Wat te doen tegen oplichterij (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Seca    posted on 25-12-2009 10:01
Hey Djr-leden,

2 weken geleden heb ik met "hardshort" ( een member hier van DJR )?afgesproken dat ik zijn mengpaneel ging kopen.
Ik heb?de betaling 2 weken geleden overgeschreven op zijn bankrekeningnummer?en hij zei dat hij het zou opsturen en de tracking nummer zou doorzenden per mail. Een week later vroeg ik het trackingnummer en?zijn verklaring was: " mijn moeder heeft het in de vuilbak gegooit". Sinsdien heb ik er geen contact meer mee kunnen krijgen.?Nu heb ik nog steeds niets ontvangen dus heb ik enkele dagen geleden contact opgenomen met het bedrijf waarmee hij het mengpaneel verzond ( DHL ). Hij had het mengpaneel 11/12 verzonden en dus heb ik aan DHL gevraagd of zij de verzending konden terugvinden in de database. Ik krijg enkele mails en telefoon met de melding dat er 10/12, 11/12 en 12/12 niets is verzonden vanaf zijn adres.

Volgens mij gaat het hier dus over oplichterij, wat zou ik hier tegenkunnen doen?
Zelf dacht ik eraan om deze persoon aan te geven bij de politie.
User edit by Seca on 25-12-2009 @ 10:04:27 (25%)

What do you think about Wat te doen tegen oplichterij ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 27-12-2009 02:13
Poster: main
@ prozei: heb dat even bekeken.
pagina 36 geloof ik van de ll29 heeft ie dat gepost.
kwamen wat idee?n voor een topic maar heeft ie verder niet opgereageerd.
wil die daarmee misschien informatie krijgen over hoe die t best kan oplichten? beetje raar..

Ik denk gewoon dat hij dit heeft gezegt zodat het minder verdacht leek. Ik denk eigenlijk wel voor 99,99 procent zeker te weten dat hij je opgelicht heeft. Waarom zou hij anders ineens een ander account aanmaken? Hij denkt het allemaal slim aan te pakken, maar hij bakt er niks van. Slechte smoesjes, op zijn oude DJR acc stond gewoon zijn hyves met daarbij zijn artiesten naam. Nu hij een nieuw account heeft heeft hij zijn artiesten naam genoemd. Normaal trek ik niet zo snel een oordeel maar het is nu opzich toch wel overduidelijk dat hij je heeft opgelicht?

Dit is mijn conclusie hieruit. Je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, maar voor mij is het gewoon duidelijk.

Het is trouwens niet handig om alle tips over aanpakken hier los te laten, want hij zal wel niet zo gek zijn om dit topic niet te volgen!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
VinceCortez    posted on 27-12-2009 09:25
t (kan) natuurlijk ook aan tnt of ups liggen dat t pakketje gewoon zoek is , maar dan nog vind ik t een raar verhaal dat ie zn track n trace nummer kwijt is , en hij zelf geen contact opneemt met seca of hij t pakketje al ontvangen heeft , dit zou ie wel moeten doen , zo hoort t ook.

lol en idd net wat DjvictorF zei , idd niet handig om dit globaal te bespreken op een forum.

maar goed , ik hoop voor je SECA dat t toch nog goed komt kerel !
the-melody    posted on 27-12-2009 10:07
@DJVictorF: dan is het wel een hele domme oplichter om zijn gezicht open en bloot op internet te zetten... Ik bedoel een echte oplichter gaat toch nooit zen hyves linken...?
Tekhead    posted on 27-12-2009 10:21
Poster: djdolivieira
Ja maar zonder agressie kom je er ook hoor. Seca moet wel zijn bewijsjes mee nemen. Als die dan de politie er bij haald zijn we er gelijk. Als je agressie gebruikt. Kom je alleen nog verder in de problemen. Je weet wel dat je hier geen eigen rechter mag spelen en belgie ook niet.

