Ouders steunen mij niet & mag geen hdj (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

JJenzz    posted on 30-12-2009 13:07
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik mix nu met de oudste hoofdtelefoon dat er bestaat uit de jaren '70 nog waarschijnlijk. Nu heb ik met mijn vakantiewerk 160 EUR gekregen. Ik wou hiervan dus een HDJ-1000 kopen.
Maar mijn ouders willen het niet, zij vinden dat dat veel te duur is voor een hoofdtelefoon en dat dat voor echte professionele dj's zijn en niet voor amateur's gelijk mij. Vindt het wel jammer, ze steunen me ook niet echt. IK draai nu Techno/house & ik heb al een paar vragen gekregen voor op bruiloften te draaien via mijn ouders (jaren 70,80,90 je weet wel). Ik heb deze niet aangenomen omdat ik het ook niet fijn vind om deze muziek te draaien. Mijn ouders vinden het flauw en zeggen dat ik geen echte dj ben. Ze hadden een dj hoofdtelefoon in de makro gezien voor ?25 van Sony en ze zeiden dat ik deze kreeg. Waarop ik natuurlijk zei dat ik ze niet moest hebben.?
Ik zou gewoon graag een nieuwe hp willen. Ik ben nu tevreden met mijn setje (2x denon dn-s1000) maar kan niet mixen met de hp wat ik nu heb.
Iemand raad?

What do you think about Ouders steunen mij niet & mag geen hdj ??

Vote :   

Ilja    posted on 06-01-2010 17:49
[knip]

Ontopic:

mits je ouders niet financeel moeilijk hebben ( dus een steun nodig hebben ) pak je geld en ga die HdJ halen
Alert : Offtopic geneuzel verwijderd, ik dacht dat mijn post voor je wel duidelijk was.
User edit by Ilja on 06-01-2010 @ 17:52:29 (52%)
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 13:41 (68%)
Flaged
Tekhead    posted on 06-01-2010 18:58
neem anders je ouders mee naar een luistersessie, en laat hen zelf luisteren, naar diverse HP's, en haal wat reviews van het net, zo gaan ze zelf verschil kunnen horen. Maar ik kan je ouders niet echt ongelijk geven, dat ze 300,00 euro? voor een HDJ-2000 teveel vinden, vinden de meeste djr members ook en collega's dj's die ik ken vinden deze prijs ronduit belachelijk.( ik citeer wat deze gasten zeggen.)
Maar waarom il je pers? deze ? Omdat er PIONEER opstaat ? Daar ben ik van overtuigd dat dat de hoofdreden is. Voor de helft v.d. prijs van een Pioneer heb je keuze tussen? diverse TOP HP's die hun strepen allang verdiend hebben. Laat die HDJ gewoon liggen waar hij ligt en koop een HP die niet overpriced is, hou je tenminste geld over voor andere gear.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
FML    posted on 06-01-2010 23:29
bij tekhead alles behalve Pioneer :P , anyway technics zijn ook goed , en anders een hd205 voor 50 euro moet ook voldoende zijn. later kan je nog upgraden
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Tekhead    posted on 06-01-2010 23:37
Poster: Luni-B
bij tekhead alles behalve Pioneer :P , anyway technics zijn ook goed , en anders een hd205 voor 50 euro moet ook voldoende zijn. later kan je nog upgraden

Dat is niet waar, heb ook Pioneer in m'n booth, maar ik vind (en niet ik alleen) Pioneer zwaar overpriced, en ik begrijp niet waarom vele members dat niet willen inzien. Als Pioneer een eerlijke prijs zou aanrekenen zou ik mss meer aankopen, maar deze discussie is al zo dikwijls gevoerd, ik heb er geen zin meer in.
User edit by Tekhead on 06-01-2010 @ 23:38:20 (1%)
kuituhh    posted on 07-01-2010 00:20
Neem de 25 euro aan en leg 50 euro bij voor een stanton dj pro2000 dan heb je een super koptelefoon voor een stuk minder Euro's.

