Gear of Talent. (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 24-12-2009 16:21
Hoi mensen.

Ik wil graag jullie mening vragen.

Word een DJ tegenwoordig alleen op gear?bekeken.

Of op Talent.

Wil graag jullie mening hier over hebben.

Excuses voor eventuele Typefouten.

What do you think about Gear of Talent. ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 30-12-2009 21:12
Toch geef ik hier Bouncy gelijk. Beatmachen is leuk als je het kan en essentieel bij dance muziek. Maar het is niet?overal toepasbaar.??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 30-12-2009 21:54
vocale platen zijn altijd moeilijker te beatmatchen, en het publiek op 80's party's hebben er meestal lak aan of je goed kan beatmatchen, als je maar de juiste platen erin smijt, platen uit hun jeugdjaren, en geloof me de jaren 80 was mss wel de beste periode, met zoveel goede platen, nieuwe stijlen enz... dus daar een keuze uitmaken, als je niet van die tijd bent is een kunst, en zeker niet iedereen gegeven.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 31-12-2009 08:33
Idd Rodger, Idd
Rusafli    posted on 31-12-2009 09:09
Poster: djdolivieira
Je kan pas uniek zijn als ze speciaal boeken voor wat je heb gepresteert heb met produkties enz enz. En met de digitale revulutie kan je als kliene naam moeiljk uniek zijn. Vroeger nog wel toen de platen nog onder de toonbank vandaan kwamen. De oudere DJs weten het nog wel want daar kwamen de zeldzame plaatjes onder vandaan. Maar nu zeldzaam, Alle Tracks lekken. Zijn?voor dat ze bij Beatport, Traxsource,?enz al te krijgen. Dus nog voor dat ze uit zijn. Kan je dan nog spreken van zeldzaamheid(uniek).?Ik denk?van?niet. ?

Beste?djdolivieira, ik begrijp je volkomen en ik ben toevallig ook zo'n dj uit de jaren 80. (oud dus haha)

Maar waar ik op doel is dat er best veel dj's zijn die een zaal op zijn kop kunnen zetten. De dj's die er vaak op den duur uitspringen zijn toch de dj's met een eigen geluid/een eigen manier van presenteren etc. (uniek dus) Dit zul je idd moeten verdienen. Maar het is wel een mooie uitdaging om dit te bereiken.?
Dolivieira    posted on 31-12-2009 09:26
Ook weten welke plaatjes op de juiste moment moet draaien is een uniekum tegewoordig. wat ik merk op feesten zoals Sneakerz en dergelijke. Die zijn helemaal geil van producers maar 70procent kunnen wel een plaat beatmatchen maar weten ze niet op het juiste moment te draaien.?En dan draaien ze ook nog teveel van het zelfde. ?
Rusafli    posted on 31-12-2009 09:53
Ik had laatst ook een groot feest waar een dj stond !! Zal zijn naam niet noemen. Maar hij stond bekend als een zeer ervaren party maker. Niets dus. Alleen maar verkeerde plaatkeuzes en niet inspelen op het publiek. Hij heeft waarschijnlijk een setje gemaakt en heeft dat gewoon afgespeeld !! echt zonde !!! Krijg dan altijd de kriebels om het over te nemen !
Dolivieira    posted on 31-12-2009 10:00
Weet wat ik jammer vind. Dat ze het zelf niet zien.
MaximDJ    posted on 31-12-2009 10:47
Poster: djdolivieira
Ook weten welke plaatjes op de juiste moment moet draaien is een uniekum tegewoordig. wat ik merk op feesten zoals Sneakerz en dergelijke. Die zijn helemaal geil van producers maar 70procent kunnen wel een plaat beatmatchen maar weten ze niet op het juiste moment te draaien.?En dan draaien ze ook nog teveel van het zelfde. ?

Niet om eigendunk te hebben, maar de goede plaat draaien op het goede moment is mijn sterkste punt. Ik kan wat minder beatmatchen maar Crowd Control is echt mijn sterkste punt. Praat met de Drive In ook veel in de Mic.?Cool?Nu denkt iedereen zeker: wat een eigendunk?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 31-12-2009 10:54
Nee, Dat maakt niet uit. Je kan ook zegen dat?je zeker?ben van?je?zaak . En een drive inn dj moet ook kunnen praten.
Gery    posted on 31-12-2009 11:19
Poster: Bouncy
Zelfs al schreeuwt de MC niet door de muziek heen, kan het beatmatching syndroom gewoon ronduit irritant en zelfs nadelig zijn voor de ambience!

