Mag je een sabamcontrole weigeren (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 17-12-2009 18:49
Hey DJR-leden Cool

Ik heb een vraagje in verband met sabam.
Ik sta bv. te draaien, en iemand van de organisatie "sabam" vraagt of hij in mijn muziekcollectie mag kijken.
Mag ik deze dan weigeren? Heeft hier iemand duidelijke informatie over?

Velen zeggen dat je hen gewoon kan weigeren, andere zeggen dan weer dat je hen niet kan weigeren.
Zelf denk ik dat ik ze kan weigeren, omdat je laptop, cd-mappen, ... persoonlijk zijn.

User edit by Seca on 17-12-2009 @ 18:51:06 (11%)

What do you think about Mag je een sabamcontrole weigeren ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 20-12-2009 15:45
Het staat niet in je ID3 Tags en staat het er wel dan kan je het heel makkelijk weghalen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
JollyJunkie    posted on 20-12-2009 15:49
Oke! Happy, laughing
Hoe weet je dit?
Bouncy    posted on 20-12-2009 15:49
Het lijkt mij ook heel sterk, alhoewel, ik kan we wat hexadecimale code vinden in SOMMIGE tags (dus niet allemaal). Geen idee wat ik daar mee aan moet...
Dannog lijkt het me heel sterk, want alle illegale nummers hebben uiteindelijke een "legale" bron, en dan zou de bron die zogenaamde verborgen tags hebben moeten schrijven.
Bootstrap    posted on 20-12-2009 15:50
Poster: djdolivieira
Het staat niet in je ID3 Tags en staat het er wel dan kan je het heel makkelijk weghalen.

Ik check al mijn id3 tags handmatig of er geen zooi in staat. Als het er in staat haal ik het weg. Als je muziek van blogs haalt staat er vaak op wel 3 plekken in de tag een link en vaak ook als albumillustratie een plaatje van de website.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
JollyJunkie    posted on 20-12-2009 15:51
Of Zippyshare voegt gewoon automatisch Zippyshare in de ID3 toe als je iets upload?
Maar goed, het klopt dus niet, volgens djdolivieira.
Bootstrap    posted on 20-12-2009 15:56
Nou dat zippyshare iets toevoegt heb ik nog nooit gezien hoor.
Dolivieira    posted on 20-12-2009 15:56
Omdat ik mijn ID3 Tags aanpas zodat ik het makkelijk kan vinden. JollyJunkie.?

Meeatal is de illegale een Kopie van de origineel, Dus je clond de?MP3, Dan zit die code ook in de Kopie. Zover er een code in zit.

Ik denk dat de enige manier dat ze kunnen vragen naar een afrekenBon van beatport of traxsource bijvoorbeeld . ?. ?
JZL    posted on 20-12-2009 15:57
Je kan zeker en vast weigeren.
Dat is persoonlijk en moeten ze van af blijven.

Sabam is trouwens geen overheidsdienst!

Als eigenaar van een club kan je?ze denk ik , zelf?de?toegang weigeren om?het pand te betreden.
Ze hebben niks van bevoegdheden of speciale voorrechten zover ik weet.

Persoonlijk vind ik ze eigenlijk de mafia van de muziekwereld!
Geen transparantie, gewoon mensen komen ambeteren en geld opstrijken..
JollyJunkie    posted on 20-12-2009 16:02
Poster: djdolivieira
Omdat ik mijn ID3 Tags aanpas zodat ik het makkelijk kan vinden. JollyJunkie.?

Meeatal is de illegale een Kopie van de origineel, Dus je clond de?MP3, Dan zit die code ook in de Kopie. Zover er een code in zit.

Ik denk dat de enige manier dat ze kunnen vragen naar een afrekenBon van beatport of traxsource bijvoorbeeld . ?. ?

Oke, mooizo, duidelijkheid!
Maar als je illegale tracks hebt, en je weigert om een factuur te geven, want dat kan aangezien ze geen politierechten hebben. Dan kunnen ze er toch nooit achter komen dat je tracks illegaal zijn, tenzij ze de politie meenemen.
Dolivieira    posted on 20-12-2009 16:03
Poster: Bootstrap

Ik check al mijn id3 tags handmatig of er geen zooi in staat. Als het er in staat haal ik het weg. Als je muziek van blogs haalt staat er vaak op wel 3 plekken in de tag een link en vaak ook als albumillustratie een plaatje van de website.

Ja die plaatje van de website weet ik. Maar die kan je ook weghalen.
Bootstrap    posted on 20-12-2009 16:07
Ja klopt, dat plaatje gooi ik ook gelijk weg Happy, laughing Net zoals die links enzo. Er is niks irritanter dan een hele muziekbibliotheek met slechte id3 tags..
hoppie    posted on 20-12-2009 18:12
je ksn toch ook zeggen dat je niks gedownload hebt maar alles hebt gebrand van orgi cd's? of werkt dat niet?
Question everything
wannes951    posted on 20-12-2009 18:20
Poster: hoppie
je ksn toch ook zeggen dat je niks gedownload hebt maar alles hebt gebrand van orgi cd's?
of werkt dat niet?

dan moet je die cd's ook echt hebben, alleen zeggen dat je ze hebt zou wel heel makkelijk zijn.
hoppie    posted on 20-12-2009 18:56
en als je zegt dat die thuis liggen?
Question everything
jannickv    posted on 20-12-2009 19:25
Om even de onzin over die id3tags de wereld uit te helpen.