Die pio doet uit eindelijk het zelfde maar je betaald dik voor de naam. Kunt later altijd als je wat ouder bent en meer verdiend nog upgraden naar een pio als je dat persee wilt.

Spin that Sh!t BAM!
Ilja    posted on 07-01-2010 00:52

Roger het is nou eenmaal zo, Pioneer is de enige ?( gevolgd door XONE eventueel ) ?die echt een beest van een apparaat uitstraalt die gelikt uitzien en niet goedkoop aanvoelt. ?Ik kan het je zeggen, voordat ik op Full Pioneer ben overgestapt had ik al 3 sets van spelers versleten, eerlijk waar geen enkele voelde zo goed aan als PIO.
User edit by Ilja on 07-01-2010 @ 00:52:27 (1%)
Flaged
Meks    posted on 07-01-2010 01:31
hmm kben aan het denken wat ik nog kan aanvullen...
Aja Winking my eye , moest ik van jou zijn dan zou ik zeker en vast alle fuiven aannemen.
En dan spreek ik een beetje uit ervaring. Kzou niet zeggen onmiddellijk bruiloften ,omdat het dan wel heel in orde moet zijn. Je moet je zeer ruim kunnen aanpassen aan het soort publiek. (Elke bruiloft is anders)

Je moet weten dat ik de laatste tijd een spurt heb gemaakt in mijn dj skils.
Dat komt omdat ik mij nu deftig materiaal kan aanschaffen.
En ik mag toch?wel zeggen dat voor iemand van mijn leeftijd?ik al een redelijk uitgebreide belichting en?audio set-up heb. (volledig zelf?gespaard?Cooltrouwens)
Dat komt omdat ik vroeger en nu nog steeds zeer veel priv? feestjes heb gedraaid.

(1 tip: De eerste fuiven doe je gratis voor een zeer onderbetaalde prijs.
Zo heb je veel gigs => meer naambekendheid => meer fuiven.
Als je regelmatig?redelijk wat fuiven hebt kan je stilletjes aan je prijs verhogen.
Of zo heb ik het gedaan )

Dit verdien namelijk zeer goed.?Ook al is dit niet precies je ding. (ik?zelf doe?het wel graag, maar mijn doel blijft nog altijd draaien in clubs!)
Je mag ook niet vergeten dat iedere fuif je?automatisch meer zelfvertrouwen geeft, ook in omgang met mensen.
Want als dj moet je er staan!

Btw kheb een sennheiser hd 280 pro tekoop staan voor 80 euro. Als dit je kan helpen , dan verkoop ik die met plezier.

En anders zou ik opteren voor een HD25-SP2 die is zeker niet slecht. Ik verkies die zelfs boven hdj 1000.

User edit by Meks on 07-01-2010 @ 01:32:31 (3%)
Tekhead    posted on 07-01-2010 02:23
Poster: Ilja

Roger het is nou eenmaal zo, Pioneer is de enige ?( gevolgd door XONE eventueel ) ?die echt een beest van een apparaat uitstraalt die gelikt uitzien en niet goedkoop aanvoelt. ?Ik kan het je zeggen, voordat ik op Full Pioneer ben overgestapt had ik al 3 sets van spelers versleten, eerlijk waar geen enkele voelde zo goed aan als PIO.

