De Late leeuw Chatcorner Deel 30! (4/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Esmee    posted on 22-12-2009 18:30

What do you think about De Late leeuw Chatcorner Deel 30! ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 23-12-2009 10:22
Poster: Esmee
ja misschien
ik zie hier veel gesmolten sneeuw... dat wordt geen witte kerst in noord-holland...Coolgistere en eergistere heeft het ook best veel geregent... wat dus weer lichte ijzel veroozaakte aangezien de grond nog koud was... ik wil sneeuw of zon, niets iets ertussenin Cool
  Hier ook, tis vreselijk. Tuin is compleet wit, maar de straat,.... :')

@Adrien, ik heb maar 2 kanaals mixah zonder overload knopjes :+
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
ccc    posted on 23-12-2009 10:27
ik wil sneeuw of zon, niets iets ertussenin Cool

Welkom in Nederland. Happy, laughing

Hier is het ook een grote zooi. Of smurrie of ijzel.

Ik verheug me alweer op mei. Afgelopen jaar lag ik toen met maximaal 10 andere mensen aan het zwembad. Het was warm genoeg om te zwemmen, maar iedereen moest toen nog naar school of werken. LOL
User edit by ccc on 23-12-2009 @ 10:27:50 (7%)
Esmee    posted on 23-12-2009 10:39
wat zal ik zeggen... het ijs is gesmolten, de straat is 1 grote bagger bende, het grasveld is nog helemaal wit. Mijn kamer is koud maar met de airco even 2 minuten aan op verwarmen is het een sauna :P
In de tuin is de sneeuw gewoon voor de helft weggeschoven. De sneeuwpop is erg zielig, hij is een beetje uitgedund en er zit een sterretje (t stokje dan) in zn hoofd.
-FLoriZ-    posted on 23-12-2009 11:03
wat zal ik zeggen... het ijs is gesmolten, de straat is 1 grote bagger bende, het grasveld is nog helemaal wit. Mijn kamer is koud maar met de airco even 2 minuten aan op verwarmen is het een sauna :P
In de tuin is de sneeuw gewoon voor de helft weggeschoven. De sneeuwpop is erg zielig, hij is een beetje uitgedund en er zit een sterretje (t stokje dan) in zn hoofd.
  Het is hier echt wit, maar het is wel kutsneeuw :')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Bouncy    posted on 23-12-2009 11:06

Sauna... luchtvochtigheid... airco... ?
Klopt iets niet, een airco haalt toch de vocht uit de lucht?
Bouncy    posted on 23-12-2009 11:08
Poster: Saskia
Zou je denken :P? Die lampjes zijn niet voor niks rood haha

Ja, h?, die lampjes moeten ook een keer getest worden!
En dannog, als ze niet mogen branden... waarom heeft die fabrikant ze d'r dan op gemaakt?
Adrien1989    posted on 23-12-2009 11:23
Poster: -FLoriZ-
Hier ook, tis vreselijk. Tuin is compleet wit, maar de straat,.... :')

@Adrien, ik heb maar 2 kanaals mixah zonder overload knopjes :+

Als je ze hebt zie je ze eigen nooit branden. Ik vroeg me op een gegeven moment af of ze het uberhaupt wel deden, maar als je goed je best doet gaan ze wel aan, dus dat heb ik toen gedaan. Uiteraard deden ze het (h)
Bootstrap    posted on 23-12-2009 12:36

Onze straat blijft echt altijd het langste wit (en glad). Het is volgens mij ook de enige straat waarin ze nooit komen strooien.. Beetje irritant.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bouncy    posted on 23-12-2009 12:49
Poster: Adrien1989

Als je ze hebt zie je ze eigen nooit branden. Ik vroeg me op een gegeven moment af of ze het uberhaupt wel deden, maar als je goed je best doet gaan ze wel aan, dus dat heb ik toen gedaan. Uiteraard deden ze het (h)

+8 koste het om op m'n JB-systems menger de "beat" lampjes te laten branden... gewoon overload lampjes dus...
De headroom van die mixer (JB Systems MX-4) blijft me wel verbazen!
JollyJunkie    posted on 23-12-2009 13:16
Esmee    posted on 23-12-2009 13:25
Poster: Bootstrap

Onze straat blijft echt altijd het langste wit (en glad). Het is volgens mij ook de enige straat waarin ze nooit komen strooien.. Beetje irritant.

oh okee Happy, laughing nee in mijn straat strooien ze ook niet. Maar de straat aan de andere kant van mn huis wel Happy, laughing
Esmee    posted on 23-12-2009 13:26
Poster: JollyJunkie
Hoe geniaal is dit?

best wel heel erg geniaal :o kom we maken ook een djr "band"
Adrien1989    posted on 23-12-2009 13:29
Poster: Bouncy

+8 koste het om op m'n JB-systems menger de "beat" lampjes te laten branden... gewoon overload lampjes dus...

