Monitors.. Alesis of KRK (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phunkdeluxe    posted on 07-01-2010 16:36
Ik zit nu al enige tijd te twijfelen welke ik zal aanschaffen...
De KRK is wel 80 euro duurder en ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..

KRK 5 G2 OF Alesis 520

Grtz!
User edit by Phunkdeluxe on 07-01-2010 @ 16:48:20 (52%)

What do you think about Monitors.. Alesis of KRK ??

Vote :   

dJORD    posted on 07-01-2010 16:38
de webshobs links zijn verboden, gebruik ook de search functie.
LouisCasper    posted on 07-01-2010 16:38
Ik heb zelf de KRK RP6 G2 en ben er ZEER tevreden over! Ik heb geen ervaring met de 2 monitors die je beschrijft maar als de RP5 G2 prijs/kwaliteit te vergelijken is met de RP6 G2 zou ik zeker voor de KRK's gaan!
http://www.louiscasper.com
Dolivieira    posted on 07-01-2010 16:41
Ik denk dat in dit geval ik ook voor de KRK zou gaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Phenix    posted on 07-01-2010 19:09
Waar wil je ze voor gebruiken, voor produce werk of als monitor bij je dj set.
Ik heb zelf de KRK RP-6, maar mis toch wat laag, hier heb ik me toentertijd op verkeken en staarde me blind op KRK (zoals de meesten zich blind staren op Pioneer) en had misschien beter iets verder kunnen kijken, want de hoge en mid tonen komen heel mooi over, het klinkt heel natuurlijk en niet te schel of te dof, maar ik mis gewoon dat laag, dit zou je dan weer kunnen oplossen met een equalizer of een sub erbij kopen, maar met een sub erbij wordt het weer wat duurder.

Bij de KRK zou ik wel even erop letten dat het een referentie monitor is en dat er (zowiezo voor een 5" inch) weinig laag uitkomt, weet niet hoe dit bij de Alesis is.
Maar de enige optie blijft nog steeds, ga eens luisteren. Ik weet niet of er in de buurt van Den Helder een winkel is.
http://www.djmillhouse.nl
Cyspoz    posted on 07-01-2010 19:21
Poster: Phunkdeluxe
ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..

Ga luisteren, als jij het niet hoort dan is het dus zonde om 80 euro meer uit te geven. Geluid is voor iedereen een persoonlijke beleving.
LouisCasper    posted on 07-01-2010 19:25
Poster: Phenix
Ik heb zelf de KRK RP-6, maar mis toch wat laag, hier heb ik me toentertijd op verkeken en staarde me blind op KRK (zoals de meesten zich blind staren op Pioneer) en had misschien beter iets verder kunnen kijken, want de hoge en mid tonen komen heel mooi over, het klinkt heel natuurlijk en niet te schel of te dof, maar ik mis gewoon dat laag, dit zou je dan weer kunnen oplossen met een equalizer of een sub erbij kopen, maar met een sub erbij wordt het weer wat duurder.

Bij de KRK zou ik wel even erop letten dat het een referentie monitor is en dat er (zowiezo voor een 5" inch) weinig laag uitkomt, weet niet hoe dit bij de Alesis is.
Maar de enige optie blijft nog steeds, ga eens luisteren. Ik weet niet of er in de buurt van Den Helder een winkel is.

Ik heb zelf dus zoals ik hierboven al zei de KRK RP6 G2 en er is echt niks mis met het laag hoor!
http://www.louiscasper.com
tek-zotic    posted on 07-01-2010 19:37
luisteren en pakken wat in jouw oren het beste klinkt, oren zijn bij ieder anders
HarmenH    posted on 07-01-2010 20:13
Ik heb ook gekeken naar deze 2 monitors. Je moet idd gewoon gaan luisteren, maar wat Phenix? zegt over bass/ lage tonen had ik ook. Bij KRK komt er een neutraal geluid uit, maar dat wilde ik niet bij het draaien. Een goed alternatief is de Alesis one active mk2 (de grote broer van de 520). Die kost ongeveer evenveel als die KRK. Daar zit meer dan genoeg laag in en de hoge en midde tonen zijn ook zuiver.
Maar bij de keuze KRK 5 G2 of de alesis 520, dan zou ik gaan voor de KRK...? ?