Maar dit probleem gaan we wel oplossen, want zo gaan we niet met mekaar om.

ik ben ook kandidaat om mee te gaan, om te praten niet om te kloppen, heb vroeger meerdere keren zoiets moeten doen.
We kunnen hem vragen om ofwel geld, ofwel mixer te bezorgen, en als hij z'n excuses dan aanbiedtg kunnen we de zaak verder laten rusten. Hij zal het dan waarschijnlijk geen 2de keer meer doen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DjVictorF    posted on 27-12-2009 11:10
Poster: the-melody
@DJVictorF: dan is het wel een hele domme oplichter om zijn gezicht open en bloot op internet te zetten... Ik bedoel een echte oplichter gaat toch nooit zen hyves linken...?

Daarom is het ook een hele domme oplichter. Maar waarom zou hij anders een heel nieuw account aanmaken op DJR? Niet de telefoon opnemen en reageren mails etc en een de slechste smoes ooit gebruiken dat zijn moeder de track en trace formulieren heeft weggegooit.. Hij is 22 dus ik denk dat hij nieteens meer thuis woont. Ik vind het gewoon het slimst als idd een paar mensen bij hem aankloppen en dan het geld of de mixer gaan vragen. Krijg je meteen het hele verhaal goed te horen en krijg je bijna wel zeker je spullen terug.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Seca    posted on 27-12-2009 11:12
Ik ga nog een paar dagen wachten, dan ga ik actie ondernemen: bellen?of naar nederland rijden waarschijnlijk.

Natuurlijk vraag ik dan wel onkostenvergoeding en de mixer of het geld.
the-melody    posted on 27-12-2009 11:14
Poster: DjVictorF

Daarom is het ook een hele domme oplichter. Maar waarom zou hij anders een heel nieuw account aanmaken op DJR? Niet de telefoon opnemen en reageren mails etc en een de slechste smoes ooit gebruiken dat zijn moeder de track en trace formulieren heeft weggegooit.. Hij is 22 dus ik denk dat hij nieteens meer thuis woont. Ik vind het gewoon het slimst als idd een paar mensen bij hem aankloppen en dan het geld of de mixer gaan vragen. Krijg je meteen het hele verhaal goed te horen en krijg je bijna wel zeker je spullen terug.
 ok je hebt een punt, ik heb ook niet het hele topic doorgelezen. In ieder geval ben ik wel nog benieuwd naar zijn versie?Cool.
@Seca: succes jonge !?
Dolivieira    posted on 27-12-2009 11:16
Seca, Als de mixer of het feld krijgt, moet je al blij zijn. Laat dan die onkosten maar zitten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Seca    posted on 27-12-2009 22:02
Iemand zin om in mijn plaats naar schiedam te rijden?
Hehe Cool

Nee, het beste is dat ik het zelf oplos natuurlijk, toch bedankt voor de steun jongens!

Naam en adres bemachtigd.
Bewijs van de betaling van het mengpaneel ook aanwezig, tevens ga ik nog mails van DHL afdrukken waarop staat dat er geen verzending is gebeurd vanaf "Hardshort" zijn adres.

Bewijzen genoeg denk ik.
User edit by Seca on 27-12-2009 @ 22:07:22 (100%)
VinceCortez    posted on 28-12-2009 00:12
ik wens je veel suc6 Seca en ik hoop voor je dat je of je geld terug krijgt of je mixer kan bemachtigen.
ik moet toegeven dat ik je weinig kans geef. (ik weet niet hoe sterk je in je schoenen staat)
maar je staat in je recht want op dit moment zijn t nog steeds jou 200 euro !
fok jezelf niet op als je bij m aan de deur staat , (probeer) t netjes af te handelen want je kent die sukkel ook niet en t laatste wat we willen is seca terug op DJR met een blauw oog en zonder 200 eur
ceesietopc    posted on 28-12-2009 00:37
succes Seca. Ik heb er al het vertrouwen in dat je het netjes afhandelt, en dat het helemaal goed komt Winking my eye
tek-zotic    posted on 28-12-2009 01:02
Poster: ccc
Beetje vaag man. Hoe lang duur een verzending naar Belgi? normaal, aangezien een verzending naar het buitenland normaal langer duurt?

Misschien zijn er wel meerderre factoren waardoor het langer duurt?

