Gear of Talent. (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 24-12-2009 16:21
Hoi mensen.

Ik wil graag jullie mening vragen.

Word een DJ tegenwoordig alleen op gear?bekeken.

Of op Talent.

Wil graag jullie mening hier over hebben.

Excuses voor eventuele Typefouten.

What do you think about Gear of Talent. ??

Vote :   

main    posted on 29-12-2009 10:22
helemaal mee eens.
een dj kan het beste draaien met de set waar hij mee oefent (of thuis heeft staan)
maar als je geen talent hebt kun je eigenlijk niet heel goed draaien.. je kunt de basics wel onder de knie krijgen maar een echt toffe set neerzetten lukt dan niet in mijn ogen.
Tekhead    posted on 30-12-2009 01:20
best wel een leuke vraag, want sommige beoordelen op verpakking, andere op inhoud, en nog andere kennen er toch niks van, dus hun mening is waardeloos. Ik beoordeel een dj op basis van enkele parameters en welk merk of welk soort gear er van hem persoonlijk is, was, is, en zal nooit een parameter worden voor mij.
De master parameter voor mij is z'n platen kennis en collectie.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-12-2009 09:15
Idd, Rodger. Je skills en platenkeuze daar gaat het om. En op wat voor gear je het doet interseerd me niet. Tuurlijk heeft iedere DJ een voorkeur naar bepaalde?gear. Maar dat heeft niks te maken met en of die goed kan draaien of niet. En als je al around ben hoef je voor mij nog geeneens te kunnen beatmixen, Dan ligt het aan hoe je het brengd.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 09:17:19 (49%)
Tekhead    posted on 30-12-2009 09:29
idd, niet alles valt goed te beatmatchen
Dolivieira    posted on 30-12-2009 09:31
Er zijn een hoop Radio DJs die niet kunnen beatmixen maar wel een zaal op hun kop kunnen zetten. Niet mijn ding maar Nuff respect for them.
Gery    posted on 30-12-2009 10:18
Poster: djdolivieira
Er zijn een hoop Radio DJs die niet kunnen beatmixen maar wel een zaal op hun kop kunnen zetten. Niet mijn ding maar Nuff respect for them.
 Heb ik totaal geen respect voor. Hert is niet moeilijk zelf voor iemand die niet in de dj wereld zit een playlist samen te stellen met commerci?le nummers vaarvan men weet dat het ambiance zal zijn.
Reken daarbij de grote platenkennis die de meeste radio mensen wel hebben en 't is niet meer of min als dat. De kunst zit hem in die platen mooi te kunnen mixen, daat zit hem het talent. je kan anders evengoed DJ Matic opzetten...
Om een voorbeeld te geven van een manier van werken waar ik totaal niet mee eens ben, al verschillende keren Dirk Stoops horen draaien en ook backstage gestaan enkele keren. ?Het enige dat hij doet is continu mix cd's opleggen van 10 tal minuten met een 4 tal nummers en show staan verkopen...
DJ - Producer
Bouncy    posted on 30-12-2009 10:42

Ik probeer altijd mijn skills zoveel mogelijk te laten zien en te verbeteren, toch komt het op de meeste feesten toch aan op het betere play/pause werk! Ik beatmatch dan alleen als ik er zin in heb, een hoop mensen hier zullen dat niet begrijpen, maar, kom op h?, beatmatchen op bruiloftjes en (allround) schoolfeesten? Ik ouwehoer veel liever m'n platen aan elkaar!

Dan hoor ik een aantal mensen klagen over de sync knop, ik snap dit niet, want ik merk dat het hele beatmatch gedeelte (voor mij dan) piece of cake is en 1/10e van het werk wat ik moet doen. Wat veel belangrijker is, is de timing en de creativiteit die je er mee kan uitten. Wees niet bang, dj's die een beetje draaien met een sync knop komen niet ver als ze geen tallent hebben om de juiste platen op te leggen. Dus maak d'r a.u.b niet zo'n probleem van!
MaximDJ    posted on 30-12-2009 10:47
Poster: Tekhead
idd, niet alles valt goed te beatmatchen

Probeer het maar eens met Dance Classics of Party/Nederlandstalige muziek, lukt nooit haha!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Stephanie    posted on 30-12-2009 10:57
Poster: MaximDJ
Probeer het maar eens met Dance Classics

Geen enkel probleem mee?Cool
Maar het inderdaad door de vaak ongelijke beat wel een stukje lastiger dan met de muziek die met computers gemaakt is.
Stephanie    posted on 30-12-2009 11:07
Poster: Gery
Heb ik totaal geen respect voor. Hert is niet moeilijk zelf voor iemand die niet in de dj wereld zit een playlist samen te stellen met commerci?le nummers vaarvan men weet dat het ambiance zal zijn.