Ilja, met alle respect, maar je spelers versleten hebben is wel erg overdreven. Die 3 sets van cd spelers, kan je op zo een korte tijd dat je ze in je bezit had niet versleten hebben, dan heb je er mee gegooid denk ik Cool. Van de 3 merken, zijn er 2 met een als "The Club Standard Make's" die je hebt gehad, Technics en Denon, het derde merk Reloop heeft niet echt een club speler geschiedenis, maar is aan een opmars bezig in diverse Europese landen. Pioneer daarentege heeft slim en snel gehandeld, toen er zich een opportuniteit voordeed - waarvoor alle respect aan Pioneer - aangeboden op een presenteerblaadje door Denon en Technics, de onaantastbare 2, en voor ze het besefte, waren ze al de helft van hun marktaandeel kwijt aan Pioneer. Waarom Pioneer blijft verkopen, is o.a. te danken aan de huidige generatie dj's die een TT niet hip vinden, niet flashy, old, en een cd speler kan je volpompen met lichtjes, toeters en bellen, een platenspeler niet, hetzelfde voor hun mixers, veel toeters en bellen bpm teller, fx, en tralalie en tralala en dat is wat jullie willen, en waar jullie belachelijk veel voor willen betalen, je opsomming hoe hij er moet uitzien bevestigd dit. Ik, ik vind dat knap, maar al die toeters en bellen zijn eigenlijk nutteloze en overtollig en vallen op gepasten tijde in panne en bij de hersteller, als dat de prijs is die je ervoor wil betalen, tja, dan weet ik dat er geen vatbare reden kan aangevoerd worden om je echte Pro mixers? te gaan testen, ik weet zeker dat je je DJM in de hoek smijt, als je tenminste een andere flashy mixer vind. Ik vraag me af waarom Pioneer nooit Club platenspelers heeft gemaakt, als ze toch de king of the Clubs zijn. Sta daar maar eens bij stil. Ik draai al bijna 25 jaar,en heb met diverse merken en type's van club gear gewerkt, gespeeld, gegooid....ik denk daarom heel anders over het heilig merk, omdat ik uit ervaring spreek.
Ilja    posted on 07-01-2010 06:48
TT's zijn gewoon niet meer van Pioneer tijd, Pioneer is Hightech en digitaal. Daarbij, ik heb reloop, denon ( no offense ), XONE mixers uitgeprobeert ( gewoon bij de Shop er mee zitten knoeien ), en ik ken je gewoon zeggen PIO voelde het beste aan, Ja PIO en geen XONE.
DjVictorF    posted on 07-01-2010 07:46
Gewoon die HDJ halen. Ze weten toch niet hoe die eruit ziet dus kunnen ze er niks van zeggen. Anders kan ik je altijd nog de Denon DN-HP700 even bekijken. Goede koptelefoon, zeer mooi voor 125 bij de bekende webshops.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ArCee    posted on 07-01-2010 11:02
Gewoon zelf, Na alles wat hier gepost is, met je ouders proberen een budget af te spreken. Het is best belangrijk om geen ruzie te krijgen zolang je thuis woont met je ouders.
Probeer ze te overtuigen met goede argumenten dat een goede koptelefoon belangrijk is, niet alleen aangaande het geluid, maar ook voor bijvoorbeeld gehoorschade voorkomen. Laat ze desnoods het verschil horen tussen een koptelefoontje bij de Blokker vandaan en een GOEDE koptelefoon. ?
Als ze jouw keuze dan echt te duur vinden, probeer dan beide, ouders en deejay, elkaar halverwege tegemoed te komen om de vrede te bewaren?
Als je op de helft gaat zitten, zo rond de 80 euro zijn er best wel heel goede koptelefoons te koop met goed geluid, solide bouw etc. Staar je niet blind op 1 merk en type.
Ik denk als het zo kunt oplossen er alleen maar winnaars zijn?

Zomaar wat wilde suggesties (alleen op prijs gericht):

Behringer HPX-2000 - ? 39,50
Cortex CHP-2500 - ? 69,00
Numark PHX - ? 67,50
Panasonic RP DJ600 - ? 49,00
ProDJuser SPL 127 MKII - ? 49,90
Reloop RH-3500 - ? 62,50
Reloop RH-3500 Ltd. - ? 59,00
Reloop RHP-10 black - ? 79,00
Reloop RHP-10 Ltd - ? 79,00
Stanton DJ Pro 2000 Silver - ? 77,50
Sennheiser HD-25 SP - ? 89,00
(nu niet weer alle types gaan bespreken, dit is slechts een voorbeeldje qua prijzen dat er wel wat te koop is, meer niet).

