Content openen in DIV Layer (AJAX)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xtremer    posted on 21-12-2009 21:44
Ik zit helemaal vast wat betreft het openen van content in een DIV layer via AJAX.
Momenteel heb ik dit als resultaat, dit is precies de bedoeling.
Waar ik nu nog mee zit is de URL, zodra je een link aanklikt word keurig de content geopend in de DIV Layer.
De URL veranderd dan in http://www.djxtremer.nl/test/#page1 etc...
Nu wil ik ipv. /#page1 gewoon /biography. Volgens het script is het alleen mogelijk om het woord page te gebruiken met daarachter de naam (bijv. /#page_biography). Wie kan mij hiervoor de oplossing geven?

Als er een makkelijkere methode is, via PHP bijvoorbeeld dan hoor ik het graag.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

What do you think about Content openen in DIV Layer (AJAX) ??

Vote :   

dp_    posted on 22-12-2009 00:21
Snap je vraag niet helemaal maar ik denk dat je dit bedoelt: Mod rewrite.
Hier meer informatie.
LemonKick    posted on 16-03-2010 08:29
Misschien beetje late reacite, maar dat kan niet...

AJAX laad data ZONDER de pagina te vernieuwen, waardoor je de mogelijkheid verliest om je URL te updaten.?het zou wel kunnen door bijv. je header aan te passen zodat je daar al je zoekwoorden e.d. update. Das weer goed voor google... maar je URL updaten, nee
Gylian    posted on 16-03-2010 13:39
Poster: LemonKick
Misschien beetje late reacite, maar dat kan niet...

AJAX laad data ZONDER de pagina te vernieuwen, waardoor je de mogelijkheid verliest om je URL te updaten.?het zou wel kunnen door bijv. je header aan te passen zodat je daar al je zoekwoorden e.d. update. Das weer goed voor google... maar je URL updaten, nee

Zou opzich wil kunnen lukken alleen moet je dan je AJAX script laten beginnen wanneer je op de link heb geklikt en dus naar een andere pagina springt.

Althans ik denk dat je dit bedoeld
User edit by Gylian on 16-03-2010 @ 14:47:34 (1%)
Joep    posted on 16-03-2010 14:49
Zelf zou ik me afvragen of het gebruik van AJAX wel noodzakelijk is. Google en andere zoekmachines zijn er namelijk niet zo dol op. Met links als "javascript:ajaxpage('ajaxfiles/external.htm', 'rightcolumn');", kunnen ze namelijk niet veel. Een oplossing voor jouw probleem ben ik nog niet tegengekomen op het internet...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Lead    posted on 16-03-2010 14:52
In je voorbeeld snap ik de reden van Ajax niet. Natuurlijk zijn er redenen te verzinnen maar in je voorbeeld zou ik gewoon normale links etc pakken en dit niet via Javascript doen...
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 16-03-2010 15:35
Haha ik denk dat het bovenstaande voorbeeld en mijn probleem een beetje door elkaar zijn gegaan. Het gene wat nu op /test staat is een bestaand AJAX dingetje (niet van mij dus).

Een normale website heeft namen als http://www.jouwwebsite.nl/biografie.html bijvoorbeeld.
Mijn probleem was dat je niet gewoon /biografie.html kon gebruiken i.c.m. AJAX, maar alleen pagina's met een #page_ ervoor, dus: http://www.jouwwebsite.nl/#page_biografie.html.

Vind AJAX tot nu toe een lastig verhaal, zeker aangezien ik geen PHP kennis heb en het dus niet anders toe kan passen. Voorlopig nog maar gewoon apparte pagina's maken of gebruik maken van een oldschool iFrameCool.

P.S. wat vinden jullie van mijn Manual Project voor school (beginnetje)? Moet een handleiding maken voor een product (in mijn geval het Apple LED Cinema display). Hierin zit wel AJAX verwerkt (zie display). Pagina's kunnen nog niet worden geladenCool
Joep    posted on 16-03-2010 16:44
Poster: Lead
In je voorbeeld snap ik de reden van Ajax niet. Natuurlijk zijn er redenen te verzinnen maar in je voorbeeld zou ik gewoon normale links etc pakken en dit niet via Javascript doen...

Dat bedoelde ik dus ook...

P.S. wat vinden jullie van mijn Manual Project voor school (beginnetje)? Moet een handleiding maken voor een product (in mijn geval het Apple LED Cinema display). Hierin zit wel AJAX verwerkt (zie display). Pagina's kunnen nog niet worden geladenCool

Ziet er wel leuk uit! Ik zou alleen de tekst in het cinema display wat duidelijker zichtbaar maken, dus een andere tekstgrootte. Ook zou ik geen Times New Roman gebruiken, maar een lettertype als arial, verdanan enz. Voor de pagina's in de handleiding krijg ik inderdaad een 404 error en een vervormde lay-out.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Miezz    posted on 23-03-2010 20:20
Je kunt best google zijn werk laten doen en toch de ajax functionaliteit meepakken hoor.
Bijvoorbeeld door je linkjes als volgt op te stellen:

<a href="HierJeNormaleLink" onclick="ajaxfunction('parameters'); return false;">Linkje</a>

Dan worden pagina's door google gevonden via de normale link en de gebruiker die javascript gebruikt laad de pagina via ajax.

Groot voordeel van ajax, is dat je delen van een pagina live kan bijwerken en je kunt web 2.0 gaan werken door leuke effecten als fade en slide te gebruiken.

@Xtremer: Wat jij bedoeld is tegelijkertijd met je ajax request een zogenaamde hash meesturen in de url. Deze kan gebruikt worden op functies als de backbutton en favorieten nogsteeds te kunnen gebruiken. Wat ook een voordeel is van de hash, is dat je gewoon pagina's kan laten laden door deze url aan te roepen: http://www.jouwsite.nl/#over_mij

Als je wilt kan ik zo een voorbeeldje maken, hoe je zo een structuur kan opzetten.

Xtremer    posted on 05-05-2010 16:02
Ik heb inmiddels een tutorial gevolgt over het maken van een AJAX systeem.
Inmiddels ben ik druk aan het uitzoeken hoe ik op de beste manier een video pagina kan maken.
Nu heb ik dit gemaakt, het ziet er heel basis uit, maakt niet uit, de opmaak en indeling komt later.
Het probleem is nu dat ik geen flash kan openen binnen dit systeem. Zodra ik een YouTube video bijvoorbeeld plaats word de pagina niet geladen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, hoe kan ik Flash openen binnen dit systeem?

Edit: Wat ik ook graag zou willen is een pagina met links een menu en rechts standaard een video player. Als je op een link klikt binnen dat menu dan word de opgevraagde video geopend in de player (bijvoorbeeld YouTube). Voorbeeld
User edit by Xtremer on 05-05-2010 @ 16:25:26 (46%)
Einnek    posted on 16-05-2010 16:31
Misschien kick ik een 2 weken oud topic omhoog, maar ik kan je Prototype aanraden voor al je AJAX dingen.
Stuk minder werk (en simpeler) dan zelf via javascript te doen... (+ super manual)

Naar mijn gevoel moet je de innerHTML property aanpassen om je content (welke je via AJAX ophaalt) in de DIV te plaatsen.

Youtube zou mogelijk moeten zijn, alleen ik weet niet in hoeverre jScrollPane dit pikt...

This is an old Topic

No new postings for 5.474 days.
 Post CommentThat would be 182.5 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

123 Users online: 15 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 55.694
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.445