Reken daarbij de grote platenkennis die de meeste radio mensen wel hebben en 't is niet meer of min als dat. De kunst zit hem in die platen mooi te kunnen mixen, daat zit hem het talent. je kan anders evengoed DJ Matic opzetten...

Niet mee eens.....?

Of je nou mixt of lekker plaatjes aan het doorstarten bent alles staat of valt met de afstemming van je platenkeuze op de zaal. Of je dat kan heeft niets te maken met het samenstellen van een playlist voor de radio. Geen idee hoe het in Belgie werkt maar bij ons in Nederland doet een radio dj dat 9 van de 10 keren trouwens ook niet zelf. Welke plaat wanneer op de radio te horen is zit een hele filosofie achter en bij vrijwel alle grote stations werken 1 of meerdere mensen die full time bezig zijn met wat wat, wanneer gedraaid wordt. De dj draait gewoon het lijstje af en geeft er vormgeving aan.

Dik respect dus ook voor een (radio)dj die niet mixt maar puur op platenkeuze de zaal helemaal op z'n kop zet. Sterker nog, wat mij valt opvalt bij dj's die zo nodig alles moeten mixen is dat ze meer bezig zijn of de plaat die ze gaan draaien wel perfect te mixen is met de voorgaande plaat dan met of dat op dat moment de perfecte plaat is om de zaal op z'n kop te krijgen.

Zelf doe ik het bij de tour van TMF ook.....of een plaat in de opbouw van de avond past vind ik belangrijker dan of ik deze strak kan mixen met de voorgaande. Als doorstarten een betere optie is doe ik dat. Ik hoef me niet zo nodig te bewijzen of ik nou perfect kan mixen of niet. De herboeking / tevredenheid van de opdrachtgever staat of valt met de sfeer van de avond!
Tekhead    posted on 30-12-2009 11:24

Dat komt ook omdat vroegere jaren toen alles nog analoog was en dj's alles zelf deden, platen zoeken, opleggen, presenteren, telefoon aannemen, reclamespots ingooien, mixer bedienen, etc...toen was er van beatmatchen op de radio zo goed als geen sprake van, en normaal ook omdat er eerst een plaatje aan't spelen was, dan moest de dj op het einde van dee plaat wat blabla vertellen en de volgende plaat aankondigen, het enige dat je toen matchte, was je aan of afkondiging van de platen, zorgen dat je geen gat liet vallen tussen je vocal en de inlopende plaat, toen was dj zijn op de radio nog zwoegen en zweten, maar o zo plezant, heb dat jaren met heel m'n hart gedaan.
Tekhead    posted on 30-12-2009 11:27
Poster: Stephanie

Niet mee eens.....?

Of je nou mixt of lekker plaatjes aan het doorstarten bent alles staat of valt met de afstemming van je platenkeuze op de zaal. Of je dat kan heeft niets te maken met het samenstellen van een playlist voor de radio. Geen idee hoe het in Belgie werkt maar bij ons in Nederland doet een radio dj dat 9 van de 10 keren trouwens ook niet zelf. Welke plaat wanneer op de radio te horen is zit een hele filosofie achter en bij vrijwel alle grote stations werken 1 of meerdere mensen die full time bezig zijn met wat wat, wanneer gedraaid wordt. De dj draait gewoon het lijstje af en geeft er vormgeving aan.

Dik respect dus ook voor een (radio)dj die niet mixt maar puur op platenkeuze de zaal helemaal op z'n kop zet. Sterker nog, wat mij valt opvalt bij dj's die zo nodig alles moeten mixen is dat ze meer bezig zijn of de plaat die ze gaan draaien wel perfect te mixen is met de voorgaande plaat dan met of dat op dat moment de perfecte plaat is om de zaal op z'n kop te krijgen.

idd, wat heb je er aan als je de plaatjes heel mooi kan beatmatchen maar het volk niet op de dansvloer krijgt door de verkeerde platenkeuze.

