Program Files & documents-settin verplaatsen. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 03-01-2010 17:45
Hey DJR,

Ik heb nu een externe HDD van 500 gig en daarop wil ik graag mijn program files en documents and settings?zetten, maar hoe kan ik dat het beste en veiligst doen?

Greetz.
Gewoon.
User edit by niiicola on 03-01-2010 @ 17:46:03 (17%)

What do you think about Program Files & documents-settin verplaatsen. ??

Vote :   

niiicola    posted on 03-01-2010 18:58
Daar ben ik al voor naar de winkel gegaan en zij zeiden dat het extreem duur begon te worden als je een nieuwe interne hdd wilt met een iee aansluiting!
Gewoon.
lek3ct    posted on 03-01-2010 19:04
Poster: niiicola
Daar ben ik al voor naar de winkel gegaan en zij zeiden dat het extreem duur begon te worden als je een nieuwe interne hdd wilt met een iee aansluiting!
  Weet je ook waarom??
Omdat een interne normaal gezien met een SATA kabel en een paar gekleurde kabel van de powersuply moet worden verbonden. Dan zou je een hele boel adaptors kopen om op het einde alleen maar de snelheid van een firewire (=IEEE 1394) kabel te verkrijgen... ?

Heb je geen vrije Sata slot op je moederbord?
Esmee    posted on 03-01-2010 19:06
Het gaat mij niet om heel windows! Maar alleen de program files & documents and settings! Als het echt niet gaat lukken om de program files op een externe te zetten, weet dan iemand hoe je de documents & settings op een externe kan zetten?

kijk, je windows, neemt max 2 gig ruimte in beslag. Dus dat is niet zo'n probleem. Je kan wel nieuwe programma's intalleren op ej externe HD, als je dan bijvoorbeeld een nieuw programma installeert, zeg je dat hij in G? moet installeren (bijmij is mn HD E:p) maar dat dus ipc C, je wisselt die c even op met g. Als je je bestaande dingen wilt wijzigen zal ik je moeten melde dat dit onmogelijk is op een normale manier te doen. Wat je wel kunt doen is je c schijf formatteren en windows 7 erop installeren. ondertussen kun je ergens aangeven op welke schijf je t wilt hebben. Dan geef ej aan dat je t op je HD wilt hebben en dan zet hij alles daarop.
-FLoriZ-    posted on 03-01-2010 19:14
Nicola, je documents en settings kan je gewoon copypasten. Dat al geprobeerd?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
niiicola    posted on 03-01-2010 19:18
Dat kan niet!!
fout
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 03-01-2010 19:21
Dat kan niet!!
fout
  Je verplaatst 'm ofzo? Dat staat er Tongue
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
niiicola    posted on 03-01-2010 19:32
klopt, knippen en plakken. Het is een beetje onzin om die documents en settings 2 keer te hebben... Het gaat niet om een back-up!
Gewoon.
Roalin    posted on 03-01-2010 19:32
Geen idee of dit al genoemd is, maar je kunt al je documenten (of alleen de belangrijke) copy-pasten en dat de schijf formateren (o.i.d.) en Windows op je externe schijf installeren.
(ook geen idee of dit echt kan, van je externe hdd een boot disk maken...)

@ Esmee
Windows neemt veel meer dan 2 gig in. Volgens mij tussen de 8 en 10.

Maar onthoud wel dat je externe harde schijf altijd aangesloten moet zijn als je zoiets doet.
niiicola    posted on 03-01-2010 19:47
Is er ook geen software voor om de Program Files naar m'n ext. HDD te zetten?
Gewoon.
Ewoud    posted on 03-01-2010 21:18
Of je moet opnieuw windows installeren op de externe hdd! Maja dat is best wel veel werk
DJ Ecs
User edit by Ewoud on 03-01-2010 @ 21:19:03 (2%)
FML    posted on 03-01-2010 21:23
Poster: Esmee

kijk, je windows, neemt max 2 gig ruimte in beslag. Dus dat is niet zo'n probleem. Je kan wel nieuwe programma's intalleren op ej externe HD, als je dan bijvoorbeeld een nieuw programma installeert, zeg je dat hij in G? moet installeren (bijmij is mn HD E:p) maar dat dus ipc C, je wisselt die c even op met g. Als je je bestaande dingen wilt wijzigen zal ik je moeten melde dat dit onmogelijk is op een normale manier te doen. Wat je wel kunt doen is je c schijf formatteren en windows 7 erop installeren. ondertussen kun je ergens aangeven op welke schijf je t wilt hebben. Dan geef ej aan dat je t op je HD wilt hebben en dan zet hij alles daarop.