Succes.
User edit by ArCee on 07-01-2010 @ 11:40:02 (59%)
Mixt-Ape    posted on 07-01-2010 12:03
TT's zijn gewoon niet meer van Pioneer tijd, Pioneer is Hightech en digitaal. Daarbij, ik heb reloop, denon ( no offense ), XONE mixers uitgeprobeert ( gewoon bij de Shop er mee zitten knoeien ), en ik ken je gewoon zeggen PIO voelde het beste aan, Ja PIO en geen XONE.

[knip]
Deze post slaagt echt op niks. Hoe kan je jou o-zo-geweldige Pioneer nu vergelijken met een mixer die je misschien 2 seconden onder je handen hebt gehad. Ik ben het volledig met Tekhead eens, Pioneer maakt degelijke CDJ's maar daar stopt het ook (tenminste qua DJ gear, wij hebben een Pio autoradio die zeer deftig werkt). Het is ook gewoon omdat je een ongelooflijke fanboy bent dat je zegt dat deze mixer het beste aanvoelt. En weet je wat? Waarschijnlijk voelt deze mixer voor jou idd het beste aan omdat je andere merken niet eens een deftige kans geeft. Ik heb, om nu 1 voorbeeld te noemen, laatst een paar uurtjes op een DN-X1700 gespeeld en alleen al de potmeters voelen zoveel beter aan dan op een Pio. Dat is helemaal niet subjectief, dat is gewoon een feit. Om dan nog te zwijgen over de JB-systems faders op een DJM-800...

Maar in jouw geval gaat het zelfs nog niet eens over de 800, aangezien jij een 700-fanboy bent. Deze pots voelen veel slechter aan dan die van de 800, dus al HELEMAAL slechter dan die van een DN-X1700.

Kortom, wees eens voor een keer niet bang om je ogen open te doen voor een ander merk. We vinden je heus niet cool omdat je een Pioneer booth hebt. Laat uit deze post net het tegendeel blijken!
Alert : Let op je taalgebruik!
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 13:42 (1%)
Tekhead    posted on 07-01-2010 13:00

Ik denk dat je niet weet wat high tech is Ilja !? Bose,Krell, MacIntosh, Quad, Q accoustics, Patoss, Pro-Act, Michell Engeneering, Mission, Lyngsdorf, Kef, Harmonix,JL Audio en andere Cambridge Audio's, om maar enkele te noemen.
Dit zijn HIGH-END, High Tech apparaten, Pioneer heeft zich daar nooit een plaats kunnen in verwerven, om de simpele reden, ze kunnen dat niet maken. Het zijn zo goed als bijna allemaal Engelse, Scandinavische of Amerikaanse apparatuur, geen China of Maleysia brol.
Bovengenoemde merken zijn echte juweeltjes, kunstwerken, daar hoor en voel je echte de warmte mee van muziek.

Vergeet niet dat Pioneer ook lang TT's heeft gemaakt, samen met van die goedkope huisracks, ook daar hebben ze de strijd tegen andere Aziatische merken verloren, Te duur en niet goed genoeg van kwaliteit.
Ik zal je eens meenemen naar een high tech winkel, of naar m'n broer thuis om eens te luisteren en te zien wat high tech echt is, wedden dat je van je Pioneer wolk valt ! Er is niks mis mee dat je een Pioneer fan bent, maar hemel het merk niet zo op, en plaats het niet in een segment waar het niet thuis hoort, want je doet de echte high tech kenners huiveren.