User edit by HarmenH on 07-01-2010 @ 20:13:55 (73%)
Phunkdeluxe    posted on 07-01-2010 20:48
Het is voor het produceren dus voor bij mijn PC
Phenix    posted on 09-01-2010 00:13
Poster: Look

Ik heb zelf dus zoals ik hierboven al zei de KRK RP6 G2 en er is echt niks mis met het laag hoor!

Ik heb de 1e versie, de krk rp-6 CL en hier zit dus minder bas in, terwijl dit bij het luisteren in die grote winkel in r'dam precies andersom leek (1e versie meer laag dan 2e versie)
http://www.djmillhouse.nl
Gery    posted on 09-01-2010 01:33
voor te producen heb je boxen met een zo getrouw mogelijke weergave nodig. zoek eens op google. ik zouzeker voor de KRK's gaan, maar koop niet de rokit serie. dit is de low end versie.. voor degelijk te produceren heb je minstens de VXT serie nodig van KRK, of van andere merken monitors in dezelfde prijscategorie. ?zorg ook voor een goede geluidskaart, de standaard geluidskaart van je PC is NIET OK om deftig geluid te halen!
DJ - Producer
Renzis    posted on 09-01-2010 11:41
Poster: Look

Ik heb de 1e versie, de krk rp-6 CL en hier zit dus minder bas in, terwijl dit bij het luisteren in die grote winkel in r'dam precies andersom leek (1e versie meer laag dan 2e versie)

Dat ligt ook aan je opstellingWinking my eye

Anyhow, zoals ik al gezegd had zit er bij de alesis flink wat bass in, dit is aan de achterkant (aciteve monitors) ook nog allemaal bij te stellen. En als je het toch niet zeker weet, ga dan gewoon een keer naar rotterdam (feedback) of google een winkel bij jou in de buurt waar je kan luisteren.

mrwhoopie    posted on 09-01-2010 14:41

Koop je dan het subje bij van KRK.
Sebasz    posted on 09-01-2010 14:45
Alesis nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maar ik weet wel dat de KRK's echt super zijn?Cool?Ik heb dan weliswaar de RP-8 G2 maar de RP-6 is minstens zo goed, gaat alleen minder hard dacht ik.
Kleiner dan de RP-6 wil je denk ik niet gaan. Dus als je daar niet genoeg geld nog voor hebt zou ik je aanraden om even door te sparen. Dit product vervang je niet even na 2 jaar namelijk, hier kun je enorm lang mee doen?Cool
mrwhoopie    posted on 09-01-2010 14:46
Poster: Gery
voor te producen heb je boxen met een zo getrouw mogelijke weergave nodig. zoek eens op google. ik zouzeker voor de KRK's gaan, maar koop niet de rokit serie. dit is de low end versie.. voor degelijk te produceren heb je minstens de VXT serie nodig van KRK, of van andere merken monitors in dezelfde prijscategorie. ?zorg ook voor een goede geluidskaart, de standaard geluidskaart van je PC is NIET OK om deftig geluid te halen!

Of KRK expose....
Sebasz    posted on 09-01-2010 14:48
Poster: Gery

Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?Cool. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?Cool
User edit by Sebasz on 09-01-2010 @ 14:51:01 (5%)
mrwhoopie    posted on 09-01-2010 14:55
Poster: Sebasz

Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?Cool. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?Cool

