Chainmix 2010  (4/13)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Adrien1989    posted on 08-01-2010 18:44
Hi all,

Zojuist opperde ik het idee in het DJR Contest topic (////www.djresource.eu/Forum/topic/15872/p/30/Winnaars-DJR-Contest-BEKEND!/#last)?om weer eens een chainmix te gaan maken. Gezien er al gelijk animo is gaan we hier gelijk maar mee beginnen Happy, laughing.?

Eerst maar een korte inleiding voor de mensen die niet weten wat een chainmix is. Persoon ??n maakt een mix. Tegen het eind van zijn mix stopt hij de track gewoon abrupt op bijvoorbeeld 2:05 minuten. Persoon twee 'leent' die track of misschien heeft hij of zij die track al en start zijn mix exact waar persoon ??n begonnen is en so on. Zo krijg je dus op Youtube een lange mix gemaakt door verschillende personen.?

Style
Het lijkt mij leuk om verschillende stylen in de mix terug te zien. Dus niet alleen de mainstream van dit moment, zo krijgen we een paar blokjes in de mix. Wat mij betreft de stylen. Minimal, Tech-House, Techno, House, Urban, Trance, Electro en Latin. Ik denk dat dit een leuke combinatie zal zijn. Om het geheel een beetje te laten klinken heb ik vooraf al een lijst opgesteld met de verschillende blokjes, op de lijst staan ook de deelnemers ingepland.?

Meedoen?
Inmiddels is de mix al vol, maar wees niet getreurd, uiteraard zal dit niet de laatste mix zijn.?

Planning
1. Minimal (Main)
2. Tech-House (Bootstrap)
3. Electro (Jolly Junkie)
4. House (Beerbo)
5. Urban (Kippebotje)
6. Latin (Esm?e)
7. Trance (Steephun)
8. House (Bouncy)
9. Electro/Fidget (Matezo)
10. Techno (Adri?n)

Posten
Post je mix eerst op Youtube, gebruik de volgende titel (Naam) - Chainmix 2010 part X?Post daarna de link in dit topic en dan plaats ik hem in de openingspost.?

We hebben dit hier eerder gedaan een hele tijd terug en dat was een groot succes, uiteraard verwacht ik dat dat nu ook helemaal goed gaat komen.?

De Mix?
Inmiddels is de Chainmix 2010 al in volle gang hieronder zal ik in de loop v/d tijd de Youtube-linkjes plaatsen:?

Part 7, door Steephun:?http://www.youtube.com/watch?v=bBEVCfckSwo
User edit by Adrien1989 on 27-03-2010 @ 13:38:33 (73%)

What do you think about Chainmix 2010 ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 11-01-2010 17:42
Poster: sher
Leuk dit..

Ik ben benieuwd naar je deel bootstrap...

Off topic: binnenkort nog een keer op BlogTV..?

Misschien ga ik vanavond wel weer een keer blogTV'en Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 11-01-2010 17:50
Poster: Bootstrap

Misschien ga ik vanavond wel weer een keer blogTV'en Cool

dan ga ik zeker kijken!
Adrien1989    posted on 12-01-2010 07:04
En vanavond de chainmix haha
Bootstrap    posted on 12-01-2010 15:57
Yeah, het wordt een 4 decks mix met 2 Xponents en 2 MacBooks Cool Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden, ik ga hem vanavond na het eten maken Happy, laughing
main    posted on 12-01-2010 16:08
ben heel benieuwdSmile?gaat hard, na vanavond mag jolly alweer aan de slag!
Esmee    posted on 12-01-2010 16:49
ohja met latin, willen jullie echte echte latin latin, of wat meer latin house? naar t laatste gaat mijn voorkeur uit.
Adrien1989    posted on 12-01-2010 16:59
@Thijs:
Gezellig, dat zijn dan alvast twee vier deck mixes Happy, laughing.?

