Ouders steunen mij niet & mag geen hdj (1/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

JJenzz    posted on 30-12-2009 13:07
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik mix nu met de oudste hoofdtelefoon dat er bestaat uit de jaren '70 nog waarschijnlijk. Nu heb ik met mijn vakantiewerk 160 EUR gekregen. Ik wou hiervan dus een HDJ-1000 kopen.
Maar mijn ouders willen het niet, zij vinden dat dat veel te duur is voor een hoofdtelefoon en dat dat voor echte professionele dj's zijn en niet voor amateur's gelijk mij. Vindt het wel jammer, ze steunen me ook niet echt. IK draai nu Techno/house & ik heb al een paar vragen gekregen voor op bruiloften te draaien via mijn ouders (jaren 70,80,90 je weet wel). Ik heb deze niet aangenomen omdat ik het ook niet fijn vind om deze muziek te draaien. Mijn ouders vinden het flauw en zeggen dat ik geen echte dj ben. Ze hadden een dj hoofdtelefoon in de makro gezien voor ?25 van Sony en ze zeiden dat ik deze kreeg. Waarop ik natuurlijk zei dat ik ze niet moest hebben.?
Ik zou gewoon graag een nieuwe hp willen. Ik ben nu tevreden met mijn setje (2x denon dn-s1000) maar kan niet mixen met de hp wat ik nu heb.
Iemand raad?

What do you think about Ouders steunen mij niet & mag geen hdj ??

Vote :   

lek3ct    posted on 30-12-2009 13:23
Heb je is deze topic gelezen?? Die hebben allemaal het zelfde probleem als jouw! Winking my eye
////www.djresource.eu/Forum/topic/14890/highlight/OUDERS%20GELOVEN%20NIET/
ThirTeen    posted on 30-12-2009 13:24
JJenzz, moest je nu die bruiloften erbij gaan nemen dan zouden je ouders wel gewend worden aan het feit dat je een echte dj bent. Ik denk dat ze dan sneller geneigd zullen zijn je toe te laten iets te kopen.

Ook het feit dat je dan een beetje verdient met je drive-in is al een leuk extraatje, zo pomp je geen extern geld in je dj gebeuren en kan je hetgeen je verdient met te draaien er ook terug instoppen.

Music makes my day.
Winston    posted on 30-12-2009 13:41
Ik zou het aannemen hoor, 60,70,80,90 heeft ook goede muziek gehad als je erin verdiept. En z.a. ThirTeen zei, wordt je serieuzer genomen door je ouders.

Je hoeft niet speciaal een HDJ-1000 te hebben, maar je moet ze proberen uit teleggen dat een DJ koptelefoon geen gewone koptelefoon is, maar aan speciale eisen moet voldoen om goed te kunnen voorbeluisteren en beatmatchen en de tonen afstellen met de equalizer.

Ga minimaal voor 80 euro hp bv. Stanton DJ PRO 2000.

De 25 euro hp moet je absoluuut resoluut afwijzen.
Tic Toc
Mathiz    posted on 30-12-2009 13:58
trouwens als je hier en daar review leest is een hdj-1000 echt niet DE hoofdtelefoon hoor,prijs/geluid gezien is hij slechter dan andere!
Ik denk dat je ouders langst een kant wel gelijk hebben,het is nog altijd het mannetje dat het moet doen, van die hoofdtelefoon ga jij misschien een beetje beter draaien maar in principe gaat dat met elke hoofdtelefoon! Kijk een keer naar technics of sony hedaphones!
tek-zotic    posted on 30-12-2009 14:10
ik zou naar een stanton Dj pro2000 gaan dan
nils7    posted on 30-12-2009 14:13
Poster: ThirTeen
JJenzz, moest je nu die bruiloften erbij gaan nemen dan zouden je ouders wel gewend worden aan het feit dat je een echte dj bent. Ik denk dat ze dan sneller geneigd zullen zijn je toe te laten iets te kopen.

Ook het feit dat je dan een beetje verdient met je drive-in is al een leuk extraatje, zo pomp je geen extern geld in je dj gebeuren en kan je hetgeen je verdient met te draaien er ook terug instoppen.