Ik heb ook langer moeten wachten op een pakketje uit het noorden ivm het weer. Schijnbaar was de betreffende bus van tnt van de weg geraakt en werd mijn pakket met 2 dagen vertraging opnieuw verzonden.

Edit: En als ik zijn hyves en berichten op DJR bekijk lijkt het mij toch wel iemand die het DJing serieus neemt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dan snel overstapt tot het oplichten. Dan valt je "carriere" toch gelijk in duigen.

vorige week een pakket gekregen uit brussum, en was 1 dag !!!!!!!! later hier in belgie bij mij thuis
Bootstrap    posted on 28-12-2009 02:36
Veel succes ermee Seca, het komt vast wel goed op deze manier.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Hardshort    posted on 28-12-2009 06:02
Hier spreekt Hardshort zelve, Ik schrik enorm van dit topic!
Ik ga straks om 8 uur direct langs het postkantoor verhaal halen, en zal daarna verslag uitbrengen en even het een en ander vertellen!
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Dolivieira    posted on 28-12-2009 08:37
Nou ik hoop dat je het opgelost krijgt met zijn 2en. Dan is dat probleem ook weer uit de wereld.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 28-12-2009 @ 08:37:19 (2%)
VinceCortez    posted on 28-12-2009 09:20
kijk ! Hardshort in tha house ! , aan zn reactie te zien komt t goed! suc6 beide !
ceesietopc    posted on 28-12-2009 09:21
Hardshort, Welcome!
Schrik niet te veel van dit topic, ik denk dat het grootste gedeelte van DJR er nog gewoon het volle vertrouwen in heeft Winking my eye
main    posted on 28-12-2009 10:05
Poster: Hardshort
Ik ga straks om 8 uur direct langs het postkantoor verhaal halen, en zal daarna verslag uitbrengen en even het een en ander vertellen!

ben zeer benieuwd
MaximDJ    posted on 28-12-2009 10:37
Ben ook zeer benieuwd wat eruit komt!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
LilQuint    posted on 28-12-2009 11:20
Hou ons op de hoogte!

Want ik ben benieuwd!!
Seca    posted on 28-12-2009 12:06

Dag hardshort,

Mijn excuses dat ik dacht dat het om oplichterij ging.
Maar je laat weken niets meer van je horen, en ik sta hier mooi.

Bedankt voor het reageren, zo komen we er wel uit!
Woudtje    posted on 28-12-2009 12:12
Poster: Seca

Dag hardshort,

Mijn excuses dat ik dacht dat het om oplichterij ging.
Maar je laat weken niets meer van je horen, en ik sta hier mooi.

Bedankt voor het reageren, zo komen we er wel uit!

Juich nou niet te snel. Je hebt je geld nog niet.

the-melody    posted on 28-12-2009 12:26
tja zoals ik dus al reeds zei...Cool
Seca    posted on 28-12-2009 12:27
Poster: Woudtje
Poster: Seca

Juich nou niet te snel. Je hebt je geld nog niet.

Nee, inderdaad, maar het is toch al iets dat we het zo kunnen oplossen.
Ik wou morgen naar Nederland rijden, en dan zou ik toch wel niet zo goed gezind geweest zijn aangezien ik in Belgie woon.

User edit by Seca on 28-12-2009 @ 12:28:16 (2%)
Convert    posted on 28-12-2009 12:59
Poster: Xtremer
Hmm... Ik had vroeger bijna mijn RMX-40 DSP Blackfire aan hem verkocht. Toen had hij ook al problemen met geld en stelde hij het steeds uit. Ik zal je even een PM sturen met zijn MSN, daar is hij regelmatig online.

Ik had dus ook bijna mijn RMX-40 DSP Blackfire aan hem verkocht. Toen ik tegen hem zei dat hij eerst het geld moest overmaken en dat ik hem dan op zou sturen. Heb ik ook nooit meer wat van hem gehoord. Winking my eye

@Hardshort: Hij is nou al verkocht hoor! :P
User edit by Convert on 28-12-2009 @ 13:01:28 (10%)

323 Users online: 171 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 46.022
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.314