Ableton Live 8 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 03-01-2010 14:28
Ik heb Ableton live 8 net op mijn pc ge?nstalleerd maar ik snap er gewoonweg niets van.
Na een paar video's bekeken te hebben op youtube snap ik er IETS van, maar dat is nog niet genoeg. Ook vind ik het engels moeilijk te begrijpen.?
Lessen kan ik doen, maar dat is dan natuurlijk allemaal weer veel te ver van huis.
Hoe hebben jullie het geleerd?
Hebben jullie al iets kunnen maken & heeft iemand misschien tips voor mij, want ik zou graag beginnen met producen Happy, laughing

thx

What do you think about Ableton Live 8 ??

Vote :   

Meks    posted on 03-01-2010 14:31
Via de lessen die er bijgevoegd zijn. Ik vond ze echt zeer duidelijk.
Maarja tis in het engels Cool
tom-j    posted on 03-01-2010 14:38
heb je de handleiding gelezen?
JJenzz    posted on 03-01-2010 14:44
Ja ik heb ze gelezen, maar ik ben toch niet iemand die snel leert?Cool
lek3ct    posted on 03-01-2010 14:50
Ik heb Logic pro lessen gevolgd.
Eens dat je het concept van een software sequencer van ??n programma door hebt, dan lukt dat zeker met al de rest! Want in feite zijn al die softwares op het zelfde gebaseerd. Maar ze hebben elk hun eigen specifieke doeleinden.?
Maar ja, dit is niet echt opbouwende kritiek...

Ik kende (ik ben het vergeten de welke) een heel goede site waar ik de fijne puntje van Ableton heb geleerd. Maar het was wel in het Frans!
Als ik het vind zal ik het je zeker PM'en!
Dolivieira    posted on 03-01-2010 14:52
Het niet zo makkelijk voor bepaalde mensen. Maar er zijn nog meer films die je kan kijken en veel zelf dingen proberen. Ga der nou niet van uit dat het instaleren is en 2 dagen later, poep je prdukties er uit. Want dan kan je je alvast uit je dromen helpen want daar gaan dagen over heen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
JJenzz    posted on 03-01-2010 15:18
Neen, dat snap ik wel. Maar ik denk dat als je weet hoe alles in elkaar zit je misschien er iets heel goeds uitpoept in 2 weken?
Iedereen is begonnen met producen daarom vraag ik me af hoe zij het gedaan hebben.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit maanden, maar ook zelfs jaren tijd vergt.
Dolivieira    posted on 03-01-2010 15:22
Ja, je moet er tijd voor nemen om het pakket te leren kennen. Ik heb Ableton 7 al een tijdje maar heb er nog steeds weinig tijd voor om wat mee te doen.
LouisCasper    posted on 03-01-2010 15:28
Poster: lek3ct
Ik heb Logic pro lessen gevolgd.
Eens dat je het concept van een software sequencer van ??n programma door hebt, dan lukt dat zeker met al de rest! Want in feite zijn al die softwares op het zelfde gebaseerd. Maar ze hebben elk hun eigen specifieke doeleinden.?

Ben ik het niet mee eens.
Ik heb les gehad in Ableton Live 7 van Dolce & Alex Muller en snapte het programma daardoor vrij goed en kon er goed mee overweg. Heb er altijd goed mee kunnen spelen en redelijke tracks mee kunnen maken. Nu ben ik laatst overgestapt op Logic Pro 9 en ik moet weer helemaal overnieuw beginnen. Je weet wel wat je nodig hebt maar hoe je het moet gebruiken of waar je het kan vinden is dan weer de grote vraag. Ik probeer Logic nu onder de knie te krijgen door het kijken van tutorials over de dingen die ik nodig heb op dat moment, en dit werkt voor mij vrij goed.
Succes!
http://www.louiscasper.com
lek3ct    posted on 03-01-2010 15:40
Poster: Look

Ben ik het niet mee eens.

