Poster: Stagiar
Je hebt je Pio setje zeker verkocht om die BUMA rekening af te lossen
Serieus gast, ten eerste.. je draait op een basisschool. Als er ?rgens een locatie is waar buma niet op zal komen dagen is het d??r wel.
Ten tweede vraag ik me af waarom je in godsnaam je _oom_ moet inzetten om zo iemand af te wimpelen, gevalletje eerst-klappen-dan-praten?
Poster: wasboor
Fijn dat er hier op het eind wat nuance in de zaak komt. Je moet hier sowieso opletten wie het over Belgi? heeft en wie het over Nederland heeft. Bovendien is het bij deze juridische kwesties altijd het geval dat iedereen al heel snel dingen gaat roepen zonder echt te weten waar het over gaat.
In Nederland is?Stichting Buma/Stemra belangenbeharitger van muziekauteurs in Nederland. Horecagelegenheden hebben als het goed is allemaal een licentie met Buma afgesloten, waardoor ze beschermde muziek van bij Buma aangesloten muziekauteurs ten gehore mogen brengen. Waar jij, als dj, je muziek precies vandaan hebt (of je het gekregen hebt, gekocht, gedownload van een blog of iets anders), daar gaat Buma niet over.
Bovendien geldt in ons juridisch steslel over het algemeen nog steeds de regel affirmanti incumbit probatio, wat betekent; 'wie stelt bewijst'. Als een instantie als Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) stelt dat jij inbreuk maakt op andermands rechten, zullen zij dat ook moeten bewijzen. Het zou bij mij in ieder geval niet te doen zijn om van alle tracks bij te houden waar ik ze precies vandaan heb.
Let wel; dit is dus het geval in Nederland. In Belgi? moet je dus wel een licentie hebben, maar dan nog vind ik dat allemaal nogal onwerkbaar overkomen...
In ieder geval; 'Buma-mannen' die zomaar je booth overvallen: not so much...
Poster: nils7
Lekker handig stel je hebt een licentie dan zie je op mijn cd's echt niet welke nummers nu wel of niet netjes gekocht zijn!
En op USB stick helemaal niet meer
Poster: wannes951
deze controleurs hebben gewoon een computer programma en als ze zien dat het een gekopieerde cd is dan steken ze die even in hun laptop en usb stick ook, en dan zetten ze hun programma op, en dan halen ze zo al de illegale nummers eruit. omdat er blijkbaar in id3tags nog verborgen informatie zit.
Poster: wannes951Poster: nils7
Lekker handig stel je hebt een licentie dan zie je op mijn cd's echt niet welke nummers nu wel of niet netjes gekocht zijn!
En op USB stick helemaal niet meer
deze controleurs hebben gewoon een computer programma en als ze zien dat het een gekopieerde cd is dan steken ze die even in hun laptop en usb stick ook, en dan zetten ze hun programma op, en dan halen ze zo al de illegale nummers eruit. omdat er blijkbaar in id3tags nog verborgen informatie zit.
Poster: JollyJunkie
CD's zijn toch gewoon illegaal totdat jij het tegendeel bewijst, de facturen laat zien.
Of niet?
Poster: wannes951
ja idd, en dit is geen onzin, als je download van bv. zippyshare staat dat in de id3tag, daar is niets onzin aan, ik heb een vriend die zo al controle had gehad, hij draait met serato en ze hebben gewoon een usb stickje ingeplugd om alle muziek te vinden en te onderzoeken.
Hij zegt toch ook niet letterlijk dat er dan bewezen kan worden of het legaal of illegaal is, hij zegt alleen dat er dan zippyshare in de ID3 staat.
Maar als je legaal bent totdat het tegendeel bewezen is, hoe bewijzen ze het tegendeel dan, want als je geen facturen laat zien, dan weten ze toch nog niet zeker of je illegaal bent, misschien heb je ze wel achtergehouden.?
Als je het zo goed weet zeg dan alsjeblieft wat wel de waarheid is
Poster: djdolivieira
Id3 tags kan je in alles veranderen.
Poster: MaximDJ
Even Audacity'en en Pats,boem veranderd!
Idd zeer irritant dat sommige mensen hier onzin uit zitten te kramen
Poster: wasboor
OMG wat een onzin verkondigen sommige mensen hier....
Poster: Bouncy
Dat moet je hier niet te hard zeggen... ik ben al gestopt met vertellen hoe iets zit, word hier niet op prijs gesteld ofzo...
Poster: djdolivieira
Als je nou de moeite neemt om een pagina terug te kijken dan staat het antwoord er bij een van de post van wasboor.
Sorry voor de dubbele post