Wat te doen tegen oplichterij (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Seca    posted on 25-12-2009 10:01
Hey Djr-leden,

2 weken geleden heb ik met "hardshort" ( een member hier van DJR )?afgesproken dat ik zijn mengpaneel ging kopen.
Ik heb?de betaling 2 weken geleden overgeschreven op zijn bankrekeningnummer?en hij zei dat hij het zou opsturen en de tracking nummer zou doorzenden per mail. Een week later vroeg ik het trackingnummer en?zijn verklaring was: " mijn moeder heeft het in de vuilbak gegooit". Sinsdien heb ik er geen contact meer mee kunnen krijgen.?Nu heb ik nog steeds niets ontvangen dus heb ik enkele dagen geleden contact opgenomen met het bedrijf waarmee hij het mengpaneel verzond ( DHL ). Hij had het mengpaneel 11/12 verzonden en dus heb ik aan DHL gevraagd of zij de verzending konden terugvinden in de database. Ik krijg enkele mails en telefoon met de melding dat er 10/12, 11/12 en 12/12 niets is verzonden vanaf zijn adres.

Volgens mij gaat het hier dus over oplichterij, wat zou ik hier tegenkunnen doen?
Zelf dacht ik eraan om deze persoon aan te geven bij de politie.
User edit by Seca on 25-12-2009 @ 10:04:27 (25%)

What do you think about Wat te doen tegen oplichterij ??

Vote :   

LilQuint    posted on 25-12-2009 15:52
Die mensen moeten eigelijk van de wereld verdwijnen.
Die heel de boel oplichten.
Dit kan mij echt zo boos maken.
Die mensen hebben gewoon geen idee van waar ze mee bezig zijn...
Weety    posted on 25-12-2009 15:56
De politie doet hier niks aan. Dit gebeurt helaas zo ontzettend veel...
djWila
Tekhead    posted on 25-12-2009 16:23
Poster: dj-nick

Hier hetzelfde, hij zou een flightcase van mij overnemen. Speciaal thuis gebleven en dat ding van zolder gehaald, maar meneer kwam ook niet opdagen....

Wat jij zou kunnen doen is een brief naar je bank sturen en vragen om het geld terug te boeken. Bij ING doen ze dit.
 ja en dan moet hij het betalen aan zijn bank, en kunnen we hem eraf kicken
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
main    posted on 25-12-2009 16:52
via hyves kun je m denk ik het beste contacteren, zeker omdat je een hoop mensen in zn vriendenlijst even kan krabbelen, en misschien zo zijn huistelefoon of 06 krijgen.
als je huistelefoon krijgt natuurlijk meteen naar de ouders vragen!

anders inderdaad aangifte doen en je bankafschriften even uitdraaien!
Tekhead    posted on 25-12-2009 17:10
Poster: main
via hyves kun je m denk ik het beste contacteren, zeker omdat je een hoop mensen in zn vriendenlijst even kan krabbelen, en misschien zo zijn huistelefoon of 06 krijgen.
als je huistelefoon krijgt natuurlijk meteen naar de ouders vragen!

anders inderdaad aangifte doen en je bankafschriften even uitdraaien!

hij was deze namiddag in jouw profiel aan't browsen main
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
JollyJunkie    posted on 25-12-2009 17:12
Laten we nou niet allemaal vooroordelen gaan trekken, het kan ook dat er iets mis is gegaan met de verzending of dat er een andere goede reden achter zit.
Estacy    posted on 25-12-2009 17:20
Poster: Tekhead

hij was deze namiddag in jouw profiel aan't browsen main

er staat dan 'Now browsing in Main, waarmee ze de homepage bedoelen, niet gebruiker main Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 25-12-2009 @ 17:37:02 (3%)
main    posted on 25-12-2009 17:26
haha ja dat ken ik, werd al eerder tegen me gezegd dat er ook een keer in mijn profiel stond:

main > now browsing in main.