mrwhoopie    posted on 30-12-2009 11:58
Hier wil ik ook even een zegje doen,ik zal eerst ms mijn leeftijd zeggen ik ben van het gezegend jaar 1979,ik ben dus 30 jaar,begonnen met 2 bronnen en een mengpanneel,de bronnen hadden enkel een tempo regeling en de mixer had een EQ en toen de zaak goed ging lopen hadden we faderstart dat was een openbaaring.Beatmatchen is een kunst net zoals scratchen een kunst is.Ik kan beatmatchen niet zo goed al menig hier wsl,maar ik krijg mijn zaal uit de bol met de platen die ik kies,ik draai 70,80,90 en dan af en toe wat modern ertussen dit modern gedeelte oefen ik thuis hard in,soms maak ik dan ook een mixtape omdat ik niet wil afgaan.
Toch koop ik gear die populair is bij dj's die perfect beatmatchen ed.Waarom....tja ik merk dat ik beter kan beatmatchen op een cdj dan op een dubbelaar ik vind zo een dubbelaar veel onnauwkeuriger...te kleine tempo-fader ed.
Dus nu de grote vraag:
Wat is talent?
IK vind als de klant zich geammuseerd heeft dat je geslaagd bent in je opzet,ik heb al gehad dat ik gigantisch er langs zat bij het inbrengen van een volgend nummer en ik mij rot voelde,achteraf blijkt dat geen mens dat gehoord heeft.
Ik vind een goede platenkeuze beter dan een passende platenkeuze daarmee bedoel ik dat het soms beter is platen die de ambiance erin houden te kiezen dan een perfect gebeatmachte set waar je eigenlijk zit te wachten op wanneer komt het nu...
Ooh ja en ik denk dat heel veel bekende DJ's tegen woordige playbacken zeg maar,ik heb al een paar keer bij de Regi geweest en geloof me dat is ook op voorhand voorbereid,eigenlijk zijn heel veel bekende dj's een beetje overhyped.
MaximDJ    posted on 30-12-2009 12:09

Probeer het maar eens met Dance Classics
Geen enkel probleem meeCool
Maar het inderdaad door de vaak ongelijke beat wel een stukje lastiger dan met de muziek die met computers gemaakt is.

Ja, klopt Winking my eye Ik bedoel in vergelijking met House/Techno enz..?Cool?Ik kan het redelijk met Dance Classics, maar moet nog hard oefenen haha! House enzo is geen probleem

Party Sensations. Excellence in entertainment.
Stephanie    posted on 30-12-2009 13:03
.... Ik kan het redelijk met Dance Classics, maar moet nog hard oefenen haha! House enzo is geen probleem

Tip van de juf; Loopjes en hotcue's?Cool
nils7    posted on 30-12-2009 13:03
Poster: Tomazos
iemand een link van filmpje waarbij die mac crashed op sensation?:P

Eh hiero voor een deel

Poster:?ArCee
Poster:?nils7

Dan maakt Gear wel uit want als je hun op de set van Eddie en Dimitri had laten draaien hadden ze er niet uit kunnen krijgen wat ze op hun eigen set hadden kunnen doen!

Poster:?Woudtje
Poster:?walteur
Poster:?Woudtje

Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te wordenCool. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.

Heb ik al in het zwart?Cool.?

Ik ga ook elke keer met een zwarte op vakantie :P.... beter als sjouwen met koffers Winking my eye (overigens ook vol cd's)

Dan begrijp je de strekking van het "verhaal" niet. Ik bedoel ermee te zeggen, dat elke deejay, op ZIJN eigen apparatuur een waanzinnige set kan neerzetten, en dat het bezoekers van een feest geen biet uitmaakt op welke apparatuur je dat doet, als JIJ ze maar een waanzinnige avond geeft. De enige die naar je apparatuur kijken en eventueel dingetjes in je set horen zijn meestal andere deejays (die ook nog vaak strontjaloers zijn dat jij er staat te draaien en niet hij en daarom negatieve commentaar levert op wat jij doet terwijl een "gemiddelde" bezoeker gfewoon uit zijn plaat gaat)??Cool

De beste stuurlui staan aan wal zogezegt???

Nee de bezoeker zal het weinig uitmaken, en mij ook niet als iemand het er maar uit haalt wat er in zit.

Op een set van twee platenspelers en een mengpaneel vind ik het een prestatie dat de beatmatches en de platenkeuze goed is.

De volledige andere kant is dan dat iemand Traktor gebruikt met 4 decks en de sync knop... tjah dan moet ie wel laten merken dat ie er live iets leuks mee kan want enkel zo plaatjes aan elkaar "mixen" .

Het gaat er mij om dan iemand eruit haalt wat er in zit! En de verwachting bij een DJM800 + 2 Technics zijn anders dan 3x CDJ2000 en een DJM800! Of traktor met 4 deckjes!

