cdj 1000mk2 printplaat probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 29-12-2009 04:09
ik ben een lijst aan het maken voor een lokatie wat er allemaal moet gebeuren kwa onderhoud en problemen die er nu zijn..
(dit doe ik regelmatig omdat ik technisch meer dingen in de gaten heb dan de eigenaar.. en hij wil alles gewoon goed hebben)

is een redelijk grote lokatie hier in de buurt waar ik kind aan huis ben..
nu ben ik die lijst aan het maken en daarop staat ook dat 1 cdj 1000mk2 overspringt naar het volgende nummer als er een paar keer op de cue word gedrukt..

is dit een software fout (dus moeten nieuwe komen) of is dit gewoon stuk in de printplaat?
(cue knoppen en play knoppen zijn ook dol)..

iemand hier al eens ervaring mee gehad?Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world

What do you think about cdj 1000mk2 printplaat probleem ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 29-12-2009 08:48
Dat komt meestal voor als de Microswitches helemaal op zijn. Maar kan in het ergste geval een printplaatbreukje zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 29-12-2009 12:22
als de cue knoppen lam zijn, dan is dat niet goed, maar als ook de play knop kapot is, dan is er echt flink gebasht op dat dingCool?ik zou em eens ff openschroeven om zoals dolivieira al zei te kijken of de printplaat nog heel is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tomazos    posted on 29-12-2009 13:44
oke,
ging er alleen om of het een software fout was, of gewoon een printplaat ding..

ja die dingen zijn goed mishandeld, dat voelde ik 3 jaar terug al.
Dolivieira    posted on 29-12-2009 15:34
Ik blijf er bij dat het niet nodig is om die dingen zo te mishandelen. ?
Dubbel_Fristie    posted on 29-12-2009 15:47
Ik heb dat ook heel soms op mijn mk1's, al zijn die totaal niet mishandeld...
Let me know of het vervangen van de micro-switch helpte dan ga ik dat ook maar is doen!
Dolivieira    posted on 29-12-2009 15:53
Zijn veel topics over die Microswitches. Even de search knop gebruiken
Xtremer    posted on 29-12-2009 17:18
Een lamme microswitch herken je aan het feit dat hij niet meer naar beneden gaat of klikt als je hem indrukt. Het lijkt me in dit geval onlogisch dat die MK2 hier last van heeft. Iedere knop heeft z'n eigen plek op de printplaat, dan zou je inderdaad eerder denken aan defect in de printplaat. Ga eens vragen bij een Pioneer DJ dealer wat het probleem zou kunnen zijn en of ze het herkennen. Anders zou ik het antwoord van Lead even afwachten.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 29-12-2009 @ 17:19:04 (1%)
Estacy    posted on 29-12-2009 17:30
de track search knopjes zitten op hetzelfde stukje printplaat als die cue knop, als de printplaat gebroken is, kunnen de search knopjes maf gaan doen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 29-12-2009 18:10
Ik weet het wel zeker. Heb er zelf een ter reparatie gehad die dat had.
rfljmh    posted on 29-12-2009 21:04
niet te veel tijd aan besteden, plaat + switches vervangen, had zo te horen al 3 jaar geleden gemoeten.

(Blijft toch doodzonde en in mijn ogen?frusterend?dat er op gebashed wordt....)
DJ and VJ
Tomazos    posted on 30-12-2009 01:19
vind ik ook zonde..
zijn niet mijn spelers..
maar een lokatie waar ik kind aan huis ben..

ze hebben vandaag de hele zaak open gebroken, om doorgangen beter te maken..naar andere zalen
daar waren klachten over en passen ze ook aan.. is een discotheek waar gewoon alles goed moet zijn..

mijn 'was lijst' hangt nu aan het prikbord, en heb al 2 dingen af kunnen vinken die nu gedaan zijn.. morgen verder.. met oud en nieuw moet alles af zijn.
(a4'tje vol) deze eigenaar wil gewoon blijven vernieuwen..

vorig jaar was het een aardig kaal hok..

nu hangen er grote echte groonluchters.. zijn er 2 zalen compleet verbouwd. het is heel sfeervol, het geluid is vernieuwd,
en zijn er 12 movingheads en martin lightjockey+showtec master tafel bij gekomen..
en is er een nieuwe zaal bij gekomen die ik zelf helemaal met designers heb mogen verbouwen (gewoon met een flink budget)

is een discotheek die multifunctioneel is.. overdag dienen paar zalen als restaurant en pizzaria.. en bruiloftjes enzo, savonds in het weekend gaat alles open en is het een uitgaans centrum Happy, laughing
is 7 dagen in de week druk daar.

heb vandaag de cdj 800mk2 updates gegeven en 2 movingheads gerepareerd.. morgen wil ik het geluid optimaal afstellen en de printplaat van de cd spelers laten vervangen Happy, laughing
User edit by Tomazos on 30-12-2009 @ 01:20:55 (25%)
Tekhead    posted on 30-12-2009 01:24
amai, fijn toch, zo bij het project betrokken worden, je mening gewaardeerd zien worden is geeft een zeer goed gevoel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tomazos    posted on 30-12-2009 01:37
inderdaadHappy, laughing
heb 1 zaal zelf heel chique gebouwd met witte gordijnen enzo en mooi behang (witte gordijnen kunnen ook weg), kleine kroonluchters met een nette dj booth en alles netjes.. moet wel multifunctioneel blijven..

10 krachtige scans aan het plafond bevestigd.. in kleur zodat ze niet enorm opvallen. en een heel zoot verborgen geluid erin.. dat is de kleinste zaal.. past 250 man in ongeveer.. de mogelijkheden waren beperkt.. aangezien het plafond maar 2.5 meter hoog is.. maximaal..konden dus geen movingheads in omdat het dan te laag word.. en mensen eraan gaan zitten.. en word er door de hoogte snel warm.. dus vanwege de hoogte en warmte probleem daarom gekozen voor scansHappy, laughing en geen Parren en shit.. de rest allemaal ledHappy, laughing

heb ook vandaag voor deze zaal 20 Ledtubes op het lijstje gezet.. die wil ik in een motief aan het plafond bevestigen of langs de randen.. mag heel veel doen met dat zaaltje zolang het maar multifunktioneel blijft (dus geen rare dingen met Traanplaat enzo)

heb ik samen met een dj collega zo mogen bouwen. (nieuwe stroomkabels trekken en nieuwe dmx lijnen is rot werk als hele plafond open moet.. en alles netjes moet wezen)

was eerst een skihut cafe.. en dat was echt dood gebloed.. nu is die ruimte een mooie chique kleine club geworden. en komen mensen speciaal voor die ruimte terug.. ook met bruilofjes enzo.. omdat mensen de witte gordijnen mooi vinden met led spotjes erachter (witte gordijnen moeten uiteraard weg op zaterdag avonden)

maargoed,
om 11u sochtends naar doktor, en daarna daar weer aan de slag.. de grote zaal moet af, en dan verder in mijn zaaltjeHappy, laughing
User edit by Tomazos on 30-12-2009 @ 01:45:27 (74%)
Boyd    posted on 30-12-2009 16:07
@ Tomazos, klinkt goed! Heb je toevallig niet een paar foto's?

Ik vergeet helemaal dat we het hier over een kapotte cdj hadden, maar zo te horen gaat dat wel opgelost worden. Sommige idioten kunnen gewoon niet zuinig omgaan met andermans spullen.

This is an old Topic

No new postings for 5.733 days.
 Post CommentThat would be 191.1 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 96 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 5.817
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.699.208