mengpaneel (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gille_b    posted on 07-01-2010 15:07
ik zou graag als beginnende dj gewoon een mengpaneel hebben om aan te sluiten op de pc,
liefst iets van hercules, max prijs 300
voornaamste vereisten zijn dat ik een koptelefoon en andere versterkers kan uitsluiten
wie kan mij wat aanbieden voor mij

Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 15:13 (100%)

What do you think about mengpaneel ??

Vote :   

Ziax    posted on 08-01-2010 22:09
Nog een vraagje over de reloop:
Als ik deze koop en traktor pro (4decks), zou het dan lukken om 2 cd spelers via de externe geluidskaart aan te sturen en de andere 2 decks met deze controller te gebruiken?

Ik ben volledig onbekend met midi materiaal daarmee..
pietheinde26e    posted on 14-01-2010 21:27
Ik heb een Hercules RMX gehad en ook een Reloop RDJ2IE en ik vind ze beiden goede controllers. De RMX is steviger en werkt prima. De RDJ2IE vind ik beter, vanwege de hoeveelheid buttons en de grotere jogs. Ook de software die je erbij krijgt (Traktor LE) vind ik een stuk beter dan Virtual DJ die je krijgt bij de RMX.
Dus: het zijn beide goede controllers, maar ikzelf zou de RDJ2IE kiezen (of de 1e versie natuurlijk)

@Ziax:
Heb je al een mixer, en zo ja: hoeveel kanaals?
Je kan bijvoorbeeld met een 3-kanaals mixer (of meer kanaals natuurlijk) je 2 CD spelers elk op een kanaal zetten en Traktor op het 3e kanaal via een (evt. externe) geluidskaart. De decks in Traktor kan je dan helemaal regelen via een controller (ook de EQ's en faders). Dan kan je makkelijk CD's en MP3's in Traktor met elkaar mixen.
Met twee stereo uitgangen op een externe geluidskaart, kan je ook elk van de 2 decks in Traktor sturen naar een kanaal op je mixer. Wil je dan ook nog 2 CD spelers aansluiten, dan heb je natuurlijk wel minstens een 4-kanaals mixer nodig.
Als je een 6-kanaals mixer hebt en een geluidskaart met 4 stereo uitgangen (bijv. de Audio8 DJ van Native Instruments), dan zou je 4 decks van Traktor op je mixer kunnen aansluiten + 2 CD spelers.
Bij de laatste 2 voorbeelden EQ je dan alles met je mixer. Bij het 1e voorbeeld EQ je met je controller.

Iemand nog vragen? Laat maar weten hier of via PM Smile
BennoRevelli    posted on 15-01-2010 10:13
Poster: DJJS
Hercules Cool LOL!

Een maat van me heeft een Herculesje gekocht en het is al gelijk rijp voor de milieustraat.

Ik heb het zelf ook gehad met die reloop en hercules dingetjes, het ziet er leuk uit op sommige foto's maar je kan er opzich niet veel mee..

Maar toch, misschien voor de mensen die net beginnen, is het misschien toch een goedkopere manier van kennismaken met DJ'en.

Greetz,
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
dj_groundfever    posted on 21-01-2010 23:39
Ik ben er ook niet voor te vinden voor dat soort apparaatjes. Geef mij maar een mengpaneel en 2 cdspeler of platenspelers. Daar sluit ik mijn pc meest van de tijd ook op aan.
Nood    posted on 22-01-2010 10:08
Ja, maar die heb je niet direct voor 300?. Geen geld, geen kwaliteit. Dus wil je iets waar je ineens een paar jaar mee zoet bent, zul je iets meer moeten investeren.

This is an old Topic

No new postings for 5.708 days.
 Post CommentThat would be 190.3 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 82 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 100.661
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.447.439