Ik heb les gehad in Ableton Live 7 van Dolce & Alex Muller en snapte het programma daardoor vrij goed en kon er goed mee overweg. Heb er altijd goed mee kunnen spelen en redelijke tracks mee kunnen maken. Nu ben ik laatst overgestapt op Logic Pro 9 en ik moet weer helemaal overnieuw beginnen. Je weet wel wat je nodig hebt maar hoe je het moet gebruiken of waar je het kan vinden is dan weer de grote vraag. Ik probeer Logic nu onder de knie te krijgen door het kijken van tutorials over de dingen die ik nodig heb op dat moment, en dit werkt voor mij vrij goed.

Succes!

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Happy, laughing Want ik ben nog steeds opzoek naar een geluid (zo'n vette druipende bas, nog plakkeriger dan die je in Dubstep terug kan vinden ) met al de software instruments van Logic... ?
Zoals je zegt, kan het niet in elke richting werken... CoolWant in Logic kan je veel dieper gaan dan in Ableton. Zelf heb ik Reason ook al geprobeerd, maar daar had ook wat hulp bij nodig van het internet :p?
Dyno    posted on 03-01-2010 15:42
Poster: JJenzz
Neen, dat snap ik wel. Maar ik denk dat als je weet hoe alles in elkaar zit je misschien er iets heel goeds uitpoept in 2 weken?
Iedereen is begonnen met producen daarom vraag ik me af hoe zij het gedaan hebben.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit maanden, maar ook zelfs jaren tijd vergt.

Als jij denkt dat je in 2 weken een dikke productie kan maken moet ik je zwaar teleurstellen!! Je zegt dat je net het programma pas hebt geinstalleerd en je gaat nu al vragen hoe het werkt?!
Ik zie hier zo vaak mensen die denken dat ze zo'n programma ff snel leren en binnen no time in de top 40 staan! Get real!!!! Voordat je echt alle mogelijkheden van zo'n programma doorhebt ben je zeker een paar maanden verder.
En waarom hier gaan vragen hoe het allemaal werkt? Wij kunnen hier wel een aantal tips geven, maar het moet wel door jouzelf uitgevoerd worden. Zolang jij nix van het programma weet, hoeven we hier ook nix uit te leggen. Dat zou een eindeloze discussie worden, denk ik.

Mijn advies is om jezelf rustig een half jaar te gunnen om het programma te leren kennen, en daarna pas vragen stellen!!!

Ik wordt er zo moe van ..... Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Dolivieira    posted on 03-01-2010 15:52
Denk aan je hart, Dyno. Maar je hebt wel gelijk.
User edit by Dolivieira on 03-01-2010 @ 15:52:42 (4%)
JJenzz    posted on 03-01-2010 15:58
@ dyno; jij zegt dat ik gezegd heb dat ik een dikke productie kan maken in 2 weken? Wel dan moet ik jou teleurstellen wat ik heb gezegd in mijn laatste zin "Ik ben er ook van overtuigd dat dit maanden, zelfs ook jaren tijd vergt".
Ik heb het programma 3 dagen. Ik heb de handleiding gelezen, dus is dat dan erg als ik hier een vraag over stel??
Ook is mijn doel zeker niet om in de top 40 te staan. Ik wil beginnen met produceren om gewoon mijn muziek te draaien en aan het publiek te laten horen.
Dyno    posted on 03-01-2010 16:04
.... Maar ik denk dat als je weet hoe alles in elkaar zit je misschien er iets heel goeds uitpoept in 2 weken? ......

Iets heel goeds noem ik een dikke productie.

Ik heb het programma 3 dagen. Ik heb de handleiding gelezen, dus is dat dan erg als ik hier een vraag over stel?

Ja. Eigenlijk wel.

Ook is mijn doel zeker niet om in de top 40 te staan. Ik wil beginnen met produceren om gewoon mijn muziek te draaien en aan het publiek te laten horen.

Met top 40 bedoel ik dus hetzelfde als jou.
JJenzz    posted on 03-01-2010 16:09
Poster: Dyno
....
Maar ik denk dat als je weet hoe alles in elkaar zit je misschien er

Iets heel goeds noem ik een dikke productie.

Mijn zin was nog altijd met een vraagteken achter, wat betekend dat het een vraag was?Cool

Ja. Eigenlijk wel.