En dan loppen kutten om je software er weer aftehalen , ik zou het niet zo doen.
Nu weet ik niet ofdat ook nog is met w7.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 03-01-2010 @ 21:23:44 (6%)
Helixon    posted on 04-01-2010 01:53
Ik heb even door het topich gelezen, en ben tot een conclusie gekomen,

je hebt een interne harde schijf en die is te klein voor de bestanden die er nu opstaan, waardoor hij bijna vol is.
Documents en Settings verplaatsen heeft geen zin, kijk maar neer de naam van het mapje:
Documents & Settings dat wil zeggen dat er verborgen bestanden instaan om je hele interface zoals jij dat heb ingesteld o.a. achtergrond, eventuele thema's etc. het laad meteen ook bestanden die nogdig zijn om het gebruikers account te kunneg gebruiken, hiermee bedoel ik dat als je inlogd dan laad die daar bestanden uit. als je dit verplaats wordt het een knoeiboel met als eindstation her installeren, en dat willen we verkomen.

dit is mijn idee om je te helpen:
1. een nieuwe harde schijf kopen een SATA II schijf is tegenwoordig niet meer zo duur.
2. een Linux Ubuntu LiveCD maken ( voor de mensen die niet weten wat dat is: een cd die opstartbaar is en die geen hardeschijf nodig heeft om te kunnen werken.).
3. via de live cd de gehele C:/ schijf verplaatsen naar de nieuwe hardeschijf
4. live cd afsluiten
5. oude hardeschijf verwijderen uit de computer (indien nodig)
6. windows proberen op te starten.

(p.s. ik geef je niet 100% garantie dat het lukt, dit i.v.m. vernieuwing van hardware. Windows (met name XP) stelt zich in op de hardware die de computer heeft, daarom kun je ook niet zomaar even een schijf met Win XP, in een adere computer stoppen, ja kan wel maar dat die opstart dat is het 2e...
het is het proberen waard.

lukt het niet dan is het zoals de post hierboven in de "quote" c chijf formatteren nieuwe er in zetten en win7 er op zetten als je computer dat aankan. zo ja -----> echt een aanrader win7 = cool.

Mijn vraag: waar heb je je documenten opgeslagen op de C: ? zoja zet die dan eerst voordat je de stappen van hierboven uitvoerd op je externe hdd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetzz Dean a.k.a. Helixon

Prozei    posted on 04-01-2010 04:13
enige mogelijkheid is deze folders in het register wijzigen.

windows laad diverse programma's al tijdens het opstarten zoals internet explorer.
hangt de externe harddisk niet aan je laptop kan je waarschijn lijk niet opstarten
Mod edit by Prozei on 04-01-2010 04:19 (100%)
Tekhead    posted on 04-01-2010 04:48
windows op xterne HD installeren, moet je PC dan via externe HD opstarten (verbeter mij, als ik het fout heb).
Poster:?Esmee

And we LovE "Steve Jobs", yes We Do !
Alert : EDIT je post, ipv op jezelf te REPLYEN. Dank.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 13:38 (100%)
Prozei    posted on 04-01-2010 05:26
Poster: Tekhead

Idd bij mac zijn dit soort dingen beter geregeld.omdat daar eerst over dingen wordt nagedacht.
niiicola    posted on 04-01-2010 06:47
Nog een keer, ik heb een laptop. Ik heb geen SATA aansluitingen! Aleen IEE!
Gewoon.
Esmee    posted on 04-01-2010 07:45
Poster: Roalin

@ Esmee
Windows neemt veel meer dan 2 gig in. Volgens mij tussen de 8 en 10.

Meer dan 10 kan het sowieso niet zijn. Dus dat is zo goed als niets. Dus je laat je windows lekker staat nicola. Je verplaatst je foto's muziek/films bestanden, etc. De dingen die iig geen waarde hechten aan in welke folder ze staan, verplaats je. Als je dan nog te weinig plaats heb verwijder je een aantal programma's en die HERinstalleer je op je nieuwe schijf. Deze kun je dus niet knippen en plakken, dat is zinloos want dan kan je pc ze niet meer vinden.
niiicola    posted on 04-01-2010 08:56
Het gaat ook om de program files! Die verbruikt 60 gig!
Gewoon.
KingDing3ling    posted on 04-01-2010 09:43
Als ik jou was zou ik een nieuwe harde schijf kopen omdat je toch aan de slag gaat met Windows 7.

