Ik sluit me grotendeels aan bij wat ik hierboven bij Meks lees.
Heb zelf mijn PA ook in schuur opgeslagen staan, waar op dit moment ook zowat de ijspegels onder je neus hangen.
Enkel mijn flightcases met de mixer en de cdj's staan wel bij mij in huis. Op een of andere manier (al zal dat tussen de oren zitten misschien) lijken mij die toch iets gevoeliger. Daarbij gebruik ik ze ook met monitor speakers om thuis te kunnen draaien dus dat gedeelde van mijn setje staat toch altijd al binnen. Echter puur voor opslag geloof ik niet dat de PA veel lijdt zo. Op lokatie wel even rustig laten 'wennen' alvorens ze aan te zetten, en daarna rustig even stand-by of op een laag pitje laten draaien, is wat ik meestal doe. Tot op heden nog geen schade of problemen ondervonden zo.
Trouwens ik lees dat veel mensen de appatuur rustig laten acclimatiseren, en waarschijnlijk logisch, maar toch; vergeet niet het omgekeerde ook in de gaten te houden... Wanneer je op een gig lekker urenlang voluit hebt staan spelen is het spul allemaal goed heet. Persoonlijk heb ik het dan graag even bijvoorbeeld allemaal op 'off' staan zodat het richting kamertemperatuur gaat in plaats van de spullen loeiheet in 't ijskoude busje te laden

.