Gear of Talent. (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mr-mfh    posted on 24-12-2009 16:21
Hoi mensen.

Ik wil graag jullie mening vragen.

Word een DJ tegenwoordig alleen op gear?bekeken.

Of op Talent.

Wil graag jullie mening hier over hebben.

Excuses voor eventuele Typefouten.

What do you think about Gear of Talent. ??

Vote :   

Esmee    posted on 24-12-2009 16:29
Talent. waarom zou je op gear bekenen moeten worden? Als iemand draait voor mij, vind ik hem echt neit goed als hij 2x cdj-1000's met DJM-800 heeft en verschrikkelijk draait. Geef mij dan maar gewoon iemand die de zaal platdraait met een dubbele cd speler.
Illusion    posted on 24-12-2009 16:30
Tegenwoordig zoals ik de afgelopen jaren hier op het forum zie, lijkt het net alsof er meer op Gear wordt gekeken. Ik zie mensen met dikke sets van Pioneer, en terwijl ze toch nog helemaal niet zo goed kunnen draaien.

Ik daarin tegen heb een bescheiden set met een Pioneer mixertje en Reloop draaitafels. Voor mij telt Talent! Iemand met Talent moet de kans krijgen om verder te komen. Ik hoef ook geen grotere set, omdat ik mijn talent verder wil ontwikkelen. Daarom zit ik nu meer in de studio dan dat ik draai.

Maar in Clubs en andere tenten wordt gekeken naar je Talent!?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-12-2009 @ 16:31:30 (1%)
Yorick    posted on 24-12-2009 16:32
Wat ik veel op hyves zie is dat mensen meestal naar de Gear kijken.
Met de reacties van WHOOW jij kan een Pioneer set betalen, tewijl ze er meestal helemaal niks van bakken.
Zelf kijk ik of iemand talent heeft, en haalt mij echt niet uit waar hij/of zij mee draait.
Estacy    posted on 24-12-2009 16:37
talent, heel simpel. al heb je een Bozak mixer, 4 Pioneer CDJ's, 2 Pioneer EFX 1000's en een paar Technics etc. als je niet kan draaien, dan wordt je nooit een succes.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 24-12-2009 16:38
Talent daar gaat het om. Zoals Illusion, Esmee?& Yorick?al zeiden Talent. ?Waar tegenwoordig wel opgelet wordt is wil je tussen de bekende jongens terecht komen is produceren. kan je dat goed en poep je er 6 nummers per maand uit die allemaal goed zijn. Dan maak je kans op groot te worden. ??

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Woudtje    posted on 24-12-2009 16:39
Een echte goede dj kan met alles draaien. Moet niet uit maken wat voor cd speler of mixer hij voorgeschoteld krijgt. Op de een zal het wat makkelijker gaan als op de andere, maar dat blijft.
soundcollector    posted on 24-12-2009 16:40
Er wordt natuurlijk op gear gekeken, maar meestal in de zin van: (vb) De cdj 2000 is zo cool, die moetk hebben... Je hebt ook altijd mensen die dan denken dat doordat ze op een 2000 draaien beter kunnen draaien als iemand anders op een andere cd speler.

Gear helpt je vaardigheid natuurlijk wel een beetje vooruit. Een speler die direct reageert bij pitchbenden, zal je vaardigheid om te draaien sneller verbeteren dan een speler waar een beetje reactietijd op zit.

Talent is belangrijk, maar ik denk dagelijkse trainig even belangrijk en misschien zelfs belangrijker. Dat geld met alles zo. Je kan het talent hebben voor te draaien, maar als je er niets mee doet dan zal dit talent onopgemerkt blijven, en door dure gear te kopen zal je je vaardigheid niet snel verbeteren.

Ik denk dat vele mensen zich een beetje vergissen met dit principe:

Begaafdheid?of?talent?is een bijzonder goed ontwikkelde eigenschap van een bepaald persoon. Het woord wordt gebruikt in verband met vele vermogens. Iemand kan bijvoorbeeld talent hebben voor bepaalde schoolvakken of wetenschappen, werkzaamheden, creatieve uitingen (kunst), sociale interactie et cetera.Bij begaafdheid spelen de?aangeboren eigenschappen?een grote rol. Dit in tegenstelling tot?vaardigheid, waarbij vooral ervaring en handigheid een rol speelt.Begaafdheid is gerelateerd aan?intelligentie, maar om ze in praktijk te brengen is meer nodig. Begaafdheid moet worden ontwikkeld. Er moeten ook technieken worden aangeleerd.e
User edit by soundcollector on 24-12-2009 @ 16:42:31 (1%)
DaCompra    posted on 24-12-2009 16:40
Talent, zeker weten.
Check dit maar: http://www.youtube.com/watch?v=7qCvwz3puTQ
Deze man drumt ook heel bruut met alleen wat dozen, en wordt 20.000x bekeken op youtube...
ccc    posted on 24-12-2009 16:43
Uiteraard wat hier boven staat.