Daar zou je?alles weer op kunnen installeren.
Je hebt al een 250Gb schijf voor een laptop voor ongeveer 50 - 60 euro. Dat is een 7200 RPM schijf 2,5"

Wat zijn de specificaties van de laptop? Als je programma's installeerd is het vaak?mogelijk om aan te geven waar je het programma geinstalleerd wilt hebben. Dan kan een andere lokatie zijn dan?C:\Program Files

Ga je toch met de oude windows verder dan zijn er inderdaad mogelijkheden.
Wil je een programma verplaatsen zonder 3rd party programs te gebruiken dan zit er niets anders op dan eerst het programma te deinstalleren. Dan opnieuw te installeren maar dan de installatie directory ergens anders te laten wijzen dan de C:\program Files
Zorg ervoor dat intensieve programma's de C:\ Schijf gebruiken. Dus bijvoorbeeld?je audio programma's.
Document and Settings kan je alleen de ingelogde user map verplaatsen.
Heb je een mapje op je dekstop met "My Documents" of "Mijn Documenten"?
Klik met je rechtermuisknop op die map en selecteer Properties of Eigenschappen nu kan je die map verplaatsen naar een andere map. Klik dan voor Move of op Verplaatsen

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
indra123    posted on 04-01-2010 09:55
Het gaat ook om de program files! Die verbruikt 60 gig!

Je kan je program files wel kopieren naar een externe hdd maar je kan niet alles zeg maar verplaatsen want dan kan hij de programmas neit meer openen. dat is zeg maar het zelfde als je je program files van 1 computer op nog 1 computer zetten zo dat je niet weer alles opnieuw hoeft te installeren.
Dus als je binnekort toch windows 7 gaat installeren kan je beter niet een upgrade uitvoeren maar gewoon alles opnieuw installeren (dus je schijf formateren). Dan meot je wel even een backup maken van je documenten en andere zooi.

Wat je ook kan?doen is gewoon alle muziek of zo dingen die veel ruimte inbeslag nemen en belangrijke documenten en zo?kopieren naar de?externe hdd en dan van?je pc deleten.?

User edit by indra123 on 04-01-2010 @ 10:02:53 (54%)
niiicola    posted on 04-01-2010 21:52
Er kan geen nieuwe hdd komen! En de schijf wordt deze week nog geformatteerd.
Gewoon.
User edit by niiicola on 04-01-2010 @ 21:55:01 (100%)
Bouncy    posted on 04-01-2010 22:19
Poster: Tekhead

Idd

Eventjes, ik heb niet alles gelezen, maar het gaat hier om een externe schijf? Ik zou die gebruiken voor het dumpen van je troep en NIET om iets van af te draaien, USB is vrij traag en vrij tricky als je perongeluk een kabel lostrekt of vergeet je schijf aan te zetten!
ThirTeen    posted on 06-01-2010 08:43
Ik sluit me aan bij de meesten hierboven, mijn maatje naast me op kot (die me meestal uit de pc-nood sleurt) zei het volgende:

de eenvoudigste oplossing is als je losse bestanden dumpen op je externe HDD, een systeem vandaar draaien is niet snel, je pc gaat haperen + die harde schijf mag je nooit loskoppelen. Omdat bij je systeem onzichtbare dingen worden opgeslagen en van zodra je programma's of je systeem deze niet meer vinden krijg je redelijke grote troubles. En snoei overigens eens in je programma's, film's, etc.

een andere oplossing is het laatste nieuwe type van externe harde schijven aanschaffen, deze zijn niet meer via usb maar een andere poort die even snel is als je interne poorten. Hierdoor zou je wel je systeem erop kunnen zetten en vanaf daar je systeem runnen. Enkel is dat niet echt een goedkopere oplossing, dat moet je maar even nazoeken. De naam van die poort ontglipt me even. Pm me maar als je dat ziet zitten. Dan vraag ik het hem nog wel eens. Of geeft hij je wat meer uitleg als hij kan.
Music makes my day.
niiicola    posted on 06-01-2010 18:53
De naam van die poort is FireWire Thumbs Up
Ik ga niet meer de program files verplaatsen, door jullie ben ik van gedachten veranderd Happy, laughing
Hier kan een lockje op!
Gewoon.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

206 Users online: 135 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 13.465
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.856