Poster: Estacy
welcome @ DJR! stel jezelf ff voor. originele naam ookJe mag jezelf pas DJ noemen als een DJM 800 hebt, want een betere mixer bestaat er niet
(dat is dus een grapje) nu ff serieus:
van mij mag jij jezelf DJ noemen als je plaatjes opzet om publiek te vermaken of om vervolgens een overgang naar een ander nummer te maken.
"A?disc jockey?(also known as?DJ?or?deejay) is a person who selects and plays music?for an audience."
Poster: deadmau5
Ja, eerst dacht ik te beginnen met vinyls maar dan heb ik gehoord dat je platen uiteindelijk verslijten, en daarbij, niet overal is er een winkel waar dat je vinyls kan halen
Poster: TimmyV
DJ is niet meer dan een plaatjesdraaier.?
Poster: TimmyV
?Voor vinyls hoef je niet naar een winkel. Via internet kan je ontzettend veel bestellen(meestal nog goedkoper ook als je meerdere platen aanschaft).
Poster: deadmau5Poster: TimmyV
?Voor vinyls hoef je niet naar een winkel. Via internet kan je ontzettend veel bestellen(meestal nog goedkoper ook als je meerdere platen aanschaft).
bedankt!
Maar is het niet wat goedkoper en makkelijker om een liedje aan te kopen via beatport of djtunes e.d.?
Dat is een groot verschil, online aankopen van songs is veel goedkoper dan deze te kopen op vinyl.
Als je toch vinyl wilt draaien en relatief goedkoop raad ik je 2 draaitafels en een timecoded systeem aan.
Poster: Seca
In mijn ogen is een DJ VEEL meer dan een plaatjesdraaier...
Een DJ creeert een eigen stijl, een DJ vermaakt het publiek, ...?DJ'en is een passie.
Poster: deadmau5Poster: TimmyV
bedankt!
Maar is het niet wat goedkoper en makkelijker om een liedje aan te kopen via beatport of djtunes e.d.?Tuurlijk is dat makkelijker en zeker goedkoper. Maar sommige willen de vinyl feeling hebben, dus die draaien echt met platen. Ikzelf koop ook nummers op internet en brand deze dan op cd. Bewaar de facturen welWil zelf ook volledig digitaal gaan draaien. Zonder cd's etc.Alleen sinds de release van de nieuwe cdj's van pioneer komen er steeds meer mogelijkheden.Ik moet nog even flink goed gaan nadenken
Ja, eerst dacht ik te beginnen met vinyls maar dan heb ik gehoord dat je platen uiteindelijk verslijten, en daarbij, niet overal is er een winkel waar dat je vinyls kan halen
ik zou het niet weten, ik hoop van wel
Poster: Mixt-Apedaar kan je jezelf een hoop problemen mee op je hals halen
Komaan man, dat doe je toch niet?
Poster: Stephanie
Jups.....en iedereen die een racefiets heeft is een wielrenner en iedereen die weleens tegen een bal aantrapt een voetballer?
Poster: Tomazos
zijn dit soort discussies al niet eens 1000x eerder gevoerd?
noem jezelf een dj als je plaatjes draaid, en netjes bij bepaalde (overheid) instanties staat ingeschreven, anders ben je een zwartwerker.. en zo niet dan ben je een hobbyist..
denk daar maar eens over naamen