Ik weet niet wat voor dj je bent.
Maar als je een drive in dj bent dan wordt er wel degelijk ook naar je gear gekeken.
Een drive in dj die met een skytec mixer komt en 2 sony discmans kan ik niet serieus nemen, ook al kan hij goed draaien.
soundcollector    posted on 24-12-2009 16:49
Poster: ccc
Uiteraard wat hier boven staat.

Maar als je een drive in dj bent dan wordt er wel degelijk ook naar je gear gekeken.

Een drive in dj die met een skytec mixer komt en 2 sony discmans kan ik niet serieus nemen, ook al kan hij goed draaien.

Groot gelijk, voor vele mensen moet het oog ook wat hebben.
Maar aan de andere kant vraag ik me trouwens af hoeveel mensen in een club/zaal naar je dj gear staan gapen? en dan denken: dat zal wel geen goede dj zijn...
feestbeest    posted on 24-12-2009 16:59
Voor clubs ect. talent 1000%! Maar ik heb zelf drive-in en word soms wel eens duidelijk op gewezen dat ik alleen maar en lullig controllertje heb en een latop, en (wat dus blijkbaar bekent is bij de gimidelder feest ganger) waarom ik een pioneer heb? Maar talent &Antosieasme zijn zeker belangerijke punten!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Dolivieira    posted on 24-12-2009 17:08
Poster: Woudtje
Een echte goede dj kan met alles draaien. Moet niet uit maken wat voor cd speler of mixer hij voorgeschoteld krijgt. Op de een zal het wat makkelijker gaan als op de andere, maar dat blijft.

Daar kam ik je alleen gelijk in geven
ceesietopc    posted on 24-12-2009 17:08
Vaardigheid.
Een goede DJ heeft vaardigheid, hij/zij voelt het publiek goed aan, maakt mooie strakke mixes, etc. Het is handig als hij/zij een beetje talent heeft, maar het gaat uiteindelijk om vaardigheid.

Van een professionele dj verwacht ik echter ook dat er fatsoenlijke gear staat. Ik zeg niet dat hij/zij niet kan draaien als hij/zij met discman's komt, maar ik wil er niet op vertrouwen. Apparatuur moet gewoon werken, en daar moet je van op aan kunnen. Dat kan je niet alleen bij Pioneer, maar ook bij Reloop etc. En zelfs Skytek/Showtek is vaak genoeg voor een drive in show(tje)... maar als het er op aankomt, liever een merk dat zichzelf beter bewezen heeft.
User edit by ceesietopc on 24-12-2009 @ 17:09:35 (2%)
DaCompra    posted on 24-12-2009 17:08
Poster: ccc

Bij een Drive-Inn dj word er indd w?l gekeken naar je gear!
Maar een club dj moet gewoon talent hebben.
Xtremer    posted on 24-12-2009 17:12
Talent natuurlijk, je gear is je gereedschap, jij bent degene die het hanteert.
Daarnaast mixt de gear niet voor je (autosyncknop DJ's niet meegerekend), je zult zelf die stap moeten nemen om tot mixen te komenSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
nils7    posted on 24-12-2009 17:31
Het is een combinatie van!
Je moet wel je gear goed kennen om eruit te kunnen halen wat er in zit.

Ja ik ben zo iemand met twee CDJ1000's en een DJM800. Ik heb hiervoor gekozen omdat de kans om deze set ergens anders tegen de komen gewoon erg groot is. Zeker de CDJ's!

Doordat ik deze set thuis heb kan ik oefenen en is het meestal geen probleem als ik op locatie sta en kan ik dingen voorbereiden bijvoorbeeld op de SD kaart (loopjes etc. iets waar RekordBox nog meer op ingesprongen is).

In de nabije toekomst kan dus iemand die thuis een CDJ2000 heeft staan en rekordbox correct gebruikt meer op locatie uit dezelfde set te halen dan iemand die ze niet thuis heeft staan, tenminste dat zou zo moeten zijn. Mits de 2000's de toekomstige standaarden worden.

Ik beoordeel ook de wat "grotere DJ's" ook als personen die die dingen thuis hebben staan (zullen er wel veel zijn in ieder geval). En krijgen ze van mij meer waardering naar mate ze meer uit de set halen. Kijk met twee "DJ" cd spelers en een mengpaneel kan je mixen, waarmee je je kan onderscheiden is je trackkeuze, beatmatching en wellicht de snelheid van het inmixen. Met de huidige standaard kan je meer, buiten die dingen die ik in de zin hierboven neerzette (loopen, hotcue's etc.) dan verwacht ik wel van deze "grotere" DJ's (of mensen die denken dat ze tot die groep behoren) dat ze wel wat meer uit deze set moeten kunnen halen dan het standaard plaatje in- en uit te mixen (ok? dat kan ook goed zijn, qua trackkeuze wellicht).?

Dus gear & talent is een combinatie!
Ken je je gear goed kan dit je talent wel aanvullen!

