Wanneer mag je jezelf een DJ noemen (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

deadmau5    posted on 08-01-2010 19:15
yee allemaal, ik ben nieuw hier zoals jullie wel zien, en voor te djen maak ik gebruik van mijn pc, een hercules dj control mp3 toestel, headphones van jb systems en het programma Virtual Dj.
Nu vraag ik mij af of je jezelf al "DJ" mag noemen als je nog dees allemaal gebruikt, en kun je dan ook zeggen wat je gedachte is van "pc- djen" (bv traktor, deckadance, virtual dj,...)?

Groeten

What do you think about Wanneer mag je jezelf een DJ noemen ??

Vote :   

Estacy    posted on 08-01-2010 19:19
welcome @ DJR! stel jezelf ff voor. originele naam ook Winking my eye Je mag jezelf pas DJ noemen als een DJM 800 hebt, want een betere mixer bestaat er niet Winking my eye
(dat is dus een grapje) nu ff serieus:
van mij mag jij jezelf DJ noemen als je plaatjes opzet om publiek te vermaken of om vervolgens een overgang naar een ander nummer te maken.
"A?disc jockey?(also known as?DJ?or?deejay) is a person who selects and plays music?for an audience."
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
deadmau5    posted on 08-01-2010 19:28
dankje, dankje , I luv deadmau5!

Dusja, ik ben 17 jaar en ik ben vanaf mijn 14de beginnen met mixen met Mixmeister, wat ik uiteindelijk heel saai vond, en ik ben dan overgestapt naar Virtual Dj. Ik vind toch dat ik het wel goed kan maar ooit wil ik zeker een eigen dj booth kopen met cdj's, mengpaneel en goede speakers, maar daar heb ik momenteel het geld niet voor, en de crisis maakt het alleen maar moeilijker.
Voornamelijk draai ik Progressive-house en House-electro.

Groeten
Xitrate    posted on 08-01-2010 19:33
Idd, wat estacy zegt Happy, laughing Zolang je lekker plaatjes draait, mag je je van mij een DJ noemen :P
Over het PC-DJen gesproken, dat wordt langzamerhand steeds populairder! Kijk bijvoorbeeld naar Traktor, Serato of Pioneer Rekordbox (die je verbind met een CDJ-2000, dat dan weer wel) of de MIDI-controllers. Er zijn altijd mensen die zeggen dat je vinyl- of CD-spelers MOET hebben, maar dit is in mijn optiek onzin. Je kan namelijk wel proberen om tegen de tijd in te gaan door bijvoorbeeld nogsteeds alleen vinyl te gebruiken, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee natuurlijk Happy, laughing
main    posted on 08-01-2010 19:37
ik vind dat je dj bent als je idd een publiek kan vermaken door jou muziek keuze, oftewel: je bent een dj als JIJ een zaal aan t dansen krijgt.
dus niet als je een mixtape op zet..
LilQuint    posted on 08-01-2010 19:37
Poster: Estacy
welcome @ DJR! stel jezelf ff voor. originele naam ook Winking my eye Je mag jezelf pas DJ noemen als een DJM 800 hebt, want een betere mixer bestaat er niet Winking my eye

(dat is dus een grapje) nu ff serieus:

van mij mag jij jezelf DJ noemen als je plaatjes opzet om publiek te vermaken of om vervolgens een overgang naar een ander nummer te maken.

"A?disc jockey?(also known as?DJ?or?deejay) is a person who selects and plays music?for an audience."

Ben ik met?je eens.

Je moet ook (als je het nodig hebt) een beetje de BPM gelijk laten lopen enz.

Maarja.

Je moet ook wel een beetje moeten mixen. (Dus overgangen in mixen bedoel ik daar mee )

Het PC-DJen is wel populaar aan het worden ja!

*Sorry voor me spellingsfouten. Heb verschikelijke pijn aan me hand!*
deadmau5    posted on 08-01-2010 19:43
Ja, eerst dacht ik te beginnen met vinyls maar dan heb ik gehoord dat je platen uiteindelijk verslijten, en daarbij, niet overal is er een winkel waar dat je vinyls kan halen
FML    posted on 08-01-2010 20:14
Maar goed dooie muis , het is mischien leuker waneer gaan andere je als dj zien ?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
TimmyV    posted on 08-01-2010 20:17
Poster: deadmau5
Ja, eerst dacht ik te beginnen met vinyls maar dan heb ik gehoord dat je platen uiteindelijk verslijten, en daarbij, niet overal is er een winkel waar dat je vinyls kan halen

Welkom sowiesoCool

Dat vinyls slijten klopt(na lange, lange tijd), maar dat doen cd's ook. Als je er normaal mee omgaat kan je er jaren mee doen. Voor vinyls hoef je niet naar een winkel. Via internet kan je ontzettend veel bestellen(meestal nog goedkoper ook als je meerdere platen aanschaft).

DJ is niet meer dan een plaatjesdraaier.?
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 08-01-2010 @ 20:19:03 (17%)
Seca    posted on 08-01-2010 20:57
Poster: TimmyV

DJ is niet meer dan een plaatjesdraaier.?

In mijn ogen is een DJ VEEL meer dan een plaatjesdraaier...
Een DJ creeert een eigen stijl, een DJ vermaakt het publiek, ...?DJ'en is een passie.
User edit by Seca on 08-01-2010 @ 20:57:53 (3%)
deadmau5    posted on 08-01-2010 21:00

?Voor vinyls hoef je niet naar een winkel. Via internet kan je ontzettend veel bestellen(meestal nog goedkoper ook als je meerdere platen aanschaft).

bedankt!Smile
Maar is het niet wat goedkoper en makkelijker om een liedje aan te kopen via beatport of djtunes e.d.?
Seca    posted on 08-01-2010 21:04

?Voor vinyls hoef je niet naar een winkel. Via internet kan je ontzettend veel bestellen(meestal nog goedkoper ook als je meerdere platen aanschaft).

bedankt!Smile

Maar is het niet wat goedkoper en makkelijker om een liedje aan te kopen via beatport of djtunes e.d.?