PS: Xone is een type benaming, en geen merknaam. Allen&Heat is de merknaam
User edit by Tekhead on 07-01-2010 @ 13:04:21 (6%)
Ilja    posted on 07-01-2010 13:21
Mixt-Ape
-
ik ben een 909 fan ( die heb ik ook ), en wordt overladen door 5* reviews, en ik zeker niet paar seconden achter mixers gestaan, en heb ddus een mening dat PIO het beste aanvoelt, daarom raad ik het ook aan, maar iedereen maakt eigen keuzes.
Tekhead    posted on 07-01-2010 13:38
geen recht van spreken mixt, je bent geen pio-fan Cool
Jorrit    posted on 07-01-2010 13:44

Alert :
Topic opgeschoond, kinderachtig haantjesgedrag de vuilnisbak in.
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 13:45 (98%)
Mixt-Ape    posted on 07-01-2010 13:50

Alert : Ontopic.
Vragen, opmerkingen, liefdesverklaringen en ander geneuzel graag via PM. Dankje!
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 13:52 (100%)
Ilja    posted on 07-01-2010 14:01
Mixt-ape, waarom zo vel reageren tegen pioneer, ik kraak toch andere apparatuur ook niet af.
Jorrit    posted on 07-01-2010 14:06
Mixt-ape, waarom zo vel reageren tegen pioneer, ik kraak toch andere apparatuur ook niet af.

Lees jij uberhaupt de posts boven je wel? Ik heb net het halve topic in de vuilnisbak gegooid, en gepost waarom. Vervolgens post jij iets waardoor je van te voren weet dat er weer een offtopic discussie gaat komen wat echt 0,0 toevoegt aan dit topic...
Meks    posted on 07-01-2010 15:05
En? Allen&Heat heeft zo zijn geschiedenis met de Xone V6 en Xone S6 Winking my eye
Waarschijnlijk de beste hi-end mixers aller tijden. Maar ja als dj ben je er heden ten daags niets meer mee.

@ tekhead:
Ik zit nu al een tijdje met een vraag voor jou. Met dat je zo veel ervaring hebt zou ik graag van jou eens horen wat volgens jou de ?beste? cd-spelers en mixers zijn. Want buiten Pioneer, jb-systems, stanton, mackie en Rodec heb ik nog niet zo veel ervaring omtrent de kwaliteit van het materiaal. Allen&Heat, Ecler en een aantal andere heb ik ook al een aantal keren gebruikt , maar nog niet op lang termijn.

Mijn excuses dat dit totaal off-topic is, maar een discussie kan uiteindelijk maar getriggerd op gang komen.
Tekhead    posted on 07-01-2010 15:32
Doe deze vraag via de LL want anders gaat jorrit mss weer cleanen, en dat is de bedoeling niet he ! Of open een topic, dan blijven we ontopic meks
Dolivieira    posted on 07-01-2010 16:45
Ik denk dat je beter een topic er over kan beginnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-01-2010 @ 16:46:18 (4%)
Meks    posted on 07-01-2010 16:55
Stagiar    posted on 07-01-2010 17:43
[KNIP], doe niet zo verwend. Met die 25 euro sony HP kun je ook mixen.
Alert : Let op je taalgebruik aub!
Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 18:49 (20%)
soundcollector    posted on 07-01-2010 18:47
Poster: Stagiar
?doe niet zo verwend. Met die 25 euro sony HP kun je ook mixen.

Ik ga deels akoord met wat je zegt, alleen niet met de manier waarop je het zegt.

Ik heb nu een sony mvdr 500 van een bekende muziekwinkel in duitsland, kostte me 50 euro... Heb em nu al 2 jaar voor men laptop etc. Aventoe draai ik er ook mee.

Ik vind deze headphone qua geluid even goed als men sennheiser hd25, de senn gaat een heel pak luider, maar zo luid moet ik niet spelen, want dan zijn men oren kapot over 2 maanden.

Neem die sony van 25 euro maar aan, maat van mij heeft die ook, ma dan ook een paar jaar al. Het is een goeie koptelefoon en spotgoedkoop.

En het kan zelfs goed zijn dat deze headphone langer mee gaat als zo een hdj 1000 (die echt spuuglelijk is :p, om nog maar eens wat mensen te plagen)

Mod edit by Jorrit on 07-01-2010 18:49 (1%)

133 Users online: 53 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 51.984
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.959.276