Reloop Digital Jockey 1 Interface Review
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 28-12-2009 17:29
Ik heb deze nu 2 weken binnen, ik hoop lang genoeg om een aardige review hiervan te kunnen maken;

De doos;

Daarin zult gij vinden; De Reloop Digital Jockey zelf(In een wit doek gewikkeld)
2 tulpsnoeren die net te kort zijn
Een short manual ( die ook echt heel kort is, helaas alleen in het engels en duits maar geen Nederlands.... )
Een cd met Traktor LE, Reloop Attack en een paar ASIO drivers die je echt moet installeren wil je 'm werkend krijgen
De usb kabel voor in je pc/laptop
De voedingskabel
En.... Een reclamekaartje voor Reloop Spin 2.

Het installeren van de Reloop en de software

Van het bijgeleverde cdtje heb ik ( ik raad je tevens aan hetzelfde te doen ) alleen de drivers ge?nstalleerd en het vervolgens weggemikt, aangezien ik mijn computer niet wilde vervuilen met Attack en LE. Als je de drivers hebt ge?nstalleerd kan je beginnen de Reloop aan te sluiten. Kabeltje inpluggen en je computer doet het verdere werk. Als je naar het Reloop Forum gaat kan je daar je product registreren en nieuwe firmware en midimappings downloaden. Er staat ook duidelijk aangegeven hoe je de firmware moet vernieuwen. Als je Traktor ( in mijn geval Scratch Pro ) opent ga je naar je instellingen en kan je 'm selecteren in de lijst ( als het goed is, anders nog een keer de drivers installeren! ). Er zit een standaard mapping op, maar ik raad je aan een nieuwe(re) te downloaden vanaf het Reloop Forum en daar zelf wat mee te gaan klooien.

Wat er allemaal op zit aan uit-en-ingangen?

Microfoonpoort
Monitor(Headphone)poort
De ingang voor de USB kabel
De ingang voor de voeding
Master Output
Line Input

Voelt ie goedkoop aan of is ie te lelijk voor woorden?

Nee, de controller zelf voelt erg robuust aan en geeft je het idee dat ie niet zomaar in je handen uitmekaar stort. De pitchfaders gaan lekker zwaar dus dat is voor mij zowiezo een extra pluspunt. Wat jammer is is dat de volume faders en de crossfader wel weer heel cheap ass aanvoelen. Crossfader gaat ook net IETS te soepel, een tikje en hij ligt aan de andere kant van je booth. De knoppen voelen zowel niet heel robuust als niet cheap ass aan, maar werken tenminste wel naar behoren. De endless turning dingen ( die voor de effecten bedoeld zijn ) voel wel weer erg cheap aan. Gainrotary's gaan wel weer lekker zwaar en voelen stevig. De EQ rotary's voelen cheap en je drukt ze net iets te makkelijk in waardoor ze gekilld worden ( het geluid, niet de knoppen Tongue ), maar zijn verder ok. Over de joggwheels kan ik geen slecht woord zeggen, die voelen heerlijk aan, zijn lekker groot en draaien precies lang genoeg, hebben een robuuste uitstraling en voelen ook stevig.

Plus en minpuntjes

+De uitstraling
+De joggwheels
+Pitchfaders
+Veel(73 =D) knoppen om in te delen
+Ingangen
+Goede geluidskaart
+Knoppen zitten op de juiste afstand van elkaar af
+Track zoek dinges in het midden bovenaan

-Crossfader
-Volume faders
-Effect rotarys ( ze voelen echt te goedkoop )
-Software die erbij geleverd word ( je moet echt heel veel zelf downloaden en als je slecht bent met computers zoals mijn moeder kom je er nevernooit uit
-Waar-De-Loze handleiding! Het is een hele korte short manual waar je als je 'm hebt gelezen in het Duits of Engels nog niks wijzer bent geworden.
-Oude versie van Traktor LE.

Dit is mijn eerste review geweest, ik hoop dat ie een beetje duidelijk is geworden. Af en toe zal ik 'm nog ietsje updaten =]

RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Reloop Digital Jockey 1 Interface Review ??

Vote :   

Estacy    posted on 28-12-2009 18:01
nette review, alleen hoe voelen die jogs aan? als je ze een flinke zwieperd geeft, hoe lang draaien ze door? en een plaatje is ook handig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-FLoriZ-    posted on 28-12-2009 18:09
Poster: Estacy
nette review, alleen hoe voelen die jogs aan? als je ze een flinke zwieperd geeft, hoe lang draaien ze door? en een plaatje is ook handig.
  Plaatje gooi ik er zo wel bij, als je de jog een harde draai geeft draait ie *probeert uit* ong. 2-3 seconden rond.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
BennoRevelli    posted on 18-01-2010 17:27
Het is zeker een mooi apparaatje voor erbij, maar ik kon toch echt niet aan die kleine size wennen
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

This is an old Topic

No new postings for 5.593 days.
 Post CommentThat would be 186.4 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 23 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 27.624
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.576