Poster: Phunkdeluxe
ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..
Poster: Phenix
Waar wil je ze voor gebruiken, voor produce werk of als monitor bij je dj set.
Ik heb zelf de KRK RP-6, maar mis toch wat laag, hier heb ik me toentertijd op verkeken en staarde me blind op KRK (zoals de meesten zich blind staren op Pioneer) en had misschien beter iets verder kunnen kijken, want de hoge en mid tonen komen heel mooi over, het klinkt heel natuurlijk en niet te schel of te dof, maar ik mis gewoon dat laag, dit zou je dan weer kunnen oplossen met een equalizer of een sub erbij kopen, maar met een sub erbij wordt het weer wat duurder.
Bij de KRK zou ik wel even erop letten dat het een referentie monitor is en dat er (zowiezo voor een 5" inch) weinig laag uitkomt, weet niet hoe dit bij de Alesis is.
Maar de enige optie blijft nog steeds, ga eens luisteren. Ik weet niet of er in de buurt van Den Helder een winkel is.
Poster: Look
Ik heb zelf dus zoals ik hierboven al zei de KRK RP6 G2 en er is echt niks mis met het laag hoor!
Poster: PhenixPoster: Look
Ik heb zelf dus zoals ik hierboven al zei de KRK RP6 G2 en er is echt niks mis met het laag hoor!
Ik heb de 1e versie, de krk rp-6 CL en hier zit dus minder bas in, terwijl dit bij het luisteren in die grote winkel in r'dam precies andersom leek (1e versie meer laag dan 2e versie)
Dat ligt ook aan je opstelling
Anyhow, zoals ik al gezegd had zit er bij de alesis flink wat bass in, dit is aan de achterkant (aciteve monitors) ook nog allemaal bij te stellen. En als je het toch niet zeker weet, ga dan gewoon een keer naar rotterdam (feedback) of google een winkel bij jou in de buurt waar je kan luisteren.
Poster: Phenix
Waar wil je ze voor gebruiken, voor produce werk of als monitor bij je dj set.
Ik heb zelf de KRK RP-6, maar mis toch wat laag, hier heb ik me toentertijd op verkeken en staarde me blind op KRK (zoals de meesten zich blind staren op Pioneer) en had misschien beter iets verder kunnen kijken, want de hoge en mid tonen komen heel mooi over, het klinkt heel natuurlijk en niet te schel of te dof, maar ik mis gewoon dat laag, dit zou je dan weer kunnen oplossen met een equalizer of een sub erbij kopen, maar met een sub erbij wordt het weer wat duurder.
Bij de KRK zou ik wel even erop letten dat het een referentie monitor is en dat er (zowiezo voor een 5" inch) weinig laag uitkomt, weet niet hoe dit bij de Alesis is.
Maar de enige optie blijft nog steeds, ga eens luisteren. Ik weet niet of er in de buurt van Den Helder een winkel is.
Poster: Gery
voor te producen heb je boxen met een zo getrouw mogelijke weergave nodig. zoek eens op google. ik zouzeker voor de KRK's gaan, maar koop niet de rokit serie. dit is de low end versie.. voor degelijk te produceren heb je minstens de VXT serie nodig van KRK, of van andere merken monitors in dezelfde prijscategorie. ?zorg ook voor een goede geluidskaart, de standaard geluidskaart van je PC is NIET OK om deftig geluid te halen!
Poster: Gery
voor te producen heb je boxen met een zo getrouw mogelijke weergave nodig. zoek eens op google. ik zouzeker voor de KRK's gaan, maar koop niet de rokit serie. dit is de low end versie.. voor degelijk te produceren heb je minstens de VXT serie nodig van KRK, of van andere merken monitors in dezelfde prijscategorie. ?zorg ook voor een goede geluidskaart, de standaard geluidskaart van je PC is NIET OK om deftig geluid te halen!
Poster: Sebasz
Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?
Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?
Oja, KRK RP is low end.... haha sukkel?
Poster: mrwhoopieOja, KRK RP is low end.... haha sukkel?. De VXT's zijn misschien leuk voor de mensen die bang zijn om hun conussen kapot te maken, maar geven zo goed als bijna hetzelfde geluid daar hoor je echt geen verschil tussen. Dus wat jij zegt wat dat betreft is echt pure onzin. Maar ik neem het je niet kwalijk, je kan er ook niks aan doen dat je in Gent woont?
Ok,nu wil ik mij even moeien,ik ben echt een audiofiel en geloof me je hoort wel degelijk een verschil als jij dat niet hoort heeft het voor jouw idd geen nut meer en zou ik je de volgende tip mee willen geven:
Zet je hoofdtelefoon niet meer te hard,want je bent langzaam maar zeer doof aan het worden.idd. om mee te draaien zijn rokits zeker goed maar voor te produceren is dit effectief de low end versie van KRK. ?wat daarom niet wil zeggen dat het slechte monitors zijn...
Poster: Phunkdeluxe
Ik zit nu al enige tijd te twijfelen welke ik zal aanschaffen...
De KRK is wel 80 euro duurder en ik zou graag willen weten of het echt veel verschil is met de alesis etc..
KRK 5 G2 OF Alesis 520
Grtz!
Poster: jannickvPoster: Sebasz
1. Ga mede-forumleden geen sukkel noemen
2. Iets tegen Gent?
3. Jouw opmerking getuigd van veel volwassenheid! ik schat je op basis van deze opmerking 14? ik kijk straks wel even in je profiel... (edit: 19... nja zo gedraag je je niet...)
4. Wat draagt jouw post bij aan dit topic? evenveel als de mijne... Niks!
5. Jouw post bewijst nog maar eens dat de kwaliteit/verdraagzaamheid/intelligentie op dit forum daalt.
6. Na deze post vind ik dat je thuishoort in het rijtje van belachelijke members. moesten ze een rang voor aanmaken
-1
Er vroeg hier niemand om jou mening over dit soort posts, je verlaagt je zelf tot dat niveau en zoals je zelf al zegt je draagt niks bij. De TS vraagt wel om een mening over die speaker, als je die niet hebt post dan geen onzin!!