Ik zou me ook breder op zetten inderdaad!
De kans dat je ergens kan draaien (drive in, kroegje etcetera) is veel groter!
En de kans om direct je ding te doen komt dan wel aangezien je nu geen ervaring of althans vrij weinig hebt voor het publiek en je ding doen komt pas als je ervaring hebt!
Thuis draaien is heel anders dan een uurtje of 2 tot 4 voor publiek Winking my eye!
Thuis mag het namelijk, en dan MOET het!
DAW    posted on 30-12-2009 14:42
Heb nog een HDJ 1000 in de aanbieding. Aangekocht in April voor 125 euro. Paar keer gebruikt thuis. Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
Boyd    posted on 30-12-2009 15:02
Ik wil je niet bangmaken, maar met draaien op bruiloften moet je oppassen dat het niet gigantisch in de soep loopt. Is voor veel mensen de? 'mooiste' dag. Maar als je genoeg muziek verzameld hebt, weet wat je moet doen, weet wat je wel en niet moet draaien en je de mensen kunt vermaken is dat niet zo'n probleem.

De een z'n hobby is vissen, en koopt voor een hondertje of 4 spullen daarvoor. De andere doet paardrijden, en koopt een paard. En de ander die draait graag plaatjes, maar dan word er verwacht dat het ineens niet zo veel geld meer kost.

Een HDJ1000 is helemaal niet nodig, en er zijn goedkopere headphones die beter presteren. Stanton 2000 is een goede, net als die van Technics. Ik heb hier een reloop rp3500, die ik aan de kant gelegd hebt voor een simpele numark headphone van ?20. Vind ik voor thuis fijner, want hij is lichter. De prijs doet er niet toe, als je maar plezier hebt toch?
Ziax    posted on 30-12-2009 15:10
Ik snap niet goed waarom niemand sehnnheiser vermeldt.. Dit is een top merk die zijn beste dj headphone al aanbiedt aan 125?. Terwijl je met de HD 205 ook al met gemak een setje kunt neerzetten voor de luttele prijs op dit moment van een euro of 40.. (prijs zegt niet altijd alles: ze hebben nu gewoon een betere in hun gamma, waardoor deze gehalveerd is in prijs. Ikzelf heb die nog 80? betaald en draai er nog altijd mee Happy, laughing)

en let idd op met huwelijksfeesten Winking my eye
Seca    posted on 30-12-2009 15:34
Ik wou net hetzelfde zeggen.

Ik raad je de Sennheiser HD 205 aan, weinig geld voor een goede headphone.
Kost 30-50?!

Prijs zegt idd niet alles, zoals de HDJ in het begin 200? kostte, iedereen kocht de HP omdat ze hem goed vonden, en nu vinden de meesten de HDJ 1000 slecht Cool

Ik vind ook dat je ouders een beetje gelijk hebben, als beginner koop je niet zomaar ineens een HDJ 1000 zou ik zo denken, hoelang draai je eigenlijk al?

Mijn ouders steunen me ook niet: "Zet da lawaai is af" .Ook financieel niet.
Maarja, of dat me nu iets uit maakt..? Cool
User edit by Seca on 30-12-2009 @ 15:37:32 (99%)
swen    posted on 30-12-2009 15:49
ik zou de behringer hpx 2000 dj hooft telefoon met verzend kosten zo'n 29,00 euro heel goed inklap baar en draaibaar ik heb hem gekocht op bax-shop
ArCee    posted on 30-12-2009 15:52
Gasten, ga nou niet meteen een opsomming geven van je eiegen favoriete merk, dat bedoeld die jongen niet en is helemaal de bedoeling van deze topic niet, ffffffff. Er word weer 1 klein dingetje uit een topic gehaald om over door te bomen, zo moe van hier. Klapt hier van de merken freaks volgens mij?? Het gaat veel meer om de achterliggende reden over het waarom niet als om die koptelefoon zelf of word dat te moeilijk voor bepaalde mensen??
Lomme_    posted on 30-12-2009 15:55
Als je voor -100? iets degelijks wilt, zeker voor de Stanton DJ PRO 2000 gaan, die heb je al vanaf ?70. Winking my eye
Winston    posted on 30-12-2009 15:58
Eigenlijk is de topic titel niet helemaal goed.

