML    posted on 16-04-2010 12:37
Topic waarin niet meer gereageerd mag worden zijn gesloten , Kijk altijd even goed waneer de laaste keer was dat er gepost is en dat jou toevoeging daadwerkelijk voldoening geeft om een oud verhaal naar boven te brengen.

een dj is iemand die van muziek houd, en die het mooie van muziek (of bepaalde stijl ) wilt overbrengen op mensen.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 16-04-2010 @ 12:45:00 (53%)
dacuba    posted on 17-04-2010 16:32
Poster: funk-m
er staat ook bij excuses voor eventuele typefouten.

Eerst iemand vol schelden en dan zeggen 'maar ik wil je niet beledigen' is geen uitleg. Probeer op z'n minst je zinnen wat vlot te maken, dat kan zo'n moeite toch niet zijn? De tijd die je dan steekt in je excuus te typen besteed je beter in de correctie.

388 Users online: 321 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 89.193
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.608.108