maar dan moet er dus eigenlijk: now brosing in my profile staan.
Seca    posted on 25-12-2009 17:30
Ja dat kan inderdaad Jollyjunkie, ik veroordeel dan ook niemand.
Het zou ook een vertraging kunnen zijn, douane, ....
Maar het lijkt me gewoon vreemd omdat ik ineens geen contact meer met hem kan krijgen.
In ieder geval, hier laat ik het niet bij.
JollyJunkie    posted on 25-12-2009 17:37
Ja mijn reactie was ook niet tegen jou bedoeld Seca, maar ik zie op de vorige pagina allemaal negatieve reacties van mensen die geen idee hebben waar ze over praten.
ArTy    posted on 25-12-2009 17:42
Seca sorry dat ik het zeg, maar je bent voor 99% zeker je geld kwijt. Heb het ook gehad met iemand (niet van dit forum hoor).
-Bank doet niks want je kan niks bewijzen.
-politie doet niks want het is een kleine zaak.
-langsgaan bij hem gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren en kan uit de hand lopen?
-hij zal 99% zeker niet reageren op je mails/telefoontjes.

dit soort mensen zijn gewoon hele zielige figuren, hopen dat ze later ook een keer flink opgelicht worden (lieft voor een paar 1000 euro) om er zo van te leren. Het vervelende is dat je er heel weinig aan kunt doen.

Al vind ik het wel heel stom van hem om het op DJR te doen aangezien hier?heel veel?dj's opzitten die het verhaal dan weer lezen, zijn hyves is zichtbaar in zijn profiel en daarop staan allerlei foto's van hem. Op zijn hyves linkt hij weer door naar zijn persoonlijke dj website. Iedere dj die dit verhaal dus heeft gelezen (en dat zullen er veel zijn) en hem later nog ergens tegenkomen (in een club)?zullen hem vuil aankijken. Zoiets is ook gewoon slecht voor je naam en dat is dan weer slecht voor je boekingen.
Adrien1989    posted on 25-12-2009 17:53
Mensen zijn altijd wel te achterhalen, Hyves en google zijn je beste vrienden. Een vriend van mij had een tijd terug een cilinder voor z'n brommer gekocht van iemand, maar hij kreeg niet geleverd wat was beloofd en hij had geen telefoon nummer van die gast en op msn was het opeens stil natuurlijk. Hij had wel een adres, maar dat was nogal een eind en het huisnummer was geheim. Ik heb toen via hyves via via van wat onbekende mensen via wat smoesen het 06 nr van die kerel gekregen. Gebeld en gedreigd met juridische stappen (niet dat we dat gedaan hadden maargoed Tongue), daar was de jongeman blijkbaar van onder de indruk en hij heeft de betaling toen teruggestort.

Zelf ook wel eens een voorvalletje gehad, via google het adres van die kerel weten te achterhalen, stond op een site van een soort sportvereniging. Via het telefoonboek huistelefoon vergeten, kreeg ik z'n vader aan de lijn, die zei dat het niet zijn probleem was en toen zei ik van wel, aangezien ie tot 21e jaar van z'n zoon gewoon (financieel) verantwoordelijk is. En ik zei dat ik binnen tien dagen mijn aankoop thuis wilde hebben of mijn betaling terug en anders juridische stappen. Toen heb ik die man succes gewenst en opgehangen. Heeft ook uitkomst geboden. Tot zover mijn persoonlijke ervaringen met dit soort vervelende koters.?

Dus, stap ??n:

Ga via z'n hyves, die je al hebt, via zijn netwerk zijn telefoonnummer en of adres krijgen door middel van wat smoesen. Btw als ik z'n hyves zie, hij moet echt wat aan z'n kapsel doen ouwe Tongue. ?

Als je zijn adres hebt probeer je het huistelefoonnummer te krijgen om zo in contact te komen met zijn ouders die leg je de situatie uit. Als het fatsoenlijke mensen zijn zullen ze de situatie ongetwijfeld oplossen door dat lastige kind ongelofelijk op zijn sodemieter te geven en hem eens wat meer op te voeden, want daar is blijkbaar wat tekort gekomen. Als het geen fatsoenlijke mensen zijn kan je er voor kiezen langs te gaan als je het adres hebt, als je verstandig bent neem je je ouders mee of een grote neger ofzo Tongue. En verzoek je daar te plekke de mixer te overhandigen of je verteld eventueel genoegen te nemen met een contante terugbetaling van de betaling. Of je bent gewoon net als ik lui en gokt erop dat het verhaaltje over juridische stappen werkt Tongue.?

Succes ermee.?

