Hoe een mix video opnemen en recorden (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Winston    posted on 27-12-2009 15:37
Dit topic heb ik toegevoegd n.a.v. een vragen van o.a. qntr01, Saskia, Sher en Esmee in LL, omdat steeds meer members mix video's willen maken van hun DJ skills.

Nu is het moeilijk om vooral goed geluid te krijgen van je mix in de video. Ik heb het natuurlijk niet over een professionele TV/film studio situatie, maar gewoon een film met huis/tuin/keuken apparatuur.

En nu is er dus een plek waar informatie te vinden is wat de beste methoden zijn om dit te doen. En natuurlijk ook om vragen over dit onderwerp te kunnen stellen.

Als je iemand bent die eerder mix video's heeft opgenomen, vertel dan hoe je dat hebt gedaan (video cam, web cam, of digi foto cam, en welke software).

Om de voorgaande vragen/discussie de startpost te lang maken (ingeval van meerdere pages) heb ik dat verplaatst naar een aparte post (de vierde op pag 1).
Tic Toc
User edit by Winston on 27-12-2009 @ 22:54:32 (100%)

What do you think about Hoe een mix video opnemen en recorden ??

Vote :   

Bouncy    posted on 28-12-2009 09:55
De reden waarom ik 48khz roep, is gewoon omdat het de norm is, ik wil netjes werken (converten moet je niet doen als t niet nodig is) dus ik hou me van het begin af aan aan de norm.
Xtremer    posted on 28-12-2009 10:49
Ik neem altijd mijn video's op met mijn Canon digitale camera, niets bijzonders aan dat ding en kan in HQ kwaliteit filmen voor YouTube. Audio en video neem ik apart van elkaar op (wel tegelijkertijd opnemen, anders valt het een beetje op bij een correctie terwijl je dat bij de audio niet hoort). Als je klaar bent met de opname van je audio en video is het belangrijk om eerst die 2 delen aan elkaar te plakken voordat je video en audio effecten toe gaat passen. Even voor de duidelijkheid: je audio kun je net zo opnemen als dat je gewend bent bij een normale mixtape.

Dat plakken deed ik voorheen met Windows Movie Maker (je originele audio verwijderen en de nieuwe op dezelfde plaats zetten). Wat mij vooral opviel is dat je met WMM wel eens wat verschil kunt krijgen tussen je audio en je beelden qua timing. Sinds kort werk ik met Premiere Pro CS4 (CS3 kan ook natuurlijk) en daar heb ik dat niet meer. Het principe van WMM en Premiere is hetzelfde, alleen heb je meer mogelijkheden qua effecting.

Mocht je je audio en video nu klaar hebben dan kun je gaan effecten. Ik raad je aan, zeker met Premiere om niet teveel poespas eraan toe te voegen i.v.m. renderen en opslaan. Wat ik zelf wel eens doe is met After Effects een mooie intro eraan toe voegen. Houd namelijk in je achterhoofd dat de inhoud van je video het belangrijkste is en niet de leuke effectenCool.

Ik kan mezelf geen makkelijkere manier bedenken dan deze (tenzij je een camera hebt met Mic input).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Estacy    posted on 28-12-2009 10:53
het probleem wat ik heb, is dat ik wil opnemen met mn Ubuntu laptop. audacity werkt, maar ik krijg mn webcam maar niet goed werkend. als ik Cheese gebruik, dan herkent ie wel een webcam, maar dan gaat alles echt enorm traag (beeld lagt) terwijl dat op een windows PC helemaal niet is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dyno    posted on 28-12-2009 11:36
Ook ik neem beeld & geluid van mijn mixvideos apart van elkaar op.
Video met mijn JVC digitale DVcam die via firewire aan de pc hangt.
Audio met Sound Forge van Sony.
Daarna met Premiere samenvoegen, wat text en fx erover en klaar is Dyno!

Eigenlijk is het in principe met alle programma's en camera's hetzelfde.
Maakt niet veel uit wat je gebruikt.

Wel is het slimmer om een DVcam met firewire te gebruiken dan een webcam (hoewel de nieuwe generatie webcams steeds beter worden). Een DVcam is (meestal) beter beeldkwaliteit.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

48 Users online: 15 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 16.728
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.019.179