Monitors.. Alesis of KRK (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phunkdeluxe    posted on 07-01-2010 16:36
Ik zit nu al enige tijd te twijfelen welke ik zal aanschaffen...
De KRK is wel 80 euro duurder en ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..

KRK 5 G2 OF Alesis 520

Grtz!
User edit by Phunkdeluxe on 07-01-2010 @ 16:48:20 (52%)

What do you think about Monitors.. Alesis of KRK ??

Vote :   

t-age    posted on 10-01-2010 11:37
ik zou voor de krk gaan
mrwhoopie    posted on 10-01-2010 16:57
Ik denk dat k morgen de krk vxt 8 ga halen.
Collin    posted on 10-01-2010 17:57
Ik heb nu 1,5 jaar de KRK RP8 ongeveer !
en bevallen met goed ( bij dit type ) is het niet gelijk nodig om een subwoofer te hebben !
het zijn luidsprekers voor de afluistering van Electro,House , Hardcore,Hardstyle , Trance,Dance
hebben deze spreakers mooie diepe lage tonen !
ik ben er echt zeer tevreden mee ! , maar ze staan te koop omdat ik in een studio aan het werk ben waar ik veel meer kan dan thuis !
janusjaap    posted on 11-01-2010 12:32
Poster: mrwhoopie
Ik denk dat k morgen de krk vxt 8 ga halen.

Ik heb de VXT-6 en 8 beide geluisterd, maar kon niks horen wat voor mij de meerprijs goedmaakt.
Weet je zeker dat je de 8 nodig hebt?
(ik heb dus de VXT-6 idd gekocht, echt goede monitoren iig)
Phunkdeluxe    posted on 11-01-2010 16:08
Ik schaf de KRK's aan!
mrwhoopie    posted on 11-01-2010 20:48
Hab je A B geluisterd,ik bedoel daar mee direct gewisseld van de 6 naar de 8?Het is idd een sereuize meerprijs.IK ben vandaag gaan luisteren maar ben er nog ni helemaal uit.Bij de 6 had ik het gevoel dat ik een sub bij zou kopen achteraf en bij de 8 niet.Het is moeilijker dan ik dacht.
Seca    posted on 11-01-2010 21:12
Poster: tek-zotic
Poster: Sebasz

Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?Cool. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?Cool

zeer ongepaste opmerking; ga je weer belgie vs nederland beginnenConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused??

die yamaha's die hier aangehaald werden zijn ook zeker niet verkeerd, heb ze al een keertje getest

Thuis heb ik de Yamaha HS80s staan om mee te draaien, ik heb deze naast de KRK RP 8's getest, nu moet ik zeggen ik was direct verkocht en nam zonder twijfelen de Yamaha's. Het beste is nog altijd zelf naar een winkel gaan en zoveel mogelijk monitors testen!

User edit by Seca on 11-01-2010 @ 21:13:00 (1%)
janusjaap    posted on 12-01-2010 02:12
Hab je A B geluisterd,ik bedoel daar mee direct gewisseld van de 6 naar de 8?Het is idd een sereuize meerprijs.IK ben vandaag gaan luisteren maar ben er nog ni helemaal uit.Bij de 6 had ik het gevoel dat ik een sub bij zou kopen achteraf en bij de 8 niet.Het is moeilijker dan ik dacht.

Yep, direct vergeleken.
Het ligt ook aan de kamer waar het komt te staan.
Ik heb een kamer van 3,5 bij 5,4 meter en daarin maken de vxt-6 mij doof op vol vermogen als ik te lang blijf staan. (de monitoren staan dan +/- 4 meter van me af)
Een sub er bij kan altijd nog, maar ik mis hem echt niet. Het zijn ook monitoren he, geen PA set.
Het gaat mij om de eerlijke weergave. En dat kan je nog wel eens op het verkeerde pad zetten als je graag meer bass hoort. Dan mis je die ook idd. Maar dat ligt meer aan je verwachting, dan dat de monitoren niet weergeven hoe de track werkelijk geproduceerd is.
Succes!
Voor de topicstarter: ik vond het meer dan waard om door te sparen voor de betere VXT serie van KRK. (luister maar eens, je hoort echt een enorm verschil, iets wat je niet kan zeggen van weer een klasse boven de VXT. Vond ik dan he)
mrwhoopie    posted on 14-01-2010 19:58
Ben vandaag nog eens gaan luisteren,nu hadden ze ook JBL's binnen gekregen en man die klinken nog beter,nu weet ik het echt niet meer.
qwasta    posted on 14-01-2010 19:59
Ben vandaag nog eens gaan luisteren,nu hadden ze ook JBL's binnen gekregen en man die klinken nog beter,nu weet ik het echt niet meer.

als ze nog beter klinken, zeg ik: DOEN
mrwhoopie    posted on 15-01-2010 15:30
wel euhm ze klonken beter dan de KRK VXT8,nu ik ben geen producer ik wil gewoon een vette sound hebben in mijn oefenkot,ik denk dan ook aan jbl's met een sub.
mrwhoopie    posted on 19-01-2010 23:09
Kogel is door de kerk en bij mij zijn het de JBL's geworden....echt een aanrader.
manipulator    posted on 27-01-2010 13:18
ik zeg, doorsparen voor de krk rp6, je zit dan altijd goed

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

257 Users online: 181 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 21.001
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.546