Je ouders steunen je wel, alleen zijn er meningsverschillen over het budget voor de hp en de gigs waarvoor ze zorgen maar die je niet wil.
Tic Toc
main    posted on 30-12-2009 16:00
ik zeg: alle gigs doen die je aangeboden worden.
hierdoor ben je ook meteen een stuk proffesioneler en je ouder zullen hierdoor begrijpen dat je je hobby serieus neemt.
waardoor je waarschijnlijk meer tijd/geld in het dj gebeuren mag steken.
JJenzz    posted on 30-12-2009 17:25
Maar ik draai bijvoorbeeld andere muziek niet zo graag als house / techno.
Ik bedoel ik vindt het ook niet fijn om deze muziek te draaien. Moet ik dat dan toch doen zodat mijn ouders dat fijn vinden? Je mag toch draaien wat je fijn vindt?
Zie je sidney samson bv. op een bruiloft 80's draaien?
dacuba    posted on 30-12-2009 17:25
Poster: ThirTeen

Echt niet, als je het niet graag draait doe je het gewoon niet. Niets zo irritant als tegen je goesting (en vaak onderbetaald vanwege de leeftijd/ervaring) plaatjes te gaan draaien die je verafschuwd. Ik spreek uit ervaring.
JJenzz    posted on 30-12-2009 17:27
@ dacuba; dat bedoel ik dus Winking my eye
BunX    posted on 30-12-2009 17:40
Draai waar en wanneer je het 100% wil , niets zo vervelend om muziek te draaien die je zelf niet kent of leuk vind.
Dolivieira    posted on 30-12-2009 17:48
Poster: JJenzz
Maar ik draai bijvoorbeeld andere muziek niet zo graag als house / techno.
Ik bedoel ik vindt het ook niet fijn om deze muziek te draaien. Moet ik dat dan toch doen zodat mijn ouders dat fijn vinden? Je mag toch draaien wat je fijn vindt?
Zie je sidney samson bv. op een bruiloft 80's draaien?

Dus jij voelt je al gelijk een Sidney Samson. Denk jij dat?toen Sidney begon met draaien alleen maar house draaide, nou?nee. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
JJenzz    posted on 30-12-2009 17:54
@ olivieira: man, ik heb dat toch niet gezegd. ik zei BV (BIJVOORBEELD). En nu we toch over samson bezig zijn denk ik echt niet dat ie iets anders draaide als house hoor...
LilQuint    posted on 30-12-2009 18:06
@JJenz. Sidney heeft wel ook nog andere muziek gedraait.Bijv. Rockid hij is begonnen met hip hop. En zit nu in het house wereldje.
Ik begon eerst met hardcore. toen hardstyle . toen trance . en nu house & beetje hip hop.

LilQuint    posted on 30-12-2009 18:06
-
User edit by LilQuint on 30-12-2009 @ 18:21:31 (100%)
main    posted on 30-12-2009 18:17
Poster: JJenzz
@ olivieira: man, ik heb dat toch niet gezegd. ik zei BV (BIJVOORBEELD). En nu we toch over samson bezig zijn denk ik echt niet dat ie iets anders draaide als house hoor...

ehm tja..
een beginnend dj die later groot wil worden (zoals sidney o.i.d.) draait op alle feesten en in alle genres zodat hij bekend word + veel gig's krijgt. (wat ook weer zorgt voor meer geld voor nieuwe gear)
LilQuint    posted on 30-12-2009 18:21
Poster: main

ehm tja..
een beginnend dj die later groot wil worden (zoals sidney o.i.d.) draait op alle feesten en in alle genres zodat hij bekend word + veel gig's krijgt. (wat ook weer zorgt voor meer geld voor nieuwe gear)

Klopt!

159 Users online: 65 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 48.814
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.106