Gear of Talent. (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 24-12-2009 16:21
Hoi mensen.

Ik wil graag jullie mening vragen.

Word een DJ tegenwoordig alleen op gear?bekeken.

Of op Talent.

Wil graag jullie mening hier over hebben.

Excuses voor eventuele Typefouten.

What do you think about Gear of Talent. ??

Vote :   

Woudtje    posted on 26-12-2009 11:33
Poster: Gery
lang leve timecode dan maar! ik kan desnoods per fiets naar waar ik moet draaien gaan! Happy, laughing

O ja zeker, ik ben ook een voorstander van Timecode systemen. Laptop mee en je kan draaien met platen of cd's. Het maakt niets uit?Cool.
Dolivieira    posted on 26-12-2009 18:44
Poster: djjw

Een 7.3 is een mixer die als hij vies is in de vaatwasser gezet kan worden, zo betrouwbaar... helaas mis je meteen wel de creativiteit die je bij een djm 800 wel hebt!

Zou ik niet doen want dan is die wel kapot.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ArCee    posted on 27-12-2009 11:27
Op zich trouwens een vreemde vraag. Volgens mij word een deejay nog steeds afgerekend op de sets die hij draait, onafhankelijk met welke apparatuur.

Een deejay met een volle dansvloer die de hele zaal uit zijn potje laat gaan zal erg gewaardeerd worden.

Er was ooit in de toemalige Roxy, de club uit Amsterdam die helaas niet meer bestaat, een avond met Guest deejays uit Rusland. Daar stonden voor die tijd, de beste apparatuur qua platenspelers en mixers etc klaar voor de jongens want Eddie de Clerck en Dimitri, de toenmalige residents, gebruikte niets anders. Die Russen hadden geen beschikking over die apparatuur?in hun eigen land, niet te krijgen en niet te betalen, dus die werkte met bandrecorders, en hadden 1 nummer per spoel. Dat werkte erg vreemd en omslachtig, maar het was alles wat ze hadden dus zij begonnen te mixen op hun manier, met hun apparatuur. Op een heel ouderwetse manier dus.
Evengoed ging de zaal die avond helemaal plat, want hoe je het ook doet, als je de juiste muziek hebt, de zaal aanvoelt en je sets gewoon kloppen dan gaat een zaal uit zijn bol, en dat is wat JIJ als deejay hoort te doen & het is wat die jongens ook deden op de juiste manier.
Eddie en Dimitri stonden trouwens met verbazing te kijken hoe die jongens dat deden, en gaven eerlijk toe zo nooit gewerlkt te hebben en het op die wijze ook nooit zouden kunnen.

Duidelijker voorbeeld dat het NIET om de apparatuur gaat kun je volgens mij zowat niet hebben.
User edit by ArCee on 27-12-2009 @ 11:29:11 (1%)
Dolivieira    posted on 27-12-2009 11:52
Idd ArCee zo denk ik er ook over.
Tekhead    posted on 27-12-2009 11:54
De fingerspitzengefuhl zouden ze in Duitsland zeggen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 27-12-2009 11:58
lang leve timecode dan maar! ik kan desnoods per fiets naar waar ik moet draaien gaan! Happy, laughing

Idd Gery. Heb ook weer zo`n timecoded geval besteld. Maar toch zal ik ook mijn trolley meenemen met CDs. al zijn de computers heel betrouwbaar tegenwoordig. Crashen en lopen ze nu en dan nog wel eens vast. Al?gebeurd dat vrij wienig. ?En daar sta je dan met timecoded zooi.
User edit by Dolivieira on 27-12-2009 @ 11:58:40 (1%)
Woudtje    posted on 27-12-2009 12:53
Poster: djdolivieira

Idd Gery. Heb ook weer zo`n timecoded geval besteld. Maar toch zal ik ook mijn trolley meenemen met CDs. al zijn de computers heel betrouwbaar tegenwoordig. Crashen en lopen ze nu en dan nog wel eens vast. Al?gebeurd dat vrij wienig. ?En daar sta je dan met timecoded zooi.

Heb nog nooit last gehad van een vast loper. Bij Traktor heb ik wel eens een popje en een kraakje. Met serato heb ik nog nooit wat gehad. Ik vertrouw mijn MBP 100%.
Winston    posted on 27-12-2009 14:04
Een soortgelijk topic bestaat al: gear of creatie
Tic Toc
Gery    posted on 27-12-2009 15:04
Ik heb met Traktor ook nooit noemenswaardige problemen gehad.. ?wat ik wel altijd bij heb is een mapje met een 20 tal CD's om in worse case scenario's mij toch te behelpen. In dat idee draai ik ook niet met de originele timecode CD's maar met cd's die ikzelf gebrand heb, waar als 3e track op de CD een mixje staat (met acapella intro) van bekende nummers maar toch niet super bom, om in geval van PC problemen direct op mix cd over te gaan. ondertussen heb ik dan mooi een half uur de tijd om uit te zoeken wat het probleem is. ?Heb ik nog maar een maal moeten gebruiken. was plaats aan het maken in de discobar voor de laptop van mijn opvolger en mijn macbook vloog dicht. gevolg, alles uit... :D
DJ - Producer
Tekhead    posted on 27-12-2009 15:04
lang leve de analoge industrie Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 27-12-2009 16:51
Poster: Woudtje

