Ik heb een Hercules RMX gehad en ook een Reloop RDJ2IE en ik vind ze beiden goede controllers. De RMX is steviger en werkt prima. De RDJ2IE vind ik beter, vanwege de hoeveelheid buttons en de grotere jogs. Ook de software die je erbij krijgt (Traktor LE) vind ik een stuk beter dan Virtual DJ die je krijgt bij de RMX.
Dus: het zijn beide goede controllers, maar ikzelf zou de RDJ2IE kiezen (of de 1e versie natuurlijk)
@Ziax:
Heb je al een mixer, en zo ja: hoeveel kanaals?
Je kan bijvoorbeeld met een 3-kanaals mixer (of meer kanaals natuurlijk) je 2 CD spelers elk op een kanaal zetten en Traktor op het 3e kanaal via een (evt. externe) geluidskaart. De decks in Traktor kan je dan helemaal regelen via een controller (ook de EQ's en faders). Dan kan je makkelijk CD's en MP3's in Traktor met elkaar mixen.
Met twee stereo uitgangen op een externe geluidskaart, kan je ook elk van de 2 decks in Traktor sturen naar een kanaal op je mixer. Wil je dan ook nog 2 CD spelers aansluiten, dan heb je natuurlijk wel minstens een 4-kanaals mixer nodig.
Als je een 6-kanaals mixer hebt en een geluidskaart met 4 stereo uitgangen (bijv. de Audio8 DJ van Native Instruments), dan zou je 4 decks van Traktor op je mixer kunnen aansluiten + 2 CD spelers.
Bij de laatste 2 voorbeelden EQ je dan alles met je mixer. Bij het 1e voorbeeld EQ je met je controller.
Iemand nog vragen? Laat maar weten hier of via PM