Gear of Talent. (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 24-12-2009 16:21
Hoi mensen.

Ik wil graag jullie mening vragen.

Word een DJ tegenwoordig alleen op gear?bekeken.

Of op Talent.

Wil graag jullie mening hier over hebben.

Excuses voor eventuele Typefouten.

What do you think about Gear of Talent. ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 24-12-2009 20:00
Tuurlijk is het wel zo. Hoe beter de gear dus te makkelijk is het werken. Dus ik snap je wel Nils7. Maar een DJ moet wel kunnen mixen met alle gear die er nu te koop zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 24-12-2009 20:02
Poster: djdolivieira
Tuurlijk is het wel zo. Hoe beter de gear dus te makkelijk is het werken. Dus ik snap je wel Nils7. Maar een DJ moet wel kunnen mixen met alle gear die er nu te koop zijn.

Play, Cue, Pitchbend en de Pitchfader behoort inderdaad tot de standaardkunsten, de rest is bijzaak (maar bij juist gebruik kan het wel een extra bieden Winking my eye)
mr-mfh    posted on 24-12-2009 21:55
zoals Nil7 zeg.

een DJ moet wel kunnen draaien met het gear wat nu te koop is
maar het is ook wel eigelijk een kunst als een DJ met 2 diskmans of hoe je het schrijf :P
De Mooiste Mixen maakt. daar heb ik wel meer respect voor dan een DJ wie met de duurste gear een mix maakt met veel fouten.

djjw    posted on 24-12-2009 22:05
Laten we het niet over discmans hebben..
daar gaat niet mee worden gemixt!
start stop mixen is niet echt een kunst!

Als je alles goed leest kun je het alleen maar eens zijn met Nils7.
Allereerst gaat het om talent, maar zonder fatsoenlijke gear neem ik het niet serieus..
Waarschijnlijk ga ik dan ook niet draaien.
Wil je een fatsoenlijke dj, zul je fatsoenlijk gereedschap moeten hebben.
Begrijp me niet verkeerd.. dat hoeft echt niet alleen pioneer te zijn!!
TheHunter    posted on 24-12-2009 22:14
Ben ik het mee eens, maar een dj die zelf geen gear heeft maar toch goed kan draaien op alles wat hij langs de weg tegenkomt vind ik ook nice, talent staat zowieso bovenaan.

Komt wel bij dat wanneer je een drive-inn hebt, je wel fatsoenlijke gear mee moet nemen.
Je wordt ten slotte ook voor de gear betaald!
En idd hoeft dit niet alleen pioneer te zijn, maar ik draaide eerst vast in een kroeg, die plaats is ingepikt door een andere Dj die het voor 50 euro per avond doet (drive inn show met 2 man).
Dus ja, ik was nieuwsgierig en ging naar zon avond... IEDER nummer liep wel 3 a 4 keer vast of stotterde, de vloer daar is niet stevig, maar tja als je zulke cd-spelers hebt en durft mee te nemen op boekingen, heb ik geen respect. Gear telt in zon geval ook mee.
(ik noem nu ff expres geen namen :P)
tek-zotic    posted on 25-12-2009 00:21
talent staat 100% op 1
ik vind het veel vetter om zo een oude thunderdome set te zien met een rodec en 3 technicsen ( is wel ubermateriaal maar geen extra functies ) dan met 3 cdj en een DJM800 ( wel functies, doch minder stevig dan de voorgaande set :p ). En een vince bvb doet toch enorm zieke dingen met een turntable.
Dolivieira    posted on 25-12-2009 10:27
Poster: tek-zotic
talent staat 100% op 1
ik vind het veel vetter om zo een oude thunderdome set te zien met een rodec en 3 technicsen ( is wel ubermateriaal maar geen extra functies ) dan met 3 cdj en een DJM800 ( wel functies, doch minder stevig dan de voorgaande set :p ). En een vince bvb doet toch enorm zieke dingen met een turntable.

Ja maar we zitten nu wel in 2010 en niet 1993
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xtremer    posted on 25-12-2009 12:16
Poster: tek-zotic
talent staat 100% op 1

Vroeger vond ik het inderdaad geweldig om te zien hoe Vince z'n ding deed op een setje TT's. Maar heb je al eens gezien waar hij tegenwoordig mee draait? Noem jij de voordelen van vinyl ten opzichte van CD eens op, de feeling en de wat warme sound zijn al meegerekendCool?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Woudtje    posted on 25-12-2009 12:25
Poster: Xtremer

Vroeger vond ik het inderdaad geweldig om te zien hoe Vince z'n ding deed op een setje TT's. Maar heb je al eens gezien waar hij tegenwoordig mee draait? Noem jij de voordelen van vinyl ten opzichte van CD eens op, de feeling en de wat warme sound zijn al meegerekendCool?

Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te wordenCool. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.
Xtremer    posted on 25-12-2009 12:34
Poster: Woudtje
Dat je niet meer naar de sport school hoeft om een bodybuilder te wordenCool. Een bak platen weegt zoooooo zwaar.

Daar heb je zeker een punt! Heb ik ook veel gezeul mee gehad vroeger, moet je nagaan voor iemand van 14 toen hahaCool. Mensen verklaren me voor gek dat ik over wil stappen naar de CDJ-2000 (USB/SD). Krijg van die antwoorden: ja maar dan kom je met helemaal niets meer aanzetten op feesten, alleen met een USB stick en je hoofdtelefoon en je verpest het aanblik van de DJ bla bla bla. Zeg ik heel trots: ik heb mijn hele muziek collectie op 1 USB stick (2e stick neem ik mee als back-up) en hoef nooit van CD's te wisselen. Dit is ook een punt waar je tegenwoordig op aangekeken word, je word afgekeurd omdat je een USB stick in de speler doet ipv een CD. Er staat het zelfde op, slaat toch helemaal nergens op! Lang leven de toekomst, laat iedereen maar lekker slepen en zeulen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mathiz    posted on 25-12-2009 13:32
check zijn vu meters :p roder kan het niet
freezer    posted on 25-12-2009 13:39
moet je tegenwoordig niet ook al kunnen produceren wil je wat bereiken
Seca    posted on 25-12-2009 19:48

Dat zijn zowat de enigste voordelen, de feeling, de warme sound en de nostalgie van de platen die je in je handen hebt. En toch blijf ik vinyl verkiezen, Vinyls is superduur tegenover digitaal draaien, maarja daar kies je dan gewoon voor.

Natuurlijk word er vooral naar de skills gekeken, maar soms heb ik ook de indruk dat vele mensen denken: Hmm, die heeft goed materiaal, dus die kan draaien. Wat heel veel het geval niet is. Ik ken er die superduur materiaalkopen en er maar amper mee overweg kunnen, laat staan al goed kunnen draaien.

Als beginner?2 Pioneer CDJ 1000MK3s en 1 Pioneer DJM 800 kopen en daarna terug verkopen omdat het dj'en toch niet was wat ze dachten dat het was.
Ja, zo een mensen bestaan, wat ik nog altijd niet versta, en nooit zal verstaan.
User edit by Seca on 25-12-2009 @ 19:53:52 (80%)
Woudtje    posted on 25-12-2009 20:14
Ik blijf ook een voorliefde voor vinyl hebben. Heeft gewoon iets. Het is wel super onpraktisch als je buiten de deur moet draaien. Je zeult je een ongeluk met die dingen. Trouwens, via timecode heb je geen van die nadelen natuurlijk.
Tomazos    posted on 25-12-2009 20:21

toch vind ik hem op dat filmpje totaal NIET beroerd draaien voor een dj die van vinyl naar cd is gegaan, kan er goed mee overwegHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Mathiz    posted on 25-12-2009 20:52
Poster: Seca

Dat zijn zowat de enigste voordelen, de feeling, de warme sound en de nostalgie van de platen die je in je handen hebt. En toch blijf ik vinyl verkiezen, Vinyls is superduur tegenover digitaal draaien, maarja daar kies je dan gewoon voor.

Natuurlijk word er vooral naar de skills gekeken, maar soms heb ik ook de indruk dat vele mensen denken: Hmm, die heeft goed materiaal, dus die kan draaien. Wat heel veel het geval niet is. Ik ken er die superduur materiaalkopen en er maar amper mee overweg kunnen, laat staan al goed kunnen draaien.

Als beginner?2 Pioneer CDJ 1000MK3s en 1 Pioneer DJM 800 kopen en daarna terug verkopen omdat het dj'en toch niet was wat ze dachten dat het was.
Ja, zo een mensen bestaan, wat ik nog altijd niet versta, en nooit zal verstaan.