Heb nog nooit last gehad van een vast loper. Bij Traktor heb ik wel eens een popje en een kraakje. Met serato heb ik nog nooit wat gehad. Ik vertrouw mijn MBP 100%.

Ik heb met Traktor ook nooit noemenswaardige problemen gehad.. ?wat ik wel altijd bij heb is een mapje met een 20 tal CD's om in worse case scenario's mij toch te behelpen. In dat idee draai ik ook niet met de originele timecode CD's maar met cd's die ikzelf gebrand heb, waar als 3e track op de CD een mixje staat (met acapella intro) van bekende nummers maar toch niet super bom, om in geval van PC problemen direct op mix cd over te gaan. ondertussen heb ik dan mooi een half uur de tijd om uit te zoeken wat het probleem is. ?Heb ik nog maar een maal moeten gebruiken. was plaats aan het maken in de discobar voor de laptop van mijn opvolger en mijn macbook vloog dicht. gevolg, alles uit... :D

Ik zeg ook dat de kans tegenwoordig zeer klein is, maar toch.

Maar we swalen weer af digitaal vs analoog is wweer andere discusie. ?
User edit by Dolivieira on 27-12-2009 @ 16:52:26 (9%)
nils7    posted on 27-12-2009 17:22
Poster: ArCee
Op zich trouwens een vreemde vraag. Volgens mij word een deejay nog steeds afgerekend op de sets die hij draait, onafhankelijk met welke apparatuur.

Een deejay met een volle dansvloer die de hele zaal uit zijn potje laat gaan zal erg gewaardeerd worden.

Er was ooit in de toemalige Roxy, de club uit Amsterdam die helaas niet meer bestaat, een avond met Guest deejays uit Rusland. Daar stonden voor die tijd, de beste apparatuur qua platenspelers en mixers etc klaar voor de jongens want Eddie de Clerck en Dimitri, de toenmalige residents, gebruikte niets anders. Die Russen hadden geen beschikking over die apparatuur?in hun eigen land, niet te krijgen en niet te betalen, dus die werkte met bandrecorders, en hadden 1 nummer per spoel. Dat werkte erg vreemd en omslachtig, maar het was alles wat ze hadden dus zij begonnen te mixen op hun manier, met hun apparatuur. Op een heel ouderwetse manier dus.
Evengoed ging de zaal die avond helemaal plat, want hoe je het ook doet, als je de juiste muziek hebt, de zaal aanvoelt en je sets gewoon kloppen dan gaat een zaal uit zijn bol, en dat is wat JIJ als deejay hoort te doen & het is wat die jongens ook deden op de juiste manier.
Eddie en Dimitri stonden trouwens met verbazing te kijken hoe die jongens dat deden, en gaven eerlijk toe zo nooit gewerlkt te hebben en het op die wijze ook nooit zouden kunnen.

Duidelijker voorbeeld dat het NIET om de apparatuur gaat kun je volgens mij zowat niet hebben.

Dan maakt Gear wel uit want als je hun op de set van Eddie en Dimitri had laten draaien hadden ze er niet uit kunnen krijgen wat ze op hun eigen set hadden kunnen doen!
Poster:?Woudtje
Poster:?walteur

Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te wordenCool. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.

Heb ik al in het zwart?Cool.?

Ik ga ook elke keer met een zwarte op vakantie :P.... beter als sjouwen met koffers Winking my eye (overigens ook vol cd's)

User edit by nils7 on 27-12-2009 @ 17:26:02 (26%)
Vassilli    posted on 27-12-2009 17:38

Koop een Mac heb je er geen last meer van Winking my eye
Dolivieira    posted on 27-12-2009 17:47
Ook die kunnen crashen.
nils7    posted on 27-12-2009 18:21
Ook die kunnen crashen.