@Esm?e:
Latin House is prima Happy, laughing.?
User edit by Adrien1989 on 12-01-2010 @ 16:59:38 (1%)
sher    posted on 12-01-2010 16:59
Ik neem aan dat je dat zelf mag weten...
En ik denk zelf dat latin house misschien iets meer in het straatje valt dan de wekelijkse latin muziek
waar gescheiden herintreuders op zoek zijn naar een nieuwe partner... :P

KLIK
main    posted on 12-01-2010 17:04
En ik denk zelf dat latin house misschien iets meer in het straatje valt dan de wekelijkse latin muziek

KLIK

Cool?oftewel: dat word t niet
Bootstrap    posted on 12-01-2010 17:05

KLIK

HAHA dat filmpje Cool Maar ik vind het een beetje laf dat je dat soort muziek niet wil mixen Esm?e, je moet wel een beetje van een uitdaging houden natuurlijk Cool

@ Adri?n: Ik ben nu al benieuwd naar jouw mix Cool Duurt nog ff, maar je hebt nog wel alle tijd om hem te maken.
Adrien1989    posted on 12-01-2010 17:10
Ik ga pas iets maken als ik m'n starttrack weet. Als ik dingen vooraf ga uitwerken wordt het altijd een gare mix, ik heb dat een aantal keren geprobeerd, maar dat is niets. Ik moet gewoon gaan staan en gewoon lekker draaien en dan komt de rest vanzelf Happy, laughing. Dus ik ben ook benieuwd naar mijn mix haha.
main    posted on 12-01-2010 17:19
idd, gewoon een nummer aanzetten. opname starten en een beetje mixen.
Bootstrap    posted on 12-01-2010 17:24
Poster: Adrien1989
Ik ga pas iets maken als ik m'n starttrack weet. Als ik dingen vooraf ga uitwerken wordt het altijd een gare mix, ik heb dat een aantal keren geprobeerd, maar dat is niets. Ik moet gewoon gaan staan en gewoon lekker draaien en dan komt de rest vanzelf Happy, laughing. Dus ik ben ook benieuwd naar mijn mix haha.

Daar heb je gelijk in, bij mij gaat het vaak ook beter zonder van tevoren de tracks te kiezen. On the fly is het voor mij veel makkelijker om tracks te selecteren die bij elkaar passen. Maar als je dat gedaan hebt kun je hem een paar keer opnieuw doen totdat hij echt perfect is Happy, laughing Dat doe ik overigens bijna nooit, ben ik te lui voor.. Maar de komende tijd wil ik wel wat meer tijd steken in het perfectioneren van de mixjes die ik op bijvoorbeeld youtube zet.
Adrien1989    posted on 12-01-2010 17:29
Whewhe bij mij betekend overnieuw doen slechter doen, dat is echt niet te volgen, ik moet gewoon beetje in zo'n flow zitten. Als ik een mix ga opnemen sta ik altijd een kwartiertje ff in te draaien en dan ga ik opnemen en als ik echt een grote fout maak sta ik een kwartier te schelden en dan ga ik gewoon weer ff mixen Tongue. Mix maken kost bij mij vaak minder tijd dan de tracklist goed samenstellen Tongue.
Bootstrap    posted on 12-01-2010 17:43
Poster: Adrien1989
Whewhe bij mij betekend overnieuw doen slechter doen, dat is echt niet te volgen, ik moet gewoon beetje in zo'n flow zitten. Als ik een mix ga opnemen sta ik altijd een kwartiertje ff in te draaien en dan ga ik opnemen en als ik echt een grote fout maak sta ik een kwartier te schelden en dan ga ik gewoon weer ff mixen Tongue. Mix maken kost bij mij vaak minder tijd dan de tracklist goed samenstellen Tongue.

