Ouders steunen mij niet & mag geen hdj (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

JJenzz    posted on 30-12-2009 13:07
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik mix nu met de oudste hoofdtelefoon dat er bestaat uit de jaren '70 nog waarschijnlijk. Nu heb ik met mijn vakantiewerk 160 EUR gekregen. Ik wou hiervan dus een HDJ-1000 kopen.
Maar mijn ouders willen het niet, zij vinden dat dat veel te duur is voor een hoofdtelefoon en dat dat voor echte professionele dj's zijn en niet voor amateur's gelijk mij. Vindt het wel jammer, ze steunen me ook niet echt. IK draai nu Techno/house & ik heb al een paar vragen gekregen voor op bruiloften te draaien via mijn ouders (jaren 70,80,90 je weet wel). Ik heb deze niet aangenomen omdat ik het ook niet fijn vind om deze muziek te draaien. Mijn ouders vinden het flauw en zeggen dat ik geen echte dj ben. Ze hadden een dj hoofdtelefoon in de makro gezien voor ?25 van Sony en ze zeiden dat ik deze kreeg. Waarop ik natuurlijk zei dat ik ze niet moest hebben.?
Ik zou gewoon graag een nieuwe hp willen. Ik ben nu tevreden met mijn setje (2x denon dn-s1000) maar kan niet mixen met de hp wat ik nu heb.
Iemand raad?

What do you think about Ouders steunen mij niet & mag geen hdj ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 11-01-2010 09:59
@Ilja:
Je zou je plaats eens wat beter moeten kennen. Als ik je laatste drie posts bekijk zit je echt zo fout tegen mensen die hier 20x meer kaas van gegeten hebben dan jij.?

@JJenz:
Heb het antwoord hier al vaker voorbij zien komen, maar ik zou een Pro2000 halen, omdat hij ten eerste niet duur is. En ten tweede, hij gaat relatief lang mee. Grote kans dat die Sony binnen een jaar de geest geeft, terwijl een Pro2000 over het algemeen bij intensief gebruik een veel langere levensverwachting heeft. Die van mij gaat ook al ruim 2,5 jaar mee, en ik ga bepaald niet zuinig met mijn gear kom. Ook vanuit veel andere hoeken hoor ik dat deze hp erg lang meegaat bij intensief gebruik. Op de lange duur ben je dus goedkoper uit voor een prima hp, dat lijkt mij een goed argument om aan je ouders te vertellen. Ik kan hun overigens prima begrijpen wat betreft de HDJ.?
User edit by Adrien1989 on 11-01-2010 @ 10:03:01 (100%)
Bvanleeuwen    posted on 11-01-2010 11:48
- Het is je eigen geld dus doe lekker wat je ermee wilt doen.
- Je hoeft inderdaad niet gelijk de Ferrari van de hp's te kopen. Porsche is ook 'snel'
- Voor het geld van die HDJ kan je twee Stanton Pro2000's kopen, oftewel dan ben je de komende 4-5jaar zoet.

Easy CHoice I guess
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 11:54
Tis natuurlijk wat je de 'ferrari' noemt.

Ohnee wacht, er staat Pioneer op dus je hebt gelijk. Sorry dat ik zo dom ben!
Poster:?Ilja
Ja meid je ziet er echt pro uit als je Headphone draden uit beide kanten heeft lopen,??NOT !!!!!!!??Cool

Dat is bij m'n HD-25 ook, je punt is?
Alert : Edit je post, in plaats van een reply op jezelf te plaatsen.
Mod edit by Jorrit on 11-01-2010 11:57 (100%)
Jorrit    posted on 11-01-2010 12:05
Poster: Ilja
@Jorrit

-

Kun je dan tegen hem zeggen dat hij met de tijd mee moet gaan, en 20 jaar zeg je, nou dan kan ie neem ik aan fatsoenlijke headphones kopen ( anders heeft ie gewoon geen respect voor zichzelf ).