User edit by nils7 on 30-12-2009 @ 13:04:36 (2%)
Dolivieira    posted on 30-12-2009 18:12

Om een voorbeeld te geven van een manier van werken waar ik totaal niet mee eens ben, al verschillende keren Dirk Stoops horen draaien en ook backstage gestaan enkele keren. ?Het enige dat hij doet is continu mix cd's opleggen van 10 tal minuten met een 4 tal nummers en show staan verkopen...

Op een avond dat ze met de drive inn van bijvoorbeeld Veronica of Radio 538 op pad zijn dan komt er geen Playlist bij zetten. Dan doen ze alles zelf. en dan beweer jij dat dat geen DJs zijn!!!Confused

Poster: mrwhoopie
Hier wil ik ook even een zegje doen,ik zal eerst ms mijn leeftijd zeggen ik ben van het gezegend jaar 1979,ik ben dus 30 jaar,begonnen met 2 bronnen en een mengpanneel,de bronnen hadden enkel een tempo regeling en de mixer had een EQ en toen de zaak goed ging lopen hadden we faderstart dat was een openbaaring.Beatmatchen is een kunst net zoals scratchen een kunst is.Ik kan beatmatchen niet zo goed al menig hier wsl,maar ik krijg mijn zaal uit de bol met de platen die ik kies,ik draai 70,80,90 en dan af en toe wat modern ertussen dit modern gedeelte oefen ik thuis hard in,soms maak ik dan ook een mixtape omdat ik niet wil afgaan.

Toch koop ik gear die populair is bij dj's die perfect beatmatchen ed.Waarom....tja ik merk dat ik beter kan beatmatchen op een cdj dan op een dubbelaar ik vind zo een dubbelaar veel onnauwkeuriger...te kleine tempo-fader ed.

Dus nu de grote vraag:

Wat is talent?

IK vind als de klant zich geammuseerd heeft dat je geslaagd bent in je opzet,ik heb al gehad dat ik gigantisch er langs zat bij het inbrengen van een volgend nummer en ik mij rot voelde,achteraf blijkt dat geen mens dat gehoord heeft.

Ik vind een goede platenkeuze beter dan een passende platenkeuze daarmee bedoel ik dat het soms beter is platen die de ambiance erin houden te kiezen dan een perfect gebeatmachte set waar je eigenlijk zit te wachten op wanneer komt het nu...

Ooh ja en ik denk dat heel veel bekende DJ's tegen woordige playbacken zeg maar,ik heb al een paar keer bij de Regi geweest en geloof me dat is ook op voorhand voorbereid,eigenlijk zijn heel veel bekende dj's een beetje overhyped.

Idd, Daarom zeg ik ook. Een DJ is iemand die plaatjes op zet om andere te vermaken en hoe die dat doet is niet relevant. maar als de menesen het maar naar hun zin hebben.

Niet mee eens.....?

Zelf doe ik het bij de tour van TMF ook.....of een plaat in de opbouw van de avond past vind ik belangrijker dan of ik deze strak kan mixen met de voorgaande. Als doorstarten een betere optie is doe ik dat. Ik hoef me niet zo nodig te bewijzen of ik nou perfect kan mixen of niet. De herboeking / tevredenheid van de opdrachtgever staat of valt met de sfeer van de avond!

Jij Snapt het. Maar had van jou niet anders verwacht. Anders draai je niet bij TMFCool
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 18:23:59 (100%)
djjw    posted on 30-12-2009 19:29
Tip van de juf; Loopjes en hotcue's?Cool

Cool

ps..
Ik las trouwens ergens dat party muziek niet te beatmixen is....
misschien niet alles, maar een grote hoeveelheid zeker wel..
Wat ook geld voor Nederlandse muziek.
User edit by djjw on 30-12-2009 @ 19:31:51 (100%)
Rusafli    posted on 30-12-2009 19:37
Sluit me aan bij de laatste post, maar het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als het publiek juist komt voor jouw muziek keuze of de door jouw gemaakte producties en niet andersom !!! Dan ben je niet alleen dj, maar ook artiest !
Dolivieira    posted on 30-12-2009 20:04
Tuurlijk is dat geweldig. Maar een DJ moet er hoe dan ook een feest van maken. Daar komen ze voor. Om uit hun dak te gaan. Anders kan je beter een computer laten draaien of een CD opzetten.
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 20:04:39 (2%)
Rusafli    posted on 30-12-2009 20:17
Klopt helemaal. Maar een feest kun je ook be?nvloeden op een goede manier.

