Poster: Esmee
nja dan loopt het beeld maar niet zo gelijk met t geluid... t is niet anders...
Poster: Saskia
Heb je het met een camera opgenomen en via je pc of wat bedoel je met het loopt niet gelijk :P?
Poster: Bouncy
Audio en beeld wil nog wel eens van elkaar weglopen, heeft te maken met het hebben van een slechte wordclock, beeld loopt dan via een andere clock dan de audio, daardoor is voor audio 1seconde voor beeld misschien wel 1,1.. K leg het nog wel eens uit!
Poster: qntr0l
Kun je mij uitleggen hoe je met je Macbook die video's opneemt. Neem je dan ook je Audio rechtstreeks uit je mixer op? Uitleg please!
Ik neem het op met photobooth, eventjes bij je systeeminstellingen selecteren dat je je LINE IN wil gebruiken i.p.v e MIC IN. Daarna laad ik het in in iMovie om de boel te spiegellen (photobooth neemt namelijk in spiegelbeeld op).
Let bij het opnemen dat je echt -6 of -3 dB je macbook in stuurt en dat de line in op z'n zachtst staat!
Poster: Bootstrap
Ik neem direct met iMovie op
Poster: sher
Waarvoor is dit..?
Ik neem ook altijd op in Imovie..
Maar selecteer gewoon line-in heb nooit wat veranderd aan geluid ofzo..
Waar kan ik dit doen -6 of -3 dB..?
Geen idee waar het voor is en wat het in houd..
?dat -6 of -3 db doe je met je gains op je mixer, dat zorgt ervoor dat het geluid niet overstuurd ofzo, en dat line in veranderen doe je op je pc maar daar heb ik eigenlijk ook nooit wat mee gedaan, vaak staat dit al goed maar dat is zegmaar de gain van je line in en die moet vrij laagstaan anders heb je alsnog verkracht geluid.
Je gains, je hebt V.U meters op je mixer waar je kan zien hoe hard je uitstuurt, deze is genummerd -6,-3, 0, +3 +6 (ongeveer)
Omdat je bij het digitaal opnemen als direct een overstuurd signaal hebt als je iets boven de 0 komt, dus kun je beter op -3 of -6 ingainen.
Windows gebruikers, waar nemen jullie filmpjes mee op met webcam + line in geluid? de software die ik bij mn cam heb gehad is van mn pc verwijderd + zat toch geen line in geluid bij. Het programma wat ik nu heb neemt zo scheef op, dat het geluid en beeld echt 5 seconde van elkaar verwijderd is ofzo...
Met Audacity kun je heel makkelijk line in input opnemenMoet je daarna even een programma hebben waarmee je het geluid onder het filmpje kan plakken. Ik gebruik zelf iMovie van Apple daarvoor, maar daar heb je niks aan.
Poster: Xtremer
Heb je geen digitale camera met video functie? Ik gebruik mijn digitale camera ook voor m'n mixvideo's. Het geluid neem ik op via de line-in op mijn geluidskaart met Cool Edit Pro 2.1. Voorheen plakte ik het beeld en het geluid onder elkaar met Windows Movie Maker, maar gebruik nu Adobe Premiere en After Effects CS4.
oeh das een hele slimme!
maar kan ik dan zegmaar het geluid van mn camera eraf halen? want die neemt
ook standaard geluid op en dat is niet zo denderend zegmaar...
Ik ga dat dan inderdaad doen met Windows Movie maker... Pinacle staat
alleen op mn pa's pc en vind ik te veel werk om te gebruiken voor iets simpels :P
Poster: Xtremer
Dat kan zeker! Geluid kun je in Windows Movie Maker eraf halen en nieuwe eronder zetten, een stuk makkelijker, zo klaar!
Poster: ceesietopc
edit1: goed dat je het hebt over de geluidskwaliteit. 24bit 48kHz gaat natuurlijk ook op voor mijn bovenstaande verhaaltje.
precies.... waarvoor waren updates ookalweer? om t beter te maken toch... juist
Poster: ceesietopc
Daarnaast snap ik je punt over die andere frequenties niet helemaal. 24bit 48kHz is betere kwaliteit (meer samples met meer gegevens) dan 16 bit 44.1kHz.
Euhhhh... Als ik zeg dat mensen geen gelijk hebben word ik afgezeken, dus ik heb maar te vinden dat je gelijk hebt!
Heb je overigens NIET! Het is dat ik nu op mn iPhone werk, anders had ik het wel laten horen dat het wel degelijk uitmaakt!
Waar slaat het nou op om zo te reageren Bouncy? ceesietopc geeft een, voor mij, heel geloofwaardige verklaring en jij roept alleen maar dat we je maar moeten geloven omdat je gelijk hebt?Naar mijn weten loopt een track met een andere samplerate nooit langzamer of sneller dan het origineel. Als je zeker weet dat het wel zo is, onderbouw het dan even