Wat te doen tegen oplichterij (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Seca    posted on 25-12-2009 10:01
Hey Djr-leden,

2 weken geleden heb ik met "hardshort" ( een member hier van DJR )?afgesproken dat ik zijn mengpaneel ging kopen.
Ik heb?de betaling 2 weken geleden overgeschreven op zijn bankrekeningnummer?en hij zei dat hij het zou opsturen en de tracking nummer zou doorzenden per mail. Een week later vroeg ik het trackingnummer en?zijn verklaring was: " mijn moeder heeft het in de vuilbak gegooit". Sinsdien heb ik er geen contact meer mee kunnen krijgen.?Nu heb ik nog steeds niets ontvangen dus heb ik enkele dagen geleden contact opgenomen met het bedrijf waarmee hij het mengpaneel verzond ( DHL ). Hij had het mengpaneel 11/12 verzonden en dus heb ik aan DHL gevraagd of zij de verzending konden terugvinden in de database. Ik krijg enkele mails en telefoon met de melding dat er 10/12, 11/12 en 12/12 niets is verzonden vanaf zijn adres.

Volgens mij gaat het hier dus over oplichterij, wat zou ik hier tegenkunnen doen?
Zelf dacht ik eraan om deze persoon aan te geven bij de politie.
User edit by Seca on 25-12-2009 @ 10:04:27 (25%)

What do you think about Wat te doen tegen oplichterij ??

Vote :   

Tomazos    posted on 25-12-2009 10:04
word niks aan gedaan, met die aangifte,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Seca    posted on 25-12-2009 10:20
Poster: Tomazos
word niks aan gedaan, met die aangifte,

Hoezo?
Hmm, dan zou oplichterij toch wel veel verdienen :p
Als er toch niets aan gedaan kan worden?
Dolivieira    posted on 25-12-2009 10:30
Daarom hou ik niet van opsturen van spullen. En internet verkoop. En? als ik het doe, kom ik het zelf ophalen en betaal dan. Hoe ver het ook is.

Hier in nederland hebben we wel het programma opgelicht. Stuur hun een brief anders.

Nee zonder grappen. Ik heb dat het nog goed komt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-12-2009 @ 10:31:56 (96%)
timmy90    posted on 25-12-2009 10:56
ja ik zag van de week dat je er achter vroeg, heel spijtig dat hier zon dinge gebeuren!
je kan inderdaad aangifte doen, maar of dat helpt..

ik betreur het zeer dat er zon dinge gebeuren,

ik heb van tekhead een versterker gekocht, gwn afgehaald en zo betaald,
zeer aangename man om zaken mee te doen trouwens!

nog veel succes zou ik zeggen!
Dolivieira    posted on 25-12-2009 11:01
Je kan zeggen wat je wil van onze Roger, dat die af en toe fel kan reageren. Maar hij lijkt me ook een bloed eerlijke man en zeker om zaken mee te doen.??

Maar ik hoop voor Seca dat de deal als nog rond komt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-12-2009 @ 11:02:47 (35%)
timmy90    posted on 25-12-2009 11:03
Poster: djdolivieira
Je kan zeggen wat je wil van onze Roger, dat die af en toe fel kan reageren. Maar hij lijkt me ook een bloed eerlijke man en zeker om zaken mee te doen.??

Maar ik hoop voor Seca dat de deal als nog rond komt.

zeker en vast, alles proper efgehandeld, geen zever dit of dat, en het toppunt, hij belde 3 dage later ZELF om te vragen dat ik hem getest had en alles in orde was of ik nog vragen had, echt dat vind ik SUPER sympatiek!

hopen dat je hem nog te pakken krijgt, weet hier niemand zijn echte naam of adres, ga je toch gwn tot daar?
User edit by timmy90 on 25-12-2009 @ 11:04:41 (23%)
VinceCortez    posted on 25-12-2009 11:10
heb je zn emailtjes nog van het contact wat je met m gehad hebt ?
en ook dat je kan aantonen dat t geld naar zn rekening overgemaakt is ?
heb je zn rekening nummer nog en naam en adres enz ?

(zoiezo altijd bewaren als bewijs)

deze topic met hierbovenstaande geschreven uitprinten , en aangifte doen !

die gast is gewoon een oplichter en als een admin dit allemaal leest zou ik m direct permanent bannen van dit board !

internet verkoop is niks mis mee maar t probleem is dat personen zoals? "hardshort" de boel daardoor verzieken en je niemand meer kan vertrouwen , terwijl er ook nog personen eerlijk zaken doen en zich WEL?houden aan de afspraak !