Dus wat wil jezelf ?
* Het publiek komt voor jou en je muziek keus of jouw manier van mixen/produceren
of
* Je komt voor het publiek en geeft ze wat ze willen.
Beide opties (of misschien wel meerdere opties) kunnen ervoor zorgen dat het publiek uit zijn dak gaat !
Maar dan heb je ook nog.
Wil ik uniek zijn of niet ?? Een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.
Dolivieira    posted on 30-12-2009 20:41
Je kan pas uniek zijn als ze speciaal boeken voor wat je heb gepresteert heb met produkties enz enz. En met de digitale revulutie kan je als kliene naam moeiljk uniek zijn. Vroeger nog wel toen de platen nog onder de toonbank vandaan kwamen. De oudere DJs weten het nog wel want daar kwamen de zeldzame plaatjes onder vandaan. Maar nu zeldzaam, Alle Tracks lekken. Zijn?voor dat ze bij Beatport, Traxsource,?enz al te krijgen. Dus nog voor dat ze uit zijn. Kan je dan nog spreken van zeldzaamheid(uniek).?Ik denk?van?niet. ?
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 20:47:08 (100%)
Gery    posted on 30-12-2009 20:45
Uiteraard moet je altijd naar je publiek kijken en moet de ambiance in de zaal primeren. ?Gelijk heb je als je zegt dat plantenkeuze belangrijk is. ?Maar iemand die op een feest nummers aan elkaar praat door de microfoon met melige oneliners zou ik al organisator nooit boeken. ?Zelf al gebruikt de dj zijn micro niet, het zogenaamde "fader" of "play/stop" syndroom is gewoon ronduit irritant en zelf nadelig voor de ambiance! ? Veel vooral beginnende dj's kappen hun platen erin op het verkeerde moment waardoor de mensen in de zaal verward worden en het ipv een climax eerst een dipje geeft..
Ik blijk erbij dat een goede dj heel bewust zijn platen moet kiezen, niet 100% zijn ding doen maar naar de zaal kijken en denken in functie van het publiek en daarbovenop naadloos alles aan elkaar moet mixen. ?oldies, 90's, R&B, ... valt perfect te (beat)mixen. ?Het is moeilijker als elektroniche house platen, maar dat onderscheid dan ook een goede dj van een minder goede.
nogmaals ik ontken het belang van platenkeuze absoluut niet. ik draai zelf veel studentenfuiven en daar ben ik 100% allround, maar ik zal altijd trachten alles mooi te beatmixen of ik nu de grease megamix opleg of sexy bitch Happy, laughing
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 30-12-2009 20:48
Dat denk jij, Maar 80 tot 90 procent van de doorsnee mens niet.
Bouncy    posted on 30-12-2009 21:00
Uiteraard moet je altijd naar je publiek kijken en moet de ambiance in de zaal primeren. ?Gelijk heb je als je zegt dat plantenkeuze belangrijk is. ?Maar iemand die op een feest nummers aan elkaar praat door de microfoon met melige oneliners zou ik al organisator nooit boeken. ?Zelf al gebruikt de dj zijn micro niet, het zogenaamde "fader" of "play/stop" syndroom is gewoon ronduit irritant en zelf nadelig voor de ambiance! ? Veel vooral beginnende dj's kappen hun platen erin op het verkeerde moment waardoor de mensen in de zaal verward worden en het ipv een climax eerst een dipje geeft..

...

nogmaals ik ontken het belang van platenkeuze absoluut niet. ik draai zelf veel studentenfuiven en daar ben ik 100% allround, maar ik zal altijd trachten alles mooi te beatmixen of ik nu de grease megamix opleg of sexy bitch Happy, laughing

Tsja...
Als ik alleen maar netjes ga beatmatchen op een bruiloftje ben ik m'n werk kwijt! Ik denk ook dat we het hier allemaal te smal zien, we hebben het niet alleen over stampfeesten! (als ik ze zo mag noemen)
Poster:?Gery
Zelf al gebruikt de dj zijn micro niet, het zogenaamde "fader" of "play/stop" syndroom is gewoon ronduit irritant en zelf nadelig voor de ambiance!

Zelfs al schreeuwt de MC niet door de muziek heen, kan het beatmatching syndroom gewoon ronduit irritant en zelfs nadelig zijn voor de ambience!
Maar dat is wat ik er van denk, zoals je al zegt vind je het irritant dat er op de verkeerde momenten word ingestart, maar we hebben het hier toch over iets perfects? Een beatmatch die er vierkant naast loopt is toch ook irritant?
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

229 Users online: 140 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.560
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.597

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use