Met top 40 bedoel ik dus hetzelfde als jou.

Sinds wanneer staat je nummer in de top 40 als je het gewoon aan het draaien bent voor publiek?

Dolivieira    posted on 03-01-2010 16:36
Jongen, Julie maken weer van een mier een olifant. Daar wordt ik nou moe van.
User edit by Dolivieira on 05-01-2010 @ 04:59:37 (3%)
FML    posted on 03-01-2010 18:28
waarom koop je zon duur programma als je niet weet wat je er allemaal mee kan Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ArTy    posted on 03-01-2010 18:40
Poster: Luni-B
waarom koop je zon duur programma als je niet weet wat je er allemaal mee kan Happy, laughing

Misschien om het te leren?
JJenzz    posted on 03-01-2010 18:44
Poster: Luni-B

Wat is dat nou voor een vraag? Als je geen auto koopt kun je toch ook niet leren autorijden bij wijze van spreken?
Ps: heb de hele versie gratis gedownload?Cool
Bouncy    posted on 03-01-2010 19:47

Illegaal of legaal?
Als je een legale versie hebt, wil ik je best helpen Winking my eye Ik doe dat alleen via skype!
niiicola    posted on 03-01-2010 19:50
Gratis downloaden lijkt me niet echt legaal...
Gewoon.
main    posted on 03-01-2010 19:58
ik zal even mijn 'ervaring' met producen hier vertellen.
ben iets van een 'half tot driekwart' jaar geleden begonnen, wist toen nog niks van het programma (fl studio 8xxl toendertijd)
nu half tot driekwart jaar verder heb ik fl studio 9 xxl, ik begrijp het programma nu eindelijk goed.
ook al leer ik bij iedere productie die ik maak weer nieuwe dingen kennen (door uitproberen, oefenen, klikken!)
en na deze driekwart jaar ong. kan ik net een redelijke productie neerzetten die niet al te dom klinkt?> zie productions topic ?(heb al 1x eentje op n feest gedraaid, viel opzich nog redelijk)

ik zeg: uitproberen, oefenen, klikken!.
vooral die laatste is erg belangrijk als je al wat meer van het programma snapt, klik op dingen waarvan je geen idee hebt wat het doet.
weet je het nog steeds niet? dan kijk je even op google of er een tutorial over is.
User edit by main on 03-01-2010 @ 19:59:26 (3%)
Dyno    posted on 03-01-2010 20:20
Jij snapt het, main! Cool
FML    posted on 03-01-2010 21:27

dat was dus wat ik me af vroeg Winking my eye

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Steephun    posted on 04-01-2010 10:52
Lijkt het jullie niet nuttig om een stoomcursus ergens te volgen? Ik kamp met hetzelfde probleem: ik probeer FL studio 8 onder de knie te krijgen en vind het toch erg lastig.
Kent iemand een goede website voor FL tutorials? Uiteraard kan ik op youtube filmpjes kijken, maar dat zijn filmpjes voor zeer specifieke dingen: ik wil juist graag eerst een wat solidere basis.
main    posted on 04-01-2010 11:00
je kunt natuurlijk altijd bij bambamstudio een cursus volgen (grote smak geld) maar het beste is om t zelf uit te vogelen.
als je echt een beginner bent, hier wat knopjes:

f5 (playlist > hier zet je al je patterns en automation clips .e.d neer)?f6 (pattern > hier?maak je je patterns)?f7 (pianoroll >?melodie?n maken)?f8 (browser > nu kom je bij je sounds, zoek ze uit, zet ze neer. ook voor vsti e.d.) f9 (mixer >?effecten toevoegen, volumes regelen per groep. ook de mogelijkheid om hier live shows mee te maken)

men gaat als volgt te werk: neem een geluidje (sample) gooi m in een pattern (gewoon slepen) klik hier en daar (kan ook in de pianoroll).
maak verschillende patterns en gooi die in je playlist (f5).
en zie daar, een brouwsel.

dit zijn de basics van de basics, ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
en ja, ik heb dit ook uit moeten zoeken toen ik begon.

180 Users online: 94 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 101.488
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.448.266