Serieus "SECA" :::: Van alles?wat je als bewijs hebt een copietje maken en 100% AANGIFTE doen bij de politie !!!!!!

Doet de politie?nou niks met jou aangifte?zou ik m even persoonlijk op gaan zoeken en mn mengpaneel bij m op komen halen , 200 euro is GEEN kattepis !!!!

Eneh admin van djr : denk eens goed na over?"hardshort" !!!!!! Trap m van dit board af !
User edit by VinceCortez on 25-12-2009 @ 11:16:10 (11%)
TheHunter    posted on 25-12-2009 11:54
Ik zou ook ff rondkijken of er ooit nog ene hardshort ergens draait, die kan je dan ook opzoeken. (moet je overigens wel zeker weten dat het niet toevallig een gast met dezelfde naam is :P)
ArCee    posted on 25-12-2009 11:58
Tip 1: Nooit een internet betaling doen aan een particulier via internet, alleen naar solide bedrijven.
Tip 2: Omdat Nederland echt niet zo groot is, maak een afspraak om het spul te testen, op te halen en dan pas contant betalen. Kost je misschien een paar uur reistijd, maar het bespaart je de ellende van wat je nu hebt.

Er is al het 1 en ander geschreven op dit forum aangaande dit soort dingen, en daarbij staat het internet vol met waarschuwingen. Soory dat ii dit zeg, maar je bent een beetje dom en TE goedgelovig bezig geweest. Als het op kopen en betalen aankomt, Niemand vertrouwen, wie het ook is. Want zeg nou zelf, hoe goed ken je iedereen nou eigen persoonlijk op dit forum, behalve de berichtjes die je leest? Ik ben bijna 46, maar kan me wel aanmelden als iemand van 20, met de naam Armin, en hier van alles boij elkaar staan liegen (en dat gebeurd veel op het internet) dus laat het een wijze les voor je zijn. Ik heb half Nederland al afgereden om spullen op te halen, nooit en never betaal ik zomaar iets zonder het zelf te zien!! Het sterft van de onbetrouwbare figuren, mooipraters, mensen met TEVEEL fantasie en mensen met een verkeerd ego, allemaal om jouw op het verkeerde been te zetten.
User edit by ArCee on 25-12-2009 @ 12:00:58 (15%)
Woudtje    posted on 25-12-2009 12:00
In zijn profiel staat zijn hyves adres.?http://Hardleetz.hyves.nl, voordat hij hem weg haalt,haha. Ik zou die gozer helemaal de tyfeus in slaan.
Xtremer    posted on 25-12-2009 12:02
Hmm... Ik had vroeger bijna mijn RMX-40 DSP Blackfire aan hem verkocht. Toen had hij ook al problemen met geld en stelde hij het steeds uit. Ik zal je even een PM sturen met zijn MSN, daar is hij regelmatig online.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 25-12-2009 12:03
Poster: VinceCortez
...Eneh admin van djr : denk eens goed na over?"hardshort" !!!!!! Trap m van dit board af !

Wij moeten altijd eerst overtuigd zijn voordat we dat doen. We horen hier het verhaal nu van 1 kanty en er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.

DE les die je hieruit leert : ga lekker langs bij iemand als je wat van hem wilt overnemen....
Let the BASS be louder
ArCee    posted on 25-12-2009 12:03
Doet hij wer aangifte tegen jouw aangaande mishandeling en eigen rechter spelen, ben jij de pisang Woudtje. Ik ken het gevoel, zou niets liever willen, maar kijk uit Cool

Ik heb eens 4 uur op het politie bureau gezeten omdat mijj hond iemand beet die de tuin in kwam terwijl we weg waren, moet JIJ dingen gaan bewijzen, de wereld op z'n kop Cool
Woudtje    posted on 25-12-2009 12:14
Je moet ook niet zeggen waarom je hem in elkaar timmert natuurlijk. Maar ff serieus, opzoeken en meppen werkt natuurlijk niet. Ik word alleen zo kwaad als ik dit zo hoor.

