Ouders steunen mij niet & mag geen hdj (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

JJenzz    posted on 30-12-2009 13:07
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik mix nu met de oudste hoofdtelefoon dat er bestaat uit de jaren '70 nog waarschijnlijk. Nu heb ik met mijn vakantiewerk 160 EUR gekregen. Ik wou hiervan dus een HDJ-1000 kopen.
Maar mijn ouders willen het niet, zij vinden dat dat veel te duur is voor een hoofdtelefoon en dat dat voor echte professionele dj's zijn en niet voor amateur's gelijk mij. Vindt het wel jammer, ze steunen me ook niet echt. IK draai nu Techno/house & ik heb al een paar vragen gekregen voor op bruiloften te draaien via mijn ouders (jaren 70,80,90 je weet wel). Ik heb deze niet aangenomen omdat ik het ook niet fijn vind om deze muziek te draaien. Mijn ouders vinden het flauw en zeggen dat ik geen echte dj ben. Ze hadden een dj hoofdtelefoon in de makro gezien voor ?25 van Sony en ze zeiden dat ik deze kreeg. Waarop ik natuurlijk zei dat ik ze niet moest hebben.?
Ik zou gewoon graag een nieuwe hp willen. Ik ben nu tevreden met mijn setje (2x denon dn-s1000) maar kan niet mixen met de hp wat ik nu heb.
Iemand raad?

What do you think about Ouders steunen mij niet & mag geen hdj ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 30-12-2009 18:36
Poster: JJenzz
@ olivieira: man, ik heb dat toch niet gezegd. ik zei BV (BIJVOORBEELD). En nu we toch over samson bezig zijn denk ik echt niet dat ie iets anders draaide als house hoor...

Hij draaide vroeger ook hiphop en R&B
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 30-12-2009 19:03
Poster: djdolivieira

Hij draaide vroeger ook hiphop en R&B

en toen werd hij volwassen en begon muziek te draaien Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-12-2009 19:30
hahahhahhhahahhhhahha
main    posted on 30-12-2009 19:32
Poster: Tekhead

en toen werd hij volwassen en begon muziek te draaien Cool

pas op! straks krijg je mensen die dat ook echt draaien hierCool
XMatiC    posted on 30-12-2009 19:35
Ik zou de hp kopen !
Een hp is een goede investering !
& met zo'n set hoort een mooie hp bij Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
Esmee    posted on 30-12-2009 19:49
@xmatic... heb je het hele gedoe gelezen?
maar... uhhm... sja hele ouder gebeure heb ik ook wel eens last van... Als ze op een gegeefmoment inzien dat je het ECHT leuk vind, dan doen ze er makkelijker over (bijmij iig) je kan toch nu ook gewoon thuis draaien met je koptelefoond ie je nu hebt? of met je ipod oortjes of iets in die trant. Als het niet genoeg afsluit zet je de muziek om je heen wat zachter. En zeg alsjeblieft niet dat dit niet kan, ik heb zelf ook zo 3 maanden gedraait dus het gaat best Happy, laughing

Toon je ouders dat je echt interesse hebt en het niet zomaar een hobby is. Misschien als ze dat in zien doen ze wat makkelijker (ik hoop het voor je).

+ ik snap dat je geen bruiloft doet als je hier nog niet klaar voor bent, maar als je eenmaal wat ervaring hebt, of ervaring op wilt doen, is dat toch iets wat er ook bijhoort denk ik.
Mathiz    posted on 30-12-2009 19:49
een investering zal het zijn een goede daar ben ik niet zeker van.
Een mooie set is het maar een mooie hp ? dat denkk ik niet ! Hebben jullie niet door dat dit weer een of ander shitass product is met de naam pioneer op?
Seca    posted on 30-12-2009 19:52
Poster: matezo

Een mooie set is het maar een mooie hp ? dat denkk ik niet ! Hebben jullie niet door dat dit weer een of ander shitass product is met de naam pioneer op?

Shht matezo!
Zo dadelijk weer een hele lading pioneer fanboys op je los!Cool

Unleash The Beasts..!
User edit by Seca on 30-12-2009 @ 19:54:27 (11%)
Pedroz    posted on 30-12-2009 19:52

Blijkbaar nietCool
MaximDJ    posted on 30-12-2009 19:54
Gewoon de JBSystems HP 2000 pro kopen, kost maar ?29 en is zijn geld zeker waard! Gaat knoerhard, en redelijke bass, geluid vervormd wel wat bij zeer hoge volumes, maar verder is ie z'n geld absoluut waard!! ?Pioneer is supergoed, maar sterk overpriced! Zou ook nog niet voor een HDJ 1000 gaan als ik jou was!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
main    posted on 30-12-2009 19:57
Poster: MaximDJ
Gewoon de JBSystems HP 2000 pro kopen, kost maar ?29 en is zijn geld zeker waard! Gaat knoerhard, en redelijke bass, geluid vervormd wel wat bij zeer hoge volumes, maar verder is ie z'n geld absoluut waard!! ?Pioneer is supergoed, maar sterk overpriced! Zou ook nog niet voor een HDJ 1000 gaan als ik jou was!