Dat is een groot verschil, online aankopen van songs is veel goedkoper dan deze te kopen op vinyl.
Als je toch vinyl wilt draaien en relatief goedkoop raad ik je 2 draaitafels en een timecoded systeem aan.

User edit by Seca on 08-01-2010 @ 21:05:07 (1%)
deadmau5    posted on 08-01-2010 21:06
Poster: Seca

In mijn ogen is een DJ VEEL meer dan een plaatjesdraaier...
Een DJ creeert een eigen stijl, een DJ vermaakt het publiek, ...?DJ'en is een passie.

Ik ben het 100% mee eens, het is idd een passie, en je zou het moeten doen omdat je het leuk vind en niet omdat je er geld mee kunt verdienen, toch?
TimmyV    posted on 08-01-2010 21:43

bedankt!Smile

Tuurlijk is dat makkelijker en zeker goedkoper. Maar sommige willen de vinyl feeling hebben, dus die draaien echt met platen. Ikzelf koop ook nummers op internet en brand deze dan op cd. Bewaar de facturen wel Winking my eye

Wil zelf ook volledig digitaal gaan draaien. Zonder cd's etc.
Alleen sinds de release van de nieuwe cdj's van pioneer komen er steeds meer mogelijkheden.
Ik moet nog even flink goed gaan nadenkenSmile

Let's go f*cking mental
main    posted on 08-01-2010 22:10
even offtopic: mag je wel n account maken met de naam van een andere dj?
deadmau5    posted on 08-01-2010 22:18
ik zou het niet weten, ik hoop van wel
Tekhead    posted on 08-01-2010 22:19

Cd's verslijten snel, vinyl verslijten niet als je ze niet misbruikt, gEbruik nooit slechte naalden, stal ze rechtop en bewaar ze op een normale kamertemperatuur. Zelfs als de vinyl wat gebogen is door bvb warmte, dan kan je ze meestal nog gebruiken een cd niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 22:26
ik zou het niet weten, ik hoop van wel

Komaan man, dat doe je toch niet?
AdenFarleigh    posted on 08-01-2010 22:39
Of je nou op je pc draait of niet; als jij je publiek in beweging krijgt - mag jij jezelf DJ noemen wat mij betreft Winking my eye
Enne, welkom! ^^
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Tekhead    posted on 08-01-2010 22:48
Poster: Mixt-Ape

Komaan man, dat doe je toch niet?
 daar kan je jezelf een hoop problemen mee op je hals halen
Stephanie    posted on 08-01-2010 22:48
Jups.....en iedereen die een racefiets heeft is een wielrenner en iedereen die weleens tegen een bal aantrapt een voetballer?Cool
Om er nog maar eens een leuke stelling in te gooien?Cool
User edit by Stephanie on 08-01-2010 @ 22:53:21 (52%)
Tekhead    posted on 08-01-2010 22:50
Cool
Poster: Stephanie
Jups.....en iedereen die een racefiets heeft is een wielrenner en iedereen die weleens tegen een bal aantrapt een voetballer?Cool

TheMole    posted on 08-01-2010 23:09
Ik heb opzich niet veel tegen dj'en met de computer maar ik vind dat een echte dj begint te draaien met draaitafels dus vinyl zonder pc of op zijn minst van plan is om met draaitafels te draaien. Dat is ook de rede waarom draaitafels heb gekocht werd me door iemand aangeraden. Daarna kunt ge uitbreiden naar cd spelers of computer.
Tomazos    posted on 08-01-2010 23:15
zijn dit soort discussies al niet eens 1000x eerder gevoerd?

noem jezelf een dj als je plaatjes draaid, en netjes bij bepaalde (overheid) instanties staat ingeschreven, anders ben je een zwartwerker.. en zo niet dan ben je een hobbyist..

denk daar maar eens over naHappy, laughing amen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
OneSixty    posted on 09-01-2010 01:40
Poster: Tomazos
zijn dit soort discussies al niet eens 1000x eerder gevoerd?

noem jezelf een dj als je plaatjes draaid, en netjes bij bepaalde (overheid) instanties staat ingeschreven, anders ben je een zwartwerker.. en zo niet dan ben je een hobbyist..

denk daar maar eens over naHappy, laughing amen

slaat echt nergens op...

net als dit topic, serieus "wanneer mag je jezelf een dj noemen?", waar slaat dat op?
ben je ineens supperblij als wij allemaal hebben bevestigd dat je een dj bent?
dit zijn echt dingen waar je je niet mee bezig moet houden..[knip]
Alert : Taalgebruik
Mod edit by Jorrit on 09-01-2010 13:47 (2%)
Lucalicious    posted on 09-01-2010 10:52
zoiezo vindt ik het onzin. je kan niet zomaar ff zeggen tegen een dj die alleen voor zichzelf draait van jij bent geen dj, omdat hij niet voor publiek draait. dan vindt ik dat je dat eerder tegen een pc-dj kan zeggen, ik bedoel, met virtual dj kan iedereen wel een mix maken vindt ik. heb het niet zo op pc djen zul je wel merken Cool

114 Users online: 70 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 73.909
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.882