Sensation White 2007 Darren Emerson?Cool
Half uur geen muziek... gelukkig was David Guetta er nog met z'n cd'kes Happy, laughing
Dolivieira    posted on 28-12-2009 08:42
Poster: nils7

Half uur geen muziek... gelukkig was David Guetta er nog met z'n cd'kes Happy, laughing

Kijk dat bedoel ik nou. En een Mac is ook niet alles. Apple staat nou niet te boek voor zijn geweldige service als er iets Kapot gaat. Zie klachten Kassa en Consumentenbond.
User edit by Dolivieira on 28-12-2009 @ 08:42:30 (3%)
Gery    posted on 28-12-2009 11:07
Poster: djdolivieiraKijk dat bedoel ik nou. En een Mac is ook niet alles. Apple staat nou niet te boek voor zijn geweldige service als er iets Kapot gaat. Zie klachten Kassa en Consumentenbond.
 pardon? ?Qua garantie is apple de eerste om ervoor te zorgen dat alles direct word opgelost. ?Door een accident met kuisproduct werkten de letters T en 5 niet meer op mijn toetsenbord en dat was binnen de 3 dagen volledig onder garantie hersteld..
DJ - Producer
Esmee    posted on 28-12-2009 11:19
maar o we als het 1 dag buiten de garantie periode van 1 jaarCool is. Dan is het, ja daar kunnen wij niets meer mee, ga maar naar die en die zaak die repareren misschien wel iPods.
Als je dan vervolgens een beetje moeite doet met brieven schrijven heb je binnen 3 weken een brief thuis dat ze er toch even naar gaan kijken. En dan na 5 weken heb je eindelijk een nieuwe.
Woudtje    posted on 28-12-2009 12:16
Of je moet voor een belachelijk bedrag Applecare kopen voor drie jaarCool. Apple is buiten de garantie periode inderdaad niet optimaal, om het maar ff netjes te zeggen.
Dolivieira    posted on 28-12-2009 13:45
pardon? ?Qua garantie is apple de eerste om ervoor te zorgen dat alles direct word opgelost. ?Door een accident met kuisproduct werkten de letters T en 5 niet meer op mijn toetsenbord en dat was binnen de 3 dagen volledig onder garantie hersteld..

Ze komen niet voor niets in het nieuws. ! dag buiten je gerantie en het wordt een hels karwei om je spul gerepareerd te krijgen. Ze zijn niet voor niets door de Consumentenbond op hen vingers getikt. Hier gelden namelijk aanvullende regels die in amerika niet gelden. Dus doe er maar een beetje research naar. Dan zie je dat ik geen bulshit praat.

Maar jongens dit is een andere dicussie die niets met talent of gear te maken heeft? Effe dit in een ander topic. On topic dan maar weer.
User edit by Dolivieira on 28-12-2009 @ 13:47:57 (22%)
nils7    posted on 29-12-2009 02:35

Kijk dat bedoel ik nou. En een Mac is ook niet alles. Apple staat nou niet te boek voor zijn geweldige service als er iets Kapot gaat. Zie klachten Kassa en Consumentenbond.

DE reden dat ik nog niet met de computer zou draaien... er is nog geen standaard (serato, traktor, bpm, virtual dj) en het is in mijn ogen nog niet betrouwbaar! Bij mij hebben mijn cdj's nog nooit geweigerd maar mijn pc (alhoewel mijn macbook ook redelijk stabiel is Happy, laughing)
User edit by nils7 on 29-12-2009 @ 02:35:52 (4%)
niiicola    posted on 29-12-2009 02:52
Misschien even on-topic gaan!
Gewoon.
Tomazos    posted on 29-12-2009 03:05
iemand een link van filmpje waarbij die mac crashed op sensation?:P

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 29-12-2009 @ 03:05:59 (100%)
ArCee    posted on 29-12-2009 08:22

Dan maakt Gear wel uit want als je hun op de set van Eddie en Dimitri had laten draaien hadden ze er niet uit kunnen krijgen wat ze op hun eigen set hadden kunnen doen!

Poster:?walteur

Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te wordenCool. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.

Heb ik al in het zwart?Cool.?

</quote

Ik ga ook elke keer met een zwarte op vakantie :P.... beter als sjouwen met koffers Winking my eye (overigens ook vol cd's)

Dan begrijp je de strekking van het "verhaal" niet. Ik bedoel ermee te zeggen, dat elke deejay, op ZIJN eigen apparatuur een waanzinnige set kan neerzetten, en dat het bezoekers van een feest geen biet uitmaakt op welke apparatuur je dat doet, als JIJ ze maar een waanzinnige avond geeft. De enige die naar je apparatuur kijken en eventueel dingetjes in je set horen zijn meestal andere deejays (die ook nog vaak strontjaloers zijn dat jij er staat te draaien en niet hij en daarom negatieve commentaar levert op wat jij doet terwijl een "gemiddelde" bezoeker gfewoon uit zijn plaat gaat)? Cool

De beste stuurlui staan aan wal zogezegt??

User edit by ArCee on 29-12-2009 @ 08:24:45 (7%)
Dolivieira    posted on 29-12-2009 09:09
Ik ben het compleet met je eens.

235 Users online: 146 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.600
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.637