vorig jaar zag ik nog een familie in de as adventure die voor het eerst op skireis gingen. (Ik kom er al wel eens vakeromdat ik al 11 jaar ski en 6 jaar snowboard). Kocht de vader gelijk crossmaxx w12 de moeder goede all round ski's van rossignol de kindjes allebei rossignol sx om nog niet van hun botten en kleding te spreken..... echt belachelijk. Die moeder wist nog niet de voorkant en achterkant van haar ski's.....
Bart_    posted on 25-12-2009 22:17
Voor mij is zowel skills als gear belangerijk,
vooral de gear. Dit omdat ik m'n klanten kwaliteit wil aanbieden, en dus geen eventuele uitval van apparatuur wil.
Skills zijn zeker ook belangerijk, versta me niet verkeerd.
Maar dan meer in het oog van platenkeuze; niet van het mixen.
(ja, ik doe eigenlijk alleen drive-in shows)

Daarom dat ik ook enkel de A-merken probeer te gebruiken.
Komt misschien patserig over, sorry hiervoor, maar helaas kan je niet altijd beroep doen op CD-spelers of randapparatuur van DAP of Reloop.
Dit kun je wel op Pioneer (CD-spelers), omdat die een oliegedempt loopwerk hebben en RCF omdat deze topcomponenten bezitten.
Daarom dat ik voor thuis ook wat anders heb dan voor de drive-in show. Uiteraard kwa parren enzo; maakt het niet uit en is showtec ook genoeg. (maar dat doet er nu even niet toe)

Maar voor clubs etc.; vooral de skills die zijn erg belangrijk. Maargoed, je moet natuurlijk ook wel op de aanwezige apparatuur kunnen draaien vindt ik...
Gery    posted on 26-12-2009 00:06
Ik wil hier nog aan toevoegen, dat ik uiteraard op alles kan draaien (ben in de tijd begonne nop een dubbele denon). Ik neem slechts weinig mijn eigen materiaal mee en ik zal altijd?een pioneer pro set vragen!
Alhoewel talent inderdaad is hetgeen wat je zelf kan is het materiaal waarmee je werkt daar een grote invloed op hebben. ?Neem nu bvb je kan perfect naar het zuiden van spanje rijden in een oude wagen van 20 jaar oud, maar weinig confortabel zal het niet zijn. ?Je kan perfect een schilderij maken met een borstel die niet zo soepel meer schildert en je kan zelf een vorm uitsnijden met een bijna bot mes. ?Gear zijn de tools van de dj en hoe beter materiaal hoe beter de dj uiteraard het geen hij wil laten horen ten gehore kan brengen.
In dat opzicht wil ik enkel nog maar op pioneer pro draaien. niet omwille van het niet anders kunnen, gewoon omdat ik meer kan/mijn set beter tot zijn recht kan laten komen. ?99% van de mensen in het publiek is DOM, weet niks af van gear en maakt het geen fuck uit waar de dj mee draait. zij willen enkel een vette set horen. ?indien het materiaal het laat afweten is het altijd de schuld van de dj en wordt de dj daarop afgerekend. ?daarom voor mijn eigen naam niet onnodig schade toe te brengen wens ik enkel nog maar op pioneer pro te draaien.
Ik heb de luxe om dit ook thuis staan te hebben, maar dit is eigenlijk niet nodig, zolang het er maar staat als ik voor publiek moet draaien.
DJ - Producer
djjw    posted on 26-12-2009 09:26
Vind ik ook.. waar ik normaal draai staan 3x cdj 1000 en een djm 800.
waar ik vanavond moet draaien staan 2 cdj 1000's en een dateq lpm 7.3...
Een 7.3 is een mixer die als hij vies is in de vaatwasser gezet kan worden, zo betrouwbaar... helaas mis je meteen wel de creativiteit die je bij een djm 800 wel hebt!
ArCee    posted on 26-12-2009 10:12
Als je talent hebt, muziek kennis, maatgevoel en basis kennis van deejay apparatuur dan kom je een heel eind. Wel ff contacten opbouwen om verder te komen, een kruiwagentje is o zoooo handig these days Cool?en niet alleen voor tuinmannen of stratenmakers Cool
User edit by ArCee on 26-12-2009 @ 10:14:02 (25%)
walteur    posted on 26-12-2009 10:13

Cool
ArCee    posted on 26-12-2009 10:14
Ga je op vakantie?? Cool
djjw    posted on 26-12-2009 10:26
haha die heb ik ook altijd bij...:o
maar dan vol met cd's...

en ik krijg idd altijd exact de zelfde vraag!

uhm "ga je op vakantie ofzo"
Woudtje    posted on 26-12-2009 10:42
Poster: walteur

Cool

Heb ik al in het zwart?Cool.?

Gery    posted on 26-12-2009 10:43
lang leve timecode dan maar! ik kan desnoods per fiets naar waar ik moet draaien gaan! Happy, laughing
DJ - Producer

245 Users online: 128 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 80.956
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.993