Ja ik snap wel wat je bedoelt, dat je geforceerd gaat staan mixen als je het opnieuw doet. Bij mij ging het dan eerst ook slechter, maar nu niet meer Happy, laughing Ik vind het gewoon heel erg irritant als ik een mixtape van mezelf terugluister en hij zit, voor mijn gevoel, vol met stomme fouten. Ik ben maar een beetje perfectionistisch hoor Cool
Adrien1989    posted on 12-01-2010 18:12
Als ik m'n mix te slecht vind maak ik altijd gewoon weer wat anders haha.
Bootstrap    posted on 13-01-2010 00:46
KAK!!! ik had een gruwelijke mix opgenomen. Ik denk ik doe het is met iMovie en ik zet de audio op line in, blijkt dat ik iets fout heb gedaan en nu heb ik bijna geen audio Unhappy ik mixte namelijk vooral op mijn headphones. Nu is het te laat om de mix opnieuw te doen, dus ik ben bang dat jullie nog even moeten wachten. Misschien kan ik hem morgen maken, maar ik kan niks beloven jammer genoeg Unhappy met 4 decks draaien ging trouwens niet soepel, want torq blijkt niet goed te werken op snow Leopard. Hij liep echt om de 10 minuten vast.. Dus het wordt een 2 en een beetje decks mix :p slaap lekker!
Adrien1989    posted on 13-01-2010 06:53
Euwkeej, zien we hem wel verschijnen Happy, laughing.
Esmee    posted on 13-01-2010 09:59
@ bootstrap, das zeker balen. Ik heb 1x gehad dat audacity eropeens mee stopt toen ik op save wilde klikken... das ook erg lullig...
Adrien1989    posted on 13-01-2010 10:34
Nog erger er achter komen dat je je mix via de mic van je computer hebt opgenomen ipv van line in en je eigen geouwehoer met andere mensen horen, geram op cue knoppen horen, faders die tegen faderstops aanknallen horen. Gewoon vercracked dus Tongue.
Steephun    posted on 13-01-2010 11:10
Haha het was helemaal mooi, bij het opnemen van die mix gisteravond (rond 00.00) kwam de huisgenoot van Thijs binnen om te vragen of het zachter kon, en die vriendin schreeuwen dat ze het niet meer trok, al die muziek!!
... of iets dergelijks, want ze zei het in het Russisch.
Thijs, heb je nog geluisterd of je haar kunt horen schreeuwen door de mix heen:P?
Adrien1989    posted on 13-01-2010 11:27
Beter kan je dat horen, leuk voor op Youtube enzo haha.
Bootstrap    posted on 13-01-2010 13:45
Poster: Steephun
Haha het was helemaal mooi, bij het opnemen van die mix gisteravond (rond 00.00) kwam de huisgenoot van Thijs binnen om te vragen of het zachter kon, en die vriendin schreeuwen dat ze het niet meer trok, al die muziek!!

... of iets dergelijks, want ze zei het in het Russisch.

Thijs, heb je nog geluisterd of je haar kunt horen schreeuwen door de mix heen:P?

Haha ja je hoort haar echt zo schreeuwen door het filmpje heen Cool Sloeg echt nergens op, ze kwamen net thuis en ze wilden ineens dat het meteen stil was. Ik had echt maar een paar minuten nodig. Maar het is dus opgenomen met de mic van m'n laptop, dus je hoort echt veel gelul erdoorheen enzo Cool Voor de rest is het geluid dus bar slecht. Op het laatst heb ik mijn speakers uitgezet en op de headphones gemixt, dus dan hoor je al helemaal niks meer.

Nouja, ik zal zsm een herkansing doen Cool
Steephun    posted on 13-01-2010 19:06
Konings!
Zet dat filmpje is onlineWinking my eye Of nee, zet hem online als je ook je chainmix af hebt!
Zodat het niks verraad!
Adrien1989    posted on 13-01-2010 19:48
Whewhe stukje dat dat wijf gaat spacen lijkt mij wel lachen ja haha.
Edit:
Alweer 100 posts in dit topic.?
User edit by Adrien1989 on 14-01-2010 @ 07:41:10 (71%)

250 Users online: 127 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 91.167
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.204