Wat je de volgende keer moet doen als je het verstuurd is het onder rembours versturen. Kost wel iets meer, maar als de geen die het koopt van je niet betaald bij de deur, krijg je het gewoon weer terug van TNT.
User edit by Woudtje on 25-12-2009 @ 12:18:16 (100%)
Mathiz    posted on 25-12-2009 12:17
Spit het aub tot op de bodem uit en zorg dat je hem te pakken krijgt hoe meer we hier tegen gaan optreden hoe meer schrik de oplichters ook krijgen , door niets te doen blijven die pipo's maar gewoon doorgaan. Vraag eventueel op hyves rond bij zijn vrienden voor gegevens ...
Xtremer    posted on 25-12-2009 12:20
Contact leggen met hem is inderdaad het belangrijkste, ben het daarom absoluut eens met Lead zijn antwoord. Je zou ook z'n vriendin even kunnen vragen op hyves (Cherelle).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sebasz    posted on 25-12-2009 12:21
Even langsdroppen is in dit geval wijsheid Smile. De politie schiet helaas in zulke gevallen nooit op.
Wil je het netter spelen, stuur een incassobureau op hem af indien je zijn adres hebt.

Heb je zijn adres niet, maar wel zijn achternaam? Ga dan even iedereen in de telefoongids afbellen met die achternaam in zijn woonplaats. Kost even wat moeite, maar het is het waard Cool.
Kun je hem niet bereiken, dan ga je achter zijn vriendin aan. Beetje laf, maar het werkt wel Cool
User edit by Sebasz on 25-12-2009 @ 12:27:07 (100%)
sonik    posted on 25-12-2009 12:22
Probeer z'n adres/ tel. nr te achterhalen( via z'n bank of DHL) en neem contact op met z'n ouders. Die kunnen
via zijn bankafschrift zien dat jij hem betaald hebt.?
ArCee    posted on 25-12-2009 12:40
Sonik, dit soort gevallen met jongeren gebeurd vaak aangaande de juiste opvoeding dus best kans dat het met de paplepel is ingegoten?? Cool
Tekhead    posted on 25-12-2009 13:34
Poster: timmy90

zeker en vast, alles proper efgehandeld, geen zever dit of dat, en het toppunt, hij belde 3 dage later ZELF om te vragen dat ik hem getest had en alles in orde was of ik nog vragen had, echt dat vind ik SUPER sympatiek!

Thanx jongens, jullie ontroeren mij, tof dat jullie dit zeggen. Ik wil ook altijd eerlijk zaken, je betaald voor iets, volgens afgesproken prijs, dan moet je de zaken ook eerlijk afhandelen, zo alleen blijf je geloofwaardig. Btw ook Timmy was 100% Correct, en handelde daarnaar ook, mailen, afspreken, afhalen en betalen, en zeer vriendelijk, zo is het aangenaam, om zaken af te handelen.
Er zijn hier ook nog leden die doodeerlijk zijn, zoals Dav3, heb zijn HP gekocht, maandag geld overgemaakt van Be naar NL, hij dinsdag verstuurd, woensdag geld op zijn rekening, woensdagavond HP in mijn bezit, ook dit is enorm aangenaam, en ook bedankt aan Bank en DHL, om zo snel mee te werken.

Ik zou de adresgegevens aan je bank vragen en er gewoon gaan aanbellen, en eventueel dreigen met de politie, ook tegen zijn ouders, neem wel je betalingsbewijs mee. Suc6
En als hij niet te ver in Nederland woont wil ik desnoods er wel eens langsgaan. Alsd er iets is waar ik van steiger is het van mensen Rippen

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 25-12-2009 13:35
Poster: timmy90

oeps per ongeluk 2x verstuurd

User edit by Tekhead on 25-12-2009 @ 13:36:52 (95%)
Ilja    posted on 25-12-2009 14:26
Die klojo moet hard aangepakt worden, hij verziekt het imago van DJ resource. Trouwens seca had van je UDG bag goed gebruik gemaakt, nu is Snaad de gelukkige eigenaar.
Tekhead    posted on 25-12-2009 14:34
die kloot was net voor 14 uur nog online, heb hem pm gestuurd, maar was even snel offline
dj-nick    posted on 25-12-2009 14:38
Poster: Xtremer
Hmm... Ik had vroeger bijna mijn RMX-40 DSP Blackfire aan hem verkocht. Toen had hij ook al problemen met geld en stelde hij het steeds uit. Ik zal je even een PM sturen met zijn MSN, daar is hij regelmatig online.

Hier hetzelfde, hij zou een flightcase van mij overnemen. Speciaal thuis gebleven en dat ding van zolder gehaald, maar meneer kwam ook niet opdagen....

Wat jij zou kunnen doen is een brief naar je bank sturen en vragen om het geld terug te boeken. Bij ING doen ze dit.
User edit by dj-nick on 25-12-2009 @ 14:40:21 (28%)
MaximDJ    posted on 25-12-2009 15:04
Admins of Mod's, kick hem dan gewoon van het forum! Meerdere verhalen duiken alweer op!
Party Sensations. Excellence in entertainment.

225 Users online: 52 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 49.633
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.925