De headroom van die mixer (JB Systems MX-4) blijft me wel verbazen!

Bij mij stonden m'n meters helemaal vol in het rood, continue, maar geen ovl melding.?
User edit by Adrien1989 on 23-12-2009 @ 13:31:26 (6%)
Tomazos    posted on 23-12-2009 13:32
Hoe geniaal is dit?

heb dit weleens vaker gezien..

ken er ook een filmpje van dat ze met +- 6 a 7 oudere dj's staan. eerst 1 begint te draaien, en er steeds 1 bij komt.. dus 'nieuw' is het niet:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 23-12-2009 13:36
Hoe geniaal is dit?

Zeker wel geniaal JollyJunkie Kicken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
JollyJunkie    posted on 23-12-2009 13:36
Ja een DJR band, met 100 DJR leden Cool

Het is ook wel een oud filmpje hoor, maar toch, ik vind het geniaal want ik vind het ook zo vet klinken dat ik het gewoon als een nummer op DJR heb gekocht Happy, laughing
Tomazos    posted on 23-12-2009 13:37
en over die rode lampjes..

tegenwoordig zijn die mixers zo bewerkt dat ze dat wel kunnen hebben zonder echt raar te klinken..

als je dit probeert op een echte live mixer (waar ze bands e.d op inprikken), dan gaat het gewoon ECHT zwaar vervormen als je boven de 0 db komt,

heb toen een jongen les moeten geven in audio techniek (bands en monitors afregelen),
toen hij de 1e avond geluid mocht doen tijdens een hardcore iets.. (valt niet zo op als het verkeerd gaat) vond hij het raar dat het geluid misvormde en niet klonk terwijl het niet hard stond.. (ook hardcore kan zuiver)

toen zette ik de master levens vrijwel dicht,
gains vol open.. en Tadaa.. ziekelijk vreselijk geluid uit de speakers zonder dat het hard gaat of uberhaubt beetje geluid uit de speakers komt..

met die nieuwe mengpaneeltjes valt het allemaal wel mee van het misvormen tegenwoordigHappy, laughing,
User edit by Tomazos on 23-12-2009 @ 13:39:25 (9%)
Bouncy    posted on 23-12-2009 13:45
Poster: Tomazos
als je dit probeert op een echte live mixer (waar ze bands e.d op inprikken), dan gaat het gewoon ECHT zwaar vervormen als je boven de 0 db komt,

Ik zit dus veel in die wereld en daardoor gain ik altijd automatisch op -6 of soms wel -9 in, grappige is dat ik dat dus ook bij het draaien doe! (t is natuurlijk altijd leuk om te kijken hoe ver je kan gaan hea!)
K heb ooit in een discotheek moeten draaien waar ze een soort F.O.H hadden waar een resident in stond te draaien. Ik moest op het podium waar ze een booth hadden gebouwd, dus ik m'n mixer ingeregeld (om een of andere reden een Dateq VIBE omdat ik daar een keer een DJM heb gesloopt (heb ik eerder in dit topic al verteld)) en alles op -6 ingegained en de master op -3. Dus die vent kondigt mij aan, ik douw op play en er was zegmaar minder dan 70dB(a) aan muziek...
Waren ze niet gewend :P
Adrien1989    posted on 23-12-2009 13:49
Vibe heeft sowieso standaard de ingebouwde limiter aanstaan. Weinig mensen die uit hun hoofd weten hoe je die via de setup uitzet denk ik Tongue. Maar met de limiter uitgeschakeld moet je sowieso wel knap bezig zijn wil je dat geluid verzieken.
Bouncy    posted on 23-12-2009 13:57
Setup en dan de eerste fader het knopje om het kanaal naar de faderbank te routen als ik het goed heb, zorgen dat het lampje gaat knipperen... Altijd het eerste wat ik doe als ik een vibe krijg, ik hou niet van limiters! Wel klote als ie doorverbonden is in de tafel zelf (heb ik een keer gehad, toen kon ik niks instellen ofzo?)
Tomazos    posted on 23-12-2009 14:31