Maar heb je geen talent heb je ook niet veel aan je "goede" gear!
User edit by nils7 on 24-12-2009 @ 17:33:30 (7%)
Tomazos    posted on 24-12-2009 17:34
Talent..

onthoud de gouden regel:

" een goeie dj kan overal mee draaien "
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
nils7    posted on 24-12-2009 17:37
Poster: Tomazos
Talent..

onthoud de gouden regel:

" een goeie dj kan overal mee draaien "

Klopt! Alleen gear kan wel de creativiteit beinvloeden van het talent Winking my eye (om even mijn lap tekst samen te vatten in 1 zin)
Tomazos    posted on 24-12-2009 17:40
inderdaad..

maar ik vind niet dat gear bepalend moet zijn voor jou optreden..

als je ALLEEN op een cdj 1000 kan draaien, en een pioneer mixer is dat best wel triest..

als er een Denon staat..
of een Vinyl systeem (met eventuele timecode) moet je daarmee ook uit de voeten kunnenHappy, laughing

en hoe je dat doet.. ligt aan je Nieuwe creativiteit.. dan heb je niks aan de creatieve dingetjes die je elke week toepast op een cdj 1000 en pioneer mixertje
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ceesietopc    posted on 24-12-2009 17:45
Opzich vind ik niet dat iedereen om hoeft te kunnen gaan met vinyl. Dat is toch iets compleets anders dan draaien met cd's. Ben het wel met je eens dat je op meer dan pioneer moet kunnen draaien, maar vaak is dit ook wel zo. Misschien even letten op hoe je moet cue'en, maar de manier van werken blijft hetzelfde.
Dolivieira    posted on 24-12-2009 17:49
Poster: nils7

Ja ik ben zo iemand met twee CDJ1000's en een DJM800. Ik heb hiervoor gekozen omdat de kans om deze set ergens anders tegen de komen gewoon erg groot is. Zeker de CDJ's!

Doordat ik deze set thuis heb kan ik oefenen en is het meestal geen probleem als ik op locatie sta en kan ik dingen voorbereiden bijvoorbeeld op de SD kaart (loopjes etc. iets waar RekordBox nog meer op ingesprongen is).

In de nabije toekomst kan dus iemand die thuis een CDJ2000 heeft staan en rekordbox correct gebruikt meer op locatie uit dezelfde set te halen dan iemand die ze niet thuis heeft staan, tenminste dat zou zo moeten zijn. Mits de 2000's de toekomstige standaarden worden.

Ik beoordeel ook de wat "grotere DJ's" ook als personen die die dingen thuis hebben staan (zullen er wel veel zijn in ieder geval). En krijgen ze van mij meer waardering naar mate ze meer uit de set halen. Kijk met twee "DJ" cd spelers en een mengpaneel kan je mixen, waarmee je je kan onderscheiden is je trackkeuze, beatmatching en wellicht de snelheid van het inmixen. Met de huidige standaard kan je meer, buiten die dingen die ik in de zin hierboven neerzette (loopen, hotcue's etc.) dan verwacht ik wel van deze "grotere" DJ's (of mensen die denken dat ze tot die groep behoren) dat ze wel wat meer uit deze set moeten kunnen halen dan het standaard plaatje in- en uit te mixen (ok? dat kan ook goed zijn, qua trackkeuze wellicht).?

Nils7, Je hebt wel een punt, maar zonder talent/aanleg?kom?je nergens. Heb je het ritme gevoel niet vergeet het dan maar.
ceesietopc    posted on 24-12-2009 17:54
Reind van AboutDJ weet het wel leuk te zeggen: Mixen voor dummy's
"Hier gaat de regel ook weer voor mezelf op, Ik heb het rytmisch gevoel van een tuinkabouter maar het is mij ook allemaal gelukt."

"Je kunt een aap een plaat leren mixen maar met alleen een plaatje mixen red je het niet. Winking my eye"
User edit by ceesietopc on 24-12-2009 @ 17:55:01 (1%)
Dolivieira    posted on 24-12-2009 18:08
Je heb t riyme gevoel in je hoeft en ritme gevoel in lichaam. Voor djen heb je de eerste nodig voor de dansen de tweede. ik kan ook niet dansen maar wel mixen. ?
-FLoriZ-    posted on 24-12-2009 18:29
Talent. Het is mooi als je op 2x cdj2000 een set neerzet, maar als je hetzelfde kan op een dubbele cd speler heb je echt talent.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
nils7    posted on 24-12-2009 18:39
Poster: djdolivieira
Poster: nils7

Nils7, Je hebt wel een punt, maar zonder talent/aanleg?kom?je nergens. Heb je het ritme gevoel niet vergeet het dan maar.

Gaat ook meer om de laatste zinnen he Winking my eye

Op een niet Pio set: Denon dubbelaar + Dateq mengpaneel (de "kroeg standaard" Winking my eye, althans hier in de regio).. lukt het mij ook wel alleen loopen doe ik niet. Omdat ik helaas nooit de tijd heb gehad om me eens in te lezen of te oefenen. Ik draai er alleen mee in het openbaar dus dan meteen voor publiek en dan kan je niet ff pielen er mee Winking my eye ?maar moet ook wel lukken als ik eens de tijd heb?Cool

113 Users online: 30 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 39.552
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.848.011