Hoeveel vermogen nodig?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Carrera    posted on 22-10-2005 15:14
Hi,

Draai meestal thuis en op privé feestjes. Vroeger had ik als versterker de AX300 van JB systems en 2 x EL 15 speakers.
De AX300 gaf 150W/4 ohm als vermogen. De speakers idem dito. Kwam daarmee maar net toe wanneer ik draaide op feestjes met om en bij de 50 man.

Wat zouden jullie aanraden als vermogen voor feestjes tussen de 50 en 100 personen? Zaaltjes meestal niet groter dan 150 m².

Ook goede ervaringen met amps/speakers mogen jullie altijd posten. Budget dat ik hiervoor uittrek is max 600 EUR. (zoek dus achter een merk met goede prijs/kwaliteit verhouding).

Greetz

What do you think about Hoeveel vermogen nodig? ??

Vote :   

Lead    posted on 22-10-2005 15:30
Het zal lastig worden om voor 600 euro een degelijke set te vinden. Wellicht kun je de set die je nu hebt nog een keer kopen, dan heb je in ieder geval dubbel vermogen tov de situatie nu.

Als je serieuze versterkers zoekt ben je je hele budget al kwijt aan alleen de versterken...

Let the BASS be louder
Mount    posted on 22-10-2005 16:23
Budget is idd niet zo heel erg ruim, maar kijk eens naar de American Audio V-1000 versterker (of type hoger eventueel).
Die hebben een vrij goede prijs/kwaliteits verhouding.

daarbij zou je idd een standaard speaker kunnen zoeken bijv. iets van dap (K of P serie is redelijk goed)
robertvisser    posted on 22-10-2005 16:29
hey carera voor 600 euro zal het idd best krap worden ales je een écht' setje wilt
en wat nvie zegt is ook niet helemaal waar als jij voor max 100man met een redelijke ruimte een goed setje wilt neer zetten is dat mogelijk.
maar het woord 'goed' is ook maar een begrip...

us blaster heeft op dit moment een nieuwe reeks versterkers op de markt gebracht wat echt goed klinkt varierend van 2x200watt rms tot 2x 450 watt rms op 8 ohm. heb ze uit getest en klinkt echt wel lekker !. wegen ook dieplood door de vette ringkern travo die ze er in gebakken hebben.

en dan nog twee goede speakers er bij en je hebt voor niet al te veel geld een lekker setje!
PatrickBeuken    posted on 22-10-2005 16:31
Ik zou gaan voor een versterker van Behringer, voor boxen heb ik op t moment ff geen aanrader. Ik zou eerlijk gezegd niet voor DAP boxen gaan, tenzij je op zoek bent naar slechte geluidskwaliteit... Maarja, met zon budget zit er weinig anders op dan wat spulletjes van DAP te kope...
Dj_Danny    posted on 22-10-2005 16:55
Voor goede versterkers kan ik je de Phonic Max Serie aanraden ik heb al ruim 1,5 jaar twee van deze en het zijn top dingen! Ik heb zelf de kleintste van 2 x 300 watt op 4 ohm. Ik kocht ze voor €250,- per stuk, maar Feedback heeft ze nu staan voor € per stuk! Voor €250,- euro koop je nu een maatje hoger (2 x 450 watt)!

M-Plex    posted on 25-11-2005 18:06
Je kan ook 2e hands proberen!

Ik heb zelf een Omnitronic P-1000 (2 x 500 watt op 4 ohm) op de kop weten te tikken voor 170 euro!!
Hij heeft al een paar leuke feestjes meegemaakt en ik kan je vertellen hij doet het prima!

PatrickBeuken    posted on 25-11-2005 19:28
Joa... versterkers kun je idd ook 2e hands kopen... Die worden namelijk op een hele lange termijn afgeschreven...

This is an old Topic

No new postings for 7.218 days.
 Post CommentThat would be 240.6 months
or a whopping 19.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

237 Users online: 150 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 56.252
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.797