Ik zit dus veel in die wereld en daardoor gain ik altijd automatisch op -6 of soms wel -9 in, grappige is dat ik dat dus ook bij het draaien doe! (t is natuurlijk altijd leuk om te kijken hoe ver je kan gaan hea!)

K heb ooit in een discotheek moeten draaien waar ze een soort F.O.H hadden waar een resident in stond te draaien. Ik moest op het podium waar ze een booth hadden gebouwd, dus ik m'n mixer ingeregeld (om een of andere reden een Dateq VIBE omdat ik daar een keer een DJM heb gesloopt (heb ik eerder in dit topic al verteld)) en alles op -6 ingegained en de master op -3. Dus die vent kondigt mij aan, ik douw op play en er was zegmaar minder dan 70dB(a) aan muziek...

Waren ze niet gewend :P

lol inderdaad..

naja, als ik zelf een mixer set neerzet, draai ik de knop op de achterkant altijd wat terug, datie niet super hard binnen komt..

wat ik ook altijd bizar vind.. van die dj's die alles in het rood hebben, en omdat het niet harder kan maar de EQ knoppen open gaan zetten..

vaak zit er een limiter tussen, dus dan draai ik zelf een stukje terug.. en dan gaat het geluid opeens wel hard,

maja, ik vind het altijd wel lekker als er nog wat knippert/omhoog omlaag springt hoor.. op me VU meter,

toen ik nog in hollywood draaide, stond de mixer (alles digitaal aangestuurd, ook NAAR de versterker), VOL in het rood, maar na de DJ mixer, kwam er nog een djm 1000 waar nog van alles op aangesloten zat..

dus ik draaide de DJM 1000 wat harder, en mijn mengpaneel wat zachter.. kwam de 'baas' die draaide het weer precies andersom.. de djm 800 vol open, en de djm 1000 een stuk meer dicht..

maargoed,
kwestie van smaak,

zie ook dat 'grote' dj's de EQ vol open draaien, dus dan denk ik van: snap jij het niet? of heb je zo'n grootheids waanzin dat je het niet wil snappen?
Adrien1989    posted on 23-12-2009 14:47
Setup en dan de eerste fader het knopje om het kanaal naar de faderbank te routen als ik het goed heb, zorgen dat het lampje gaat knipperen... Altijd het eerste wat ik doe als ik een vibe krijg, ik hou niet van limiters! Wel klote als ie doorverbonden is in de tafel zelf (heb ik een keer gehad, toen kon ik niks instellen ofzo?)

Je kan ze heel makkelijk configureren zodat de limiter niet uit te schakelen valt. Zelf heb ik hem altijd uit staan, nergens voor nodig.?
Tomazos    posted on 23-12-2009 14:51
volgens mij heb ik nog nooit op een Dateq vibe gedraaid.. wel de XTC, en de lpm series..
en 1x een mengpaneel van Denon (Dnx 1500), maar vond die dennon maar niks..
en 1x een Ecler nuo 5, die vond ik heerlijk draaien.

en verder kom je eigelijk overal de djm 800 tegen, en HEEL soms een verdwaalde djm 600.

dus kan ook niet meepraten over die Vibe mengpaneel:P sorryHappy, laughing
Adrien1989    posted on 23-12-2009 15:30
Een Vibe is helaas een exoot Tongue. XTC en LPM zijn fijne mixers die vrijwel niet stuk gaan en gewoon zonder onnodige functies?Cool.
Mathiz    posted on 23-12-2009 15:49
pff ze hebben mij en een vriend gevraagd om op kerstmarkt te komen draaien maar ik heb totaal niet van die kerstmuziek en apres ski nummers wat moet ik nu?CoolHeb ook totaal geen ervaring met dit soort festiviteiten
User edit by Mathiz on 23-12-2009 @ 15:50:15 (36%)

147 Users online: 20 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 44.101
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.475