Het is perfect mogelijk dat zippyshare of eender welk andere hosting site dingen aanpast in de id3tags. Maar dan is dit compleet geen bewijs van legaal of illigaal... IEDEREEN kan id3 tags aanpassen... daarom zijn ze in het leven geroepen om je weg niet te verliezen in al het digitaal materiaal op je pc. id3tags zitten ook in films en streambestanden (en andere media)?

doordat IEDEREEN ze kan aanpassen zou in theorie ook zippyshare dat kunnen. maar waarom zouden ze dat doen? als je het er toch gewoon weer kan uithalen. En nee het kan ook niet in een verborgen vakjes zitten. die heeft id3 niet zie onderaan mijn post een lijst met alle mogelijke velden die id3 bezit. de enige beperking is dat niet alle tagbewerkers alle velden tonen...

ik kan perfect zelf in de tags zetten "Purchased at Beatport.com"... wat wil dat zeggen? niet dat ik het van beatport heb...

Text information framesAlmost all the capabilities from ID3 v1.1 are included in this class of frames. Each frame consists of a textstring describing most aspects of the music. The predefined frames are:
Album/Movie/Show?
title
BPM (beats per minute)
Composer
Content type
Copyright message
Date of recording
Playlist delay
Encoded by
Lyricist/Text writer
File type
Time of recording
Content group description
Title/songname/content description
Subtitle/Description refinement
Initial key
Language(s) used in the audio
Length
Media type of audio original
Original album/movie/show title
Original filename
Original lyricist(s)/text writer(s)
Original artist(s)/performer(s)
Original release year
File owner/licensee
Lead performer(s)/Soloist(s)Band/orchestra/accompaniment
Conductor/performer refinement
Interpreted, remixed, or otherwise modified by
Part of a set
Publisher
Track number/Position in set
Recording dates
Internet radio station name
Internet radio station owner
Size
ISRC (international standard recording code)
Software/Hardware and settings used for encoding
Year of the recording
User defined text information frame
Commercial informationCopyright/Legal information
Official audio file webpage
Official artist/performer webpage
Official audio source webpage
Official internet radio station homepage
Payment
Publishers official webpage
User defined URL link frame

bron? de technische gegevens van id3... id3.org

verder is het ook zeker dat ze geen dingen verzweigen omdat de code "open source" (net als php) is... wat dus wil zeggen dat iedereen de code kan zien en dan was er al lang iemand op uit gekomen..

verder is het de grootste onzin dat sabam/buma illigale van legale muziek kan onderscheiden door een programma... als je er iets van kent kan je de code van de lamemp3encoder bekijken want die is namelijk ook volledig open scource en dan zul je merken dat die enkel doet wat het moet doen en de audio comprimeerd en geen ruimtes creeert om verborgen gegevens in te steken...

Enige wat muziek legaal maakt is de factuur... geen gegevens in de tags of het bestand zelf...
User edit by jannickv on 20-12-2009 @ 19:29:03 (12%)
lek3ct    posted on 20-12-2009 19:39
bedankt!Happy, laughing

Zo'n dingen doet deze topic vooruitgaan! Al die speculaties...
EDIT: klein vraagje: Ben je dan ook verplicht die rekening altijd op je te hebben??
Want al die mails afdrukken van beatport of itunes, daar heb ik geen zin in...
User edit by lek3ct on 20-12-2009 @ 19:48:05 (100%)
main    posted on 20-12-2009 19:45
maar als je alles netjes in een hoesje hebt (zoals in de winkel) zijn ze ook legaal toch? (dus geen bon nodig o.i.d.)
maar zou je dit kunnen namaken? zou prima moeten kunnen lijkt me
humpydum    posted on 20-12-2009 19:58
in Belgi? vraagt sabam om je dj licentie, als je die kan tonen volstaat 't mogelijk allemaal al. Het is mogelijk dat ze je vragen om thuis te komen controleren op een datum kort na je dj sessie. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je al je muziek legaal hebt.
Je bent een uil als je illegaal draait... Je kan tegen de lamp lopen en de kosten zijn torenhoog. Ik heb gans mijn collectie muziek (ook wat ik thuis heb en mogelijk ooit ga draaien) legaal 'gemaakt' via Itunes. Dit jaar kost dat me al 2000 euro tot nu.
Langs de andere kant denk ik dat als je zegt tegen sabam dat ze moeten ophoepelen ik niet weet of ze je echt iets kunnen maken. Als je naar een advocaat stapt enz maar dat kost je uiteraard ook geld en dan gaat de bal aan het rollen. Ik bespaar me liever van al die zever.
dacuba    posted on 20-12-2009 20:39
Poster: Bouncy

Dat moet je hier niet te hard zeggen... ik ben al gestopt met vertellen hoe iets zit, word hier niet op prijs gesteld ofzo...

