De late leeuw Chatcorner deel 31 (27/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tomazos    posted on 07-01-2010 14:26

What do you think about De late leeuw Chatcorner deel 31 ??

Vote :   

ccc    posted on 19-01-2010 14:05
Wat houdt een Maatschappelijke Stage in als ik vragen mag?
Crazy    posted on 19-01-2010 14:09
Dat is een soort vrijwilligers werk, binnen nu en 2 jaar wordt het een verplicht schoolvak. Je moet dus een weekje een helpende hand bieden.
Esmee    posted on 19-01-2010 15:33
is dat dan alleen voor mavo? want ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord. Wel dat 3 mavo verplicht een stage moet volgen maar verder weet ik daar ook niets van Tongue
ccc    posted on 19-01-2010 15:39
Poster: Crazy
Dat is een soort vrijwilligers werk, binnen nu en 2 jaar wordt het een verplicht schoolvak. Je moet dus een weekje een helpende hand bieden.

Hoeveel bedrijven ben je al langs geweest of heb je aangeschreven?
Gratis een week een helpende hand wilt toch wel elk bedrijf?
MaximDJ    posted on 19-01-2010 15:43
Klopt, alleen HAVO

@Crazy,
Probeer het eens bij een basischool. Daar heb ik het ook gedaan, en die doen het vaak met plezier!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 19-01-2010 @ 16:15:02 (100%)
JollyJunkie    posted on 19-01-2010 15:44
Zit er toevallig iemand op het forum die van Germaanse of Perzische afkomst is en mij een heel verhaal over klassieke Germaanse/Perzische godsdienst kan vertellen??Cool
MaximDJ    posted on 19-01-2010 15:45
FTW???CoolNou, ik ben wel met duitse literatuur bezig XD
Party Sensations. Excellence in entertainment.
JollyJunkie    posted on 19-01-2010 15:50
Haha, die Germaanse godsdienst is te vaag, die namen wtf, Yggdrasil bijvoorbeeld.
Op zulk soort momenten ga je je afvragen waarom je naar het gymnasium bent gegaan?Cool
Crazy    posted on 19-01-2010 15:53
@ Esmee, ik doe HAVO.

@ ccc, dat is het probleem, het mogen geen commerciele instellingen zoals winkels etc. zijn.

@ MaximDJ, geen slecht plan! Eens proberen!
Boyd    posted on 19-01-2010 15:57
Poster: Crazy

Moest ik vorig jaar ook. Omdat het binnenkort landelijk ingevoerd word. Ik heb dat dus geweigerd. Ik ga geen werk verichten waarvoor ik niet betaald krijgt bij een instelling/bedrijf wat winst maakt.
ArTy    posted on 19-01-2010 15:59
@Bodygrift: wacht maar op je stages, krijg je ook niet tot nouwelijks betaald.. Ik heb het 2 jaar geleden echter ook niet gedaan, wij konden kiezen. Ik had die behoefte niet om het te gaan doen toendertijd.
Crazy    posted on 19-01-2010 16:00
Wij worden verplicht... En het wordt ook een verplicht schoolvak.
ccc    posted on 19-01-2010 16:08
Poster: BoydGrift

Moest ik vorig jaar ook. Omdat het binnenkort landelijk ingevoerd word. Ik heb dat dus geweigerd. Ik ga geen werk verichten waarvoor ik niet betaald krijgt bij een instelling/bedrijf wat winst maakt.

Dat is de juiste instelling knul. Cool (Dus niet he)

Je zult toch ervaring moeten op doen, hoe had jij dit dan gedachte?
Dat het eerste beste bedrijf je aanneemt je 2500 netto betaald en jij daar ff lekker ervaring komt opdoen bij hun.

Lucalicious    posted on 19-01-2010 16:12
ik heb ook een maatschappelijke stage gedaan laatst bij een peuterspeel zaal, uber gezellig XD
ik doe gymnasium, maar het wordt idd een verplicht onderdeel
Boyd    posted on 19-01-2010 16:20
Poster: ccc

Dat is de juiste instelling knul. Cool (Dus niet he)

Je zult toch ervaring moeten op doen, hoe had jij dit dan gedachte?
Dat het eerste beste bedrijf je aanneemt je 2500 netto betaald en jij daar ff lekker ervaring komt opdoen bij hun.

Absuluut is het belangrijk om ervaring op te doen. Ontken ik ook niet.

