Wharfdale spoel kapot ??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djjw    posted on 23-10-2005 13:42
hey allemaal,

Iemand die ik ken heeft een drive inn en heeft 2 wharfdale pro vs 18b boxen, nou was hij aant draaien en en zei dat de subs er ineens mee stopten, hij meet 1 ohm op de aanluit klemmen van de speaker terwijl dit volgens mij bij 8 ohm zon 4 tot7 ohm zou moeten zijn.

ik denk dus dat de spoel achter de magneet is verbrand.. ik ken de speakers niet, de kwaliteit en het hele merk niet trouwens, maar mijn vraag is dus weet iemand of er voor deze speakers een replacement basket tekrijgen is?
Mod edit by Lead on 18-11-2005 22:02 (1%)
[MOD Edit] Opmaak !

What do you think about Wharfdale spoel kapot ?? ??

Vote :   

Lead    posted on 23-10-2005 15:40
Het zou inderdaad kunnen dat de spoel is doorgebrand, ook zou er in het filter iets kunnen zijn doorgebrand, dit hoeft niet altijd de speol te zijn, maar kan ook een condensator of een weerstand zijn.

Als je inderdaad kortsluiting (1Ohm) meet over de aansluitpennen van de speaker is denk ik je luidspreker naar de knoppen.

Ik zou zo de importeur van Wharfdale niet kunnen noemen (hij wil me even niet te binnen schieten)....
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 23-10-2005 16:17
 Importeur van Wharfdale NL is: http://www.transtec.nl
djjw    posted on 23-10-2005 19:12
met welk merk moet ik wharfdale vergelijken,  ik ken het merk namelijk niet...

Nvie    posted on 23-10-2005 20:44
volgens bij is wharfdale toch een vrij goed merk, vergelijking met HK Confused
Lead    posted on 24-10-2005 10:53
Zoiets, in ieder geval niet veel slechter.... Het is niet zo bekend, dus heeft nog niet echt een naam kunnen opbouwen, maar in de audio hebben de meeste mensen er wel van gehoord denk ik...
Let the BASS be louder
djjw    posted on 24-10-2005 18:37
o nou ik had er ook nog nooit van gehoord, maar bedankt voor de reacties
Rhino    posted on 26-10-2005 11:21
wharfdale staat ongeveer gelijk aan B&S en B&W wat betreft hifi.
In de p.a zitten ze nog niet zo heel lang volgens mij .
De hifi speakers van wharfdale zijn gewoon fijne speakers, dus ik denk dat wat betreft het p.a gebeuren ze ook de goede weg in geslagen zijn
Zie het als een kwalitatief hoogwaardig merk
Happy, laughing
Tekhead    posted on 18-11-2005 20:07
Poster: Rhino
wharfdale staat ongeveer gelijk aan B&S en B&W wat betreft hifi.
In de p.a zitten ze nog niet zo heel lang volgens mij .
De hifi speakers van wharfdale zijn gewoon fijne speakers, dus ik denk dat wat betreft het p.a gebeuren ze ook de goede weg in geslagen zijn
Zie het als een kwalitatief hoogwaardig merk
Happy, laughing

Heel juist, wharfdale is een engels merk, vooral geke,d als HighEnd, en mss weten jullie het ook, maar engeland is het land van de super highEnd, ze zijn trouwens ook redelijk prijzig. Ik wist zelfs niet dat wharfdale P.A. stuff heeft, dus maar te hopen dat die dj geen H-E op een P.A. heeft aangesloten en gepompt, want dan zou er wel iets meer stuk kunnen zijn

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 7.225 days.
 Post CommentThat would be 240.8 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

250 Users online: 160 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 56.361
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.906