Goh rot toch op met je zelfmedelijden de laatste tijd, en neem in de tussentijd de spellingsregels nog eens door.

Poster: JZL
Sabam is trouwens geen overheidsdienst!

Maar is wel door de overheid gerechtigd om boetes uit te schrijven!
humpydum    posted on 20-12-2009 20:42
stupid double post
User edit by humpydum on 20-12-2009 @ 20:43:25 (98%)
JZL    posted on 20-12-2009 20:45
Wie maakt zich nou druk om Sabam hahahaha
Ze hebben niets van rechten dus kan je ze altijd zeggen om op te hoepelen.
Je hoeft niet eens je paspoort te tonen, je naam te zeggen en ze zeker niet in je huis laten :S

Doe eens normaal mensen!
Mijn muziek is legaal.. maar heb ook veel dubs en dergelijke.
Ik zou nooit een euro aan Sabam geven, tenzij ze bewijzen dat m'n geld naar de producer gaat.
In de rechtbank hebben ze ook geen voet om op te staan, als het ooit zo ver zou komen.

Voor evenementen kan dat mss wel maar als gewone dj.. no chance!
jannickv    posted on 20-12-2009 22:12
Poster:?lek3ct
bedankt!Happy, laughing

Zo'n dingen doet deze topic vooruitgaan! Al die speculaties...
EDIT: klein vraagje: Ben je dan ook?verplicht?die rekening altijd op je te hebben??

Want al die mails afdrukken van beatport of itunes, daar heb ik geen zin in...

neen, volgens wat ik heb gehoord moet je gewoon een aantal dagen later alles kunnen voorleggen. het is ook onmogelijk om alle facturen bij te hebben anders heb je naast je cd-map ook nog een factuurmap mee en dat is belachelijk.
ze maken index van wat je bijhebt en dan mag je alles gaan bewijzen.
Poster:?main
maar als je alles netjes in een hoesje hebt (zoals in de winkel) zijn ze ook legaal toch? (dus geen bon nodig o.i.d.)
maar zou je dit kunnen namaken? zou prima moeten kunnen lijkt me

dit is zoals ze ook zien op de luchthaven dat je nieuwe nike schoenen fake zijn... die mannen zijn er voor opgeleid en zien namaak vanop 100 meter afstand...
Poster: JZL
Wie maakt zich nou druk om Sabam hahahaha
Ze hebben niets van rechten dus kan je ze altijd zeggen om op te hoepelen.
Je hoeft niet eens je paspoort te tonen, je naam te zeggen en ze zeker niet in je huis laten :S

Doe eens normaal mensen!
Mijn muziek is legaal.. maar heb ook veel dubs en dergelijke.
Ik zou nooit een euro aan Sabam geven, tenzij ze bewijzen dat m'n geld naar de producer gaat.
In de rechtbank hebben ze ook geen voet om op te staan, als het ooit zo ver zou komen.

Voor evenementen kan dat mss wel maar als gewone dj.. no chance!

zeg dan niks... eigenlijk hoop ik dat jij een controle op je dak krijgt met je felle bek...
Ilja    posted on 20-12-2009 22:33
Gast dat moet je niet hopen voor een ander, ?wie een bal werpt krijgt hem harder terug.
Crazy    posted on 20-12-2009 22:41
Misschien klinkt het dom, maar ik print wel al mijn facturen uit, doe ze in een map, en neem ze altijd mee. Ook al is het maar mijn drive-in. Ik neem het zekere voor het onzekere.
jannickv    posted on 20-12-2009 22:41
Poster: Ilja
Gast dat moet je niet hopen voor een ander, ?wie een bal werpt krijgt hem harder terug.

Gast hij heeft er toch geen schrik van... en ze mogen mij controleren. ik zal ze met alle plezier de facturen overhandigen van de cd's die ik bij heb... wat ik thuis liggen heb is een andere zaak.
Poster:?Crazy
Misschien klinkt het dom, maar ik print wel al mijn facturen uit, doe ze in een map, en neem ze altijd mee. Ook al is het maar mijn drive-in. Ik neem het zekere voor het onzekere.

is niet dom Happy, laughing dan hebben ze al helemaal niks meer om te klagen... al denk ik niet dat ze priv? feestjes vaak controleren... maar toch veilig Winking my eye heb je achteraf ook geen gezeik dat ze bij je aan de deur staan en dergelijke... ik denk als je niks te verbergen hebt dat je totaal niet moeilijk doet.
User edit by jannickv on 20-12-2009 @ 22:43:35 (100%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

145 Users online: 21 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 47.285
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.800

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use