Oude CDS / Platen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 28-12-2009 17:34
Ik had een paar vragen over de "oudheid" van cd's / platen en wou weten wat andere dj's doen met hun oude cd's.

Dus, Draai jij nog met cd's die je 3 jaar terug hebt gekocht? Ik heb vette liedjes die ik mooi vind maar die zijn bv. van 2006 en dat houdt mij op om ze te draaien, want ik ben dan altijd bang dat het publiek gaat zeggen van "wat draait ie oude nummers zeg".

De bekende dj's hebben altijd dikke nummers van heden maar ik hoor ze nooit een nummer van een paar jaar geleden draaien. Ik vind het raar, misschien licht het aan mij?Cool

What do you think about Oude CDS / Platen ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 28-12-2009 17:43
Na das onzin wat jij zegt. Er zijn bekende DJ die nog steeds wel eens een oude plaat er tussen plakken. Zeker als je allround draait draai je geregeld oude nummers soms wel van 30 a 40 jaar terug. Ik bewaar alles wat ik goed vind en wat bruikbaar is. Ik draai voornamelijk House(In de breedste zin)?en af en toe Urban. Maar draai ook op 70`s,80`s en 90`s feesten en Dance Classics, ook doe ik House Classics feesten. Namen?zeggen het al, dus gewoon alles bewaren wat enigzins draaibaar blijft. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 28-12-2009 @ 18:39:21 (1%)
ccc    posted on 28-12-2009 17:48
Poster: JJenzz
want ik ben dan altijd bang dat het publiek gaat zeggen van "wat draait ie oude nummers zeg".

Ik vind het juist vet als ik vette nummers van een paar jaar terug hoor.
LilQuint    posted on 28-12-2009 17:59
Soms is het ook wel vet om bijv. RUN DMC er tussen te gooien!

Of MC Hammer Cool?"U Cant Toutch This!"
LilQuint    posted on 28-12-2009 17:59
Dubbelpost.
User edit by LilQuint on 28-12-2009 @ 17:59:50 (93%)
ArTy    posted on 28-12-2009 18:17
Je moet het goed afwisselen, ik draai regelatig nog een plaat van een paar jaar oud, dit werkt vaak heel erg goed bij het publiek. Je moet maar eens een super hitje van een paar jaar terug draaien. Vaak gaat het publiek dan juist los omdat ze die plaat lang niet meer gehoord hebben.

Nu zeg ik niet dat je 3 oude nummers achter elkaar moet draaien maar af en toe een goude oude is juist wel leuk.

(draai all-round)
JollyJunkie    posted on 28-12-2009 18:21
Als je al een beetje gevorderd bent en je draait vooral tracks die je zelf mooi vind en je probeert zo oncommercieel mogelijk te draaien, dan maakt het niet zo veel uit of een track oud is of niet.
Het publiek hoort toch geen verschil tussen een oude onbekende track, of een nieuwe onbekende track aangezien ze het toch niet kennen.
Snoey    posted on 28-12-2009 18:43
Soms begin ik met Danceclassics a la Jackson 5 en The Stones, en dan een paar platen later 'I Got A Feeling' en dan weer later de Venga Boys.?

En wanneer ik op het einde van de avond vaak naar mijn manier van house draaien ga, mix ik ook wel eens de originele versie van Sweat Dreams erin (dit heb ik wel vet afgekeken van andere dj's).?

En als ik die salsa, bachacha, merengue en reggaeton draai, gooi ik er soms gewoon T Spoon er in. Gewoon spelen met je publiek, ik draai veel oude muziek, maar het tempo en de afwisseling moeten wel goed zijn.?

Afgelopen zaterdag stond ik een latin georrienteerd tentje, waar ik gegevemoment Marvin Gaye en Bob Marley draaide, de hele sfeer werd heel intiem en gezellig, terwijl de muziek heel sloom is. En dan draai je daarna 50cent en Lil Wayne en het gaat weer los, waarna je daarna weer wat anders draait.

En ja sommige cd's heb ik al 3 jaar, die ik elke avond nog steeds gebruik Happy, laughing?

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 28-12-2009 @ 18:43:43 (9%)
tek-zotic    posted on 28-12-2009 18:54
als je de vergeten platen ertussen ramt geeft het publiek dikwijls een erg goede reactie Winking my eye
Saskia    posted on 28-12-2009 20:07
Ligt aan de sfeer en het thema van de avond. Kan allebei zoals hierboven al vermeld wordt. Draai vaker oudere hits.
Dolivieira    posted on 28-12-2009 20:28
Ik ben momenteel nog lekker oude shit op mijn labtop aan het uitzoeken. Lekker klinkt dat. heb trouwens 1 Jan een classics avond. Heb daar speciaal voor Traktor Scratch Duo met Audio 4 voor aangeschaft. Scheeldt weer een hoop geschouw. en ken hem ook voor house en urban gebruiken natuurlijk.??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-12-2009 @ 18:11:55 (100%)
Stagiar    posted on 14-01-2010 18:37
Ik ben naar aanleiding van reacties van mensen begonnen met het opzetten van een show met voornamelijk 90'/00's muziek (ja, leven nu weer in de 10's he Winking my eye ) afgewisseld met muziek van nu (zeg maar het tegenovergestelde wat de huidge allround DJ's doen).
Heb nu 2 tryouts gehad en die zijn he-le-maal op kop gegaan. Zaterdag is de eerste keer dat ik het voor het 'echie' ?ga presenteren op een feest. (sta zelfs na kraak & smaak!)
Wat ik hiermee wil zeggen is; muziek is tijdloos, uiteindelijk wil je als DJ maar een ding.?
Muziek draaien waarvan jij vindt dat je publiek het m?et horen!
DJKIWI    posted on 14-01-2010 19:13
@Stagair....? HELEMAAL MEE EENS!

This is an old Topic

No new postings for 5.717 days.
 Post CommentThat would be 190.6 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

237 Users online: 102 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 171.370
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.285