Wat te doen tegen oplichterij (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Seca    posted on 25-12-2009 10:01
Hey Djr-leden,

2 weken geleden heb ik met "hardshort" ( een member hier van DJR )?afgesproken dat ik zijn mengpaneel ging kopen.
Ik heb?de betaling 2 weken geleden overgeschreven op zijn bankrekeningnummer?en hij zei dat hij het zou opsturen en de tracking nummer zou doorzenden per mail. Een week later vroeg ik het trackingnummer en?zijn verklaring was: " mijn moeder heeft het in de vuilbak gegooit". Sinsdien heb ik er geen contact meer mee kunnen krijgen.?Nu heb ik nog steeds niets ontvangen dus heb ik enkele dagen geleden contact opgenomen met het bedrijf waarmee hij het mengpaneel verzond ( DHL ). Hij had het mengpaneel 11/12 verzonden en dus heb ik aan DHL gevraagd of zij de verzending konden terugvinden in de database. Ik krijg enkele mails en telefoon met de melding dat er 10/12, 11/12 en 12/12 niets is verzonden vanaf zijn adres.

Volgens mij gaat het hier dus over oplichterij, wat zou ik hier tegenkunnen doen?
Zelf dacht ik eraan om deze persoon aan te geven bij de politie.
User edit by Seca on 25-12-2009 @ 10:04:27 (25%)

What do you think about Wat te doen tegen oplichterij ??

Vote :   

Seca    posted on 25-12-2009 19:55
Poster: ccc
Nee snap ik, vandaar dat ik zeg meerdere factoren.

Sowieso, waarom heb je het niet onder rembours laten doen als ik vragen mag?

Uit pure lompigheid.
Ik vertrouwde deze persoon, had ik inderdaad niet mogen doen.
Maarja, nu weet ik het in het vervolg, Al doende leert men!Cool
VinceCortez    posted on 25-12-2009 21:00
Ho fff maat , maak jezelf geen verwijten he ! kom op ! jij doet dit in vertrouwen zoals t hoort ! , jij bent wel eerlijk?, en zo een klojo die dit jou geflikt heeft ,?heeft er gewoon lak aan , daarbij verziekt hij t ook nog eens voor alle mensen die wel altijd eerlijk zaken doen! , totdat ......... er een keer de verkeerde bij zo een ziek en diep triest figuur voor de deur staat !

mischien een tip voor je ?::::

je kunt zn adres , naam , achternaam , woonplaats , huisnummer , postcode , leeftijd?, telefoonnummer?en 06 nummer achterhalen.

bij outlook of windows mail bijvoorbeeld ga op zn mail staan - rechtermuisknop - eigenschappen - details - scroll iets naar beneden en dan zie je staan :::: Received: from 87.666.666.666 (voorbeeld) ,
dat is zn ip adres , vervolgens ga je naar google - typ in google zoeken spyderweb - staat meteen bovenaan - website openen - links in t groene vlak staat ip adres - op klikken - dan kun je het ip adres op resolve , ping , trace of whois invullen , lukt dat niet of kom je er niet uit probeer dan bijv te zoeken op naam , postcode of email adres . ik zag net dat jannickv?ook al zn best gedaan heeft voor je.? GOED WERK KEREL !

nogmaals denk er goed over na , doe geen gekke dingen en ik hoop echt dat je je geld asap terug krijgt maat !

hou ons op de hoogte , djr steunt je dat zie je wel Happy, laughing

User edit by VinceCortez on 25-12-2009 @ 21:40:26 (42%)
Gery    posted on 25-12-2009 22:00
Poster: Seca
Normaalgezien duurt het enkele dagen, maximum?1 week,?maar zeker geen 2 weken.
 hm via TNT deze week nog iets laten overkomen uit Nederland, dinsdag besteld en gisteren (donderdag) reeds in de bus. ?was wel bij een webwinkel. parcel service gaat wel degelijk snel, dus wss ben je inderdaad het slachtoffer van oplichting. ?Zo snel mogelijk actie ondernemen, elke dag gewacht is minder kans je centen ooit nog terug te zien!
DJ - Producer
Tekhead    posted on 25-12-2009 22:10
Poster: ccc
Beetje vaag man. Hoe lang duur een verzending naar Belgi? normaal, aangezien een verzending naar het buitenland normaal langer duurt?

Misschien zijn er wel meerderre factoren waardoor het langer duurt?

Ik heb ook langer moeten wachten op een pakketje uit het noorden ivm het weer. Schijnbaar was de betreffende bus van tnt van de weg geraakt en werd mijn pakket met 2 dagen vertraging opnieuw verzonden.