Ok,nu wil ik mij even moeien,ik ben echt een audiofiel en geloof me je hoort wel degelijk een verschil als jij dat niet hoort heeft het voor jouw idd geen nut meer en zou ik je de volgende tip mee willen geven:
Zet je hoofdtelefoon niet meer te hard,want je bent langzaam maar zeer doof aan het worden.
JZL    posted on 09-01-2010 15:33
Voor dat geld heb je toch al praktisch Yamaha HS50's?
Uit ervaring met Yamaha monitors denk ik dat ze ideaal zijn voor dj en studio gebruik.
KRK's kunnen ook wel super zijn, maar misschien kan het geen kwaad wat andere monitors
uit dezelfde prijsklasse te gaan testen.
tek-zotic    posted on 09-01-2010 15:57

zeer ongepaste opmerking; ga je weer belgie vs nederland beginnenConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused??

die yamaha's die hier aangehaald werden zijn ook zeker niet verkeerd, heb ze al een keertje getest
Estacy    posted on 09-01-2010 16:05

Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?Cool

Ja, dat is zo, denk je nou echt dat je voor 300E ongekleurde speakers kunt kopen? Weet je hoe duur PSI speakers zijn? Of Dynaudio?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gery    posted on 09-01-2010 17:05
Poster: mrwhoopie

Ok,nu wil ik mij even moeien,ik ben echt een audiofiel en geloof me je hoort wel degelijk een verschil als jij dat niet hoort heeft het voor jouw idd geen nut meer en zou ik je de volgende tip mee willen geven:

Zet je hoofdtelefoon niet meer te hard,want je bent langzaam maar zeer doof aan het worden.
 idd. om mee te draaien zijn rokits zeker goed maar voor te produceren is dit effectief de low end versie van KRK. ?wat daarom niet wil zeggen dat het slechte monitors zijn...
DJ - Producer
JZL    posted on 09-01-2010 17:10
Yamaha HS50's ik zeg het U. Genoeg punch voor een keer te draaien en om te producen
zijn ze tenminste eerlijk. Shit in = Shit out :D zeker de moeite om eens te gaan checken!
Winston    posted on 10-01-2010 00:08
Poster: Phunkdeluxe
Ik zit nu al enige tijd te twijfelen welke ik zal aanschaffen...
De KRK is wel 80 euro duurder en ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..

KRK 5 G2 OF Alesis 520

Grtz!

Nog geen feedback? Het beste is dat jezelf luistert. Anders kun je erg teleurgesteld raken. Als je geen verschil hoort kun je het beste de goedkoopste nemen.
Tic Toc
jannickv    posted on 10-01-2010 03:00

1. Ga mede-forumleden geen sukkel noemen

2. Iets tegen Gent?

3. Jouw opmerking getuigd van veel volwassenheid! ik schat je op basis van deze opmerking 14? ik kijk straks wel even in je profiel... (edit: 19... nja zo gedraag je je niet...)

4. Wat draagt jouw post bij aan dit topic? evenveel als de mijne... Niks!

5. Jouw post bewijst nog maar eens dat de kwaliteit/verdraagzaamheid/intelligentie op dit forum daalt.

6. Na deze post vind ik dat je thuishoort in het rijtje van belachelijke members. moesten ze een rang voor aanmaken

-1
User edit by jannickv on 10-01-2010 @ 03:02:07 (7%)
Renzis    posted on 10-01-2010 11:29
Poster: jannickv

1. Ga mede-forumleden geen sukkel noemen

2. Iets tegen Gent?

3. Jouw opmerking getuigd van veel volwassenheid! ik schat je op basis van deze opmerking 14? ik kijk straks wel even in je profiel... (edit: 19... nja zo gedraag je je niet...)

4. Wat draagt jouw post bij aan dit topic? evenveel als de mijne... Niks!

5. Jouw post bewijst nog maar eens dat de kwaliteit/verdraagzaamheid/intelligentie op dit forum daalt.

6. Na deze post vind ik dat je thuishoort in het rijtje van belachelijke members. moesten ze een rang voor aanmaken

-1

Er vroeg hier niemand om jou mening over dit soort posts, je verlaagt je zelf tot dat niveau en zoals je zelf al zegt je draagt niks bij. De TS vraagt wel om een mening over die speaker, als je die niet hebt post dan geen onzin!!

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

258 Users online: 182 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 21.009
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.554

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use