JollyJunkie    posted on 25-12-2009 17:58
Haha mooi verhaal Adrien, maar het is toch echt zei en niet zij Winking my eye
Adrien1989    posted on 25-12-2009 17:59
In mijn vakantie gebruik ik mijn hersenen het liefst zo min mogelijk.
main    posted on 25-12-2009 18:04
Poster: JollyJunkie
Haha mooi verhaal Adrien, maar het is toch echt zei en niet zij Winking my eye

niet meteen afkatten.

ontopic: adrien heeft een perfect?verhaaltje in mijn ogen, zou ik ook gelijk uitproberen!

tips: zorg dat je niet alleen staat, je ouders zijn vast bereid je te helpen en anders je vrienden wel! (als je eventueel op huisbezoek wilt gaan)
JollyJunkie    posted on 25-12-2009 18:11
Afkatten?
Dat was helemaal niet zo bedoeld, was meer als grapje bedoeld.
Begrijp jij het verkeerd of typ ik het verkeerd??Cool
Jorrit    posted on 25-12-2009 18:13
Poster: JollyJunkie
Afkatten?
Dat was helemaal niet zo bedoeld, was meer als grapje bedoeld.

Begrijp jij het verkeerd of typ ik het verkeerd??Cool

Jij typt verkeerd. Je komt hier in een vrij serieus topic, en je enige reactie op een serieuze en goeie post is er een over de spelling. Kan me voorstellen dat de OP en andere members die hun steentje bijdragen in dit topic niet zitten te wachten op deze grappen!
JollyJunkie    posted on 25-12-2009 18:14
Mijn reactie was inderdaad niet echt nuttig maar hij was niet bedoeld om Adrien af te katten, nu er de laatste paar weken een wat minder vrolijke sfeer is kunnen mensen blijkbaar ook minder goed tegen minder serieuze opmerkingen.
Succes Seca!
Trouwens dat is niet mijn enige reacte, ik zeg toch zelf ook dat ik het een goede post vind, daarna zeg ik dat hij een spellingsfout gemaakt heeft, ik zeg het alleen maar en ik maak er geen probleem van dus zo erg lijkt mij dat toch niet?
De leeftijd-discussie ging er nog over dat er goed gespeld moest worden...
User edit by JollyJunkie on 25-12-2009 @ 18:19:13 (100%)
jannickv    posted on 25-12-2009 18:18
[MOD EDIT]

dit zijn de gegevens van hem of zijn dj collega... ben je vast iets mee
Alert : Het is niet toegestaan privacy gevoelige info op het forum te posten.
User edit by jannickv on 25-12-2009 @ 18:23:00 (100%)
Mod edit by Lead on 26-12-2009 00:19 (48%)
Seca    posted on 25-12-2009 19:25
Dank je jannickv.
Dit kan zeker klopppen aangezien Hijzelf in een deelgemeente van Rotterdam woont.
Mag ik vragen hoe je aan deze gegevens komt?
jannickv    posted on 25-12-2009 19:33
Poster: Seca
Dank je jannickv.
Dit kan zeker klopppen aangezien Hijzelf in een deelgemeente van Rotterdam woont.
Mag ik vragen hoe je aan deze gegevens komt?

zal ik je via pm melden Winking my eye
Seca    posted on 25-12-2009 19:38
Dank je jannickv, ik maak er binnenkort werk van!
ccc    posted on 25-12-2009 19:40
Beetje vaag man. Hoe lang duur een verzending naar Belgi? normaal, aangezien een verzending naar het buitenland normaal langer duurt?

Misschien zijn er wel meerderre factoren waardoor het langer duurt?

Ik heb ook langer moeten wachten op een pakketje uit het noorden ivm het weer. Schijnbaar was de betreffende bus van tnt van de weg geraakt en werd mijn pakket met 2 dagen vertraging opnieuw verzonden.

Edit: En als ik zijn hyves en berichten op DJR bekijk lijkt het mij toch wel iemand die het DJing serieus neemt. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dan snel overstapt tot het oplichten. Dan valt je "carriere" toch gelijk in duigen.
User edit by ccc on 25-12-2009 @ 19:41:40 (59%)
Seca    posted on 25-12-2009 19:43
Normaalgezien duurt het enkele dagen, maximum?1 week,?maar zeker geen 2 weken.
ccc    posted on 25-12-2009 19:47
Nee snap ik, vandaar dat ik zeg meerdere factoren.

Sowieso, waarom heb je het niet onder rembours laten doen als ik vragen mag?

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

250 Users online: 145 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 46.255
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.547

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use