Edit: En als ik zijn hyves en berichten op DJR bekijk lijkt het mij toch wel iemand die het DJing serieus neemt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dan snel overstapt tot het oplichten. Dan valt je "carriere" toch gelijk in duigen.

max 2 dagen, al naargelang uur van ophaling
?????? knap werk jannickv
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 25-12-2009 @ 22:11:33 (4%)
jannickv    posted on 26-12-2009 00:13
als je vaak meeleest en meedenkt op opgelichtopinternet.nl
dan leer je rap veel dingen over veel mensen vinden op het internet Winking my eye

meestal ben je met een hyves niet veel als je geen andere mensen erbij wil betrekken... dan ben je nog altijd best met google en wat andere sites :p
Tekhead    posted on 26-12-2009 11:06
Poster: jannickv
als je vaak meeleest en meedenkt op opgelichtopinternet.nl

dan leer je rap veel dingen over veel mensen vinden op het internet Winking my eye

meestal ben je met een hyves niet veel als je geen andere mensen erbij wil betrekken... dan ben je nog altijd best met google en wat andere sites :p
 en de Belgen doen het toch maar weer he ! Cool
VinceCortez    posted on 26-12-2009 11:49
<en de Belgen doen het toch maar weer he ! Cool

daar gaat t niet om , het belgen - nederland?ge emmer !
het gaat erom dat "seca" zn poen terug krijgt.

SECA - Ik las eerder in dit topic dat je m ook niet kon bereiken ?
Probeer eens je nummerherkenning uit te schakelen , dus dat je m opbelt met een onbekend nummer , mischien dat ie dan wel opneemt ?

tis maar een id weer hoor , ik leef met je mee kerel !
vind t echt kl@te voor je !
Tekhead    posted on 26-12-2009 14:02
ik bedoelde het maar als grap. mss dat iemand uit nederland hier van djr hem eens probeert te bereiken, zo ziet hij een nr vanuit Nederland en niet vanuit Belgie
Roalin    posted on 26-12-2009 15:30
Nog even een tip: ik zie net dat Hardleetz?van Hardshort en MR-Q is.
Misschien kun je die even contacteren?
Dolivieira    posted on 26-12-2009 18:39
Als je er niet uitkomt contact mij ff als je hem wil opzoeken. Ken daar de buurt goed. Brengen we hem wel ff een bezoekje.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
jannickv    posted on 26-12-2009 18:42
straks even met half djr voor zen deur gaan staan is ook niet echt een oplossing denk ik xD dan gooi je toch gewoon de deur weer dicht xD (zou ik doen als ik iemand had opgelicht)
Dolivieira    posted on 26-12-2009 18:48
We kunnen welicht een praatje gaan maken.
VinceCortez    posted on 26-12-2009 19:09
Poster: Tekhead
ik bedoelde het maar als grap. mss dat iemand uit nederland hier van djr hem eens probeert te bereiken, zo ziet hij een nr vanuit Nederland en niet vanuit Belgie
 ~

Weet ik joh , geen proleem , Tekhead !
wat djdolivieira?aanhaalde dat wel wellicht even een praatje kunnen gaan maken met die gast vind ik persoonlijk een goed idee , mocht niemand daar behoefte aan hebben gaan djdolivieira?en ik wel even incasseren . . . ik heb daar totaal geen moeite mee !

En agh ja gooit ie dan zn deur dicht , gaan we er doorheen , goedschiks , dwz nu 200 euro of kwaadschiks , hij mag kieze , hij is fout? , hij is een oplichter en die gast moet maar eens een keer zn lesje leren - SIMPEL !

Dus u can count on me djdolivieira?!

User edit by VinceCortez on 26-12-2009 @ 19:12:34 (41%)
Dolivieira    posted on 26-12-2009 19:26
Ja maar zonder agressie kom je er ook hoor. Seca moet wel zijn bewijsjes mee nemen. Als die dan de politie er bij haald zijn we er gelijk. Als je agressie gebruikt. Kom je alleen nog verder in de problemen. Je weet wel dat je hier geen eigen rechter mag spelen en belgie ook niet.