Maar dat is wat ik er van denk, zoals je al zegt vind je het irritant dat er op de verkeerde momenten word ingestart, maar we hebben het hier toch over iets perfects? Een beatmatch die er vierkant naast loopt is toch ook irritant?

uiteraard dat een foute beatmatch ook heel irritant, is ik sprak dan ook over goede beatmixen.. ?en een plotse overgang kan bij bepaalde nummers inderdaad voor ambiance zorgen. ik kap zelf ook af en toe, vooral bj stijl wisselingen van house naar bvb R&B, maar daar gaat het niet echt om. ?om een voorbeeld te geven, "Barry White - first last everything", heb ik mooi aangepast en geloopt zodat ik hem mooi 8 bars kan inmixen, met als gevolg dat mijn mix veel smoother zal zijn dan van iemand die deze gewoon inkapt.
DJ - Producer
Esmee    posted on 31-12-2009 11:21
Poster: MaximDJ

Niet om eigendunk te hebben, maar de goede plaat draaien op het goede moment is mijn sterkste punt. Ik kan wat minder beatmatchen maar Crowd Control is echt mijn sterkste punt. Praat met de Drive In ook veel in de Mic.?Cool?Nu denkt iedereen zeker: wat een eigendunk?Cool

ik denk eerder: zelfkennis Happy, laughing
MaximDJ    posted on 31-12-2009 12:52
Haha, zo kan je het inderdaad ook noemen?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
mrwhoopie    posted on 31-12-2009 13:08
Poster: Gery
Poster: Bouncy
Zelfs al schreeuwt de MC niet door de muziek heen, kan het beatmatching syndroom gewoon ronduit irritant en zelfs nadelig zijn voor de ambience!

Maar dat is wat ik er van denk, zoals je al zegt vind je het irritant dat er op de verkeerde momenten word ingestart, maar we hebben het hier toch over iets perfects? Een beatmatch die er vierkant naast loopt is toch ook irritant?

uiteraard dat een foute beatmatch ook heel irritant, is ik sprak dan ook over goede beatmixen.. ?en een plotse overgang kan bij bepaalde nummers inderdaad voor ambiance zorgen. ik kap zelf ook af en toe, vooral bj stijl wisselingen van house naar bvb R&B, maar daar gaat het niet echt om. ?om een voorbeeld te geven, "Barry White - first last everything", heb ik mooi aangepast en geloopt zodat ik hem mooi 8 bars kan inmixen, met als gevolg dat mijn mix veel smoother zal zijn dan van iemand die deze gewoon inkapt.

Even offtopic,maar nu ben ik nieuwsgierig welk deel loop je en met welke plaat mix je deze dan?

Gery    posted on 31-12-2009 14:11
ik maak vrijwel nooit dezelfde mix dus ik heb geen vast nummer waar ik het op mix. ?in dit geval heb ik de beat geloopt juist voordat de lead stem begint. ?is een nummer aan 130bpm dus met een beetje pitchwerk kan je die perfect met elke discoplaat mixen... zonder een merkbare discontinuiteit in mix te krijgen.
DJ - Producer
mrwhoopie    posted on 31-12-2009 14:20
Maar heb je ook iets aangepast aan de loop?Ik draai zelf deze dingen maar het enige wat je hier hoort zijn nieuwe songsConfuseddaarmee mijn intresse.
Gery    posted on 31-12-2009 16:16
neen, ik ben niet zo voor het aanpassen van klassiekers, nothing but the original, gewoon puur loop wat je eigenlijk met een cdj ook makkelijk live kan doen maar het werkt nu eenmaal vlotter dit op voorhand gedaan te hebben, check PM Happy, laughing
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 31-12-2009 16:58
Dat heet Mixvriendelijk maken van platen. Eigelijk is dat ook Editen.
mrwhoopie    posted on 31-12-2009 17:14
Winking my eye
Pm back,
tja,je maakt het nummer eigenlijk wat langer,maar het werkt echt super.
Lucalicious    posted on 31-12-2009 17:14
ik neem aan dat je hier mee doelt op drive in dj's?
in dat geval:
als mensen je inhuren kiezen ze meestal de geen met de beste gear, het mooiste licht etc.?of ze je vervolgens (na het feest)?een goede dj vinden ligt natuurlijk aan het talent om goed te draaien en er een leuk feest van te maken. niemand zegt "oh die heeft goede gear dus hij is goed", snap je?etc.
User edit by Lucalicious on 31-12-2009 @ 17:17:29 (5%)
Dolivieira    posted on 31-12-2009 17:23
Poster: mrwhoopie

tja,je maakt het nummer eigenlijk wat langer,maar het werkt echt super.

Is ook geen doodzonde. Maar het is toch een vorm van Editen.

This is an old Topic

No new postings for 5.613 days.
 Post CommentThat would be 187.1 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

189 Users online: 18 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 38.692
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.847.151

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use