even offtopic: heb die jb systems zelf ook maar vind m eerlijk gezegd niet heel relaxt.
zou als ik jou was eerder een stanton dj pro 2000/3000kopen.
dJORD    posted on 30-12-2009 20:06
de 2000 dus
Esmee    posted on 30-12-2009 20:15
headphone is iets persoonlijks, ik zou ze ff uittesten.
Gery    posted on 30-12-2009 20:58
als er een ding is waar je juist wat meer geld aan mag besteden is het een goede headphone! ?Je set staat thuis op je kamer maar als je ooit ergens moet gaan draaien is het enige wat je meeneemt normaal je cd's of platen en je headphone. Van alle gear dat je koopt is een goede koptelefoon het belangrijkste! Of je een bepaalde headphone goed op je hooft zit of niet is persoonlijk en daar heeft iedereen zijn voorkeur in. ?Zo vind ik pioneer veel te los op het hoofd zitten en ga ik liever voor de degelijkheid van sennheiser, maar de technics hoofdtelefoons schijnen ook goed te zijn.. kwestie van passen.
Misschien een tip: kijk uit naar een koptelefoon die goed omgevingsgeluid kan afschermen. op je kamer speelt dit niet zoveel rol maar in een luidruchtig cafe of op een feest wel. ?Daarom koos ik in de tijd voor de HD25.
Wat bruiloften betreft, vraag je best aan het koppel om een playlist met een 100 tal nummers samen te stellen van de muziek zij zeker willen, zelf al draai je maar 80% daarvan weet je dat de muziek altijd wel in de smaak zal vallen van het koppel.
DJ - Producer
Snoey    posted on 30-12-2009 21:00
Stanton DJpro2000 dan maar misschien, zonde om met dat hardverdiende geld zoveel geld aan een headphone te besteden. Naarmate je meer buiten de deur draait ga je als het goed is veel meer verdienen, kan je altijd nog een HDJ1000 kopen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bart_    posted on 30-12-2009 21:13
Waarom wil je in hemelsnaam dat overpriced 'ding' van pioneer genaamt HDJ-1000 hebben?
Dolivieira    posted on 30-12-2009 21:14
Idd. Want zo goed is die niet.
feestbeest    posted on 31-12-2009 09:07
EEn hdj is meschien iets te hoog gegrepen. Maar day neemt niet weg day jee een betere/duredere hp nodig hebt! Mijn ouders hebben me ook altijd verwijd het wword niks enz.. Maar nu heb ik een drive-in showtje en draai ik 14?20 keer per jaar! En mijn ouders vonden het ook nooit goed als k iets boven de 100E kocht dus ging dat niet meer door. Nu heb ik ze even uitgelecht dt k niet meer op skytec kan branden en dat dat zelf boven de 100Eligt:P Maar koop een iets goedkopere hp, dan maak je gewoon een compromis! Maar onder de 80 zou k niet gaan dus zey hoger in...een Stanton dj pro 2000(Sta zelf ook op het punt om er een te kopen) Veel s6!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
tek-zotic    posted on 31-12-2009 11:03
ik geef u maar 1 tip: online in duitsland :d
ik heb mijn technics RP-DH1200 in een promo daar voor 100 euro gekocht :d
Mixt-Ape    posted on 31-12-2009 11:10

Wa's dat nu weer voor een vraag...

NATUURLIJK heeft niemand dat hier door!
JZL    posted on 31-12-2009 12:06
Paar (denk ik) goeie suggesties voor budget headphones :

Sony MDRV500DJ of Sony MDRV700DJ
Sennheiser HD202
Stanton DJ PRO3000
Ecler ECH602
Sennheiser HD25 sp

Genoeg keuze dus!
Kosten een pak minder dan de premium headphones
maar leveren een relatief goeie gebruiksvriendelijkheid.. zeker als je pas begint te draaien.
Draag er zorg voor en ze gaan ook wel nog een eindje mee.?
User edit by JZL on 31-12-2009 @ 12:08:11 (1%)
Ilja    posted on 31-12-2009 14:48
hiphop en R&B is geen muziek, het zijn stel kansloze gasten uit the hood die denken te kunnen zingen.

Ontopic.

Als het?geld van je zelf is, ga lekker?naar de winkel en koop een HDJ, volgens mij hebben zij niets over jou geld te zeggen. ?
Mathiz    posted on 31-12-2009 15:05
haha ier onze pioneer lover. Die ouders hebben volledig alles te zeggen over hun kind en dat geld is nog altijd deels van hun!! Als die ouders vinden dat dit een onnutige aankoop is moet jij ze zeker niet tegenspreken, zij beslissen hoe ze hun kind opvoeden ... en de hdj is de slechste headphone op gebied van prijs kwaliteit gng opgehad en reviews gelezen..
User edit by Mathiz on 31-12-2009 @ 15:06:19 (2%)
Dolivieira    posted on 31-12-2009 15:27
Poster: Ilja
hiphop en R&B is geen muziek, het zijn stel kansloze gasten uit the hood die denken te kunnen zingen.

. ?

Wat is dit weer voor een onzin. Omdat jij er niet van houdt is het geen muziek. Het zelfde denk ik nou van de hederdaagse Trance (no offence for my friend ArCee)?
Mixt-Ape    posted on 31-12-2009 15:28
Volgens mij hebben we hier te maken met een:

250 Users online: 160 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 45.620
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.952.912