Waarom zou ik hem een bling-bling headphone moeten opdringen, terwijl hij zijn ?25,- kostende Sony headphones ook onder de noemer 'fatsoenlijk' vindt vallen, sinds hij al drie Sony MDR-V's 'versleten' heeft in een tijdsbestek wat ronduit belachelijk is voor wat het ding kost?
Als die ?25,- dingen nou voor 'm werken, voldoende geluid produceren en niet stuk gaan... waarom zou ik hem dan een flashy headphone moeten opdringen? Omdat Ilja vindt dat een DJ pas een echte DJ is met een koptelefoon waar 1 kabeltje uitkomt??Cool
RelaxGoNuts    posted on 11-01-2010 13:38
Heb nu zelf al tijdje de HDJ en die werkt uiteraard prima(goed geluid,looks, en past bij m'n set), maar hiervoor?gebruikte ik een Sennheiser (50-60 eurootjes) en dat werkt ook meer dan prima.?Een stukje goedkoper maar die?jongens weten ook prima?wat ze doen Cool!!?

Gear is belangrijk maar de juiste plaat er in knallen is nog 10 keer belangrijker!
JJenzz    posted on 11-01-2010 17:37
K denk dat ik de Sony MDR 700 ga kopen, in musicstore kost deze maar ? 100 dusja Winking my eye , lijkt me een goede hp.
niiicola    posted on 11-01-2010 17:40
Ik zal voor een DJ merk gaan (Sony is dat niet!)
Omdat die meer gemaakt is voor het luisteren naar de muziek.
Gewoon.
Sjoewe    posted on 11-01-2010 17:46
Wat een onzin.
JJenzz    posted on 11-01-2010 18:11
Poster: niiicola

Euhm...? Daar vergis je je toch stevig in hoor?
Carl Cox gebruikte hem ?
Tiesto gebruikte hem ?
Bloody beetroots gebruiken hem?
Ik weet dan toch niet of het een mp3 hp is hoor?Cool

JJenzz    posted on 11-01-2010 18:14
John digweed ook niet te vergeten natuurlijk?Cool
JJenzz    posted on 11-01-2010 18:18
& Armin?

Esmee    posted on 11-01-2010 18:44
deze van armin heeft anders wel wat weg van technics hoor :P
Technics van armin

maar funkerman daarin tegen heeft wel weer sony Happy, laughing (en armin vast ook, hij zal er wel 2 hebben :p)

maargoed. Dat sony dus geen dj merk is, is onzin.
Tekhead    posted on 11-01-2010 20:45
Poster: Esmee
deze van armin heeft anders wel wat weg van technics hoor :P
Technics van armin

En kijk eens naar dat mengpaneel, en die platenspelers !!!!

Armin goes for quality, Rodec en Technics Cool

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 11-01-2010 @ 20:46:11 (2%)
Roalin    posted on 11-01-2010 20:48
Poster: Esmee
maar funkerman daarin tegen heeft wel weer sony Happy, laughing (en armin vast ook, hij zal er wel 2 hebben :p)

maargoed. Dat sony dus geen dj merk is, is onzin.

Funkerman draait met een HD-25. Dat was een paar maanden geleden toen ik voor de eerste en laatste keer naar TMF Kijk Dit Nou keek, en hij Remember moet 'performen'.
Dolivieira    posted on 11-01-2010 22:49

Technics van armin

Dit is wel een foto van een aantal jaar gelegen. Toen draaide die nog geen CDs.Rodger
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 11-01-2010 @ 22:50:32 (26%)
Adrien1989    posted on 11-01-2010 22:54
Neemt niet weg dat het wel een vet toffe opstelling is Tongue.
Helixon    posted on 11-01-2010 23:24
Poster: niiicola

ik ziet toevallig met een SONY MDR-7509 op me hoofd, al jaren gebruikt voor DJ, Productions etc....
hier een plaatje Njoy
User edit by Helixon on 11-01-2010 @ 23:27:44 (8%)
Dolivieira    posted on 12-01-2010 00:04
Poster: Adrien1989
Neemt niet weg dat het wel een vet toffe opstelling is Tongue.

Dat is waar!!!!!!!
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roov    posted on 12-01-2010 00:16
Poster: Adrien1989
@Ilja:

Je zou je plaats eens wat beter moeten kennen. Als ik je laatste drie posts bekijk zit je echt zo fout tegen mensen die hier 20x meer kaas van gegeten hebben dan jij.?

+1 voor Adrien!
Ilja je moet echt ff oppassen met wat je zegt man, dit slaat echt helemaal nergens op. Ik vond dat stephanie je behoorlijk op je plaats wist te zetten, maar alsnog probeer jij jezelf daaruit te redden...
Tekhead    posted on 12-01-2010 00:18
@Dennis, betwijfel ik Dennis, boven zijn TT staat m.i. toch CD een speler, (denk ik toch). Maar dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde, vinyl of cd-jok.

