Mix cd maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sound-Division    posted on 20-12-2009 16:23
Hey beste DJ-resourcers Cool

Ik ben van plan om een mix cdtje in elkaar te zetten, weet iemand hier een fatsoenlijk programma voor??
Ik neem mijn mixen altijd op via music maker, moet ik dan elke keer weer knippen weer opslaan als aparte mp3 of zijn hier nog betere en snellere manieren voor??

What do you think about Mix cd maken ??

Vote :   

Rolandje0    posted on 20-12-2009 16:57
Ableton lijkt mij het gemakkelijkst, als je hier al mee kan werken!
Sound-Division    posted on 20-12-2009 17:08
Hier nog nooit mee gewerkt, iemand andere tips?
Lomme_    posted on 20-12-2009 17:23
Audacity?
Bootstrap    posted on 20-12-2009 17:26
Mixmeister is erg makkelijk om mee te werken.

Edit: Hmm Mixmeister is bij nader inzien niet handig voor jouw toepassing Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 20-12-2009 @ 17:31:49 (100%)
Lawrenz    posted on 20-12-2009 17:27
Gewoon een volledige mix opnemen met Audacity of waar je ook mee werkt, als je maar een wave van je volledige mix hebt (een cd is 80 minuten, dus 1 uur en 20 minuten). Daarna moet je een .cue bestand maken, en deze openen in Nero of een ander brandprogramma (geef de wave file en de cue file dezelfde bestandsnaam, dan snapt je programma het). Hij laadt nu je wave file en splitst die uit aan de hand van je cue file. In je cue file specificeer je de tijden waarop je het volgende nummer wilt laten beginnen, de titel en artiest etc. Meer info hier.
jannickv    posted on 20-12-2009 17:33
Poster: Lawrenz
Gewoon een volledige mix opnemen met Audacity of waar je ook mee werkt, als je maar een wave van je volledige mix hebt (een cd is 80 minuten, dus 1 uur en 20 minuten). Daarna moet je een .cue bestand maken, en deze openen in Nero of een ander brandprogramma (geef de wave file en de cue file dezelfde bestandsnaam, dan snapt je programma het). Hij laadt nu je wave file en splitst die uit aan de hand van je cue file. In je cue file specificeer je de tijden waarop je het volgende nummer wilt laten beginnen, de titel en artiest etc. Meer info hier.

als er een reputatie knopje was dan kreeg je er een stem van me! :D erg nuttige info!
brecht    posted on 20-12-2009 23:20
Poster: Lawrenz

Thx.. Dit kan altijd wel eens van pas komen. Bedankt voor de info !
Sound-Division    posted on 20-12-2009 23:53
Ik ga dit binnekort eens uitproberen ja, bedankt voor de tipCool
Dolivieira    posted on 21-12-2009 08:05
ik werk altijd met Wavelab van Steinberg. Werkt perfect. je knipt hem haal je de 2 sec er uit en je heb een perfecte mix die je ook nog kan skippen tussen de tracks.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

186 Users online: 121 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 13.349
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.740