Maar dit probleem gaan we wel oplossen, want zo gaan we niet met mekaar om.
User edit by Dolivieira on 26-12-2009 @ 20:38:58 (63%)
Prozei    posted on 26-12-2009 20:16
Ik ben benieuwd wat hardshort te zeggen heeft.
Voor dit topic geopent was wilde hij een topic openen over oplichting of diefstal.
Stond in LL29.
main    posted on 26-12-2009 20:29
@ prozei: heb dat even bekeken.
pagina 36 geloof ik van de ll29 heeft ie dat gepost.
kwamen wat idee?n voor een topic maar heeft ie verder niet opgereageerd.
wil die daarmee misschien informatie krijgen over hoe die t best kan oplichten? beetje raar..
Dolivieira    posted on 26-12-2009 20:33
Poster: Prozei
Ik ben benieuwd wat hardshort te zeggen heeft.

Voor dit topic geopent was wilde hij een topic openen over oplichting of diefstal.

Stond in LL29.

Daarom moet je hier in ook de gulle middeweg kiezen. wen hier in bemiddelen.?Ik wil zeker zijn versie van het verhaal horen.?Ik zeg ook niet dat we hem moeten bannen. Het verhaal heeft altijd 2 kanten. Maar het lijkt me wel mooi dat het opgelost worden. toch? ?
the-melody    posted on 26-12-2009 20:34
Nog kan ik moeilijk geloven dat die jongen opzettelijk jouw goederen niet verstuurt heeft... Als ik zijn profiel zie meent die jongen het heel serieus met dj'en, evenals wat ik uit zen hyves kan afleiden... Ik wacht liever zijn versie van het verhaal voor we tot conclusie's overgaan...
Dolivieira    posted on 26-12-2009 20:45
ben ik helemaal mee eens the-melody. Maar een ding begrijp ik niet. Waarom stekt hij zijn kop in het zand?
the-melody    posted on 26-12-2009 20:47
Kijk dat is nu een feit wat ik ook niet goed snap... Maar ik weet zeker dat hij daar wel een grondige reden voor heeft. Ik bedoel plaats je eens in zijn plaats: mail volgepropt met haatmails, voicemail vol met boze telefoons, kom je op djresource zie je dit 'schand'topic staan tegen je... Ik kan het wel begrijpen moest dat de reden zijn eigenlijk. Wat niet weg neemt dat ik seca niet geloof, integendeel... Maar zoals ik al eerder zei, ik wacht liever de andere kant af.
Sebasz    posted on 26-12-2009 21:04
Poster: dj-nick

Hier hetzelfde, hij zou een flightcase van mij overnemen. Speciaal thuis gebleven en dat ding van zolder gehaald, maar meneer kwam ook niet opdagen....

Wat jij zou kunnen doen is een brief naar je bank sturen en vragen om het geld terug te boeken. Bij ING doen ze dit.

Tuurlijk doen ze dat niet.
Dat zou mooi zijn zeg, zeggen dat je iets niet heb gekregen en vervolgens zo het geld terug krijgen Cool

Alleen automatische incasso kun je storneren
dacuba    posted on 26-12-2009 21:05
Hoe kan je nu in hemelsnaam roepen dat ie gebanned moet worden zonder een antwoord van zijn kant af te wachten.

Hier zit toch ook wat bij elkaar hoor..
Dolivieira    posted on 26-12-2009 21:18
Ik sluit me ook verder bij jou aan. Ik wil ook als bemiddelaar optreden. Het is ook jammer dat er een paar gelijk in de oorlog stand komen. Laten we dit vreedzaam oplossen als dat nog mogelijk is.
User edit by Dolivieira on 26-12-2009 @ 21:19:43 (2%)
main    posted on 26-12-2009 21:25
hardshort was online gekomen toen dit topic er al was (zie pagina 2 volgens mij)
dus dan snap ik niet waarom hij of niet in dit topic heeft gekeken, of niet gereageerd heeft (aangezien hij in de LL29, pagina 36 het zelf over oplichting had)

als hij dus zou willen bemiddelen zou ik hem als tip geven: laat zo snel mogelijk van je horen, of stort het geld terug..
ceesietopc    posted on 26-12-2009 23:19
Mooi dat iedereen zo hard wil helpen... de kracht van een community Happy, laughing

Maar, veel sneller dan dit zal het niet gaan. Een beetje geduld mag ook wel. Iedereen is nu redelijk druk met kerst etc. dus geef hem even de tijd. Een beetje vertrouwen hebben in mensen kan geen kwaad Happy, laughing

Heb je dat niet, dan zijn er nog de feiten: er is veel te vinden over Hardshort. Zijn Hyvesprofiel en foto's zijn deels openbaar. Hij zou wel de domste oplichter ooit zijn. Winking my eye

Ben het helemaal eens met the-melody. Even afwachten, 't komt wel goed. Voor zowel Seca als Hardshort.

150 Users online: 46 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 49.860
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.957.152