Poster:?kuituhh
weten we nu ondertussen wat de TopicStarter koopt / doet :p
  niks meer denk ik, wss pillekes bij de apotheek, tegen het punthoofd krijgen van sommige?Cool?Cool
Alert : En ik krijg een punthoofd van jou. Dit is zo'n beetje de 15e keer in een week tijd dat je een dubbelpost plaats die ik moet samenvoegen. Dit is de laatste keer dat ik die moeite neem, bij de volgende keer gooi ik 'm weg.
(Want om nou te zeggen dat dit soort posts de sfeer bevorderen, nee.)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mod edit by Jorrit on 13-01-2010 11:19 (100%)
Illusion    posted on 12-01-2010 10:53
Poster: JJenzz
.

Typisch iemand van deze leeftijd. Aan je verhaal kan ik zo horen tot welke leeftijdsgroep jij behoord.

Ten eerste al: Waarom zullen je ouders je moeten steunen? Het is jou hobby toch?

Ten tweede: Je hebt gewerkt in de vakantie, en je ouders vinden het zonde als je het direct aan zo'n dure hoofdtelefoon uitgeeft. Dat is logisch. Sparen is verstandiger.

Ten derde: Waarom direct een dure?? Ik ben begonen met een Syng HPS 1, van rond de 50 euro was dat. En dat was goed genoeg hoor.

Als je weinig te besteden hebt moet je niet teveel uitgeven aan zulke dingen met hoge prijsklasse. Dan kun je beter iets goedkopers doen. Want goedkoop kan best goed wezen. Goedkoop is niet altijd Duurkoop. Cool.

@Jorrit

-

Kun je dan tegen hem zeggen dat hij met de tijd mee moet gaan, en 20 jaar zeg je, nou dan kan ie neem ik aan fatsoenlijke headphones kopen (anders heeft ie gewoon geen respect voor zichzelf ).

hiphop en R&B is geen muziek, het zijn stel kansloze gasten uit the hood die denken te kunnen zingen.

Allemaal waardeloze posts

Jij bent altijd oppervlakkig en moet ook altijd een weerwoord hebben. Wat een stomme reacties Cool.

En geld die hij zelf verdiend moet hij mogen uitgeven, ( ouders
moeten pas ingrijpen, als het geld naar drugs, drank, illigaal vuurwerk
gaat ).

Hier ben ik het ook weer NIET mee eens. Ouders voeden hun kinderen op. Daarbij is het ook van belang dat kinderen/jeugd kunnen omgaan met geld. Dus niet bijvoorbeeld, dat ze het na het verdienen direct de volgende dag uitgeven aan een dikke playstation 3, of HDJ 2000.? "bijvoorbeeld".

Offtopic:
Ilja je bent een beetje rebels, en geeft anderen een verkeerde indruk van jezelf. Niet verkeerd bedoeld, maar iedereen vind het vervelend.

Nu weer Ontopic.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 12-01-2010 @ 11:20:14 (100%)
AdenFarleigh    posted on 12-01-2010 12:02
Gaan we nou niet verschrikkelijk offtopic met zn allen? :P
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Illusion    posted on 12-01-2010 15:29
Nee, mijn post heeft betrekking op het onderwerp van de topic starter.
Nu allemaal weer ontopic:?Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Stagiar    posted on 12-01-2010 15:44
*vraagt zich oprecht af of TS al een nieuw headphone gekocht heeft en zoja, welke dat dan is geworden.
Esmee    posted on 12-01-2010 15:49
Poster: Roalin

Funkerman draait met een HD-25. Dat was een paar maanden geleden toen ik voor de eerste en laatste keer naar TMF Kijk Dit Nou keek, en hij Remember moet 'performen'.

nou dat dacht ik ff niet he, kijk dit dan. (welk super slechte kwaliteit overigens)
en dit is trouwens dj dean geloof ik, ziet er ook erg sony uit.

nja ik vind dat ouders inderdaad wel moeten zeggen van he dat mag je niet kopen en dat wel. Al zou ik zoveel games mogen kopen als ik wil, maar dj set vonden ze dan weer neit oke. Maargoed ga gewoon ff rustig met je ouders praten en leg alles even uit en dan komt het wel goed Happy, laughing

159 Users online: 65 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 48.813
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.105