Poster: djdolivieiraHeb ik totaal geen respect voor. Hert is niet moeilijk zelf voor iemand die niet in de dj wereld zit een playlist samen te stellen met commerci?le nummers vaarvan men weet dat het ambiance zal zijn.
Er zijn een hoop Radio DJs die niet kunnen beatmixen maar wel een zaal op hun kop kunnen zetten. Niet mijn ding maar Nuff respect for them.
Poster: djdolivieira
Er zijn een hoop Radio DJs die niet kunnen beatmixen maar wel een zaal op hun kop kunnen zetten. Niet mijn ding maar Nuff respect for them.
Poster: Tekhead
idd, niet alles valt goed te beatmatchen
Poster: MaximDJ
Probeer het maar eens met Dance Classics
Poster: Gery
Heb ik totaal geen respect voor. Hert is niet moeilijk zelf voor iemand die niet in de dj wereld zit een playlist samen te stellen met commerci?le nummers vaarvan men weet dat het ambiance zal zijn.
Reken daarbij de grote platenkennis die de meeste radio mensen wel hebben en 't is niet meer of min als dat. De kunst zit hem in die platen mooi te kunnen mixen, daat zit hem het talent. je kan anders evengoed DJ Matic opzetten...
Poster: djdolivieira
Poster: StephaniePoster: Geryidd, wat heb je er aan als je de plaatjes heel mooi kan beatmatchen maar het volk niet op de dansvloer krijgt door de verkeerde platenkeuze.
Heb ik totaal geen respect voor. Hert is niet moeilijk zelf voor iemand die niet in de dj wereld zit een playlist samen te stellen met commerci?le nummers vaarvan men weet dat het ambiance zal zijn.
Reken daarbij de grote platenkennis die de meeste radio mensen wel hebben en 't is niet meer of min als dat. De kunst zit hem in die platen mooi te kunnen mixen, daat zit hem het talent. je kan anders evengoed DJ Matic opzetten...
Niet mee eens.....?
Of je nou mixt of lekker plaatjes aan het doorstarten bent alles staat of valt met de afstemming van je platenkeuze op de zaal. Of je dat kan heeft niets te maken met het samenstellen van een playlist voor de radio. Geen idee hoe het in Belgie werkt maar bij ons in Nederland doet een radio dj dat 9 van de 10 keren trouwens ook niet zelf. Welke plaat wanneer op de radio te horen is zit een hele filosofie achter en bij vrijwel alle grote stations werken 1 of meerdere mensen die full time bezig zijn met wat wat, wanneer gedraaid wordt. De dj draait gewoon het lijstje af en geeft er vormgeving aan.
Dik respect dus ook voor een (radio)dj die niet mixt maar puur op platenkeuze de zaal helemaal op z'n kop zet. Sterker nog, wat mij valt opvalt bij dj's die zo nodig alles moeten mixen is dat ze meer bezig zijn of de plaat die ze gaan draaien wel perfect te mixen is met de voorgaande plaat dan met of dat op dat moment de perfecte plaat is om de zaal op z'n kop te krijgen.
Poster: StephaniePoster: MaximDJ
Probeer het maar eens met Dance ClassicsGeen enkel probleem meeMaar het inderdaad door de vaak ongelijke beat wel een stukje lastiger dan met de muziek die met computers gemaakt is.Ja, kloptIk bedoel in vergelijking met House/Techno enz..?
?Ik kan het redelijk met Dance Classics, maar moet nog hard oefenen haha! House enzo is geen probleem
Poster: MaximDJ
.... Ik kan het redelijk met Dance Classics, maar moet nog hard oefenen haha! House enzo is geen probleem
Poster: Tomazos
iemand een link van filmpje waarbij die mac crashed op sensation?:P
Poster:?ArCeePoster:?nils7
Dan maakt Gear wel uit want als je hun op de set van Eddie en Dimitri had laten draaien hadden ze er niet uit kunnen krijgen wat ze op hun eigen set hadden kunnen doen!
Poster:?WoudtjePoster:?walteurPoster:?Woudtje
Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te worden. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.
Heb ik al in het zwart?.?
Ik ga ook elke keer met een zwarte op vakantie :P.... beter als sjouwen met koffers(overigens ook vol cd's)
Dan begrijp je de strekking van het "verhaal" niet. Ik bedoel ermee te zeggen, dat elke deejay, op ZIJN eigen apparatuur een waanzinnige set kan neerzetten, en dat het bezoekers van een feest geen biet uitmaakt op welke apparatuur je dat doet, als JIJ ze maar een waanzinnige avond geeft. De enige die naar je apparatuur kijken en eventueel dingetjes in je set horen zijn meestal andere deejays (die ook nog vaak strontjaloers zijn dat jij er staat te draaien en niet hij en daarom negatieve commentaar levert op wat jij doet terwijl een "gemiddelde" bezoeker gfewoon uit zijn plaat gaat)??
De beste stuurlui staan aan wal zogezegt???
Om een voorbeeld te geven van een manier van werken waar ik totaal niet mee eens ben, al verschillende keren Dirk Stoops horen draaien en ook backstage gestaan enkele keren. ?Het enige dat hij doet is continu mix cd's opleggen van 10 tal minuten met een 4 tal nummers en show staan verkopen...
