Monitors.. Alesis of KRK (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phunkdeluxe    posted on 07-01-2010 16:36
Ik zit nu al enige tijd te twijfelen welke ik zal aanschaffen...
De KRK is wel 80 euro duurder en ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..

KRK 5 G2 OF Alesis 520

Grtz!
User edit by Phunkdeluxe on 07-01-2010 @ 16:48:20 (52%)

What do you think about Monitors.. Alesis of KRK ??

Vote :   

dJORD    posted on 07-01-2010 16:38
de webshobs links zijn verboden, gebruik ook de search functie.
LouisCasper    posted on 07-01-2010 16:38
Ik heb zelf de KRK RP6 G2 en ben er ZEER tevreden over! Ik heb geen ervaring met de 2 monitors die je beschrijft maar als de RP5 G2 prijs/kwaliteit te vergelijken is met de RP6 G2 zou ik zeker voor de KRK's gaan!
http://www.louiscasper.com
Dolivieira    posted on 07-01-2010 16:41
Ik denk dat in dit geval ik ook voor de KRK zou gaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Phenix    posted on 07-01-2010 19:09
Waar wil je ze voor gebruiken, voor produce werk of als monitor bij je dj set.
Ik heb zelf de KRK RP-6, maar mis toch wat laag, hier heb ik me toentertijd op verkeken en staarde me blind op KRK (zoals de meesten zich blind staren op Pioneer) en had misschien beter iets verder kunnen kijken, want de hoge en mid tonen komen heel mooi over, het klinkt heel natuurlijk en niet te schel of te dof, maar ik mis gewoon dat laag, dit zou je dan weer kunnen oplossen met een equalizer of een sub erbij kopen, maar met een sub erbij wordt het weer wat duurder.

Bij de KRK zou ik wel even erop letten dat het een referentie monitor is en dat er (zowiezo voor een 5" inch) weinig laag uitkomt, weet niet hoe dit bij de Alesis is.
Maar de enige optie blijft nog steeds, ga eens luisteren. Ik weet niet of er in de buurt van Den Helder een winkel is.
http://www.djmillhouse.nl
Cyspoz    posted on 07-01-2010 19:21
Poster: Phunkdeluxe