Maar als jij dan klusjes moet gaan doen waar je vervolgens niks van leert/ervaring opdoet. Is natuurlijk wel lekker goedkoop mensen die op stage komen en dan iets moeten doen waar je anders iemand voor aan had moeten nemen.

Mijn instelling voor wat hoort wat. Tenzij ik het zelf aanbied om het als vriendendienst te doen.
DjVictorF    posted on 19-01-2010 17:05
Poster: Esmee
is dat dan alleen voor mavo? want ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord. Wel dat 3 mavo verplicht een stage moet volgen maar verder weet ik daar ook niets van Tongue

eeeh, ik doe VWO en moest ook stage doenWinking my eye Niet alle scholen doen eraan mee denk ik. Is meer nog een soort test of het gaat werken.

@Crazy: Even ter verduidelijking. In 2 jaar tijd moet je 15 uur stage lopen in totaal. Het eerste jaar moet je daarvan 8 uur lopen en in het tweede jaar de overige 7 uur. (Het eerste jaar stage moet je in de 3e klas en het tweede jaar is in de 4e klas)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Roov    posted on 19-01-2010 17:07
Mijn stage was alles in de 4e.
DjVictorF    posted on 19-01-2010 17:10
Poster: BoydGrift

Absuluut is het belangrijk om ervaring op te doen. Ontken ik ook niet.

Maar als jij dan klusjes moet gaan doen waar je vervolgens niks van leert/ervaring opdoet. Is natuurlijk wel lekker goedkoop mensen die op stage komen en dan iets moeten doen waar je anders iemand voor aan had moeten nemen.

Mijn instelling voor wat hoort wat. Tenzij ik het zelf aanbied om het als vriendendienst te doen.

Vorig jaar heb ik stage gelopen bij een soort vergader kantoor wat ook tevens een restaurant was. Kwam daar dus aan met 2 andere jongens en zag die man zo kijken van: Mooooi, hoeven wij deze k*t klusjes niet meer te doen. Moest ik vervolgens kopjes stapelen, bestek sorteren, uien snijden. Heb er echt niks geleerd en zij hoefde die klusjes niet meer te doen..
DjVictorF    posted on 19-01-2010 17:13
Poster: Roov
Mijn stage was alles in de 4e.

Maar jij hebt krullen dus dat telt niet meeCool
Esmee    posted on 19-01-2010 17:13
ik hoor het al Happy, laughing ik ben blij dat ikg een stage hoef te doen Happy, laughing
Boyd    posted on 19-01-2010 17:42
Poster: DjVictorF

Vorig jaar heb ik stage gelopen bij een soort vergader kantoor wat ook tevens een restaurant was. Kwam daar dus aan met 2 andere jongens en zag die man zo kijken van: Mooooi, hoeven wij deze k*t klusjes niet meer te doen. Moest ik vervolgens kopjes stapelen, bestek sorteren, uien snijden. Heb er echt niks geleerd en zij hoefde die klusjes niet meer te doen..

Pcies wat ik bedoel. Slavernij.
Bootstrap    posted on 19-01-2010 17:48
Combineer een muis in huis, een paar studenten en een groot mes en je krijgt dit CoolNiet op klikken als je een muis als huisdier hebt ofzo Cool

Hij was trouwens echt in 1 klap in deze toestand terecht gekomen, dus we hebben hem niet laten lijden.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 19-01-2010 @ 17:49:17 (73%)
Roov    posted on 19-01-2010 17:49
Poster: Bootstrap
Combineer een muis in huis, een paar studenten en een groot mes en je krijgt dit CoolNiet op klikken als je een muis als huisdier hebt ofzo Cool

Haha Cool
TheHunter    posted on 19-01-2010 17:49
Bij mij zeiden ze in de 3e: je moet zoveel uur stage lopen (weet niet meer precies), doe je dit niet dan moet je in de vierde 72 uur stage lopen...
Zit nu in de vijfde en niemand heeft ooit stage gelopen, nooit meer wat over gehoordCool?? (VWO)
User edit by TheHunter on 19-01-2010 @ 17:54:08 (3%)
JollyJunkie    posted on 19-01-2010 18:09
Poster: Bootstrap

Hij was trouwens echt in 1 klap in deze toestand terecht gekomen, dus we hebben hem niet laten lijden.

Haha, zo zag de muis die mijn kat gevangen had er ook uit vanochtend?
Weet er iemand wat interactionistischsubstantie-dualisme is, ja dat is echt een bestaand woord.?Cool

105 Users online: 21 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 21.487
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.829.946