Poster: mrwhoopie
Hier wil ik ook even een zegje doen,ik zal eerst ms mijn leeftijd zeggen ik ben van het gezegend jaar 1979,ik ben dus 30 jaar,begonnen met 2 bronnen en een mengpanneel,de bronnen hadden enkel een tempo regeling en de mixer had een EQ en toen de zaak goed ging lopen hadden we faderstart dat was een openbaaring.Beatmatchen is een kunst net zoals scratchen een kunst is.Ik kan beatmatchen niet zo goed al menig hier wsl,maar ik krijg mijn zaal uit de bol met de platen die ik kies,ik draai 70,80,90 en dan af en toe wat modern ertussen dit modern gedeelte oefen ik thuis hard in,soms maak ik dan ook een mixtape omdat ik niet wil afgaan.
Toch koop ik gear die populair is bij dj's die perfect beatmatchen ed.Waarom....tja ik merk dat ik beter kan beatmatchen op een cdj dan op een dubbelaar ik vind zo een dubbelaar veel onnauwkeuriger...te kleine tempo-fader ed.
Dus nu de grote vraag:
Wat is talent?
IK vind als de klant zich geammuseerd heeft dat je geslaagd bent in je opzet,ik heb al gehad dat ik gigantisch er langs zat bij het inbrengen van een volgend nummer en ik mij rot voelde,achteraf blijkt dat geen mens dat gehoord heeft.
Ik vind een goede platenkeuze beter dan een passende platenkeuze daarmee bedoel ik dat het soms beter is platen die de ambiance erin houden te kiezen dan een perfect gebeatmachte set waar je eigenlijk zit te wachten op wanneer komt het nu...
Ooh ja en ik denk dat heel veel bekende DJ's tegen woordige playbacken zeg maar,ik heb al een paar keer bij de Regi geweest en geloof me dat is ook op voorhand voorbereid,eigenlijk zijn heel veel bekende dj's een beetje overhyped.
Poster: Stephanie
Niet mee eens.....?
Of je nou mixt of lekker plaatjes aan het doorstarten bent alles staat of valt met de afstemming van je platenkeuze op de zaal. Of je dat kan heeft niets te maken met het samenstellen van een playlist voor de radio. Geen idee hoe het in Belgie werkt maar bij ons in Nederland doet een radio dj dat 9 van de 10 keren trouwens ook niet zelf. Welke plaat wanneer op de radio te horen is zit een hele filosofie achter en bij vrijwel alle grote stations werken 1 of meerdere mensen die full time bezig zijn met wat wat, wanneer gedraaid wordt. De dj draait gewoon het lijstje af en geeft er vormgeving aan.
Dik respect dus ook voor een (radio)dj die niet mixt maar puur op platenkeuze de zaal helemaal op z'n kop zet. Sterker nog, wat mij valt opvalt bij dj's die zo nodig alles moeten mixen is dat ze meer bezig zijn of de plaat die ze gaan draaien wel perfect te mixen is met de voorgaande plaat dan met of dat op dat moment de perfecte plaat is om de zaal op z'n kop te krijgen.
Zelf doe ik het bij de tour van TMF ook.....of een plaat in de opbouw van de avond past vind ik belangrijker dan of ik deze strak kan mixen met de voorgaande. Als doorstarten een betere optie is doe ik dat. Ik hoef me niet zo nodig te bewijzen of ik nou perfect kan mixen of niet. De herboeking / tevredenheid van de opdrachtgever staat of valt met de sfeer van de avond!
Poster: Stephanie
Tip van de juf; Loopjes en hotcue's?
Uiteraard moet je altijd naar je publiek kijken en moet de ambiance in de zaal primeren. ?Gelijk heb je als je zegt dat plantenkeuze belangrijk is. ?Maar iemand die op een feest nummers aan elkaar praat door de microfoon met melige oneliners zou ik al organisator nooit boeken. ?Zelf al gebruikt de dj zijn micro niet, het zogenaamde "fader" of "play/stop" syndroom is gewoon ronduit irritant en zelf nadelig voor de ambiance! ? Veel vooral beginnende dj's kappen hun platen erin op het verkeerde moment waardoor de mensen in de zaal verward worden en het ipv een climax eerst een dipje geeft..
...
nogmaals ik ontken het belang van platenkeuze absoluut niet. ik draai zelf veel studentenfuiven en daar ben ik 100% allround, maar ik zal altijd trachten alles mooi te beatmixen of ik nu de grease megamix opleg of sexy bitchTsja...Als ik alleen maar netjes ga beatmatchen op een bruiloftje ben ik m'n werk kwijt! Ik denk ook dat we het hier allemaal te smal zien, we hebben het niet alleen over stampfeesten! (als ik ze zo mag noemen)Poster:?Gery
Zelf al gebruikt de dj zijn micro niet, het zogenaamde "fader" of "play/stop" syndroom is gewoon ronduit irritant en zelf nadelig voor de ambiance!Zelfs al schreeuwt de MC niet door de muziek heen, kan het beatmatching syndroom gewoon ronduit irritant en zelfs nadelig zijn voor de ambience!Maar dat is wat ik er van denk, zoals je al zegt vind je het irritant dat er op de verkeerde momenten word ingestart, maar we hebben het hier toch over iets perfects? Een beatmatch die er vierkant naast loopt is toch ook irritant?